Raskaaksi 2021

Hei kanssa kuumeilijat!

Nyt on vuorossa henk. koht. avautumista tilanteesta jossa ollaan, en tiedä kuuluuko tänne mutta jos tietäjät voi vinkata sopivaan ryhmään olis hienoa.

Eli tänä vuonna pamahtaa 32 mittariin ja biologisen kellon tikitys se vaan vahvistuu päivä päivältä. Ollaan miehen kanssa niin valmiita tähän! Mutta...

Ollaan nyt 2 vuotta aktiivisesti pohdittu ja harkittu lapsen hankintaa, Ikä/koulutus/asuinpaikka/tukiverkostot huomioiden. Tähän mennessä ollaan päädytty venttaamaan muutamasta eri syystä:

- asutaan ulkomailla väliaikaisella komennuksella (4 vuotta)
- tukiverkosto ja tulot täällä on meillä normaalia pienemmät
- korona pandemian yllättävät seuraukset
- työprojektien keskeneräisyys

Kuitenkin, me ollaan keskusteltu tästä 2 vuotta. Ja naimisissa oltu 4. Mä kirjaimellisesti alan itkemään kun nään jossain lapsia. Pelkään että odotetaan liian kauan. Työprojektit näyttää vaan viivästyvän kokoajan (koronan vuoksi) joten komennuksen päättymisestä ei varmuutta.

Miten muut olette koronatilanteen kanssa miettineet? Ja onko ryhmässä muita ulkomailla kuumeilijoita?

Täällä olis myös yksi ulkosuomalainen. :smiley-bounce012
Asun kyllä ihan vakituisesti täällä enkä ole Suomeen palaamassa.

Kuulin kerran viisaan neuvon, että koskaan ei ole hyvä aika saada lapsia. Aina voisi joku asia olla paremmin, mutta sitten siinä käy juuri niin, että siirtää sitä lapsihaavetta tulevaisuuteen. Toinen viisas neuvo on se, että kaikki kyllä aina järjestyy. Että vaikka ne isovanhemmat eivät olisi aivan naapurissa tai työpaikka hieman epävakaa, niin kyllä sitä aina toimeen tulee. :Heartred Kun olette uskaltaneet lähteä ulkomaille, niin olette varmasti hyvin sopeutuvaisia ihmisiä! Kyllä te pärjäisitte myös sen lapsen/lasten kanssa.

Meillä taitaa olla vain tämä yksi elämä elettävänä, joten miksi siirtää niinkin isoa ja mullistavaa asiaa aina vain eteenpäin. Jokaisen pitää varmasti käydä ne omat asiat läpi ja hyväksyä se tilanne sellaisena kuin se on. Lopulta ei voi kuitenkaan tietää, kuinka kauan siihen menee, ennen kuin saa sen lapsen. Siinä ajassa voi Korona olla jo menneisyyttä ja maailma ja oma tilanne työn ja asuinpaikan suhteen ihan erilainen kuin juuri nyt on. Pointtini on sis se, että tiedät mitä haluat nyt ja tulevaisuudessa, mutta mitä se tulevaisuus tuo tullessaan on vielä pimeän peitossa.

Täällä olis myös yksi ulkosuomalainen. :smiley-bounce012
Asun kyllä ihan vakituisesti täällä enkä ole Suomeen palaamassa.

Kuulin kerran viisaan neuvon, että koskaan ei ole hyvä aika saada lapsia. Aina voisi joku asia olla paremmin, mutta sitten siinä käy juuri niin, että siirtää sitä lapsihaavetta tulevaisuuteen. Toinen viisas neuvo on se, että kaikki kyllä aina järjestyy. Että vaikka ne isovanhemmat eivät olisi aivan naapurissa tai työpaikka hieman epävakaa, niin kyllä sitä aina toimeen tulee. :Heartred Kun olette uskaltaneet lähteä ulkomaille, niin olette varmasti hyvin sopeutuvaisia ihmisiä! Kyllä te pärjäisitte myös sen lapsen/lasten kanssa.

Meillä taitaa olla vain tämä yksi elämä elettävänä, joten miksi siirtää niinkin isoa ja mullistavaa asiaa aina vain eteenpäin. Jokaisen pitää varmasti käydä ne omat asiat läpi ja hyväksyä se tilanne sellaisena kuin se on. Lopulta ei voi kuitenkaan tietää, kuinka kauan siihen menee, ennen kuin saa sen lapsen. Siinä ajassa voi Korona olla jo menneisyyttä ja maailma ja oma tilanne työn ja asuinpaikan suhteen ihan erilainen kuin juuri nyt on. Pointtini on sis se, että tiedät mitä haluat nyt ja tulevaisuudessa, mutta mitä se tulevaisuus tuo tullessaan on vielä pimeän peitossa.
Hyvin sanottu!
Meillä esikoinen oli tosi pitkän harkinnan ja odotuksen odotuksen tulos. Alettiin yritykseen vasta sitten, kun oli opinnot valmiina, omakotitalo ostettuna ja olin urakehityksessä hyvässä pisteessä.
En sinänsä muuttaisi mitään, sillä meillä on asiat nyt todella hyvin, mutta kun vauva oli syntynyt, niin kyllä sitä mietti että miksi me edes odotettiin näin pitkään - jotain näin täydellistä olisi saanut tulla epätäydellisempäänkin elämäntilanteeseen :Heartpink

Koronakeskusteluun:
Lapsen yrittäminen on yksi niitä asioita, jota ei kannata mielestäni jäädä odottamaan. Moni haluaa, että kaikki on valmiina kun lasta aletaan yrittämään; työpaikat, omakotitalo, vakaa taloustilanne jne. Kuitenkin siinä elämänvaiheessa usein on jo ikää kertynyt lähemmäs 30v tai ylikin. Itse olen vierestä seurannut, kun sitä täydellistä hetkeä on odotettu ja lasta ei alakaan kuulumaan. Tämä tarina päättyi surullisesti kun pariskunnan toinen osapuoli menehtyi traagisesti. Siinä hautautui lapsihaaveet ja kaikki muutkin haaveet. Toki suurimmalla osalla ei käy näin huono tuuri kuin tällä pariskunnalla, mutta kuitenkin.
Ja kuka tietää, voi olla että koronan jälkeen tänne pallolle kaivataan uusia ihmisiä kipeämmin kuin koskaan. Tai sitten ei. Mutta pointtini on se että koronasta huolimatta pitäisi pitää kiinni niistä omista haaveista ja toteuttaa niitä.
Itse olen maailman kiitollisin siitä, että meidän lapsi ilmoitti tulostaan täysin yllättäen, koska jos niin ei olisi tapahtunut en olisi varmaan koskaan tiennyt että haluan edes lapsia, tai olisin venyttänyt niiden "hankintaa" kauas tulevaisuuteen. Olen saanut esikoiseni 22 vuotiaana.

ON: Ovulaatio edelleen nega, mutta jo hieman vahvistunut :)

Pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille:Heartpink

Päiviä, mähän työskentelen varhaiskasvatuksessa joten riski mulla työnkin puolesta et saisin kyllä rokotteen. Mut en kyllä tiedä....jotenki mua se rokote niin arveluttaa. Toki voihan se koronakin tulla pahana kun ei tiedä.

Joo mä vaan niin epätoivoinen että kuvittelen tohon sen viivan taas. Prkl. :wink:yuck::banghead:
Taidan tehdä huvikseni noita testejä läpi kierron:finger:
Oispa ees valemenkat. Kismittää...:angry9haluun sen plussan!

Mä en oo missään sun testeissä nähny mitään. Itelles sä hallaa teet, jos et menkoista huolimatta usko että kyllä nyt jo näkyis selvä viiva jos olisit raskaana.. anteeks suorasanaisuus, mut jonkun tää oli nyt sanottava

Mä en oo missään sun testeissä nähny mitään. Itelles sä hallaa teet, jos et menkoista huolimatta usko että kyllä nyt jo näkyis selvä viiva jos olisit raskaana.. anteeks suorasanaisuus, mut jonkun tää oli nyt sanottava
Siis Avenahan on jo itsekin todennut et negaa ja viivanpaikkaa on. Jos Avena silti haluaa testailla huvikseen, tosissaan, testien viivanpaikkoja yms tutkaillen niin se ei oo meiltä muilta mitenkään pois :)
Mä en vaan ymmärrä minkä takia tällaisia ikävään sävyyn kirjoitettuja viestejä pitää tällä foorumilla kenellekään laitella. Avenalle varsinkin tuntuu usein tulevan tällaisia viestejä, aikasemmin oli laittanut vasta pari testikuvaa aikasilla dpo ja silti kehotetaan menemään verikokeisiin. Ei varmasti kenellekään muulle olisi siinä vaiheessa ehdotettu verikokeita vaan uutta testiä parin päivän päästä..
Jokainen tyylillään, kaikilla meillä täällä on vauvankaipuu ja jokainen käsitelköön sitä niinkun haluaa :Heartred
Avena mä kyllä näin sun testeissä jotain, harmi että olivat sitten vissiin viivanpaikkoja :sorry: pahoittelut kp1 :sorry:
Musta ainakin on kivaa tihrustella muiden testejä, oli ne sitte koska vaan tehty ja näky niissä sitte viivanpaikka, haamujen esiäiti tai ihan mitä vaan :hello2

Ilkeilyt pois. Kyllä mäkin elättelin toiveita valemenkoista sun muusta ja en ollut enää raskaana. Eli mulla meni kesken varhaisesti ja terolut pitkitti vuodon tuloa.

Nyt on kp16 ja aamulämmöt oli eka matakat mut sit heti uusiksi niin koholla hyvin. Rinnat on kyl tosi kipeenä ja turvonneet ja mahakin on vähän pyöreä. Ei kova niinkin se oli viime kierrossa kun raskauduin. Tätä mies sanoi et tunnun normaalille ja maha jo pehmyt. En oo ovista tikutellut joten en tiedä onko ollut vai onko anovulatorinen kierto vai onko vasta tulossa. Täytyy myöntää et oon hukassa nyt ku oli kivut ja nämä ja sit loppui ja taas on ihan samoja oireita kuin kk sitten. Eli tuntuu noudattavan samaa kaavaa, ainut ettei nenä oo tukossa tällä kertaa enkä aivastele koko ajan. Eli ei tainnut vahinkotärppiä osua tänne vaikka vielä eilen olin varma että maaginen raskautuminen on tapahtunut. Vauvakuume kai

Siis Avenahan on jo itsekin todennut et negaa ja viivanpaikkaa on. Jos Avena silti haluaa testailla huvikseen, tosissaan, testien viivanpaikkoja yms tutkaillen niin se ei oo meiltä muilta mitenkään pois :)
Mä en vaan ymmärrä minkä takia tällaisia ikävään sävyyn kirjoitettuja viestejä pitää tällä foorumilla kenellekään laitella. Avenalle varsinkin tuntuu usein tulevan tällaisia viestejä, aikasemmin oli laittanut vasta pari testikuvaa aikasilla dpo ja silti kehotetaan menemään verikokeisiin. Ei varmasti kenellekään muulle olisi siinä vaiheessa ehdotettu verikokeita vaan uutta testiä parin päivän päästä..
Jokainen tyylillään, kaikilla meillä täällä on vauvankaipuu ja jokainen käsitelköön sitä niinkun haluaa :Heartred
Avena mä kyllä näin sun testeissä jotain, harmi että olivat sitten vissiin viivanpaikkoja :sorry: pahoittelut kp1 :sorry:
Musta ainakin on kivaa tihrustella muiden testejä, oli ne sitte koska vaan tehty ja näky niissä sitte viivanpaikka, haamujen esiäiti tai ihan mitä vaan :hello2
Kiitos. Olen samaa mieltä. Ei minuakaan haittaa muiden valokuvat. Mä olen ennenkin plussannut myöhään ja ei sitä ikinä tiedä vaikka tärppäis ja vuotaisi siltikin. Olen lukenut et on mahdollista. Siksi testailen. Mä ainakin olen aina halunnut ajoissa tietää raskaudesta(11 krt ollut raskaana)

Kiitos. Olen samaa mieltä. Ei minuakaan haittaa muiden valokuvat. Mä olen ennenkin plussannut myöhään ja ei sitä ikinä tiedä vaikka tärppäis ja vuotaisi siltikin. Olen lukenut et on mahdollista. Siksi testailen. Mä ainakin olen aina halunnut ajoissa tietää raskaudesta(11 krt ollut raskaana)
Niinpä, onhan niitäkin joilla tulee koko raskauden ajan vuotoa siihen aikaan kun olis yleensä menkat!
Mä ainakin odottelen tääl joka aamu olisko jollain testikuvia joten kaikki kuvat tänne vaan :laughing001

Niinpä, onhan niitäkin joilla tulee koko raskauden ajan vuotoa siihen aikaan kun olis yleensä menkat!
Mä ainakin odottelen tääl joka aamu olisko jollain testikuvia joten kaikki kuvat tänne vaan :laughing001

Joo niin on. Tein vielä varmistukseksi RFSU:n herkän joka jäi kaappiin. Viimeisen. Tässä siitä kuva.
View attachment 100214
91D73549-36DE-47C1-997C-96CB05543F67.jpeg

Tässä tunti myöhemmin. Eli kuivana edelleen se punainen viiva näkyy. Jos on nämä testit viallisia niin onneksi tulee lisää postissa kun valitin tosta testi-ikkunasta(meinaan pakkohan tota on tsekata tummeneeko)...
94C7BB59-F7B9-439A-A562-073CE144E50D.jpeg

Yritän katsoa parempaa kuvaa.
Eli tuossahan on toinenkin punainen viiva. Nyt sen erottaa jo ilman tsuumailua ja paljaalla silmällä hemmetin hyvin. Eli tein noita RFSU aiemmin kp 20-24. Nyt pidin taukoa ja viiva on tummempi punainen. Öööö?

Muokattu viimeksi:
Me riidellään miehen kanssa vaan rahasta tai siis sen puutteesta koska mies on tottunut olee tietyllä tulo tasolla ja mun khtuelle jääminen oli laskettu sen varaan et mulla on baari hommia koko sen ajan mutta korona vei ne joten jouduin palaa aikasemin omaan työhön..

ON:
Mulla on nyt nää menkat 6päivää myöhässä ja ne haluu ultrata mut tiistaina kun ei tosiaan ole varmaa onko se edellinen mennyt kesken vai onko tää uusi kyytiläinen.. Jännittää ihan vietävästi.. En ole uskaltanut mihinkään plussaneisiin vielä mennä vaan oon täällä roikkumassa kun pelottaa jollei mitään siellä ole kun lääkäri sanoi että voi olla että on myös jäänteitä jääny..

Me riidellään miehen kanssa vaan rahasta tai siis sen puutteesta koska mies on tottunut olee tietyllä tulo tasolla ja mun khtuelle jääminen oli laskettu sen varaan et mulla on baari hommia koko sen ajan mutta korona vei ne joten jouduin palaa aikasemin omaan työhön..

ON:
Mulla on nyt nää menkat 6päivää myöhässä ja ne haluu ultrata mut tiistaina kun ei tosiaan ole varmaa onko se edellinen mennyt kesken vai onko tää uusi kyytiläinen.. Jännittää ihan vietävästi.. En ole uskaltanut mihinkään plussaneisiin vielä mennä vaan oon täällä roikkumassa kun pelottaa jollei mitään siellä ole kun lääkäri sanoi että voi olla että on myös jäänteitä jääny..

Moi Suva. Sulla oli vissiin menkat alkuraskaudessa? Erosiko ne jollain tapaa vai mistä sä tajusit tehdä raskaustestin vuodoista huolimatta?
Toivotaan että siellä on kyytiläinen mukana ja saat tiedon että raskaus on jatkunut alun menkoista huolimatta,tai siellä on uusi kyytiläinen. Sulla taisi olla aika monta testiä kanssa tehtynä(?).

Moi Suva. Sulla oli vissiin menkat alkuraskaudessa? Erosiko ne jollain tapaa vai mistä sä tajusit tehdä raskaustestin vuodoista huolimatta?
Toivotaan että siellä on kyytiläinen mukana ja saat tiedon että raskaus on jatkunut alun menkoista huolimatta,tai siellä on uusi kyytiläinen. Sulla taisi olla aika monta testiä kanssa tehtynä(?).
No ei tiedä oliko ne menkat vai oliko jotain muuta vuotoa vai oliko km.. Siks tässä nyt lääkäri arpoo sitä koska se olis ollu toinen km 3kk sisään jos oli..

Raskaustestit ja niiden viivojen vahvistumista yhdessä jännittäminen kuuluvat tietenkin ketjuun. Se on osa yhdessä kuumeilemista. Myös kuumeileminen hyvässä hengessä luulisi aikuisille olevan itsestään selvää.

Kaikella ystävyydellä ehdotan kuitenkin Avenalle testikuvien vähentämistä tässä ketjussa, ainakin menkkojen jo alettua. Plussa vai ei-ketju voisi olla sopivampi jatkuvaan pommittamiseen? Ja heille joita Avenan viestit ärsyttävät ehdotan Avenan viestien piilottamista.

Lapsen odotuksen odottaminen voi olla raastavaa ja aiheuttaa monenlaisia tunteita. Tunteet ovat sallittuja, mutta toisten loukkaaminen ei. Sopuun tarvitaan kuitenkin molemmat osapuolet, joten voitaisiinko ystävällisesti nyt tämä joka kuukausi käytävä keskustelu haudata, ottaa toiset huomioon ja keskustella hyvässä hengessä?

Mä ymmärrän ton himotestailun. Itellä oli usein 40 testiä kaapissa samaan aikaan. Mulle se testaaminen oli aina henkireikä ja tein niitä todella paljon. En vaan sitä koskaan myöntänyt.

Plussatuulia Avena ja jos se oloa helpottaa niin testaile vaan! Musta on ihan mielenkiintoista nähdä, mitkä testit antaa herkästi viivanpaikkaa yms... :love7

Mä ymmärrän, jos joitakin kuvat haittaa ja siksi en postannut mun jatkuvia testailuja. :smiley-ashamed008
Täällä on ihania ihmisiä foorumilla ja kukaan ei tahallaan ilkeile. Useimmat on vaan sitä mieltä, että aikaisintaan kierron puolen välin jälkeen voisi näkyä jotain. Älä ota itteesi muiden sanoista, mutta tosiaan kannattaa vasta ovulaation jälkeen testailla tai kierron puolen välin jälkeen. Valemenkat on todella harvinaisia.

Kyllä sä sen plussan saat! :hello2

Täytyy kyllä sanoa, että mä nään noissa Avenan testeissä useinkin jotain. Joissakin kuvissa paremmin kuin toisissa.
(Ehkä ne on nää mun uudet Kanye West tyyliset shutter shadet. :cool14 No ei. :laughing002)
Mutta mitä mä niissä nään niin en osaa kyllä sanoa. :think005 Onko se sitten se kuuluisa viivan paikka vai jotain aivan muuta.

Tosin! Voisi luulla, että jos nuo olisi haamuja niin olisi jo vahvistunut pienestä dposta huolimatta edes vähän selkeämmäksi. :think005

Tuon tikutus himon ymmärrän kyllä täysin, koska jos itse saisin tuollaisia testejä niin olisin sata varmasti joka vessareissulla pissaamassa tikkuun ja kaipaisin vertaistukea. :happy7

Enkä tarkoita tätä nyt pahalla kellekkää. Mun mielestä on ihana nähdä ja tiirailla teidän kaikkien testi kuvia. :smiley-angelic003 Varsinkin silloin, kun omissa ei ole mitään arvailujen varaa. :disgusto_O

Kokeilisin Avena sinuna tehdä huomenna aamulla digin. Se olisi jo varmasti sitten joko selvä plus tai miinus. :happy119
Jos näyttää plussaa niin juhlitaan, mutta muuten liityt mukaan uuteen kiertoon ja kohtahan me saadaan jo melkein alkaa tikuttaa uutta ovista. :happy093 unohtamatta sitä kaikkein parasta asiaa tässä vauvan kuumeilussa. :love022:wink

Avena, sulla oli varmastikin kemiallinen ja testi voi näyttää vielä sen jälkeen haamua kun hedelmöittynyt munasolu vain hipaissut kohtua. Jos raskaus olisi niin ennuste toivottoman huono kun vuodat ja testi ei ole riittävästi vahvistunut niinkuin kuuluu. Harmi juttu. Onnea uudelle yrityskierrolle!:)

Muokattu viimeksi:
Polttelis tilata r-testejä mutta ajattelin tässä kierrossa kyllä malttaa mieleni ja olla himotestaamatta sitten oviksen jälkeen. Heräsi taas toivo kun ovulaatiotestin viiva oli vähän alkanut tummumaan. Yritin ottaa kuvaa mutta testiviiva meni tietysti ihan harmaaksi haluraksi ja toki tiedän itsekin että se on nega vielä varmasti monta päivää. Vasemman muniksen kohdilla edelleen tylppää kasvukipua.
En tiedä mikä tappelukausi meillä on miehen kanssa meneillään kun tänäänkin piti ottaa yhteen. Toivottavasti ei ennen ovulaatiota olla niin pahasti riidoissa ettei tallettelu onnistu:angelic:

Takaisin