Raskaaksi 2021

Täällä myös kp 1/yk 3 :shifty: Plussat: kierto tasaantunut mukavasti 31-32 päivään. Luulen, että tämä on jatkuvan seuraamisen tulos. Kun osaa odottaa tiettyjä oireita, ovulaatiota ja menkkoja, niin ne vaan osaa tulla ajallaan. Turha jännitys hävinnyt, joten stressi ei siirrä niitä.

Nettifoorumeiden mukaan monella tosin tärpännyt 3. tai 4. yk:lla joten nyt on kovat odotukset seuraavalle kierrokselle. :angelic: Tässä kierrossa heitän ovulaatiotikut ja turhan seuraamisen pois. Osaan jo kehoni merkit riittävän hyvin. (Luulisin)

Hyvä, että oot myös löytänyt positiivisia asioita, vaikka kp 1 onkin aina ihan peestä! Ja toi on mun mielestä tosi hyvä juttu, että tunnistat noita kehosi merkkejä!
Yritä ottaa mahdollisimman rennosti (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän) ja kehittele paljon muuta tekemistä, jottei ajatukset aina harhaudu vauvajuttuihin. Tätä neuvoa olen yrittänyt itse noudattaa parhaani mukaan. Tuntuu, että vikat puoli vuotta on vähän liian intensiivisesti tullut ajateltua raskautta ja kuulosteltua kroppaa. :oops:
Se tärppi tulee sitten kun se tulee. Toivottavasti tää olis teidän kierto, mutta älä liikaa tuudittaudu foorumitietoon, että jollain tietyllä yk:lla yleensä tärppäisi. Se ei välttämättä päde suhun. Parasta tietysti toivon sulle ja kaikille muillekin! :Heartred

Mä ajattelin ensi kierrossa ottaa ovistestit käyttöön. Toivon tietysti, että se yk 8 ei ala. Ensi viikolla selviää sitten se. :)

Täällä ihan nyt hetki sitten aukes hanat. Huomisen lasken kp1. Harmi kun ei ole sopivaa mittaria millä vois aamulämpöjä mittailla.
Tsemppiä sinne. :Heartred

Mä mittaan kainalosta ihan perusdigillä. Pidän sen kainalossa aamulla, kunnes sammuu. Ihan hyvää lukemaa se on antanut. :-)

Kiitos teille kaikille ihanille viesteistä ja tsempeistä. :Heartred :love017

Käyttääkö teidän muiden miehet foolihappoa? Mä oon syönyt foolihappoa nyt jonkun aikaa ja miehelle vinkkasin tänään, että sekin vois alottaa.

Kiitos teille kaikille ihanille viesteistä ja tsempeistä. :Heartred :love017

Käyttääkö teidän muiden miehet foolihappoa? Mä oon syönyt foolihappoa nyt jonkun aikaa ja miehelle vinkkasin tänään, että sekin vois alottaa.

Mulle on aiemmin jäänyt vähän epäselväksi, että mikä hyöty siitä miehelle on, niin en oo tuputtanut. Nyt googletin uudelleen ja heti löyty vastaus. Eli ei käytä, mutta saa ruveta käyttämään. :laughing002

Täälä tänään ryvetty kyllä sellasissakin oviskivuissa ettei tosikaan! Mahaa poltellu, jomottanu, istuminen tekee kipiää ja tärähtely ja kosteeta on..:smiley-ashamed004

Mikä näistä teidän mielestä on tummin?

Liitteet

• IMG_20210322_221711.jpg
    IMG_20210322_221711.jpg
    35.9 KB · Katsottu: 135
Ihan uskomatonta, eilen aamulla heräsin klo6 eikä enää saanu unesta kiinni, nyt heräsin jo klo 4 ja pyörin taas sängyssä. Inhottavaa, mä kun rakastan nukkumista. :mad:

Täälä tänään ryvetty kyllä sellasissakin oviskivuissa ettei tosikaan! Mahaa poltellu, jomottanu, istuminen tekee kipiää ja tärähtely ja kosteeta on..:smiley-ashamed004

Mikä näistä teidän mielestä on tummin?
En tiedä mikä on tummin, mut laskisin sulla ton kp 19 ovisplussaksi ja kp 20 sit ovispäivä eli dpo 0

Mä oon Moonin kanssa samaa mieltä! Kp20 olis dpo0

Ihan uskomatonta, eilen aamulla heräsin klo6 eikä enää saanu unesta kiinni, nyt heräsin jo klo 4 ja pyörin taas sängyssä. Inhottavaa, mä kun rakastan nukkumista. :mad:

Mulla on tätä samaa! Tänäänkin heräillyt läpi yön ja kurkkinu kelloa ja yöunet jäänyt tosi katkonaisiksi, kunnes viiden jälkeen jo herännyt sitten:shifty:

Mulla on tätä samaa! Tänäänkin heräillyt läpi yön ja kurkkinu kelloa ja yöunet jäänyt tosi katkonaisiksi, kunnes viiden jälkeen jo herännyt sitten:shifty:

Todella ärsyttävää. Kai tässä itsekin on noustava, juomaan vaikka kuppi teetä, jos sen jälkeen edes hetkeksi nukahtaisi.

Jännittääköhän mua ehkä vähän tämän päiväinen poliklinikkakäynti...

Huomenta. Kp10. Kerrankin suht hyvät unet takana. Otin illalla melatoniinin turvaamaan unia, ettei tule liian montaa huonoa yötä, kun sitten menee niin väsyneeksi. Tiedän tuon unettomuuden :sad001

Minä olen hukuttanut omat ajatukset nyt sisustukseen, koiran kouluttamiseen ja ulkoiluun :rolleyes: Ja tietysti esikoiseen. Aloitan oviksen tikuttamisen parin päivän päästä, mutta heilutellaan peittoa joka toinen päivä, niin ei se bongaus ole niin justiinsa vaikka vähän aika heittäisikin :angelic: Mulla oli eilen jomotusta mahalla ja hirveät halut. Mutta ei kai se ovis vielä voi olla :bored:
Ehkä vaan ruoansulatusvaivoja :woot: Mä olen nyt kuukauden ollut ilman imetystä ja tuntuu, että oon lihonut ihan älyttömästi. Voiko se oikeasti vaikuttaa niin paljon aineenvaihduntaan ja kalorinkulutukseen, että nyt kun syön samalla tavalla, niin lähden paisumaan :wacky:

Meilläkin meneillään YK3. Ilman imetystä tosin yk1.

Mä olen nyt kuukauden ollut ilman imetystä ja tuntuu, että oon lihonut ihan älyttömästi. Voiko se oikeasti vaikuttaa niin paljon aineenvaihduntaan ja kalorinkulutukseen, että nyt kun syön samalla tavalla, niin lähden paisumaan :wacky:
voi se :laughing002 tai ainakin itellä huomas heti, kun imetys loppui... kyllä sitä kerkes vuodessa tulla kuutisen kiloa lisää kunnes korjasin vähän ruokavaliota :smiley-angelic006

voi se :laughing002 tai ainakin itellä huomas heti, kun imetys loppui... kyllä sitä kerkes vuodessa tulla kuutisen kiloa lisää kunnes korjasin vähän ruokavaliota :smiley-angelic006
Voi ei Täytyy varmaan korjata itsekin vähän parempaan suuntaan. Tässä kerkesi jo tottua, että voi syödä melkein mitä vaan :oops:

Minä vielä imetän tätä 1v7kk ikäistä kuopusta, vähän päälle vuosi sitten huomasin että 10kiloa hiipinyt takaisin jotka jäi synnärille alkujaan, sit olenkin jojoillut kun ollut välillä ketoruokavaliolla ja sitten taas ratkennut.... Sain pudotettua viime vuonna maaliskuu - syyskuu -18kg. Nyt siitä tullu taas takaisin päin 5,5kg. :laughing002

Tiputteluvuoto taisi alkaa :sad001 Ehkä mä en sitten ovuloinutkaan nyt o_O
Jos jotain positiivista täytyy keksiä, niin ainakin kiertopäivä selkenee, jos/kun menkat alkaa.

Eilen valitin, että miehen syömä kebab haisee pahalta, makkara haisee pahalta, jogurtti haisee pahalta... Mies heitti että paksuna. Ja perään, että ei yhtään haittaisi, ja virnistys.
Eli ainakin mies vaikuttaa nyt valmiilta, jos/KUN se plussa joskus saadaan :grin

Omanapa kuumeilua ja oireita DPO6:
Eilen piti ihan Panadol ottaa menkkajomotuksiin, mitä en oo ikinä joutunu tekemään.
Tänään siedettävää jomottelua vatsassa, rinnat aristaa (tätäkään ei ole normikierroissa ollut :wideyed:).
Valkovuoto oli eilen vielä kirkasta kananmunan valkuaisen näköstä tavaraa, tänään tuli kellertävää tahmeeta tuotosta (ei mitään käryä mitä meinaa vai meinaako mitään?)

Ovistestin tein ihan mielenkiinnosta aamulla ja aattelin sitä nyt jatkaa kunnes tulee plussa tai menkat. :pompus:

Tällä hetkellä tuntuu, että nyt olis tärpännyt, mutta toisaalta myös pettymykseen olen varautunut. Alkuvuoden lapsi kun olis lapsen kannalta kivempi ajankohta syntyä, tällä mahdollisella vaavilla LA olis n. 10.12. :confused:

Osaako joku auttaa. Mulla jomottelee vieläkin vasen munis. Siitä irtos munasolu tässä tärppikierrossa. Toki alavatsalla on muutenki tuntemuksia ympäriinsä mutta vasenta munasarjaa jomottelee tasaseen pitkin päivää. Oon jo ehtiny alkaa stressaamaan kohdunulkoisesta:nailbiting: Tänään dpo 13 ja testit vahvistuu. Ei vuotele mitään.

Käsittääkseni tuommoinen jomottelu on ihan normaalia, ja mullakin oli monta viikkoa plussan jälkeen vastaavaa. Yhdessä podcastissa kätilö sanoi että munasarjat voi olla hyvinkin turvonneet ja kipuilla alkuraskaudessa, eli yleensä ihan normaalia :) olen myös ymmärtänyt että kohdunulkoinen yleensä kipuilee vasta myöhemmin ja voimakkaana, toki poikkeuksia tähänkin on. Mutta summa summarum, yleensä jomotus ihan normaalia tuossa tilanteessa! Ite käytin mm. sellaista lämmitettävää kauratyynyä helpottamaan. Tarrasukkia ja toivotaan että kaikki etenee hyvin! :)

Alkuraskaus on siitä hauska ja kamala, että kaikki voi olla normaalia.
Kipuilua, normaalia. Tiputteluvuotoa, normaalia. Runsaampaa vuotoa, voi olla normaalia sekin.
Ja toisaalta taas kaikki voi olla merkki keskenmenosta.

Stressaavaa ja ihanaa aikaa :grin

Takaisin