Raskaaksi 2020

Kiitos kaikki:love7
Kp15 oli ovis kun tuli tippa verta ja näin sen aiemmin tuntenut myös joten onhan tota dpo kun nyt siis kp42 kun plussasin (viikko sit kp32 nega) ! Että siksi vähän hullua ja epäuskoinen olo :scratch:p

Ja Yk3 oli tämä, kun pieni pysyisi vain kyydissä :Heartpink:shy:

Mutta tulen kertomaan töiden jälkeen paremmin. Pää ihan shokissa ja töitä pitäs yrittää tehdä :confused::hilarious:

Onnea ja vauvaliimaa :love7

Toivottavasti mulla menee samalla tavalla ja viivat on noin selkeet kp 42. Nyt täällä on kp 39/30.

Nyt iltapäivällä testasin niin tosi haalea viiva. Aamulla oli vahva, onko lh huippu siis mennyt mutta ovulaatio juuri nyt? Milloin viiva alkaa haaleta, onko juuri ovulaation aikaan vahva viiva vai 12-24h ennen sitä?

Auttakee

Liitteet

• IMG_20200315_153242.jpg
    IMG_20200315_153242.jpg
    24.2 KB · Katsottu: 197
Tänään dpo 6 tai 7. Pyyhittäessä paperiin tuli oranssia valkovuotoo? Onkohan nyt jotain tulehdusta tms Kkm jälkeen? Oviksen jälkeen heti vaaleanpunaista vv. Mulla ei ikinä ole välivuotoja ollut eikä tiputtelua.. Ihan kummallinen kierto. Teroluteja pitäis syödä vielä ens viikon puoliväliin ja sit odotella tätiä kylään. :bored:

Siis mulla tuli kans dpo8 oranssia, katsoin ihan ihmeissäni että mitä tämä nyt on :confused:

Mä tein tänään ihan dorkan huomion :hilarious:
En oo syönyt viikkokausiin normaalisti.. Siis, että ruokarytmi ei ole yhtään säännöllinen ja vapaalla (kuten saikullakin) saatoin nukkua kellon ympäri ja heräillä vasta aamupäivästä... No ei ole varmaan ihme et tulee mitä tahansa puutoksia, kun levon ja ravinnon suhde ei balanssissa, syö liian vähän ja stressaa.
Aika tien kävin minä kyllä, että tämän tajusin. Mies on ihan ihmeellinen - huipputyyppi, herättelee mua väkisin aamulla ylös et rytmi pysyy ja huolehtii siitä, että syödään tai, että mä oon syönyt :hilarious:
Ja oikeesti, se vahva b-vitsku foolihappoineen oli kova sana - nykii nuo lihakset puolet vähemmän. Oireet varmaan jonkin aikaa kestää, kun eipä puutoksesta ihan heti yleensä toivuta. Miehenkin pakotin vitskupurkille, se ottaa monivitamiineja, vaik aiemmin ei ollut suostunut, mut nyt sen suupielet rupes halkeilemaan niin pahasti, et päätti kokeilla ja alkoi paranemaan viikon sisällä. :grin
Mulle tuli nyt ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen se olo, että kiinnostaa muukin kun oma olo, kiinnostaa se, että voitais kohta yrittää tosissaan. :angelic:
Lisäsin nyt ruokavalioon rasvoja, maidottomia kasvipohjaisia valmisteita yms. ja järkevöitin ruokarytmin niin, että on oikeasti se kaksi lämmintä ruokaa. Nyt lähinnä tuntuu karmivalta tankkaukselta, mut eiköhän tähän totu :hilarious: paino ei ainakaan aamuisin ja iltaisin heittele enää niin paljon. Treenit aloitan vasta varmaan ensi kuun alussa ja tosi kevyesti.
Migreeniä vähän yrittää puskea päälle, mut eiköhän tää tästä. Voihan se olla kahvin sivareitakin :hilarious:
Plussaonnea, mulla alkaa elämänhalu palautumaan. :thumleft

Olipa kiva lukea, kun kirjoitit että ekaa kertaa kahteen kuukauteen alkaa olla parempi olo :) ruokavaliolla ja säännöllisellä rytmillä on niin suuri vaikutus meidän hyvinvointiin :happy:

Apua mitä ihmettä, kp42!! Tein äsken ennen työvuoroa täällä töissä vessaa, alkoi eilen pahoinvointi ja tänään myös ollut, rinnat helläksi tuli kans ja odotin et menkat vaan alkaa. Mut kattokaa, onko tää totta, plussa?!? Viikko sit selkee nega :eek:o_O

Oon vielä shokissa ja ihan epäusko, mut mitä ihmettä :love7

Koitan selvitä täällä töissä vuoron loppuun, luen illalla tän ketjun kun en ole lukenut viikkoon mitään ja odottanut uutta kiertoa mut siis apua, en ois arvannut :hello2:Heartred

Komeet viivat :woot: onneksi olkoon! Toivottavasti olet selvinny työvuorosta :wink

Heippa!

Mä voisin liittyä seuraan koska täällä näköjään muitakin samassa tilanteessa olevia :)
Plussasin tänään aamulla, dpo 14 ja viiva tikussa suhteellisen haalea mutta siis erottaa selvästi kyllä. Olin jo heittämässä testiä roskiin kärsimättömänä mutta sieltähän se viiva sit alkoi ilmestyä. Ainoana oireena ollut järkyttävä palelu. Tärisen iltaisin usemman peiton alla ja päivisin aina villapaita päällä.
Jotenkin hämmentää toi haaleahko viiva, mutta kai sielä nyt jotain kuitenkin on kun viivan erottaa selvästi. Lapsi on todella tervetullut, mutta myös yllätys sillä mulla ei ole ollut menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen.

Maailman tilanne ja korona jännittää. Saako edes neuvolaan nyt aikoja? Ja kun tosiaan ei ole tietoa siitä miten korona vaikuttaa raskauteen ja itse oon opettaja niin töihinkin on mentävä.

Siis mulla tuli kans dpo8 oranssia, katsoin ihan ihmeissäni että mitä tämä nyt on :confused:

Juu ei oo kyllä tullut ikinä, mahakipujakin on, tosi lieviä ja munasarjojen kohdalla kans jotain. Tuun hulluksi :D lisäksi vv oli nyt taas vähän enemmän vaaleanpunaista mutta seassa oli siis pienen pienen pieni veri piste mikä oli myös edellisellä kerralla. Eikö se kohtu oo täysin tyhjentynyt vai mitä nyt tapahtuu. Oon ihan pihalla.

Koska ajattelit testata? Musta tuntuu että on enemmän kylmä niinkun raskaudessa mutta oon nyt kyllä niin skeptinen että en usko kyllä mihinkään tässä kierrossa :D

En ole ajatellut asiaa, päällimmäinen fiilis on että ei tässä raskaana olla koska tallettelut ja ovis ei täsmänny "täydellisesti".. :meh: ehkä vaan yritän oottaa menkkoja :sad001

Täällä alkoikin tänään yk3 kun menkat tärähti tulla. Ihan mukavaa, kun kierto oli kohtuulliset 33 päivää, eikä venynyt turhia. :grin

Nyt vaan alkaa uusi stressi, kun täytyy myöntää, että pelkään tuota koronavirusta melko paljon. Että kannattaako jatkaa yrittämistä nyt normaalisti (ainakin toistaiseksi hoidot KYS:llä pyörii, jos ei tule kovasti muutoksia tän leviämisessä) vai pitäisikö hetken taukoa? :wideyed:

Mielipiteitä puolesta/ vastaan?

Toisaalta olen pohtinut asian näin, että sama yrittää kun ei voi koskaan tietää kauanko tällainen epidemia kestää. Lisäksi kun valmiiksi haasteita raskautumisessa, niin ei ehkä järkevintä enää lykätä. Aiotaan myös mahdollisuuksien mukaan pysyä omissa oloissamme, joten jos vaan tätä virusta on mahdollista välttää niin se aiotaan tehdä. :bag:
Nooh jos tuon Koronan takia jättää lisääntymishaaveet tauolle, niin pitäisi jättää melkeimpä joka vuosi influenssaepidemian aikaan. Tämänhetkisen tiedon valossa kausi-influenssat tarttuu vielä herkemmin kuin tämä uusi korona. Raskaana olevat ovat muuta samanikäistä väestöä nähden alttiimpia kaikille hengitysinfektioille ja niiden jälkitaudeille.

eli minun mielestä pitäisi jatkaa ihan normaalia elämää :)

Nooh jos tuon Koronan takia jättää lisääntymishaaveet tauolle, niin pitäisi jättää melkeimpä joka vuosi influenssaepidemian aikaan. Tämänhetkisen tiedon valossa kausi-influenssat tarttuu vielä herkemmin kuin tämä uusi korona. Raskaana olevat ovat muuta samanikäistä väestöä nähden alttiimpia kaikille hengitysinfektioille ja niiden jälkitaudeille.

eli minun mielestä pitäisi jatkaa ihan normaalia elämää :)

Just iltalehdestä luin, että THL:n riskiryhmälistauksesta on poistettu raskaana olevat.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/f96ca1d6-98ca-4bc7-8b42-a90bf995d22f

Kapseli ollu kohta viikon pois, nyt vaa aletaan seurailee ja oottaa mihin suuntaa oma kierto lähtee. Tällä hetkellä ei oo juurikaan vauvakuumetta ilmassa, kiitos eniten varmasti esikoisen uhman :joyful: mutta aloin tossa kuitenkin varuiksi syömään jo foolihappoa jos sattuu vaikka kondomi pettämään..yritystä ei siis aloiteta kuitenkaa enne sovittua.

Mullakin otettiin kapseli pois tuossa viime keskiviikkona, ja jännäilen kanssa miten alkaa kierto tasaantumaan :grin Odotan niin kovasti että tulisi jo ekat kunnon kuukautiset ja sit voisin alkaa testailemaan ovulaatiota :cheers Toiveissa olisi raskautua kesäkuuhun mennessä, niin ehtii rauhassa totuttautua taas vauva-arkeen ennen esikoisen koulun aloitusta 8/2021.:nailbiting: Meillä ennestään 4v ja 6v lapset.

Muokattu viimeksi:
Täällähän on kunnon plussa-aalto menossa!! Onnea kaikille :dummy1: Saisipa vain itsekin hypätä kyytiin... :facepalm:

Dpo 5 ja mulla on nyt aamusta asti ollut sellainen kokoajan vähän huono olo. Tätä on mulla useinkin, mutta normaalisti menee aamupalan syömällä ohi. Eilen oli myös toispuoleista vatsakipua, mutta tuskin kiinnittyminen vielä silloin oli. Jännäillään :nailbiting: Viime kierrossa ei ollut edes yhtään sellainen fiilis että olisi tärpännyt mutta nyt on taas toiveikas olo :happy:

Hei. Olen hieman taustalla lueskellut tämän palstan juttuja. Minulla on nyt ensimmäinen kierto, kun olen kokeillut flo sovellusta, ovulaatiotestiä ja ylipäätään virallisesti jätimme kondomin käyttämättä. Tästä se lähtee yrittämisen taival.. Edellisestä raskaudesta 14 vuotta, joten olen unohtanut kaiken mahdollisen.

Onnea plussat ja muut.

Dpo 2

Dpo13 tissit kipeet, juilimista taas ja oksettaa tietyt asiat. Pää on kipeä ja ihan nuhainen olo. Kylmä väreet ja aivastuttaa... Huoh ei oo vuoto alkanut.

Mä ootan mun menkkoja mut ei näy ei kuulu eikä oo mitään oireita kuin että ilmavaivoja. Turvottaa ja rinnat isommat selkeästi. Ne on ihan siis nyt viikon aikana ottanut spurtin. Kaduilla frendei sakotettu ei helvata. Kyllä jos ei menkat viikon aikana tuu ja olo pahenee niin kuulun siihen pikku prosenttiin joka pamahtaa raskaaksi kun ei yritä ja sit kerran kumi räjähtää

Nyt kun tuo korona pakottaa meidät molemmat olemaan kotona niin tuli kyllä just sellanen tunne, että tässähän vois yritellä :hilarious: tai oikeastaan me nyt ei vissiin sit muuta tehdäkään, kun duunaillaan :grin
Ovis näköjään etuajoissa, kun nyt jo alkanut limailut päänsärkyineen, tosin en tiedä onko flunssasta johtuvaa tuo pääkipu. Voisikohan tällä liikuntalakolla olla tekemistä oviksen kanssa - ollaan nyt syöty tosi hyvin, korjasin unirytmin, vetelin nuo vitskut ja hölläillään. :shy: kierron ei ainakaan kilometrikierto pitäisi olla.
Tajusin myös tässä, että ihan liian vähän oon syönyt, rasvat on kaikonneet mun kehosta tosi nopeasti viimeisen 3kk aikana, että lihotuskuurille käy tieni nyt - tällä kertaa vaan laadukkaan ruuan kautta, ei herkkujen :) siksipä on ihokin hirveän näköinen, keho parka. :oops:
Mutta toivotaan plussia, vaikka tuo maailmanmeno nyt vähän jänskättääkin :nailbiting:

Takaisin