Raskaaksi 2021

Ai että oviksii satelee!
Täällä nippailee vasen ihan huolella ja kramppeja on. Tai no ei supparimaisia vaan hetkittäisiä semmosta outoa poltetta tai tylppää ennemminkin.. noh tissit ei oo kipeet sillee niinku oli mut edelleen tiellä ja sit vetää välillä kuin suonta. Ihan kumma keho.

Oon kyl samaa mieltä et tämä ketju on hauska ja mukava kirjoitella kun otetaan huumorilla ja korjataan jos on väärässä. Huippua :)

Mulla jomottaa oikealla puolella muniksen seudussa. Oisko sieltä irronnut tällä kertaa.

Aamupissasta haamujen esiäiti rfsu testiin mutta kuulu niin paljon huonoa että en uskalla edes toivoa että on plussa... tosin erottaa kyllä ihan silmällä ilman mitään muokkauksia

Moikka! Nyt sitten minäkin liityin tänne. Sattumalta olin eksynyt lukemaan tätä viestiketjua, en edes muista miten päädyin tänne.. Olen samassa elämäntilanteessa, eli vauva olisi toivottu.

Yritystä tähän mennessä on n. 1v ja 4kk Kolme-neljä kertaa olen tehnyt tähän mennessä raskaustestejä, mutta negatiivisia ja menkat ovatkin sitten alkaneet myöhässä. Alussa oli ihan valeraskausoireitakin, pahoinvointia, yöllä heräilin kun vatsassa oli tuntemuksia.. Nyt olen jo hieman peloissani, että tuleeko sitä vauvaa ikinä.

Gynellä kävin, siellä kaikki näytti olevan hyvin, kohtu terve, munasoluja ja jopa ovuloin silloin. Mutta koska mulla lievä endometrioosi niin saatiin jo lähete miehen tutkimuksiin. Siemenneste vietiin pari päivää sitten. Parin viikon päästä kuulemme tulokset, pelottaa että tuleeko huonoja uutisia Jos esimerkiksi siittiöitä ei ole, niin se on pieni kriisin paikka. Ja jos siellä kaikki kunnossa, niin mulle tehdään kokeita ja tarkistetaan onko putket tukossa. Gyne oli kirjoittanut "määrittelemätön lapsettomuus", että päästiin tutkimuksiin, mutta meillä on kuulemma hyvä tilanne. Tietysti pahalta tuntui lukea se Pahin pelko on, että siirryn täältä lapsettomien foorumille, mutta olen vielä toiveikas..

Totta tosiaan, ei niitä lapsia niin vain tule kaikille. Lähipiirissä naiset ovat raskautuneet jo ekasta kierrosta No, ainakin on toivottu vaavi sitten kun yrittämällä yritetty ja monta itkua jo itketty!

Tervetuloa joukkoon iloiseen!

Riinastiina kuvaa? Voidaan yhdessä tiirata.. :)

PogoMamma varmaan sit on sieltä irronnut.. mä luulin et oikee mut ilmeisesti se läsähti eikä tullu sitä juustonaksua mistä Tonninseteli meille kertoi... Eli onneksi ilmeisesti ovuloin vasemmalta myöhemmin...

ON: lämmöt edelleen 37 mut siis veskireissul ovismaista limaa ja tosi pieni läjä vaaleanpunaista eli verta. Toivottavasti pysyy nyt ne hanat kii. Oon tehnyt sitä tutkimusta ovistestien suhteen ja ne vaan tummuu ja tänään oli jo ihan tasavahvat et lukisin plussaksi sen eli kaipa se raskauden näyttää tai jos mul vuoto ny alkaa nii sit tietää. Joillakin vissiin näyttää muutenkin.

Tää tuli mieleen siitä ku sä Avena1234 laitoit kp4 ovistesti kuvan nii tässä mun tää tieteellinen koe. Ja muille myös. Mulla se mun plus tällä ovistestillä oli tommonen ehkä hitusen sävyeroja mut likimain

Hah olipa hassun värinen toi kuva eli ei, mun sormet ei oo oranssit :laughing002

Liitteet

• 20210212_120938.jpg
    20210212_120938.jpg
    12.4 KB · Katsottu: 144
Hei! Minäkin nyt ensimmäistä kertaa kirjoittelen täällä foorumilla.
Vähän kammoksutti liittyä tähän keskusteluun, kun oli jo 149 välilehteä... :)

Jätin pillerit pois 3/20, jonka jälkeen tuli kahdet menkat (kiertojen päivät 45 ja 58), ja sitten meni kevyet 5 kuukautta että seuraavat menkat alkoivat (uuden vuoden kunniaksi heti tammikuun alussa!). Jotenkin hassua, että osa pystyy sanomaan montako päivää on menkkoihin ja paljonko ne ovat myöhässä. :) En tiedä miten näitä yrityskiertoja tässä tapauksessa lasketaan, joten onko kyseessä 4 kierto vai mitä..?

Monta itkua on kyllä itketty siitä pelosta, jossei koskaan omaa lasta saa. Miehellä on 10-vuotias tyttö edellisestä liitosta, ja rintaa raastaa katsoa kun he kikattelevat keskenään. Jos jään lapsettomaksi, olen asian kanssa ihan yksin. Miehen tyttö oli ns. "vahinko", ja hänelle onkin jotenkin mysteeristä että miten sitä vauvaa ei meille vielä kuulu - piti hänelle pointata, että normaalin kuukautiskierron omaava nainen on mahdollista raskautua vain sen noin 12 päivänä vuodesta. :)

Kaiken huipuksi oma siskoni kertoi vasta raskausuutiset - hänelle jo toinen lapsi, ja ilmeisen helposti molemmat alkuun.
Nyt on muutenkin kohkattu tästä "raskausbuunmista", ja yli 10 tuttavallani on lapsi tulossa. Myös nyt etätöitä tehneenä olen nähnyt, että naapurin muoreillakin on jälleen maha pystyssä...

Olen koettanut foorumia selailla, mutta en ole löytänyt keskustelua joka liittyisi juurikin tähän itse kokemaani voimakkaaseen kateuteen toisen raskaudesta. Sanotaan, että raskaus kestää kauan, mutta kyllä se raskaaksi tulemisen odottaminen kestää paljon paljon kauemmin.

Anteeksi varsin negatiivisesta vuodatuksestani, mutta oma mieli on vähän mustana tämän aiheen ympärillä. Josko tänne kirjoittaminen vähän edes auttaisi.

Muokattu viimeksi:

PogoMamma varmaan sit on sieltä irronnut.. mä luulin et oikee mut ilmeisesti se läsähti eikä tullu sitä juustonaksua mistä Tonninseteli meille kertoi... Eli onneksi ilmeisesti ovuloin vasemmalta myöhemmin...

ON: lämmöt edelleen 37 mut siis veskireissul ovismaista limaa ja tosi pieni läjä vaaleanpunaista eli verta. Toivottavasti pysyy nyt ne hanat kii. Oon tehnyt sitä tutkimusta ovistestien suhteen ja ne vaan tummuu ja tänään oli jo ihan tasavahvat et lukisin plussaksi sen eli kaipa se raskauden näyttää tai jos mul vuoto ny alkaa nii sit tietää. Joillakin vissiin näyttää muutenkin.

Tää tuli mieleen siitä ku sä Avena1234 laitoit kp4 ovistesti kuvan nii tässä mun tää tieteellinen koe. Ja muille myös. Mulla se mun plus tällä ovistestillä oli tommonen ehkä hitusen sävyeroja mut likimain

Hah olipa hassun värinen toi kuva eli ei, mun sormet ei oo oranssit :laughing002

Etkös sä jo Katarinas tehnyt positiivisen rtestin? Vaikö?

Jätin pillerit pois 3/20, jonka jälkeen tuli kahdet menkat (kiertojen päivät 45 ja 58), ja sitten meni kevyet 5 kuukautta että seuraavat menkat alkoivat (uuden vuoden kunniaksi heti tammikuun alussa!). Jotenkin hassua, että osa pystyy sanomaan montako päivää on menkkoihin ja paljonko ne ovat myöhässä. :) En tiedä miten näitä yrityskiertoja tässä tapauksessa lasketaan, joten onko kyseessä 4 kierto vai mitä..?

Monta itkua on kyllä itketty siitä pelosta, jossei koskaan omaa lasta saa. Miehellä on 10-vuotias tyttö edellisestä liitosta, ja rintaa raastaa katsoa kun he kikattelevat keskenään. Jos jään lapsettomaksi, olen asian kanssa ihan yksin. Miehen tyttö oli ns. "vahinko", ja hänelle onkin jotenkin mysteeristä että miten sitä vauvaa ei meille vielä kuulu - piti hänelle pointata, että normaalin kuukautiskierron omaava nainen on mahdollista raskautua vain sen noin 12 päivänä vuodesta. :)

Kaiken huipuksi oma siskoni kertoi vasta raskausuutiset - hänelle jo toinen lapsi, ja ilmeisen helposti molemmat alkuun.
Nyt on muutenkin kohkattu tästä "raskausbuunmista", ja yli 10 tuttavallani on lapsi tulossa. Myös nyt etätöitä tehneenä olen nähnyt, että naapurin muoreillakin on jälleen maha pystyssä...

Olen koettanut foorumia selailla, mutta en ole löytänyt keskustelua joka liittyisi juurikin tähän itse kokemaani voimakkaaseen kateuteen toisen raskaudesta. Sanotaan, että raskaus kestää kauan, mutta kyllä se raskaaksi tuleminen kestää paljon paljon kauemmin.

Anteeksi varsin negatiivisesta vuodatuksestani, mutta oma mieli on vähän mustana tämän aiheen ympärillä. Josko tänne kirjoittaminen vähän edes auttaisi.

Pitäiskö sun hakea apua lääkäristä kierron tasoittamiseen?

:king

mä raivoheitin sen roskii ku kiukutti siks ku pelkäsin viivan paikkaa :laughing002 aamulla teen uuden, ellen jopa tänää illalla ni jos näkyy jotain ni laitain teillekki tiiraltavaks:love017

Olen koettanut foorumia selailla, mutta en ole löytänyt keskustelua joka liittyisi juurikin tähän itse kokemaani voimakkaaseen kateuteen toisen raskaudesta. Sanotaan, että raskaus kestää kauan, mutta kyllä se raskaaksi tuleminen kestää paljon paljon kauemmin.

Mulle ainakin tuttuja noi tunteet.. ”Syvissä vesissä on täälläkin aikoinaan uitu”..:shifty::arghh:

meillä ensikäynti lapsettomuusklinikalla takana. ensinnäkin, miehen siemennesteanalyysin tulokset oli hyvät, ainoastaan absoluuttinen nesteen määrä oli pikkasen vähäinen - mutta luultavasti menee tilanteen ja jännityksen piikkiin. toisekseen katsottiin vielä kerran ultralla ja mulla oli hyvä folli tuolla kasvamassa, epäili ovulaatiota suunnilleen maanantaille. nyt lisätoimenpiteenä mä käyn vielä hormonilabroissa (sekä loppu- että alkukierron verikokeet) ja tikutan oviksen. parin kierron päästä on se vuosikin mennyt, ja puhuttiin että jos ei labroista löydy mitään ja ovis tulee normaalisti, niin voidaan aloittaa inseminaatiot. katotaan siis vielä varmaan nää pari kiertoa ja noi labrat, ja sitten harkitaan noita hoitoja mikäli ei mitään vieläkään tapahdu.

Nyt siis menossa tokan lapsen yk12, kp11 ja elämäni eka ovistesti tehty :laughing002 ostin klinikalla myytävän clearbluen digitaalisen mittarin, ei tartte ainakaan tulkkailla kummempia. tossa siis vaan tyhjä tai hymynaama, ei mitään vilkuttelua jne. viiva sisällä näytti tänään tältä, tosiaan muutaman päivän päästä varmaan ovis.

Liitteet

• F213B676-0824-40F7-B2F3-0383BEED993F.jpeg
    F213B676-0824-40F7-B2F3-0383BEED993F.jpeg
    26.7 KB · Katsottu: 143
Etkös sä jo Katarinas tehnyt positiivisen rtestin? Vaikö?
Tein kyllä kolme. Mut mulla tuli eilen pyyhkiessä ruskeeta ja nyt tuli sit ovismainen lima ja vaaleanpunaista et vähän pelko ku mul on takana kkm mikä oli tosi vaikea koska olin jo pidemmällä. Siitä plussa pärähti heti ja ei tarvinnut arpoa eikä ollu mitään vuotoi ja nyt syön sitä puolikasta terolutia et vähän jännittää miten tässä käy. Kun vuoto ja näin. Toki menkat nää ei oo mut pelottaa. Anteeksi sekavuus mut huolettaa ja kun vielä en oo lääkäristä saanut sitä varmuutta minkä toivon. Toki testit on plussaa ja ton ovistestijutun tein ihan omaksi iloksi ja jos muille on hyötyä..

Oireita on vino pino mut neki tosi pieniä ja sanoinkin miehelle jo et varautuu et voi olla että yks tulee kohta. Olis niin kiva ollut sunnuntaina lyödä digi sill käteen ystävänpäivälahjaksi .. tai jotain mut nyt jännittää toi tuhru vaik sanoivat että se voi olla normaalia ja kun esim yhdyntä voi hangata et olisiko siitä johtuvaa. Kauhea ku ei ees plussa rauhoita mieltä vielä. Toivoisin että tiputtelua ei enää tuu eikä vuotoa vaan et tyyppi on lujasti kiinni

meillä ensikäynti lapsettomuusklinikalla takana. ensinnäkin, miehen siemennesteanalyysin tulokset oli hyvät, ainoastaan absoluuttinen nesteen määrä oli pikkasen vähäinen - mutta luultavasti menee tilanteen ja jännityksen piikkiin. toisekseen katsottiin vielä kerran ultralla ja mulla oli hyvä folli tuolla kasvamassa, epäili ovulaatiota suunnilleen maanantaille. nyt lisätoimenpiteenä mä käyn vielä hormonilabroissa (sekä loppu- että alkukierron verikokeet) ja tikutan oviksen. parin kierron päästä on se vuosikin mennyt, ja puhuttiin että jos ei labroista löydy mitään ja ovis tulee normaalisti, niin voidaan aloittaa inseminaatiot. katotaan siis vielä varmaan nää pari kiertoa ja noi labrat, ja sitten harkitaan noita hoitoja mikäli ei mitään vieläkään tapahdu.

Nyt siis menossa tokan lapsen yk12, kp11 ja elämäni eka ovistesti tehty :laughing002 ostin klinikalla myytävän clearbluen digitaalisen mittarin, ei tartte ainakaan tulkkailla kummempia. tossa siis vaan tyhjä tai hymynaama, ei mitään vilkuttelua jne. viiva sisällä näytti tänään tältä, tosiaan muutaman päivän päästä varmaan ovis.
Noniin nyt hommiin ja plussaaaa

Malttamattomana tein testin apteekkarin testillä...
Pelottaa et onks tää kemiallinen tai vaan viivanpaikka :laughing002

Liitteet

• AF9688F8-04DD-4C87-A8B6-3C1A84563F47.jpeg
    AF9688F8-04DD-4C87-A8B6-3C1A84563F47.jpeg
    24.1 KB · Katsottu: 230
Muokattu viimeksi:
Dpo 7 ja vaaleanpunaiseen taittava vv havaittu. (Kiinnittymisvuotoako?) :happy: Tuo taas hiukan uutta toivoa ja positiivista mieltä tähän piinajaksolle.

Taustatietona voin sanoa, että olen kärsinyt pienestä lapsettomuuspelosta (en tiedä miksi) jo vuosia.. ja nyt, kun päästy yrittämisessä vauhtiin, niin tämmöiset pienet asiat tuo vaan niin hyvälle mielelle. :angelic: Muutenkin huomannut, että moni kipu ja vuoto on tainnut olla sittenkin ihan normaaleja kierron vaiheita. :rolleyes:

Onnea Katriinas plussasta! :Heartbigred
Minä täällä ketjussa edelleen taustailen. Pikkuinen ainakin vielä kyydissä, viikkoja nyt 7+1. Lääkäri ultrasi maanantaina ja oli todella töykeä. Ei ensin löytänyt alkiota ja kerkesi jo sanoa että ei täällä mitään ole. Sitten löysi alkion ja sykkeen ni tuntui kun se olis ollu huono asia. Sitte se alkoi tupista jotai että raskaus pussi on liian litteä. Ei alkanut sen kummemmin asiaa selittämään ja sanoi vielä loppuun että "varaa vain se neuvola ja peru sitten jos menee kesken". Olin aivan rikki tuon käynnin jälkeen. Varasin keskiviikolle ajan yksityiselle. Siellä kokemus oli aivan eri. Kätilö sanoi ettei nää mitään poikkeavaa ja syke on vahva. Sanoi myös että mulla on taaksepäin kallellaan kohtu ja siksi jostain kulmasta pussi voi näyttää litteältä. Tämä rauhoitti vähän :Heartpink

Mullakin taaksepäin kallellaan kohtu! Mut itse odottelen neuvolaa ja sit ultraa. En viitsi itse oman rahatilanteen takia mennä aikaisemmi ultraan koska raha

Noniin nyt hommiin ja plussaaaa
kiitos! :grin hommat aloiteltiinkin eilen!

niin ja piti vielä teroista lisätä, että tää lääkäri sanoi että mennään nyt ilman teroja, että saadaan noi hormonilabrat ihan luonnollisesta kierrosta. muutenkin ihmetteli edellisen gynen ohjetta ottaa kp14-23, kun heillä aina ohjeena se kolme päivää ovulaation jälkeen vasta, ja mulla ollu ovikset noin kp13-14... mutta joo, tiputteluunhan se vaan oli, kestän kyllä senkin, niin kokeillaan nyt mennä ihan omalla hormonimäärällä kierto tai kaks.

Takaisin