Mä tulen nopeasti kurkkimaan tännekin
empä kauaa pysynyt poissa, olo oli niin sietämätön
No joo, mulla fyysiset hankaluudet jatkuneet, mutta monien kokeiden jälkeen, näyttää siltä, että kärsin jälleen b12 vitamiinin puutoksesta. Nyt ei ole mitattu arvoa, mutta viime syksynä mitattiin ja oli alakanttiin, mihin söin useamman kk kuuria 6 eri b-vitamiinia. Nyt sitten älysin, että oireilu alkoi oikeastaan joulun alla, kun lopetin vitamiinit, tilanne paheni kun raskauduin, tuli keskenmeno ja lopulta treenasin itseni rääkillä maaliin. Lisänä vielä aivan surkea erityisruokavalio ilman korvaavia maitotuotteita, kalaa tai viljoja. Myös refluksia hoidin happolääkkeillä, minkä rinnalla en älynnyt pitää b-vitamiini lisää.. Sitten lopulta mennyt niin alas varmaan, että nää jatkuvat elohiiret ja nykimiset sekä hermokivut on olleet seurausta tilanteesta. Nyt vitskut napaan ja rauhottumaan. Liikunta ihan nou nou ylikunnon ja rasitusvammojen vuoksi. Miten en taas tajunnut, et vaikka aiemmin ollut ihan samat oireet, mutta lievempänä, niin meni näin k a u a n tajuta oma tila. Nyt psyykkinenkin puoli oli vahvasti läsnä, itkin vaan rättiväsyneenä jaksamattomuuttani, vaikka en tehnyt mitään.
Näyttää siltä, että joskus pysähtymiseen tarvitaan kehon totaalinen simmi, riittävän monta vastoinkäymistä ja kipua, että ihminen ymmärtää jarruttaa. Mun kevät on ennätys löysä, mutta tarviin sen. Tarviin aikaa selviytyä, napsin hyvää ruokaa ja kaikki mahdolliset vitskut napaan. Mun tavoite on olla nyt sitten siinä kunnossa, että yritys vois alkaa hyvissä merkeissä.
Tsempit jokaiselle omiin tilanteisiin!
Täällä on pientä vatsaflunssaa ja koronaa pelätään