Raskaaksi 2020

Mä oon maailman surkein valehtelija ja äitillä on kyky nähdä mun läpi :grin Mutta kiitos ajatuksesta, laitetaan korvan taakse. Ehkä tätä ei niinkään meiltä odoteta, kun ollaan jo "tämän ikäisiä" :smug: tai sitten taas odotetaan, koska miehellä ei ole omia lapsia :woot:

Musta kans tuntuu, et monikaan ei odota tätä vetoa meiltä :angelic::hilarious: niinku ei äitikään. Ja siis ymmärrän äitin suhtautumisen tähän eikä oo mitään närää sinne suuntaan. Varmasti ovat onnellisia meidän puolesta mikäli vauva saadaan.
Ja en siis odottanut iteltänikään ihan täysin. Kakspiippunen asia. Kai sitä on koko ajan salaa toivonut, ku kerta ilman ehkäisyä ollaan oltu.

Meillä itseasiassa oli viime kesänä miehen kanssa keskustelu (vähän kännissä :grin) ja mies sano, ettei hakua hoitoihin. En muista et mikä oli lopullinen syy. Mut vähän niinku suutuin ja loukkaannuin siitä, mut ajattelin sitten että meidän on iha hyvä näinkin.
Mut sit tuo loppuvuoden kemiallinen käänsi miehen pään ihan totaalisesti.

Vaikka meillä on ehkäisy jätetty sillon vajaa 3v sitten, niin ei me aktiivisesti olla yritetty. Tietty oon tietäny aina mikä kierron vaihe on ollu ja pieni pettymys on menkkojen alkaminen ollu. Mut nyt tällä hetkellä se on ihan eri sfääreissä. Ja nyt mua pelottaa et ollaan jahkailu ja tjottailtu liian kauan.:bag:

Musta kans tuntuu, et monikaan ei odota tätä vetoa meiltä :angelic::hilarious: niinku ei äitikään. Ja siis ymmärrän äitin suhtautumisen tähän eikä oo mitään närää sinne suuntaan. Varmasti ovat onnellisia meidän puolesta mikäli vauva saadaan.
Ja en siis odottanut iteltänikään ihan täysin. Kakspiippunen asia. Kai sitä on koko ajan salaa toivonut, ku kerta ilman ehkäisyä ollaan oltu.

Meillä itseasiassa oli viime kesänä miehen kanssa keskustelu (vähän kännissä :grin) ja mies sano, ettei hakua hoitoihin. En muista et mikä oli lopullinen syy. Mut vähän niinku suutuin ja loukkaannuin siitä, mut ajattelin sitten että meidän on iha hyvä näinkin.
Mut sit tuo loppuvuoden kemiallinen käänsi miehen pään ihan totaalisesti.

Vaikka meillä on ehkäisy jätetty sillon vajaa 3v sitten, niin ei me aktiivisesti olla yritetty. Tietty oon tietäny aina mikä kierron vaihe on ollu ja pieni pettymys on menkkojen alkaminen ollu. Mut nyt tällä hetkellä se on ihan eri sfääreissä. Ja nyt mua pelottaa et ollaan jahkailu ja tjottailtu liian kauan.:bag:
Me mentiin keskeytetyllä siihen asti et alettiin yrittää viime keväänä. Mä tiedostin mun iän mutta halusin että ollaan eletty neljästään "riittävän" kauan ensin, eli lapsillekin aikaa tottua tilanteeseen.

Mun olis varmaan pitänyt olla nopealiikkeisempi näin jälkiviisaana :grin
Tapailtiin yli puoli vuotta ennen kuin edes mainitsin lapsille miehestä mitään. Ja sit yhdessä (myös lapsiviikot siis) asumista vuosi ennen yrityksen alkamista. Siinähän sitä tuhrautui aikaa :sorry: mutta koin silti et oon velvollinen huomioimaan ensisijaisesti jo olemassa olevat lapseni ja etenemään sen mukaan.

Me mentiin keskeytetyllä siihen asti et alettiin yrittää viime keväänä. Mä tiedostin mun iän mutta halusin että ollaan eletty neljästään "riittävän" kauan ensin, eli lapsillekin aikaa tottua tilanteeseen.

Mun olis varmaan pitänyt olla nopealiikkeisempi näin jälkiviisaana :grin
Tapailtiin yli puoli vuotta ennen kuin edes mainitsin lapsille miehestä mitään. Ja sit yhdessä (myös lapsiviikot siis) asumista vuosi ennen yrityksen alkamista. Siinähän sitä tuhrautui aikaa :sorry: mutta koin silti et oon velvollinen huomioimaan ensisijaisesti jo olemassa olevat lapseni ja etenemään sen mukaan.

Totta. Ensin jo olemassa olevat lapset :angelic:

En kyllä tiedä, et haluaisinko lasta, jos meillä olis asiat menny eri lailla mun lasten kanssa.
Nyt kun näen niitä vaan joka toinen viikonloppu, niin kyllä mä kaipaan hälinää tänne.
No varmaan haluaisin :hilarious:
Yhdessä ollaan oltu jo 2015 kesästä lähtien :Heartred

No voi nyt he*#@#ti sentään mikä kommentti! :angry4 Joku rokotevastanen hörhö?
Noita rokotevastaisia onkin nyt tupsahdellu vähän sieltä sun täältä ja voi että mua ärsyttää.
Ja kaikki ottaa totena, jos joku muka lääkäri kertoo jotain negatiivista. Joo varmaan onkin negatiivisia asioita joillekin, mutta mutta... ehken uskois ihan joka asiaan tällä hetkellä netin syövereissä

No voi nyt he*#@#ti sentään mikä kommentti! :angry4 Joku rokotevastanen hörhö?

En ole rasisti, mutta en tiedä kuinka paljon vaikuttaa kulttuuri ja kieli tähän. Hän on siis marokkolainen. Ja sanoi että ei jaksa tätä pakottamista, esim maskit. En minäkään mut pakko..toki rokote pelottaa myös, mutta otan jos hoidot ei ala pian enkä ole raskaana.

Pakko sanoa tohon rokote asiaan - itehän en sitä ota, vaikka en olis raskaana. Me ollaan miehen kanssa todistetusti sairastettu se korona ihan heti sillon kun se Suomeen saapui oli kova tauti ja mun raskaus meni silloin kesken. Korona selvisi sit vähän myöhemmin meille, että oltiinkin se sairastettu. Mä olin tosi pahasti kyllä kipee sillon, mutta se mitä halusin sanoa on, että mä oon pyrkinyt olemaan tosi neutraali ton rokote asian suhteen - siis en kellekään oo paasannut, että älkää missään nimessä ottako, oon vaan todennut monelle läheiselleni, että tietäähän he varmasti haitat ja on ok, jos jotain tulee, kun rokotteen aiheuttamista ongelmista ei saa korvauksia, koska lääkeyhtiöt sai vastuuvapauslausekkeen. Siihen oonkin keskustelun jättänyt, koska ei ole mun tehtävä kenenkään päätöksiin puuttua - jokainen tekee itse sen päätöksen ottaako vai eikö, eikä sitä tarvitse kenenkään arvostella. Mä olen saanut paljon arvostelua, kun en halua ottaa, mutta ajattelen, et joku vastustuskyky säilyy meillä kuitenkin sairastetusta taudista ja kun huolehditaan hygieniasta yms.
Mutta en menisi kenellekään höpöttämään tuommoista, että kuolette siihen rokotteeseen tms - kun en myöskään ajattele, että tautiin automaattisesti kuolee. Ihmiset on kyllä tässä asiassa tosi tiukasti jaettu kahteen leiriin ja mua harmittaa semmoinen keskenään sotiminen, kun rokotteen ottajat haukkuu rokottamattomia ja rokottamattomat rokotettuja :facepalm:
Eikö voisi vaan suhtautua niin et kaikilla on omat syyt ottaa tai olla ottamatta rokotetta, thats it. Huoh. :smiley-angry003

Mutta siis täällä rv 39+4 ja poika ei näytä syntymisen merkkejä :hilarious: mistä vetoa et oon yliajalla.. Kolme päivää laskettuun. Plääh :facepalm:
Lähes tulkoon muut Toukokuiset on jo synnyttäneet, vaan tämäpä on päättänyt olla mahassa tukevasti hamaan loppuun saakka :hilarious::bag:
Olo on jo super tuskainen, en jaksaisi enää päivääkään, varsinkin kun arvioitu syntymäkoko näillä viikoilla lähentelee jo 4kg ja yliajalla käynnistetään vasta 41+5 jos ei itse tajua lähteä kommuunistaan eli mun kohdalla 6-8 päivä kesäkuuta :smiley-ashamed004 Lantiosta pitäis mahtua syntymään, otettiin mitat, vaikka ois 4,4kg mut vähän kyllä jännittää :nailbiting:
Lääkärin mukaan en tuu koskaan paljoa alta 4kg vauvoja tekemäänkään. :happy3
On tää ikuinen odottaminen ihan hullua, kaikki on valmiina, mutta poikaa ei vaan kuulu :smiley-angelic006
Jospa tää tästä, päivä kerrallaan. Fyysisestikin oon jo ihan loppu tähän raskauteen, mutta ei auta kun kestää :hilarious:

Tsemppiä teille kaikille vielä, jotka odotatte omaa vuoroanne. Ootte ajatuksissa :Heartred

@zarar_ kiva kuulla sun ajatuksia ja kuulumisia! Toivotaan että poika ymmärtää lähteä itse ulos ennen kun tarttis käynnistellä :) tsemppiä loppumetreille! <3

dpo13 ja tiputtelu alkoi. Ei myöskään tunnu yhtään raskaana olevalta, orastava pms-päänsärky myös… kirves lensi just. Se on sitten inssikierron yritys tähän kesäkuulle.

Move, pahoittelut :sad001:Heartpink

Täällä dpo12 ja hyvinkin ei-raskaana oleva olo. Tein huvikseni tommosen rfsu liuskan taas, oon niin järkyttynyt niistä feikkihaamuista mitä se antaa ja tänään ei ollut mikään poikkeus :wacky: miten ne voi olla noin huonoja? En ihmettelisi vaikka joku julistaisi itsensä raskaana olevaksi ihan vaan tämmösen perusteella, koska onhan tää nyt aika törkee. Ja livenä oli kymmenen kertaa törkeämpi. Ei tarvinnut käännellä eikä tihrustaa, sen näki kymmenen metrin päästäkin ilman ongelmia.

IMG_20210522_102051__01.jpg

Muokattu viimeksi:
Move, pahoittelut :sad001:Heartpink

Täällä dpo12 ja hyvinkin ei-raskaana oleva olo. Tein huvikseni tommosen rfsu liuskan taas, oon niin järkyttynyt niistä feikkihaamuista mitä se antaa ja tänään ei ollut mikään poikkeus :wacky: miten ne voi olla noin huonoja? En ihmettelisi vaikka joku julistaisi itsensä raskaana olevaksi ihan vaan tämmösen perusteella, koska onhan tää nyt aika törkee.

View attachment 103135

No on kyllä törkee, julistaisin itsenikin raskaaksi jos noin räikeän sais :hilarious: nousi jo ihan millin toiveet mun haaleammalla viivalla..:angry4

Move pahoittelut :sorry:

Zarar juu en tuputtais kumpaakaan suuntaan rokotetta.. mut mitä haittoja siitä voi tulla? Yks kaveri meinas kuolla siihen mutta silti on rokotemyönteinen. Siis sai kai allergisen kohtauksen siitä. Että kannattaa siellä odotella se vähintään 15min rokotteen jälkeen.
Toiv poitsu tulis maailmaan pian :happy:

Move pahoittelut :sorry:

Zarar juu en tuputtais kumpaakaan suuntaan rokotetta.. mut mitä haittoja siitä voi tulla? Yks kaveri meinas kuolla siihen mutta silti on rokotemyönteinen. Siis sai kai allergisen kohtauksen siitä. Että kannattaa siellä odotella se vähintään 15min rokotteen jälkeen.
Toiv poitsu tulis maailmaan pian :happy:

Mulla korkean riskin anafylaksia, niin en ottaisi sitä rokotetta, kun mun omat vasta-aineet niin korkeella ton perussairauden takia et reagoin todella moniin lääkkeisiin, asa, buranat, amoksiliini, penisilliini, atr salpaajat, Ace estäjät jne. On paristi ollut hengenlähtö lähellä näiden lääkkeiden kanssa kun oon niin pahasti allerginen :smiley-angelic006 Mun mielestä se on myös liian vähän tutkittu ja ajettu nopealla tahdilla markkinoille. :)

Mutta kiitos! :happy:
Toivotaan et tulis itsekseen ulos, tää on nii pitkä piina tää odotus loppuajasta :grin

mun mielestä on ihan jokaisen oma asia ja päätös ottaako vaiko eikö ja on aivan yhtä ok sanoa asiasta ääneen tai olla sanomatta. Ketään ei saisi tuomita siitä jos päättää ottaa rokotteen, tai jättää ottamatta. Se ei kuulu kellekään muulle. Tän enempää en ole ottanut osaa tai kantaa yhteenkään rokote keskusteluun, enkä tämän enempää aio vastaisuudessakaan ottaa osaa keskusteluihin. :joyful:

Oi oi zarar siellä ollaan nyt niin jännän äärellä! Toivottavasti hoksaa pian poistua sieltä masusta ihan itsekseen! :Heartred:dummy:

Oi oi zarar siellä ollaan nyt niin jännän äärellä! Toivottavasti hoksaa pian poistua sieltä masusta ihan itsekseen! :Heartred:dummy:

Joo, joka päivä tulee kipeitä supistuksia mut laantuvat yöksi niin ettei hän ole vielä halunnut poistua. :hilarious: malttamattomaksihan tässä jo itsekin käy, 3 päivää laskettuun. :bounce
Mut jos on poikaraskauksien tilastoja uskominen, hän viihtyy mahassa vielä yliajallakin, mun pää ja kroppa tosin varmaan repeää liitoksistaan :smiley-ashamed004
Oiskohan missään enää appia yliaikasille, tuskinpa - ärsyttää kun sovelluskin ilmottaa kohta et vauva syntynyt - vaan eipä oo :grin

Zarar, tsemppiä :Heartpink
Mulla on nelikiloiset lapset, syntyneet rv 42. En usko että alle neljäkiloista saisin minäkään jos vielä lapsen saisin :grin

Dpo 13 -> kp 1. Aamulla heti heräsin koviin menkkakipuihin. Olisko tää nyt yk 16 sitten?
Tarkoittaa sitä että neljän viikon kuluttua tähdätään jo piikkiä kohti vatsanahkaa.

Joo, joka päivä tulee kipeitä supistuksia mut laantuvat yöksi niin ettei hän ole vielä halunnut poistua. :hilarious: malttamattomaksihan tässä jo itsekin käy, 3 päivää laskettuun. :bounce
Mut jos on poikaraskauksien tilastoja uskominen, hän viihtyy mahassa vielä yliajallakin, mun pää ja kroppa tosin varmaan repeää liitoksistaan :smiley-ashamed004
Oiskohan missään enää appia yliaikasille, tuskinpa - ärsyttää kun sovelluskin ilmottaa kohta et vauva syntynyt - vaan eipä oo :grin
Mun työkaverin poikavauva esikoinen päätti tulla kuukauden etuajassa, ehti olla viikon äitiyslomallaan. :joyful: Jännityksellä täällä odotamme milloin teillä odotus päättyy ja saatte maailman ihanimman palkinnon odotuksestanne! :love7

Zarar tsemppiä ❤️ Nuo viimeiset hetket voivat olla tuskastuttavan pitkiä, mutta kannattaa yrittää ottaa mahdollisimman rennosti ja tehdä niitä itselle hyvää mieltä tuovia juttuja. Ehkä se rentous saa sitten jotain aikaankin?!

Täällä taidetaan oikeasti olla jo vanhoja, kun yöllinen kisastudio tuntuu, vaikkei juotu kuin yhdet lasilliset. Jätskiöverit voi kyllä vaikuttaa asiaan ja vieläkin etoo. Tänään rennosti pihalla ja ensi viikolla katse kohti uutta kiertoa.

Zarar tsemppiä ❤️ Nuo viimeiset hetket voivat olla tuskastuttavan pitkiä, mutta kannattaa yrittää ottaa mahdollisimman rennosti ja tehdä niitä itselle hyvää mieltä tuovia juttuja. Ehkä se rentous saa sitten jotain aikaankin?!

Täällä taidetaan oikeasti olla jo vanhoja, kun yöllinen kisastudio tuntuu, vaikkei juotu kuin yhdet lasilliset. Jätskiöverit voi kyllä vaikuttaa asiaan ja vieläkin etoo. Tänään rennosti pihalla ja ensi viikolla katse kohti uutta kiertoa.

Mä oon kans aivan loppu :hilarious: varmaan ihan valvomisesta ja aika rankkaa oli irrotella autoa mudasta. Onneks päästiin kotiin!

Takaisin