Raskaaksi 2020

kannattaa sit muistaa että kaikkia migreenilääkkeitä ei voi syödä raskaana. Mun lääkkeet ainakin tekis vauvalle sydänvikaa ja aiheuttas keskenmenoa ym, raskauden aikana jouduin olemaan syömättä niitä.. ja yrittäessä tehtävä aina testi ennenkun otan. Noin niinkun varotoimena <3

Mulla alkoi tänä aamuna aivan hirveä migreeni, onneks löysin vielä täsmälääkkeen siihen kaapista. Pyörryttää ja etoo, hajut ottaa koville. Voi johtua myös vaan migreenistä, on mulla ollut voimakasoireinen.

Mulla oli ihan alkuun alavatsalla nipisteleyt, erilaiset kuin yleensä, sit muutamia terävämpiä viistomaisia vetoja. Nyt ei enää niitä, vähän jotain hipsuttelua ja muutamia nipistelyjä.

Sit rinnat tuntuu painavilta, tai sit kuvittelen. Lievää arkuutta myös. Hirveä pissahätä oli alkuun koko ajan, nyt helpottaa vähän. Tietty palelu myös. Närästys ja röyhtäyttää.

Hienot PMS-oireet tai raskaus :greet025

Täällä on taas oireita, mitä myös viime ”raskauskierrossa”..

Hampaidenpesu oksettaa, aamuisin etoo ja ruokahalu kadoksissa mutta mielitekoja löytyy.. sushia (vaikken oo koskaan maistanutkaan xD ), salmiakkia..... haluan!
Alavatsalla hassu painontunne.

mutta hiivaa ei vielä oo joten en voi olla raskaana :D

kp24/29-31 (yk2 ?)

Täällä on taas oireita, mitä myös viime ”raskauskierrossa”..

Hampaidenpesu oksettaa, aamuisin etoo ja ruokahalu kadoksissa mutta mielitekoja löytyy.. sushia (vaikken oo koskaan maistanutkaan xD ), salmiakkia..... haluan!
Alavatsalla hassu painontunne.

mutta hiivaa ei vielä oo joten en voi olla raskaana :D

kp24/29-31 (yk2 ?)
Mä en ymmärrä voiko oikeasti raskaus olla mahdollista. Niin hyvin suojattu ja sit se irtoo just ku se ei pidä irrota ja touhitippoja ja sit sitä itseään pääsi vähän sisään ennen ku hoksittu. Mulla on ollu tänään aamul pullan tuoksu etoi ja sit semmonen outo alapäähän sattuu tai nippaisee kun astelin portaat. Toinen mikä oli oli noin dpo2 tajunnanvirtaa et hitto noni nyt kävi näin ja toistui dpo4 ja nyt mulla pelottaa tehdä testi ku jos se olisi plus niin miten mä sen kerron yms.. no, rinnathan on kipeet, nännit varsinkin jotka ei yleensä oo. Sit syvällä alamasul niinku navasta alas semmonen viilto repäisevä kipu kävi mut ei niinku pahasti ja kohta varmaan pitää hakee hiivalääkkeet jos oikein tulkitsen. Mut vv on ollu vähäistä ja sori toi much information mut p*nettaa ihan koko ajan ku makoillaan vieretysten. Libido siis korkealla ja täs vaiheessa kiertoa ei ikinä oo. Kyllä mä oon melkoisen määrän oireita kehitellyt.. kerron ku menkat tulee et hieno PMS

kannattaa sit muistaa että kaikkia migreenilääkkeitä ei voi syödä raskaana. Mun lääkkeet ainakin tekis vauvalle sydänvikaa ja aiheuttas keskenmenoa ym, raskauden aikana jouduin olemaan syömättä niitä.. ja yrittäessä tehtävä aina testi ennenkun otan. Noin niinkun varotoimena :Heartred

Kiitos muistutuksesta! Onneks meillä molemmat työn puolesta tiedetään lääkeasiat, ja vielä tarkistin että voin ton ottaa. Eihän niitä suositella, varsinkaan jos ei tiedetä vaikutusta sikiöön, mutta päätin ottaa kun en oo plussannut vielä, ja bonuksena meillä ei ollut mitään muuta siihen hätään sopivaa :hilarious:

Millaiset arvot sulla on tsh ja t4v ja milloin otettu viimeksi? Kannattaa pyytää että ottais nyt ne jos kierto heittää.

Viimeks otettu tammikuussa, tsh oli 0,18 ja t4v 22.9. Mut t3v 5.5 eli periaattessa ri ees liikatoiminnalla mutta univaikeuksien ja hengenahdistuksen takia laskettiin thyroxin annosta ja nyt ens viikol pitäis käydä kokeissa mut katoin et pelkkä tsh lähete tehty.... Arvot seilaa laidasta laitaan :angelic:lähtötilanne kesäkuussa -19 oli tsh 123,2 ja t4v 2 :sorry:

Täytyy ottaa lääkäriin yhteys kuhan tuo labra vastaus tulee jos sais jotain apuja :wink

Täällä kp 12, ovistestit ei näytä mitään. Tänän voisi talletella jos ovis tulis 2-3pv kuluttua.. Mulla ois tämmöinen toive, (saa toivoa) tyttövauva ja tytöt on hitaampia mutta elävät pidempään, joten ennen ovista laittelut vois olla paremmin mahis tyttöön kun taas ovulaation aikaan poika, pojat on nopeampia mutta elävät lyhyemmän aikaa. Toki tiedä sitten. Ja poika olisi yhtä tervetullut, mutta poikia jo on joten rinsessanvaatteita olisi kiva tällä kertaa. Uskotteko te näihin tyttö- poika uskomuksiin?

No pitkällä on haaveet, vaan hyvä niitä on olla ❤️

Limaisia päiviä kaikille ☺️

Viimeks otettu tammikuussa, tsh oli 0,18 ja t4v 22.9. Mut t3v 5.5 eli periaattessa ri ees liikatoiminnalla mutta univaikeuksien ja hengenahdistuksen takia laskettiin thyroxin annosta ja nyt ens viikol pitäis käydä kokeissa mut katoin et pelkkä tsh lähete tehty.... Arvot seilaa laidasta laitaan :angelic:lähtötilanne kesäkuussa -19 oli tsh 123,2 ja t4v 2 :sorry:

Täytyy ottaa lääkäriin yhteys kuhan tuo labra vastaus tulee jos sais jotain apuja :wink

Voi ei millaiset lähtöarvot! :wideyed: Kannattaa soittaa tai laittaa lekuriin viestiä että laittaisivat ainakin t4v vielä. Täällä myös vajaatoiminta. Saa olla erityisen tarkkana, etenkin kun se vaikuttaa raskautumiseen ja keskenmenoriskiin. :sad001

Täällähän on ropissut plussia! Onnea Oonaemmiina ja Rapumamma!

Mun oli tarkoitus su testata, no eikös tiputtelu alkanut pe ja vuoto la. Ja sitten loppuikin jo sunnuntaina (_todella_ niukat mulle), vähän vaan tiputteli. Menkkajomot ja pahoinvointi edelleen jatkuu. Miehen mieliksi tein aamulla (yöllä) testin, joka oli nega. Äsken se innostui taas kun manitsin pahoinvoinnista. Kaivoin sitten aamun testin roskiksesta näytille ja siinä olikin tumma toinen viiva! Oli vaan sen verran likainen, että meinasin reunamuovia pestä ja se tietenkin imi vettä ja viiva katosi. En nyt tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :laughing002:smiley-angry017 Pakko kai se on vielä huomenna testata mitä tulee

Täällä kp 12, ovistestit ei näytä mitään. Tänän voisi talletella jos ovis tulis 2-3pv kuluttua.. Mulla ois tämmöinen toive, (saa toivoa) tyttövauva ja tytöt on hitaampia mutta elävät pidempään, joten ennen ovista laittelut vois olla paremmin mahis tyttöön kun taas ovulaation aikaan poika, pojat on nopeampia mutta elävät lyhyemmän aikaa. Toki tiedä sitten. Ja poika olisi yhtä tervetullut, mutta poikia jo on joten rinsessanvaatteita olisi kiva tällä kertaa. Uskotteko te näihin tyttö- poika uskomuksiin?

Meillä on kaksi poikaa ja yksi tyttö. Tytöstä olen varma, että sai alkunsa juuri ovulaation aikana tallettelusta, pojista en ole varma. Eli ei pitäisi paikkaansa tuo mun kohdalla.

Urbaanilegendaa koko juttu :)

Nyt on tullut niin paljon viestejä, etten ehdi kaikkia lukea. Ei näköjään ilmoita uusista, kun tullut paljon.

Joten nyt pikaisesti vaan omaa napaa.
Meillä on ollut nyt ehkäisy käytössä. Kyllä mua vähän harmittaa, mutta minkäs teet.
Miestäkin ehkä vähän harmittaa, kun en tee ehkäisyn eteen mitään. Totesin vaan, että hoitakoon hän, koska hän se ehkäistä haluaa :p
Kyllä mä meinasin pillerit hakea, kunhan tähän uuteen arkirytmiin totun. Ja saan terveellisemmät elämäntavat pysymään kahta viikkoa kauemmin :hilarious:
Osaa sitten paremmin seurata mitkä oireet ovat vain pelkkää väsymystä, ja mikä tulee hormoneista. Ja varaudun painonnousuun nyt vähän elintapoja parantamalla.

Opiskeluiden suhteen alkaa olla selvät sävelet, ja löytyi kursseja joista on paljon hyötyä meidän tulevaisuuden suunnitelmissa :)

Mutta nyt mä pikkuhiljaa siirryn täältä tonne yritystä odottaviin. Vaikka kaikille plussia toivonkin, niin olen sen verran pieni ihminen, että paha mieli niistä tulee niitä katsellessa :oops::rolleyes:

Oma napa:

Ei vuotoa tänäänkään vielä, ei myöskään plussaa tai haamun haamua. :shifty: Tiiän että vaan elättelen toiveita, huomenna on 2 viikkoa kun otin viimeisen pillerin, eli lauantaina 2 viikkoa ilman. Ei niissäkään heti nollaudu tilanne, että luulen että oon vaan liian hätäinen koko asian suhteen. :wacky: Parin viikon päästä jos tilanne on yhä sama, niin varaan ajan gynelle että saan kierron käynnistettyä.

Täällähän on ropissut plussia! Onnea Oonaemmiina ja Rapumamma!

Mun oli tarkoitus su testata, no eikös tiputtelu alkanut pe ja vuoto la. Ja sitten loppuikin jo sunnuntaina (_todella_ niukat mulle), vähän vaan tiputteli. Menkkajomot ja pahoinvointi edelleen jatkuu. Miehen mieliksi tein aamulla (yöllä) testin, joka oli nega. Äsken se innostui taas kun manitsin pahoinvoinnista. Kaivoin sitten aamun testin roskiksesta näytille ja siinä olikin tumma toinen viiva! Oli vaan sen verran likainen, että meinasin reunamuovia pestä ja se tietenkin imi vettä ja viiva katosi. En nyt tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :laughing002:smiley-angry017 Pakko kai se on vielä huomenna testata mitä tulee

Hei miten kävi, teitkö testin tänään? :woot:

Nyt tuli tikkuun ovisplus ja mies edelleen sitä mieltä että maaliskuussa ei yritetä :finger: kiukuttaa ja harmittaa ja masentaa ja ärsyttää :mad::yuck:

Sori.:oops:

Olipas täällä paljon viestejä, kun en ole ehtinyt lueskella! Mä stressailin viikonloppuna niistä haalenevista ovis-testeistä. No siinä ne haaleni haalenemistaan ja sitten yhtäkkiä tiistaina aivan selkeä plussa ja eilen olikin hyvät kivut :happy093Nyt siis dpo 1 ja odotellaan... :happy: Varmaankin siis korkeat treenimäärät ja stressi sitä viivästytti tai sitten kierto vaan nyt on sit tällänen.

Joku kyseli aiemmin yrityskiertoja niin meillä taitaa olla nyt yk8 menossa. Tsemppiä kaikille :smiley-angelic003

Nyt on kapseli poistettu! :dummy::dummy1::cheers

Poisto oli aivan järkyttävän kamalaa, oli tässä 1v 8kk aikana kasvanut niin paljon kudosta kapselin ympärille että oli kamalaa ronkkimista koko homma, ja monta viiltoa joutui tekemään:sad001

Nyt odotellaan että menkat alkais, nii päästään tositoimiin.Kesäkuuhun mennessä olisi tarkoitus raskautua. :Heartred:sign17:sign19

Kannatti eilen valittaa tänne et ottasko jo yhteyttä lääkäriin menkat vihdoin alko! Uutta yritystä kohti siis :happy::happy:
Just sopivasti hääpäivä ja lapsivapaa sattuu aika varmoille päiville :wink

Kysyn nyt tääläkin: mielipiteitä clearbluen digi Ovis testistä verrattuna liuskoihin? Onko parempi tua digi? Varsinkaan jos ei saa selviä plussia liuskoilla?

Tässä siis vielä kuva mun viimesimmästä Ovis testistä Kkm jälkeen, onko tää teidän mielestä plussa?

Liitteet

• IMG_20200307_113423.jpg
    IMG_20200307_113423.jpg
    15.2 KB · Katsottu: 198
Takaisin