Raskaaksi 2021

Voi Move.. Voimia ja jaksamista jatkoon:Heartred:Heartred

On; Nyt sain pc testit postista ja O+ pärähti! Talleteltu ollaan viime viikolla joka päivä paitsi lauantaina. Tänään ollut vahvoja ovistuntemuksia vasemmalla muniksessa että en ihmettelisi jos ois jo irronnut. Pitää yrittää vielä tänään jossakin vaiheessa ottaa pikaiset ennen miehen yövuoroa. Ei ainakaan jää nyt yhdyntöjen ajoituksesta kiinni raskautuminen:happy093

Liitteet

• 20210308_160157.jpg
    20210308_160157.jpg
    12.2 KB · Katsottu: 111
Tämän kuvan haluan nyt laittaa muita ovulaation tikuttajia varten, jos joku on samassa tilanteessa kuin minä. Eli aloin etsimään ovulaatiota Sofi merkkisillä liuskoilla ja viivat eivät vahvistuneet juuri ollenkaan. Sofinkin testi on ohjeen mukaan + vasta kun viivat ovat yhtä tummat / testiviiva on tummempi kuin kontrolliviiva. Aloin vaipua jo epätoivoon mutta kävin ostamassa Pregchekin testejä ja niissä viiva tummuu ihan eri tavalla kuin Sofissa. Tässä kuvassa ylempi Pc ja alempi Sofi. Ihan vertailun vuoksi tein molemmat.

Liitteet

• 20210308_161200.jpg
    20210308_161200.jpg
    10.2 KB · Katsottu: 155
Muokattu viimeksi:
Se on niin siitä omasta hormonimäärästä kiinni mitkä ovistestit toimii. Onneks niitä on useita eri merkkejä :happy: Mulla esim tulee ihan normi tilassa Sofin ovistesteillä tuollainen viiva kun ylempänä olevassa kuvassa on (Sofin tikussa) ja sit ovisplussa on aivan selkeä tasavahva ensin ja seur.pvänä yleensä testiviiva on selvästi kontrollia tummempi. Koitin pari kiertoa myös onesteppejä ja niissä normitilassa oli lähes näkymätön viiva mut oviksen aikaan tuli ihan selvä plussa kuitenkin.
Vois joskus koittaa huvikseen noita pc:n tikkuja, mahtaisko ne näyttää mulle plussaa sit läpi kierron :bookworm::bored::grin

Se on niin siitä omasta hormonimäärästä kiinni mitkä ovistestit toimii. Onneks niitä on useita eri merkkejä :happy: Mulla esim tulee ihan normi tilassa Sofin ovistesteillä tuollainen viiva kun ylempänä olevassa kuvassa on (Sofin tikussa) ja sit ovisplussa on aivan selkeä tasavahva ensin ja seur.pvänä yleensä testiviiva on selvästi kontrollia tummempi. Koitin pari kiertoa myös onesteppejä ja niissä normitilassa oli lähes näkymätön viiva mut oviksen aikaan tuli ihan selvä plussa kuitenkin.
Vois joskus koittaa huvikseen noita pc:n tikkuja, mahtaisko ne näyttää mulle plussaa sit läpi kierron :bookworm::bored::grin

Mulla just noin pc kanssa, et sit lähes plussaa koko ajan..siks tykkään sofeista

enpä tiedä kuinka aktiivisesti haluan vielä palata tänne, mutta varhainen keskenmenohan se tuli. viime viikolla pissin plussat ti, to ja su. pe alkoi rusehtava tiputtelu ja la kivut ja vuoto, kivut jo helpottaneet, vuoto jatkuu edelleen aika runsaana. sinne meni se yk12 plussa. syvältä nämä ottaa, vaikka kuinka ajoissa tapahtuisi.

sitten odotellaan vuodon loppua, jotta pääsee testaamaan että hormonit on hävinneet, ja sitten klinikan jälkitarkastukseen ja jatkamaan hoitoihin...

tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin :Heartred

Voi ei :smiley-angry017 voimia! :Heartred

Heippa. Ajattelin liittyä teidän joukkoon tänne kuumeilemaan.:rolleyes: Palstailu ei ole tuttua, lukenut toki olen paljon ketjuja.
Viime kesänä alettiin yrittämään meille kolmatta. Viisivuotias on nuorimmainen ja ennen olen raskautunut heti, eikä raskaudet ole menneet koskaan kesken, joten nyt ihmetyttää kun ei plussaa näy. Voisiko johtua siitä että minulla oli mirena kierrukka 4 vuotta? Oletteko raskautuneet helposti kierrukan poistamisen jälkeen?

Tosin edellinen kierto venyi todella pitkäksi ja jotain hailuraa näkyi testissäkin. Jospa siellä yritystä oli.. Nyt Kp 17/35. Ovista en viitsi tikutella, peitto heiluu vähintään joka toinen päivä muutenkin. :hug003

Meillä myös kolmatta kuumeillaan ja nuorempi nyt viisi.:grin

Multa napattiin kierukka pois helmikuussa menkkojen aikana. Siinä kierrossa ei mitään ovulaatio-oireita (en tikuta) ja lyhyt kierto päättyi menkkoihin jo kp24. Mirena ehti olla viisi vuotta ja kyselin poistaessa, miten vaikuttaa, mutta lääkäri sanoi ettei mitään vaikutusta ja hedelmällisyys palaa normaaliksi heti kun kierukka on poistettu. Toivon todella, että on niin. Mulla oli kierukan aikana koko ajan normaalisti kuukautiset, vähän lyhyemmällä kierrolla vain.

En siis osaa vielä vastata miten nopeasti tässä tulee raskauduttua kierukan jälkeen, toivottavasti pian. Nyt siis vasta yk2 ja kp5. :)

move, voimia paljon! :(

Ja jes bumble että vahvistui! Täytyy myös hankkia eri merkkisiä. Sain nyt vahvistumaan myös Onestepeillä, mutta nyt näyttäisi tasavahvoja viivoja myös seuraavina kahtena päivänä.. Tosin kontrolli ja testiviiva ovat molemmat olleet kahtena päivänä haaleampia kuin se oletettu ovis+. Mä alan menettää ymmärrykseni näihin viivojen toljotteluihin :hilarious:

Voi Move.. Voimia ja jaksamista jatkoon:Heartred:Heartred

On; Nyt sain pc testit postista ja O+ pärähti! Talleteltu ollaan viime viikolla joka päivä paitsi lauantaina. Tänään ollut vahvoja ovistuntemuksia vasemmalla muniksessa että en ihmettelisi jos ois jo irronnut. Pitää yrittää vielä tänään jossakin vaiheessa ottaa pikaiset ennen miehen yövuoroa. Ei ainakaan jää nyt yhdyntöjen ajoituksesta kiinni raskautuminen:happy093

Eli mitä tarkoitat tolla yhdyntöjen ajoittamisella, eli viime viikon tallettelutko riittäis? Ja jos on jo irronnut niin eikös se oo jo myöhästä sit?

Siis ja kysyn koska oon ite täysin ulalla tän asian suhteen. Että onko o+ päivänä jo myöhästä ja mieeluummin just talletteluja päiviä ennen?

Mä tallettelisin vaikka joka päivä mutta tuo ukko ei oo aina saatavilla niin siks tää on mulle semmonen aihe että voi juku ku jpku kertos mikä ois se tärkein päivä olla silleen ja saisko viel jonku selvennyksen siitä että onko se kipu sitä että ovulaatio meni jo, vai on päällänsä :D Mä kun en aina pysty testaileekkaa

Eli mitä tarkoitat tolla yhdyntöjen ajoittamisella, eli viime viikon tallettelutko riittäis? Ja jos on jo irronnut niin eikös se oo jo myöhästä sit?

Siis ja kysyn koska oon ite täysin ulalla tän asian suhteen. Että onko o+ päivänä jo myöhästä ja mieeluummin just talletteluja päiviä ennen?

Mä tallettelisin vaikka joka päivä mutta tuo ukko ei oo aina saatavilla niin siks tää on mulle semmonen aihe että voi juku ku jpku kertos mikä ois se tärkein päivä olla silleen ja saisko viel jonku selvennyksen siitä että onko se kipu sitä että ovulaatio meni jo, vai on päällänsä :D Mä kun en aina pysty testaileekkaa

Yhdyntä kannattaa ajoittaa niin että siittiöt ovat jo valmiina odottamassa ovulaatiota. Tallettelut siis juuri ennen ovista. Oviskivut voivat tulla ennen-aikana-jälkeen oviksen, ne eivät siis itsessään kerro vielä mitään. Irronnut munarakkula on "elinvoimainen " noin 24h sen irtoamisesta. Eli yhdyntä 1-2 päivää ennen ovista tai o+ päivänä.

Muokattu viimeksi:

Sitä tarkoitin että kun viime kierrossa missattiin ovulaatio totaalisesti koska oltiin eri paikoissa miehen kanssa. Tässä kierrossa siis ollaan saatu ajoitettua yhdyntä ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä(todennäköisesti tänään) niinkuin se optimaalista on hedelmöittymisen kannalta. Jos siemensyöksy tapahtuu vasta siinä vaiheessa kun munasolu on irronnut niin hedelmöittymistä ei ehdi tapahtua, koska siittiöt eivät ehdi saavuttaa munasolua ajoissa.
Ite ajattelisin niin että jos yhdyntöjä on esim kolmena päivänä ennen ovulaatiota niin on jo aika hyvä mahdollisuus että hedelmöittyminen tapahtuu. Monessa paikassa sanotaan että joka toinen päivä tapahtuneet yhdynnät riittää mutta me ollaan otettu varman päälle:angelic:
Ei tietenkään esim viikko sitten harrastettu seksi minun tapauksessa riitä koska ovisplussa tänään. Mutta meillä ollut nyt paljon seksiä niin ei ainakaan sen puutteesta jää kiinni hedelmöitys, toisin kuin viime kierrossa.
Paha sanoa tuohon kipuasiaan, kun ei tuonne sisuksiin näe. Veikkaisin ainakin omalla kohdallani että kun kivut on kovimmillaan niin munasolu olisi jo irronnut ja vuotava veri ärsyttää vatsaonteloa. Mutta tämä on vain omaa pohdintaa:joyful:

move, voimia paljon! :sad001

Ja jes bumble että vahvistui! Täytyy myös hankkia eri merkkisiä. Sain nyt vahvistumaan myös Onestepeillä, mutta nyt näyttäisi tasavahvoja viivoja myös seuraavina kahtena päivänä.. Tosin kontrolli ja testiviiva ovat molemmat olleet kahtena päivänä haaleampia kuin se oletettu ovis+. Mä alan menettää ymmärrykseni näihin viivojen toljotteluihin :hilarious:

Toivotaan että ei tarvisi enää tämän kierron jälkeen toljottaa vihreän tikun viivoja:wink

Mäkin tungen nokkani tähän kysymykseen:woot:
Oon lukenu paljon tästä, mutta eihän se aina ole niin mustaa valkoisella. Jokainen ajoittaa yhdynnät, kuten parhaaksi kokee. Omalla kohdalla siten, että ennen mahdollista ovulaatiota, ovulaation aikaan ja sitten vielä jälkeen(kun tarkasta ovispäivästä ei ole tietoa). Niin sanotusti vähintään joka toinen päivä. Meillä on miehen kanssa vilkas seksielämä:hug003 ja harvemmin on edes parin päivän väliä yhdyntä kerroissa. Viime kuukausi meni vähän sivusuuhun, mutta nyt ollaan taas palattu siihen normaaliin. Tietty nyt vasta meillä on taas kunnon yritys päällä, niin koitetaan ajoittaa seksikerrat oikein. Kai silläkin voi olla merkitystä onko yhdyntä aamulla vai vasta illalla.:confused005 Riippuu paljon myös millaiset suotuisat olosuhteet naisella on alapäässään, miehen siittiöiden uiskentelun nopeus jne. Jostain luin, että siittiöt voi saavuttaa naisen munanjohtimen jo tunneissa. Eli kaikki on mahdollista. On tää ihan helkutin tähtitiedettä koko vauvan teko:laughing001 ja jos onni käy, pärähtää plussa.:Heartred

Ite ajatellut, että kun haluttaa aamusta iltaan, niin on paras aika puuhastella. Luulis kehon tietävän. :joyful:

Ainakin plussan kanssa osunut halut yhteen. Kivut on tullut siitä sitten seuraavana päivänä, joten täällä ainakin hyödynnetään o+ päivä ja sitä edeltävät.

Pahoittelut Move! :sad010 Tsemppiä! :Heartpink

Omanapailua;
Kp14, ja ylihuomenna alkaa taas terot :happy8 hetken jo mietin, pitääkö niistä taukoa, mut sit ku olin kirjottamassa tähän niin tuli olo et en mää taida :biggrin Pelkään vähän, että O jää välistä teroilla, mut kun tarkemmin mietin ja tiedostin et sit ei välttämättä tiiä koska menkat tulee niin päätin että ainakin tän kierron vielä syön. Ehkä ens kierrossa sitten pitäis tauon :king

Heippa kaikille!
Minäkin uskaltaudun vihdoin tänne kirjoittelemaan.
Meillä kolmatta kuumeillaan. Ennestään minulla kaksi lasta -02 ja -10 ja nyt uuden puolison kanssa haaveillaan yhteisestä lapsesta.
Olen ollut ennen nopeasti raskautuva, molemmat ensimmäisestä kierrosta. Nykyään toki enemmän ikää (38v) ja kiloja.

Meillä on yk9 menossa ja alkaa usko loppumaan. Kemiallinen km tuli 8/20 ekassa kierrossa, mutta sen jälkeen ei mitään.

Verikokeiden tuloksia saadaan tämän kuun lopussa ja sen jälkeen hakeudutaan hoitoihin tarvittaessa. Ultralla tsekattuna oli gynellä kaikki ok, mutta ei vaan nyt käy tsägä. Mulla oli kanssa Mirenan kierukka, se ehti olla 7-vuotta ja poiston jälkeen kesti pitkään, kun kierto heitteli. Toki varmaan kkm teki oman osansa.

Muokattu viimeksi:
Heippa. Ajattelin liittyä teidän joukkoon tänne kuumeilemaan.:rolleyes: Palstailu ei ole tuttua, lukenut toki olen paljon ketjuja.
Viime kesänä alettiin yrittämään meille kolmatta. Viisivuotias on nuorimmainen ja ennen olen raskautunut heti, eikä raskaudet ole menneet koskaan kesken, joten nyt ihmetyttää kun ei plussaa näy. Voisiko johtua siitä että minulla oli mirena kierrukka 4 vuotta? Oletteko raskautuneet helposti kierrukan poistamisen jälkeen?

Tosin edellinen kierto venyi todella pitkäksi ja jotain hailuraa näkyi testissäkin. Jospa siellä yritystä oli.. Nyt Kp 17/35. Ovista en viitsi tikutella, peitto heiluu vähintään joka toinen päivä muutenkin. :hug003

Ihan kuin meilläkin. Viime kesänä aloitettiin ja mitään ei kuulu ekan kierron kkm jälkeen. o_O

Noniin sieltähän ne menkat alkoi eli kp1 ja yk ties kuinka mones. Tai yrittämällä ei yritetä vaan tulee jos on tullaksee meiningillä ollaan oltu, mutta nythän mies taas innostui niin että haluaa ihan yrittää, niin ootellaan nää menkat ja laitetaan kunnolla peitto heilumaan. :love017
Oli pitkä kierto 39 päivää. Vaikuttaakohan toi pitkä kierto tän kierron ovikseen? Aattelin nyt yrittää tikutella sitä niin tietää sit loppukierrosta onko mitään toivoa edes.
Mulle tehtiin kaavinta reilu vuosi sitten ja musta vaan tuntuu että se vaikutti mun raskautumiseen. Ennen oon tullut tosi helposti ja nyt ei millään..tosin ikäkin voi tehdä jo oman osuutensa kun tänä vuonna täytän 36v. :smiley-ashamed008

Yk4, kp8/32.
Ovista alan tikutteleen viikonloppuna siinä kp11-12 korvilla. Viime kierrossa o+ oli kp18, eli vähän aikasta, mutta olkoon.

Meitä näyttääkin olevan aika monta yli 3kymppistä kuumeilijaa/yrittäjää täällä. :)
Hauska olis kuulla, minkä ikäisiä on sitten miehet. :smiley-angelic006
Lähinnä pohtinut omalla kohdalla sitä, että kun miehen kanssa on iso ikäero ja siittiöiden kunnolla alkaa olemaan jo varmaan parasta ennen päiväykset menossa, että ollaanko ainoita näissä lukemissa, minä siis 31 ja mies 48 :smiley-ashamed004

Takaisin