Raskaaksi 2020

Jannn pahoittelut negasta :smiley-angry017 toivottavasti kroppa tekee yhteistyötä ja menkat alkaa sopivasti ja tähdet olis muutenkin paikoillaan, että pääsette aloittamaan hoidon :Heartpink

Move, jännäksi menee, huspois tiputtelut ja plussaa tikkuun :hello2:Heartpink

Noora992, voi ei, olipa huono ajoitus simppatestillä :wideyed: mut ovishan voi siirtyä ja kannattaa tosiaan talletella "varastoon" silloin kun vielä voi :grin meillä oli noin 2,5 vuorokauden pidättäytyminen ennen testiä.

Myyrä Matikainen, piinapäivät alkakoon sitten :grin:smiley-angelic001

@Noora992 joo kyllähän kaks päivää riittää pidättäytymiseen ennen simppatestiä! :)

Olipas kivut illalla ja yöllä. Ja nytkin vielä jonkun verran :hungover:
Nytkin meni niin, että alkukasvukivut tuntui vasemmalla, mut nyt sit noi illan kivut oli selkeesti oikealla :pompus:

Meidän loppukesän reissu peruttiin. Ja nyt se pitäis siirtää. Nyt en osaa päättää, et olisko se kalymnos vai leros :hilarious:
Tiedossa kyllä on, et ei välttämättä toteudu tuokaan, mutta otetaan nyt varmuuden vuoksi jotain varaukseen.
Koronarokotuskin varmaan pitäis saada ennen sitä. Tuntuu edistyvän hitaasti meillä.

Kuinkahan nopeesti se itse aika tulee ivf-hoidon aloitukseen? Jos se hoitotakuu on sen puoli vuotta ja jonkin kaiketi joku sellanen. Jotenkin elättelen toiveita, että se ei ois noin pitkä :bag:
Katoin omakantaa, niin oon käyny yksityisellä 25.2, josta lääkäri laitto lähetteen julkiselle. 1.3 se käsiteltiin. 8.3 laitettiin hoitajan soittoaika postitse, joka oli 8.4. Ja 10.5 oli ensikäynti.
Tuossa on se hoitotakuu 3kk.
Kunhan mietin :hilarious::angelic:

Kalymnos on ihana :love7 voin laittaa kuvia yv jos haluut :grin

Ah joo olispa joku reissu. Kuulostais niin ihanalta <3

ei oo muuten tiputtelua viel näkyny! Tänä vuonna sitä on ollu 3-4 päivää ennen menkkoja (paitsi kemiallisen kierrossa, ja viimeks kun jostain syystä tiputtelun jälkeen oli pari päivää taukoa ennen menkkoja), mut jotain positiivista siis :)

Täällä dpo11 ja pc nega odotetusti :shifty:

Kohta varaan ne vaaditut verikokeet tohon alkukierron paikkeille. Tässä just pohdittiin et aloittaako hoito kesä- vai heinäkuussa :bookworm: aiempi hoito osuis loman ajalle ja olis miehen töiden kannalta helpompi, mutta tarkoittaa sitä että mä joutuisin tunnustamaan äidille mitä ollaan tekemässä, että saisin lapset kahtena päivänä hoitoon (ne on mulla kun on kesäloma). Nuo klinikkareissut vie koko päivän ajeluineen o_O jos taas aloittaisi myöhemmin hoidon niin lapset olis arkiviikot isällään, kun mä teen töitä ja sillä lomaa, mut miehen olis vaikea irrottautua töistä ilman selittelyjä :banghead:
En haluaisi kertoa hoidoista kenellekään, inhoan sitä kun joku tietää ja osaa "kytätä" merkkejä ja kysellä asioita :grin

@move88 , nyt peukut pystyy, ettei tiputtelua tulis. Eikä menkkoja :thumright

Päädyttiin nyt kuitenkin varaamaan matka Kreetalle. Se on kuitenkin varmaan viimeisiä kohteita Kreikasta, joita perutaan.
Kiitos jannn kuitenkin kuvista ja infosta Kalymnoksesta, se on ehdottomasti meidän matkalistalla tulevaisuudessa.

Mä oon muuten töissä puhunu esimiehelle avoimesti noista hoidoista. Ei tarvi sitten selitellä ja keksiä mitään, kun on hoitojen aika. Ja äitillekin oon sanonu, mutta sieltä ei paljoo herunu mitään, niin en puhu sen kummemmin enää. Äiti ei oo ollu koskaan mikään älyttömän lapsirakas ja on varmaan onnellinen, kun olemassa olevat lapsen lapset on kasvanu jo isoiksi :grin Mut on toki aina auttanu, kun oon pyytäny apua. Nekin kyllä asuu toisella puolen suomea, joten kovin usein ei oo apuja tarvinnu kysellä.

Meillä muuten miehen kanssa on aika olematon tukiverkosto. Tai miehen vanhemmat on. Ja on eläkkeellä, mutta miehen sisarusten lapset on AINA siellä, joten en varmaan viitti hirveesti mitään kysellä.

Noora992, voi ei, olipa huono ajoitus simppatestillä :wideyed: mut ovishan voi siirtyä ja kannattaa tosiaan talletella "varastoon" silloin kun vielä voi :grin meillä oli noin 2,5 vuorokauden pidättäytyminen ennen testiä.

Nojoo nyt kävi näin, ei vissiin kauheen hyvin kommunikoitu keskenään :rolleyes:. Pitää kyllä talletella varastoon :hilarious:.

@Noora992 joo kyllähän kaks päivää riittää pidättäytymiseen ennen simppatestiä! :)

Meidän noissa ohjelapuissa lukee 3-4 vrk niin mennään niillä ohjeilla :hilarious:. Pitää talletella varastoon. Eipä tuosta mun oviksesta/kierrosta tiedä. Jos ees ovuloin :confused005.

täällä on nyt yli vuorokauden kestänyt kamala pääkipu. Oon nyt yrityksen aikana yrittänyt vältellä ibuprofeiinia mutta eipä tähän pääkipuun panadol auta. Myös allergiat vaivaa :sad001. Ei oo kauheen suuret odotukset tälle kierrolle. Kuitenkin taas piinailen ens kuun puolessa välissä :hilarious:

@Chard mä varmaan itse kallistuisin tuohon kesäkuussa aloittamiseen, vaikka joutuiskin jotain selittelemään... itsellä on koko ajan jotenkin sellainen olo, että epävarmuustekijöitä on liikaa ja jos hoitokierto jostain syystä menee mönkään, niin odottelua tulee taas hirveästi :nailbiting: mut kaikessa on toki puolensa!

@MyyräMatikainen kiitos :Heartred

@Noora992 tsemppiä! allergiakausi on kyllä tosi pahana nyt... joo meillä ohjeena oli se 2-5 päivää simppojen ikä ja jossain oon kuullu että on sanottu että päiväkin riittää. mutta toki parasta mennä oman labran ohjeen mukaan :)

dpo11 täälläkin, eikä kyllä mitään erityisiä oireita... jotenkin kun on kahdesti oireillut kovasti raskaudesta, niin on vaikea uskoa ettei se hcg-hormoni seuraavalla kerralla aiheuttais oireita :confused005 vai onko jollain käynyt niin...?

mä kans mietin että jos ivf kutsuu niin pitäiskö esimiehelle sanoa, että se tietää. ja ehkä äidillekin. jotenkin salailu ei tunnu luontevalta kun on niin iso asia ja aikaa vieväkin...

Muokattu viimeksi:
Mä kerroin hoidoista ekalla kierroksella, muutama kaveri tiesi sekä molempien vanhemmat. Mä oon vähä semmonen että haluisin hoitaa asiat hiljaisuudessa. Esimiehelle oon puhunut aiemmasta hoitohistoriasta muuten vaan (oli eri työpaikka silloin hoitojen aikaan), mut tästä en aio etukäteen sanoa.

Meillä saa hyvin joustavasti vapaata/palkatonta eikä saikkujakaan kyseenalaisteta tai ihmetellä. Kaikki on hyvin korrektia :grin Nytkin ilmoitin ton klinikkakäynnin vaan että otan palkattoman, mulla on asioita hoidettavana. Punktio ym menis sit saikkuna mut jos se osuu kesälomalle niin en silloin toimita saikkupapereita mihinkään.

Kyllä me varmaan aloitetaan kesäkuun menkoista, ahdistaa vaan tuo äidille kertominen. Mut voihan antaa ymmärtää että ollaan jollain "alkukäynneillä" vasta, ei mun tarvi sanoa et homma on käynnissä jo :angelic:

Niin ja halusin lisätä, että toivon ettei nämä mun pohdinnat hoidon aloitusajankohdasta loukkaa ketään :sorry: ei ole tarkoitus olla kiittämätön siitä, että voidaan aloittaa jo nyt ja mä vaan jahkailen. Tässä on enemmän kyse siitä järjettömästä pettymyksestä, että toisellakin kierroksella pitää kulkea tämä tie. Mulla oli niin harras toive luomutärpistä :smiley-angry017 ja nyt kun miehen simpat on todettu ihan hyviksi (ja ennen kaikkea, niitä ylipäätään on), niin mun antipatiat tätä omaa iäkästä paskaa kroppaa kohtaan nostaa päätään oikein kunnolla :mad:

Loppujen lopuksi ei ole mitään väliä, miten se lapsi saa alkunsa, jos lopulta saa. Tuntuu silti et mun pitää purkaa tää pettymys jotenkin ja nyt ollaan vielä "kieltämisvaiheessa" (ehkä se vielä tärppääkin luomusti jne) vaikka järki sanoo, että aikaa ei ole hukattavaksi.

Pahoittelut kaikille yhteisesti, jos pohdintani ovat loukanneet jollain tavalla :Heartred

Meidän hoidoista tietää töissä melkein kaikki ja kaikki kaverit ja suku tietää :hilarious: mut en ihan kaikille meinaa huudella että nyt alkoi..sit joskus kun alkaa..toivon niin et pääsen seuraavista menkoista ...ääh..

Vuosi sit kesäkuussa oltais päästy jo inssiin, mut itse valitsin et heinäkuusta..nyt harmittelen ettei yritetty jo kesäkuusta, niin ehkä oltais jo ivf..mut eipä näitä voi tietää..ja ei menty kesäkuusta koska pelkäsin et menee juhannukselle jne.

Mä oisin kans niin halunnu luomutärpin :sorry:

@Chard ei kukaan varmasti ajattele niitä loukkaavina <3 jokaisella meillä on oma tilanne ja omat pohdinnat, eikä ne oo toisilta pois.

@jannn mäkin jotenkin salaa toivon että tärppäis just tästä "luomu"kierrosta (no jos ei lugeja lasketa :rolleyes:) eikä niistä inssikierroista...

laskin muuten väärin, tänään onkin dpo12. jos siis ovis oli tuntemusten mukaan ovisplussapäivän iltana. no anyway aika pitkällä mennään, ja ilman tiputtelua selvitty :) eiköhän se kohta ala kun manaan tässä o_O

tuo koronarokotusasiakin mietittyttää, tai ei muuten, otan sen kyllä heti kun saan (aikaisintaan kuukauden päästä) jos en oo raskaana, mutta mitäs jos just tärppää ennen omaa vuoroa, niin siinä saa sit taas selitellä kaikille miksei ole sitä vielä ottanut, kun muuten kuitenkin olen rokotemyönteinen... aina on joku ongelma :hilarious: eli käännetään tää positiiviseksi niin, että jos ei tärppää, niin saa hyvillä mielin ottaa rokotuksen :happy119

Chard, uskoisin että kaikki on vaan vilpittömästi onnellisia siitä, että pääsette aloittamaan pikaisella aikataululla.
Mä nyt en vaan tajunnu sitä, että ootte yksityisen puolella :angelic: Ja niinkuin sanoit, että se pikaisuus maksaa teille hurjasti eurosia.

Noora, tsemppiä päänsärkyyn :Heartred Mulla on joskus päivittäin särkeny päätä ja välillä ollu ihan kamalia. Nykyään ei enää hirveesti. uskoisin, että jossain vaiheessa on varmaan ollu jotain ibuprofeiinipäänsärkyäkin. Koska söin niitä, ku karkkia :hungover: Ihme ku ei oo tullu vatsaoireita.

jannn :Heartred

Kaikki varmaan haluais luomutärpin. Oon onnellinen, että kaksi kertaa oon saanut. Eikä oo tarvinnu odotella juuri ollenkaan. Mut nyt sitten kolikon kääntöpuolella koen tämän toisenkin. Mut oon onnellinen myös siitä, että mihin nykylääketiede pystyykään. Tokikaan ei oo ollenkaan varmaan, että sieltä vauva syliin asti saadaan. Mutta toivoa kuitenkin on. Ja jos ei saada, niin on ainakin yritetty.

Pitäis lähteä salille hinkkaamaan rintaa (penkkienkka 62,5kg, oon niin onnellinen siitä miten oon kehittyny siinä. Pari vuotta takaperin pelkkä 20kg tanko oli aivan älyttömän painava). Tällä viikolla oon jättäny kaks salia väliin :eek:

Miks jomottelee menkkamaisesti :bag:

Ärsyttää kun yks työkaveri sanoi et ei kannata ottaa rokotusta koska tyyliin en sit voi saada enää lapsia o_O:sorry:

Chard, Jos ette halua kertoa vielä, onnistuisiko lastenhoito esim. sanomalla teillä olevan ennalta varattu tapaaminen/ kahdenkeskinen parisuhdepäivä tms. johon lapset ei voi tulla mukaan? Tuohan olisi kuitenkin totta, muttei paljastaisi itse menoa.

Chard, Jos ette halua kertoa vielä, onnistuisiko lastenhoito esim. sanomalla teillä olevan ennalta varattu tapaaminen/ kahdenkeskinen parisuhdepäivä tms. johon lapset ei voi tulla mukaan? Tuohan olisi kuitenkin totta, muttei paljastaisi itse menoa.
Mä oon maailman surkein valehtelija ja äitillä on kyky nähdä mun läpi :grin Mutta kiitos ajatuksesta, laitetaan korvan taakse. Ehkä tätä ei niinkään meiltä odoteta, kun ollaan jo "tämän ikäisiä" :smug: tai sitten taas odotetaan, koska miehellä ei ole omia lapsia :woot:

@Chard ei kukaan loukkaannu, kaikilla meillä on oma polkumme tässä prosessissa. :Heartred avaudu vaan!

@jannn pahoittelut negasta, vieläkö ois yhtään toivoa tän kierron suhteen?

Hoidoista meillä töissä puhu aika avoimesti että ollaan hoidoissa, mutta en yleensä muuta kerro kuin että milloin mun täytyy käydä klinikalla.

@Chard ei kukaan loukkaannu, kaikilla meillä on oma polkumme tässä prosessissa. :Heartred avaudu vaan!

@jannn pahoittelut negasta, vieläkö ois yhtään toivoa tän kierron suhteen?

Hoidoista meillä töissä puhu aika avoimesti että ollaan hoidoissa, mutta en yleensä muuta kerro kuin että milloin mun täytyy käydä klinikalla.

Dpo on aikaiset et sen puoleen vois olla, mut uskon myös et tuntisin jo oireita jos kiinnittyminen ois tapahtunut...
Mut testailen vielä joku päivä :)

Takaisin