Raskaaksi 2021

Täällä testattu tänään kp 34/34-39, dpo n. 13. Ekan kerran testasin sunnuntaina dpo n. 11, jolloin tuli hyvin vaalea hailura. Nyt vahvistunut ihan mukavasti :) Testeinä Sofin 25mlU, Clear blue (Cb herkkyydestä ei varmuutta). Toivottavasti kuvat e i mene mössöksi.

Onnea tosi paljon muillekin plussanneille, nähdään lokakuisissa! Ja muille tsemppiä yritykseen ja piinailuun, toivottavasti kaikilla tärppää asap :Heartpink
View attachment 99086 View attachment 99087

onnea!!
Täällä testattu tänään kp 34/34-39, dpo n. 13. Ekan kerran testasin sunnuntaina dpo n. 11, jolloin tuli hyvin vaalea hailura. Nyt vahvistunut ihan mukavasti :) Testeinä Sofin 25mlU, Clear blue (Cb herkkyydestä ei varmuutta). Toivottavasti kuvat e i mene mössöksi.

Onnea tosi paljon muillekin plussanneille, nähdään lokakuisissa! Ja muille tsemppiä yritykseen ja piinailuun, toivottavasti kaikilla tärppää asap :Heartpink

onnea!! :Heartpink:hello2

edit. oho mitähän tää sekoilee ku tollee laitto kaks kertas XD

Huomenna dpo8. Jos ihminen olisi erehtyväinen ja vahingossa pissais aamulla purkkiin, niin milläs sitä aloittais :pompus: Ois onestepiä, rfsun herkkä puikko, rfsun liuskoja ja sofin puikkoja, mutta sofin puikoilla oon edelliskierroissa saanut turhan vahvoja viivanpaikkoja :bag:

jee, onnea! Ja tervetuloa lokakuisiin!:wav:Heartbigred

Mä en tiedä testaanko täs kierros nyt olleskaan jos ei menkat oo jo myöhäs....jos mä pystysin oleen ees niille päiville kun tiputtelu yleensä alkaa...

Oikeestaan jopa tänään tuli yhtäkkiä tunne et mitä hittoo...miksi mä niin hitokseen haluun raskaaksi kun se on niin ahdistavaa aikaa..eka pelko meneekö kesken tai ylipäätään onko oikeessa paikassa, sit seuraavaksi kaikki muu mitä raskauteen liittyy, kuten mitä voi käydä, ja mitä voi syödä jne....itsellä ollut kaikenlaista mm. Kalvokiinnitteinen napanuora yhdellä lapsella jota ei koskaa näkynyt missään ultrissa vaikka käytiin lukuisia kertoja vauvan ison koon vuoksi ja tämä oli sellainen et olis voinut irrota hetkellä millä hyvänsä ja oltas molemmat voitu kuolla ja en olis missään nimes saanut synnyttää alakautta!! Ja sit tosiaan tää et keskimmäinen poika oli muka terve poika kun syntyi mutta kuitenkin äidinvaisto tiesi et jotain on pielessä ja myöhemmin noin 1v saatiin diagnoosi sit kehitysvammasta ja myöhemmin autismista. Lapsivettä oli raskauden aikana liikaa joka on viite mm. Häiriöstä mutta kuitenkin seurannassa sekin sivuutettiin et ei ole mitään. Ja mitä vielä kaikkee...

Joka noita mun viivanpaikka kuvii katto niin huvittavinta on se et ne jopa kuvissa näyttää vaaleennpunertavalta...mut luonnos enempi harmaa.

pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta..:sad001
mie just katoin et mulla ois menkat sillon mille päivälle ajattelin varata sen ensikäynnin. ei varmaa kannata siis varata sille päivälle? se vaa ois mun ja miehen helppo mennä lomaviikolla, ku molemmilla ois loma. voi kökkö, tai sit vaa soitan sinne ja kysyn asiasta :bored:

Fyi! Meillä oli ensikäynti niin et mulla oli just kp1. Ei haittaa mitään vaikka vuotaa ultratessa (se veri toimii myös liukasteena) mutta jos sattuu oleen vuotoa nii side housuihin vaan! En suosittele tamponia silloin omasta kokemuksesta :hilarious:

:sad001
Kp14/28-30... flon mukaan ovis huomenna. Miks on niin luovuttanu olo vaikka ei oo vasta ku puol vuotta yritystä takana... ja ikää päälle kakskyt. Kaikki mahollisuudet on vaikka ja mihin mut ihan totaalinen luovuttaminen on käyny. Tuntuu pahalta kuulla vauvauutisia ja ylipäätään mitään vauva juttuja... tuntuu ihan loputtomalta tää piinaaminen....

Kellään muulla samaa kiertoa tai fiiliksiä?

Bingo! Täällä just samat fiilikset. Ikää myös ”vain” 26 ja yk 7 käynnissä ja missasin oviksen ainaki testien mukaan koska olen ollut kipeä enkä jaksanut talletella tai testailla. Flo ennustaa ovista huomiselle, mutta ovistesti näyttää maailman haaleinta viivaa vaab. Nyt 3pv testannu, se eka päivä oli tummin mut ei lähelläkään siis plussaa ja seuraavat kaks ihan vaaleita haaleita. Eli turhaan meni tämäkin kierto. Tuntuu raskaalta yrittää nii kauan näin nuorenakin ja aina toiveet nousee ja sitten tippuu kovaa ja korkeelta joka kierrossa..:sad001

Oikeestaan jopa tänään tuli yhtäkkiä tunne et mitä hittoo...miksi mä niin hitokseen haluun raskaaksi kun se on niin ahdistavaa aikaa..eka pelko meneekö kesken tai ylipäätään onko oikeessa paikassa, sit seuraavaksi kaikki muu mitä raskauteen liittyy, kuten mitä voi käydä, ja mitä voi syödä jne....itsellä ollut kaikenlaista mm. Kalvokiinnitteinen napanuora yhdellä lapsella jota ei koskaa näkynyt missään ultrissa vaikka käytiin lukuisia kertoja vauvan ison koon vuoksi ja tämä oli sellainen et olis voinut irrota hetkellä millä hyvänsä ja oltas molemmat voitu kuolla ja en olis missään nimes saanut synnyttää alakautta!! Ja sit tosiaan tää et keskimmäinen poika oli muka terve poika kun syntyi mutta kuitenkin äidinvaisto tiesi et jotain on pielessä ja myöhemmin noin 1v saatiin diagnoosi sit kehitysvammasta ja myöhemmin autismista. Lapsivettä oli raskauden aikana liikaa joka on viite mm. Häiriöstä mutta kuitenkin seurannassa sekin sivuutettiin et ei ole mitään. Ja mitä vielä kaikkee...
Hei tää onki eka kerta ku kuulen jonku puhuvan kalvokiinnitteisestä napanuorasta!! Mulla siis luki synnärin teksteissä "kalvokiinnitteinen napanuora", mutta kukaan ei siis missään vaiheessa siitä erikseen puhunut ja neuvolassa ei osannut sanoa mitä sillä on tarkoitettu :eek:

Mulla oli keskimmäisestä kalvokiinnitteinen napanuora myös. Eikö sitä huomattu kun vasta synnytyksen jälkeen. Eikä se kätilö muuta sanonut kun et, ihme kun meni loppuun asti. Tarkotti siis et ihme kun ei syntynyt aiemmilla viikoilla.
Ja noista siun kuvista niin kahdessa Mie nään kyllä ihan punertavaa viivaa :bag:

Muoks. Mieskin sanoi et yhdessä kuvassa näkyy selvä viiva. (hän joka ei yleensä nää siis mitään haamuja)

Kyseenalaistasin et eikö vois olla vale menkat vai oliko sulla joku nyt et keskenmeno oli vai vastaavaa?

Fyi! Meillä oli ensikäynti niin et mulla oli just kp1. Ei haittaa mitään vaikka vuotaa ultratessa (se veri toimii myös liukasteena) mutta jos sattuu oleen vuotoa nii side housuihin vaan! En suosittele tamponia silloin omasta kokemuksesta :hilarious:

mie sain ajan varattua, että mul ois kp4 et vuoto ois just edellisenä päivänä loppunu tai sit loppuis tuolloin kp4 :grin mietin vaa et voiko kuppia käyttää, mut jos noin loppu kierros oon ni phsuoja varmasti riittää:grin

jotenki nyt niin helpottunut olo et kk päästä aika! jännittää toki jo nyt ja tuntuu, että aika matelee:happy3

Beanen ja Ketähän muitakin. Mull viimeisessä rakkaudessa oli kalvokiinnitteinen napanuora ja sen lisäksi koko napanuora oli solmussa. Tyttö syntyi rv 38+ ja oli pieni viikkoihin nähden mutta ei kuitenkaan tullut sga diagnoosia. Molemmat npanuorajutut huomattiin vasta syntymän jälkeen.

Juu mulle sanottiin kyllä et kun vauva tuotiin syliin et onni oli matkass kun ei irtonnut raskauden aikana tai synntyksessä viimeistään.. että sain elävän vauvan syliini ja tämä oli Taysissa.

Ei nuo viivat oikeesti ole mitään kun veri testissä samana päivänä 0 ja testi tämä. Virtsassa ei voi olla mitään. Ja nyt testasin piruuttaan mieheni virtsasta vikan niin ihan sama tulos oli et näky sama haamu testiajalla, joten päädyttiin et laitetaan sinne postia ja jos sais ilmaset testit? Epäilen tosiaan erää joka on ollut vähän tälläinen

Meillä syntyi myös ihan terve, normaalikokoinen poika 40+1.
Tosiaan vasta jälkeenpäin omakannasta näin maininnan "Komplikaatiot: Kalvokiinnitteinen napanuora".
Pistää vaan niin vihaksi ettei siitäkään kukaan kertonut mitään. Synnytyksen aikana mulla ei oo montaa hyvää sanaa kätilöistä ja heidän toiminnastaan. Ehti olla 4 vuoroa ja kolme eri kätilöä + yksi aivan ihana opiskelija. Lopulta poika syntyi kiireellisellä sektiolla. Mutta eipä siitä tällä kertaa sen enempää, muutaku ottaa niin paljon päähän et tekis mieli huudella jokaiseen paikkaan missä tätä synnäriä hehkutetaan et ihan p*ska paikka ja kätilöt :finger::finger:
Sype poli kutsuu varmasti seuraavassa raskaudessa..
Pahoittelut sekavasta tekstistä, tällä tuulella en saa mitään järkevää kirjoitettua mut pakko silti purkaa fiiliksiä:banghead:

Huippua oli se et tunsin meidän toisen lapsen olevan tosi iso ..kauhee maha ja sit kokoajan sanottiin et on pieni...no sit kun mulla kauheet kivut enkä enää kestänyt kantaa sitä lastia niin menin la:na synnärille et mä en kestä enää tätä painoo ja jalat lähtee alta..niin katottiin et miltä näyttää niin 3800 oli vauva vaikka monta ultraajaa kävi ja en luovuttanut vaan pidin kiinni et tämä käynnistetään nyt!, niin pitkin niskoin käynnistivätkin ja vauva syntyi alakautta erbin pareesilla painaen 4980g eli näin:sad001 onneksi kaikkien imukuppien ym jälkeen vauvan käsi toimi eikä vammautunut pysyvästi..nyt ihana 17v

Tää mitä itse on raskauksissa kokenut nii on se että koskaan ei tiedä miten raskaus menee eikä voi synnytyksenkään jälkeen olla niin et terve vauva synty kun monet vammat ja syndroomat tulee ilmi vasta paljon myöhemmin! Ja minä itse olin ihan hysteerinen koko raskauden ajan joka raskaudessa. Noudatin kaikkia ruokaohjeita millilleen ja ei mitään mikä voisi olla vauvalle haitallista. Sit on näitä jotka vetää mitä vaan ja kaikki ok.

Beanen olisiko ollut varhainen km?

Mä nään noissa selkeiten.

Meillä just saatu tietää tänään et meidän lapsi eli miehen lapsi muuttaa meille! Tätä on pitkään suunniteltu ja kaikkien osapuolten välinen yhteistyö. On eri asioita mitkä lopulliseen päätökseen vaikutti, mutta entinen muuttaa muualle ja lapsen parempi olla täällä. Niin hienoja uutisia meille, toki ystäväni (lapsen äiti tullut tutuksi matkan varrella niin sanotusti) on haikea ja häntä ymmärrän toki.

Mutta muutenkaan ei oo oloa et just nyt yhtäkkiä olisin raskaana kun ne testit haaleni ja oireet jatkuu ilman menkkoja, tuntuu ku koko kierto olisi ihan hassu eikä mitään järkeä koko kierrossa ja tätä en oo kokenut aiemmin :grin

Kp31 siis ja kierrot normisti 25-35 välisiä :facepalm:

Takaisin