Raskaaksi 2021

Malttamattomana tein testin apteekkarin testillä...
Pelottaa et onks tää kemiallinen tai vaan viivanpaikka :laughing002

minust toi ei oo viivanpaikka vaa punertava mut no vaikea sanoa näin näytön takaa :grin pidetään peukkuja, että on plussa ja pikkuinen pysyy matkassa mukana!

Hei! Minäkin nyt ensimmäistä kertaa kirjoittelen täällä foorumilla.
Vähän kammoksutti liittyä tähän keskusteluun, kun oli jo 149 välilehteä... :)

Jätin pillerit pois 3/20, jonka jälkeen tuli kahdet menkat (kiertojen päivät 45 ja 58), ja sitten meni kevyet 5 kuukautta että seuraavat menkat alkoivat (uuden vuoden kunniaksi heti tammikuun alussa!). Jotenkin hassua, että osa pystyy sanomaan montako päivää on menkkoihin ja paljonko ne ovat myöhässä. :) En tiedä miten näitä yrityskiertoja tässä tapauksessa lasketaan, joten onko kyseessä 4 kierto vai mitä..?

Monta itkua on kyllä itketty siitä pelosta, jossei koskaan omaa lasta saa. Miehellä on 10-vuotias tyttö edellisestä liitosta, ja rintaa raastaa katsoa kun he kikattelevat keskenään. Jos jään lapsettomaksi, olen asian kanssa ihan yksin. Miehen tyttö oli ns. "vahinko", ja hänelle onkin jotenkin mysteeristä että miten sitä vauvaa ei meille vielä kuulu - piti hänelle pointata, että normaalin kuukautiskierron omaava nainen on mahdollista raskautua vain sen noin 12 päivänä vuodesta. :)

Kaiken huipuksi oma siskoni kertoi vasta raskausuutiset - hänelle jo toinen lapsi, ja ilmeisen helposti molemmat alkuun.
Nyt on muutenkin kohkattu tästä "raskausbuunmista", ja yli 10 tuttavallani on lapsi tulossa. Myös nyt etätöitä tehneenä olen nähnyt, että naapurin muoreillakin on jälleen maha pystyssä...

Olen koettanut foorumia selailla, mutta en ole löytänyt keskustelua joka liittyisi juurikin tähän itse kokemaani voimakkaaseen kateuteen toisen raskaudesta. Sanotaan, että raskaus kestää kauan, mutta kyllä se raskaaksi tuleminen kestää paljon paljon kauemmin.

Anteeksi varsin negatiivisesta vuodatuksestani, mutta oma mieli on vähän mustana tämän aiheen ympärillä. Josko tänne kirjoittaminen vähän edes auttaisi.
Mäkin suosittelen et käy lääkärissä et lyhentää kiertoa, mulla se tehtiin ku kp70 alkoi häämöttää niin terolut ollut käytössä ja sain sillä normikierron eli 25-35 päivää. Toki yleensä oon ilman mut nyt heti yk1 oli pakko ja sit aiemminkin ollut et kp15 ja 10 tabua nii tasoittaa kierron ja ovulaation pitäisi näin aikaistua ajan kanssa. Mulle gynekologi sano et keho oppii sit ovuloimaan ja ainaki mulla lopulta tuli kp12-20 väliin ovis ja ovisplussasta
Malttamattomana tein testin apteekkarin testillä...
Pelottaa et onks tää kemiallinen tai vaan viivanpaikka :laughing002
Onhan se plussa! <3 liimaa ja tarrasukkia

Riinastiina mun se kolmas oli tommonen ja luin ihan plussaksi ku oli liki vahva viiva. Ehkä hitusen tummempi mut tummunut hyvin. Nyt tarrasukkia ja onnittelut <3

Täällä toi tuhru vähän ahdistaa mut sitten laitoin varuiksi ph-suojan nii se tuntuu vaan hakkaavan ja muutenki vv ihan olematon.. miks ei vaan vois olla huoleti

Olihan siihen. Lääkärillä painoi takana vahvat ennakkoluulot vuosien takaisten asioiden takia. Hän kuuluu tähän kastiin, että alkoholin ja muiden päihteiden käyttäjät eivät saa hankkia lapsia koska ovat joskus nuoruudessa tehneet huonon valinnan ja ovat sen perusteella sopimattomia vanhemmiksi ja maailman pohjasakkaa vielä yli 10v jälkeenkin huolimatta siitä ovatko raitistuneet ja käyttäisivätkö edes mitään :bookworm:
Ääh. Luulis että äidillä olisi oikeus valita tukikaverinsa varsinkin jos käyttäytyy fiksusti.

Moikka! Liityn mukaan tähän ketjuun epävirallisen virallisesti kun pakko näitä ajatuksia jossain jakaa

Täällä lopetettu minipillerit heti tammikuun alussa ja gynellä käyty tammikuun lopussa, jolloin sain 10pv terolut-kuurin aloitettavaksi heti. Kuurista on nyt viisi päivää eikä kuukautisia näy eikä kuulu! Testejä on tullut kuukauden sisään tehtyä monta, koska oireita muka ollut jos jonkinlaisia :D mulla on aiemmasta liitosta kaksi kouluikäistä lasta ja nyt toivotaan miehen kanssa meidän ekaa yhteistä. Olen raskautunut aiemmin oikein hyvin (lapset -11 ja -13) eikä mitään ongelmia ole ollut. Jotenkin vain ahdistaa kauheasti kun vuosia tullut lisää (vaikka täytän muutaman kk päästä vasta 30v) että jos ei kroppa enää toimikaan niin tai onko tällä minun uudella miehellä kaikki ok. Toki nää on varmasti ihan normaaleja ajatuksia :D Toki toivon että kun kuukautisia ei vielä näy, se olisi merkki raskaudesta mutta en jaksa uskoa. Kaksi viikkoa sitten gyne totesi munasarjojen olevan heräämisvaiheessa ja on kuulemma hedelmälliset oltavat noin muuten :D Seurailen taustalta jatkossa varmaan enemmän ja tulen kirjoittamaan näitä pitkiä viestejä kun tulee asiaa! :D

• Tykkään
Reaktiot: elo
Tein kyllä kolme. Mut mulla tuli eilen pyyhkiessä ruskeeta ja nyt tuli sit ovismainen lima ja vaaleanpunaista et vähän pelko ku mul on takana kkm mikä oli tosi vaikea koska olin jo pidemmällä. Siitä plussa pärähti heti ja ei tarvinnut arpoa eikä ollu mitään vuotoi ja nyt syön sitä puolikasta terolutia et vähän jännittää miten tässä käy. Kun vuoto ja näin. Toki menkat nää ei oo mut pelottaa. Anteeksi sekavuus mut huolettaa ja kun vielä en oo lääkäristä saanut sitä varmuutta minkä toivon. Toki testit on plussaa ja ton ovistestijutun tein ihan omaksi iloksi ja jos muille on hyötyä..

Oireita on vino pino mut neki tosi pieniä ja sanoinkin miehelle jo et varautuu et voi olla että yks tulee kohta. Olis niin kiva ollut sunnuntaina lyödä digi sill käteen ystävänpäivälahjaksi .. tai jotain mut nyt jännittää toi tuhru vaik sanoivat että se voi olla normaalia ja kun esim yhdyntä voi hangata et olisiko siitä johtuvaa. Kauhea ku ei ees plussa rauhoita mieltä vielä. Toivoisin että tiputtelua ei enää tuu eikä vuotoa vaan et tyyppi on lujasti kiinni

Aa joo okei ihmettelinkin tuota ovistesti juttua :grin toivottavasti pieni pysyy matkassa!

Aa joo okei ihmettelinkin tuota ovistesti juttua :grin toivottavasti pieni pysyy matkassa!
Tein empiiristä tutkimusta. Halusin nähdä miten ne reagoi ja toivottavasti. Nyt on maha turvonnut ei oo normia selkäkipua pistävää mitä yleensä kun menkat tulossa mut nyt ei oo eikä enempää tuhruu tullut. Jotenkin ihmeellinen olo et täti tulee ihan kohta eli toivottavasti ei oo mikään toteen käyvä asia vaan omaa jännitystä

Ei tuu meille marraskuista vauvaa, me ei ikinä saada vauvaa kun ovikset menee aina viikonlopuille. :sad010

Liitteet

• IMG_20210212_164838.jpg
    IMG_20210212_164838.jpg
    7.1 KB · Katsottu: 138
Ei tuu meille marraskuista vauvaa, me ei ikinä saada vauvaa kun ovikset menee aina viikonlopuille. :sad010

kyllä te vielä vauvan saatte!! :Heartpink toivon, että me kaikki saadaan pian! vaikka välillä turhauttaa niin maan penteleesti :sad001

Mulla oli tänään se folliultra. Ja JES, nyt se johtofolli on oikealla. Eli toivoa on. Nyt kp13 ja folli oli 19mm.:)

Mitä ennustavaa kiertokalenteria suosittelette jos oviksen päivä vaihtelee? Flo mulla on, sitä ei tarvii suositella.

Mitä ennustavaa kiertokalenteria suosittelette jos oviksen päivä vaihtelee? Flo mulla on, sitä ei tarvii suositella.

mie käytän flouta ja mia:a. miassa on jotenki tarkempi noiden oviksen kanssa ku flo

Noaidi, älä vielä menetä toivoa, ovis voi olla vasta parin päivän päästä lh-huipusta!

Mäkin tein tieteellistä tutkimusta ovistestillä, tosin ovistuntemuksiin. Aamulla oli siis eka o-plussa ja tikutin melkein joka vessakäynnillä. Plussa joka testauksella, ei väliä onko pitkä vai lyhyt vessatauko. Kahvia join tänään noin kuus litraa (no okei, pikkusen yläkanttiin arvioiden), mut silti säilyi plussana vaikka pissiväli ei ollu edes puolta tuntia.

Just! Ovis plussa edelleen eli ollut keskiviikosta asti! Onkohan nyt niin ettei munis meinaa irrota ja jää ovulaatio tulematta!?:anyone

Noaidi, älä vielä menetä toivoa, ovis voi olla vasta parin päivän päästä lh-huipusta!

Mäkin tein tieteellistä tutkimusta ovistestillä, tosin ovistuntemuksiin. Aamulla oli siis eka o-plussa ja tikutin melkein joka vessakäynnillä. Plussa joka testauksella, ei väliä onko pitkä vai lyhyt vessatauko. Kahvia join tänään noin kuus litraa (no okei, pikkusen yläkanttiin arvioiden), mut silti säilyi plussana vaikka pissiväli ei ollu edes puolta tuntia.
Me ollaan lahjasoluhoidoissa joten ei päästä inssiin muuten kuin o+ seuraavana päivänä, vaikka ovista ei olis tapahtunut. Ne on aivan älyttömän tiukkoja tästä koska nää hoidot on tosi kalliita eikä näistä tehdä meillä päin poikkeuksia. :sad001 mulla on mennyt jo monta kiertoa hukkaan kun ovis+ tulee just vääränä päivänä eikä saada inssiä, eli jos se ovis+ tulee pe tai la niin se on automaattisesti hylkytuomio.

Me ollaan lahjasoluhoidoissa joten ei päästä inssiin muuten kuin o+ seuraavana päivänä, vaikka ovista ei olis tapahtunut. Ne on aivan älyttömän tiukkoja tästä koska nää hoidot on tosi kalliita eikä näistä tehdä meillä päin poikkeuksia. :sad001 mulla on mennyt jo monta kiertoa hukkaan kun ovis+ tulee just vääränä päivänä eikä saada inssiä, eli jos se ovis+ tulee pe tai la niin se on automaattisesti hylkytuomio.
Onpa persiistä oikeesti.. <3

voi ei.. tosi kurjaa :sad001:Heartpink

Takaisin