Raskaaksi 2021

Meillä ei ole ”varaa” odottaa koronan laantumista vaan ollaan iän puolesta tilanteessa nyt tai ei koskaan. Vaikka ikää olisi vähemmänkin, ei jätettäisiin silti yrittämättä. Raskautuminen on aina ollut niin kovin vaikeaa.

Täällä kp 20 ja keho ilmeisesti ihan sekaisin. Himot ja kosteus kolmatta päivää kovempaa kuin varmaan ikinä oviksen aikoihin. Ovisoireet kuitenkin puuttuneet viime päiviltä eli tuplaovikseen en usko. Mieskin valittaa jo, että alkaa tuntumaan työltä :laughing002

muoks. Leposyke yhä koholla ja lämmöt selvästi normaalia korkeammat. Säännöllisesti en mittaa kyllä, mutta nyt 36,7 kun menkkojen alkaessa tippuu 36,3 > alle 36

Muokattu viimeksi:
Avena
Mä tein tuossa ihan loppukierrosta testin ja tuli viivanpaikka tai joku haikuhailura ja sit ihan mielenkiinnosta tein olikohan toissapäivänä, niin ei tullu mitään. Oonkin miettiny, et voisko nää olla kuitenkin jotain kiinnittymisyrityksiä :smiley-angelic002

Täytyy jatkaa tieteellistä tutkimusta tän kierron lopussa. Vaikka karmeeta rahantuhlaustahan tuo on.

Muoks. Esim tää

Liitteet

• 20210222_180548.jpg
    20210222_180548.jpg
    13.2 KB · Katsottu: 117
Avena
Mä tein tuossa ihan loppukierrosta testin ja tuli viivanpaikka tai joku haikuhailura ja sit ihan mielenkiinnosta tein olikohan toissapäivänä, niin ei tullu mitään. Oonkin miettiny, et voisko nää olla kuitenkin jotain kiinnittymisyrityksiä :smiley-angelic002

Täytyy jatkaa tieteellistä tutkimusta tän kierron lopussa. Vaikka karmeeta rahantuhlaustahan tuo on.

Muoks. Esim tää
Joo no samaa mieltä. Ajattelin kanssa ostaa lisää noita ja tutustua paremmi. Viivanpaikkaan. Tunnistaa sitten ainakin oikean plussan.:grin
Jos tää ny ei sit oo valemenkat ja viiva vahvistu.

Joku mainitsi sen et voiku vois tehä veritestejä, niin se ois hyvä :angelic:
Toisaalta. Voiku vois vaan ottaa lunkisti ja olla testailematta:hilarious:

Muoks. En ymmärrä miten tää automaatti kääntää ja vääntää melkein jokatoisen sanan ja sit on ihan sakia lause :grin

Muokattu viimeksi:
tohon koronaan.. ite en tiedä otanko rokotetta, toisaalta oon kyllä siel viimisten joukossa kuka sen sais, ja mies kans. me ei yritystä lopetettu, vaikka korona tuli kuvioihin ja paheni ja elelee nyt miten elelee.. lääkäriinkin varattiin ajat, eri asia jos sieltä päästä ne ois peruttu. meidän ei kuitenkaan sinne tarvinu mennä, kun tärppäskin ennen sitä lekurii. kyllä se silti vähän mietityttää et mihin suuntaa tää oikein menee. ite miettiny jo synnytystä, et joutuuko sinne menee yksin, vaikka miehen haluisin mukaan

Joku mainitsi sen et voiku vois tehä veritestejä, niin se ois hyvä :angelic:
Toisaalta. Voiku vois vaan ottaa lunkisti ja olla testailematta:hilarious:

Muoks. En ymmärrä miten tää automaatti kääntää ja vääntää melkein jokatoisen sanan ja sit on ihan sakia lause :grin
Minähän sitä mietin. Ois ainakin mun mielestä selkeämpi kun tietäis sen arvon eikä joutuis arpomaan viivoja jos ei digiä käytä. Miksei sellainen onnistuis kun kerran sen verensokerinkin pystyy kotona mittaamaan.

Pakko kyllä kysyä, että mihin pohjautuu tämä väite? Koska esim. Neuvolassa nimenomaan on painotettu, ettei tämä koronavirus oo näyttänyt lisäävän erityistä vaaraa raskauden aikana, ei sikiölle eikä äidille, toisin kuin oli sikainfluenssan aikaan, olin sillonkin raskaana. Eli raskaana oleva EI ole automaattisesti riskiryhmää, jos ei perussairautensa takia ole. Sikainfluenssan aikaan oli, ja sillon raskaana olevia kuolikin siihen, koska se tauti vaikutti nii eritavalla. Siihenhän kuoli lapsiakin herkemmin, mutta vanhemmat ihmiset oli turvassa koska heillä oli espanjanviruksesta edelleen perimässään vasta-aineita sikainfluenssaankin, tai näin epäiltiin.

Itsellä siis starttas tänään rv 16 ja tästä on puhuttu paljon neuvolassa.

Pari päivää sitten tuli muuten Ruotsin sosiaalihallitukselta linjaus, että raskaana olevat on riskiryhmää. Tähänkin perustuen.

Kp27 muuttui nyt kp1, ihan niinku arvelin eilisen perusteella.
On niin kurja olo:sad010
Miksi ei voinu luomusti onnistua? Mikä ihme mussa on niin pahasti vialla, ettei onnistu? Kellontarkasti on ovikset ollu, jokatoinen päivä tallettelut läpi vuoden, vitamiinit ja foolihapot käytössä, terveelliset ruokatavat ja elämäntavat, kaiken maailman vippaskonstit käytetty ja ei siltikään mitään:gen045

Ei nuo tulevatkaan hoidot enää innosta. Kammottaa, että endo pahenee vaan niistä hormoneista. Ja suurempi riski on saada hyperstimulaatio... 4 päivää klinikkakäyntiin

Mun mielestä noita viivanpaikkoja tulee nykyään melkeinpä joka testiin. Mistä lie johtuu.
Jos kuitenkin on ollut säännöllinen kierto niin en usko että olis kemiallinen. Tai luulis sen vaikuttavan jotenkin kiertoon sitten. Varsinkin lyhyellä luteaalilla.

Minä tein yrityksen aikana satoja testejä ja veikkaan että joka merkkiin oon saanut jotain. Silti niiden vuosien aikana luteaali pysyi samana 8-9 päivää. No luomuna ei meillä onnistukaan joten mun kohdalla kaikki olleet ihan turhia viivoja.

Korona ei toistaiseksi vaikuta meidän yrittämiseen, sitten kun siirron aika on, on tilanne tietty eri jos polit olisi kiinni tms.
Täällä ei taas tule edes viivanpaikkaa mihinkään, vaikka kuinka tihrustan, melkein jo toivon, että olisi edes sellainen välillä... :D

Haalea viiva voi toki tulla reaktiona moneen muuhunkin, kun testikynnyksen lähettyvillä olevaan hcg-pitoisuuteen - mutta ajattelisin, että nimenomaan tuolloin, kun luteaali on lyhyt, voisi kertoa myös juuri kiinnitysyrityksestä. Eli että munasolu on juuri ehtinyt alkaa kiinnittyä ja pieni määrä hcg:tä on ehtinyt erittyä, mutta reippaasti pienempi kuin mitä keltarauhanen tarvitsisi siinä kohtaa, kun toiminta on loppumassa/ennättänyt jo loppua... Niin kyllä ne kuukautiset sieltä vaan alkaa, kun progesteroni laskee.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja vahvistumisia viivoille! :Heartpink

Koronaa itsessään myö ei olla pidetty syynä jättää yrittämisen aloitus myöhempään, oman historiankin tuntien. Hyvä, että nyt rokotteen osalta on päivittynyt ohjeistus, että vois ottaa ilman et tarvii ehkäistä yritysaikana sitä 2kk aikaa. Periaatepäätös itsellä on et jos ”mun vuoro” tulee sillon kun en oo raskaana, otan, mut raskauden aikana mietin sit uudelleen. Kuitenkin itsellä jo ylipaino lisää veritulpan riskiä, saati sit koronatartunta. Ja astma kun on, niin riski vakavaan infektioon on suurempi jos se nyt iskisi. Punnihten sit vasta kunnolla kun se oma vuoro tuleepi, nyt menee vaan rajotusten mukaan elellen :salut

Myö ei miehen kanssa juurikaan riidellä. Itseasiassa ei oo kolmen vuoden aikana riidelty vielä kertaakaan :biggrin Me puhutaan kaikesta täysin avoimesti, ja tällä viikolla sanoin miehelle heti kun huomasin oman harmitukseni: että olis hyvä nyt panostaa harjoittelupaikan etsimiseen todenteolla, kun se on jo lähtökohtaisesti vähän hankalampaa kuin ilman koronaa.

Mä oon kyllä huomannut ite, että työuupumuksen riski alkaa nousta. :smile Vapaa-aika ei enää oikein palauta, ja seuraavaa päivää/viikkoa/kuukautta odottaa lievällä pelolla tulevaksi. Pari on jo irtisanoutunutkin, työmäärän ollessa yli triplaten sen mitä ”saisi”, eikä juurikaan tätä huomioitu vielä ylemmällä taholla. Pieniä toimia kyllä, mutta kohtalaisen riittämättömiä, ja kollegoiden irtisanoutuminen lisää töitä niille jotka jää. :whacky011
Työkin kun itsestään on henkisellä kuormituksella aivan tolkuton, plus se että palkkakin on lähihoitajan tasolla, ja sit erikoisosaamisen ja koulutusten huomio palkassa on jäänyt kokonaan pois.
Itsellä ei ole varaa irtisanoutua näistä huolimatta, kun oon ainoo jonka varassa meidän perheen talous on. :silent Huomenna aion keskustella asiasta pomon kanssa, että työhyvinvointi on erittäin vaakalaudalla nyt. :happy8

Pahoittelut kp ykkösistä :sad001:Heartred Itsekin odotan sitä seuraavaksi.. Tein vielä tänään r-testin dpo 12. Täysin nega. Eli se aiempi hailuraa näyttänyt testi taisi viivanpaikkaa näyttää, melko räikeää sellaista. Enpä usko että plussaksi muuttuu.. Eilen myös alkoi alaselkäsärky joka tänään jatkuu, enteilee mulla yleensä alkavia kuukautisia. Se on uutta et rinnat on olleet arat, mutta se taitaa olla nyt mun uusi pms-oire. Lopetan testailut tässä kierrossa ja jään odottamaan menkkoja. Eilen oli itkuparkupäivä, mies onneksi lohdutti. :Heartred Tänään vähän parempi fiilis ja toivotaan taas että seuraavasta tärppäisi.

Aattelin nyt tilata vain pari kolme clearblue r-testiä ens kiertoon ja ovistestit. Ne ovistestit sentään viime kierrossa toimi hyvin.

Muokattu viimeksi:
Minähän sitä mietin. Ois ainakin mun mielestä selkeämpi kun tietäis sen arvon eikä joutuis arpomaan viivoja jos ei digiä käytä. Miksei sellainen onnistuis kun kerran sen verensokerinkin pystyy kotona mittaamaan.

Joo no olisikin kätevää.

Takaisin