Raskaaksi 2020

Täällä menossa yk 3 (ilman kunnon ajoitettua tallettelua), kp 15 ja dpo5. Kohtu tuntuu täydeltä ja turvonneelta, lämpö pysyy tasaiseen normaalia korkeammalla ollen 37,1. Väsyttää ja paleltaa, kosteeta on. Aiemmissa kahdessa kierrossa siis plussat, mutta vuodot alkaneet. Ahdistaa. Ärsyttää. Terolutit olis pitäny tänään aloittaa, mutta jätän ne nyt ottamatta.

Täällä olevat plussauutiset kyllä luo uskoa, että ehkä se vielä omalle kohdallekin osuu :rolleyes: pitäisi tilata herkkiä testejä raskauskeijulta, mutta ärsyttää jo valmiiksi.

Jos nyt ei tärppää, niin ens kierrossa suurella todennäköisyydellä taukoa. La osuis joulun välipäiville, ja en halua olla joulua pois perheen luota.

Mä en saanut kiireellistettyä lähetettä gynelle vaik kerroin näistä kivuista et nyt välillä ku istunut nopeasti tai kirjannut asentoa tai kurotellut niin tuntunut sellainen nopea repäisevä viilto jossain tuolla sisällä navasta alas. Ja se elohiiri tuli takas välillä ja se on tosi syvällä . Sitä ei oo aiemmin ollut. Pelottavaa et joku tulehdus

Heippa! Uusi kuumeilija ilmoittautuu:happy: yk2, kp 24 ja dpo ehkä 11 (en tikuta). Muutaman raskauden olen kokenut, omat lapset on nyt 5, 7 ja 9. Miehellä on neljä lasta, 8-vuotiaat geminit ja 15- ja 17-v teinit. Yhteisiä ei ole (vielä).:laughing002

Muokattu viimeksi:
Menkat pitäis alkaa perjantaina ja aamulla tein herkällä testin. Niin komian valkoinen oli ettei jäänyt epäselväksi nega.
Ja sehän ottikin tätä muikkia pää koppaan ja sisuksiin. Ei toimi taaskaan kroppa. Ihan meni palkokasvi nenään omasta toimimattomuudesta. :finger:

Vippaan haaveet romukoppaan ja aloitan laihduttaan, kaivoin netistä ton Jutan gofatgo ja otan sen nyt pääkohteeksi tässä arjessa. Jos sit nappaisi jossain kohtia :headphone:

Plussatuulia kaikille nyt :smiley-angelic006

Ja totuushan on se että täällä mä roikun kun peräpukama :grin:grin:grin

Mäki tuos latasin sykkeen ja sinne heitin jotain ohjelmia. Alkas tiristää läskiä, ni saa muutakin ajateltavaa :grin

Apteekin testi oli viallinen, siihen ei tullut edes kontrolliviivaa. :oops:

Tein sitte sen jäljellä olevan rfsu:n testin ja se oli samanlainen kuin eilenkin. Miten sitä malttais pitää välipäivän tai pari testeissä?!

Tänään kp 34/30.
Siis perättäisinä päivinä teit ja saman vahvuinen viiva? Voi sua:) eihän tuosta nyt kannata vielä huolestua, parin päivän välein ottaa ison harppauksen hcg. Malta nyt ja rauhoitu! Kaikki on varmasti hyvin. :angel1

Mä ymmärrän et haluu testaa ja nähdä ne viivat mut varmasti kaikki hyvin.

Ite olisin testannut jo kaikki merkit ja mallit viivoilla ja palloilla. Jep, aamu lähti mallikkaasti käyntiin ilman ääntä ja migreeniin yrittää päätä taivutella. Rinnat ihan sairaan kipeet ja nännei polttelee. Oon päättänyt että onhan toi alamasukipuilu outo ku tuntuu kuin tuolla just välilihan tienoilla keskellä jossain joku painaa et nyt olis pieru tulossa muttei tuu. Tosi rasittavaa ikään kuin tuntea kohtu ja munisten alue koko ajan. Sit ku yrittää ajatella et noni dpo8, päänsärky on ihan varmasti menkut niin iskee kylmyys. Onneksi on leppoisa olo ja kaikki nämä on ihan silleen ihan sama oireita. Unet kävi hetken aikaa tauolla ja nyt palasi kera kuumeen ja kurkkukivun. Kyllä kuulostaa nainen raskaana olevalle mut kaikki on joko kuviteltu tai sitten vain PMS oireita. Eilen lisääntyi vv myös..

Mitä oireita teillä ollut ja miten eronnut normikierrosta?

Mulla alkoi tänä aamuna aivan hirveä migreeni, onneks löysin vielä täsmälääkkeen siihen kaapista. Pyörryttää ja etoo, hajut ottaa koville. Voi johtua myös vaan migreenistä, on mulla ollut voimakasoireinen.

Mulla oli ihan alkuun alavatsalla nipisteleyt, erilaiset kuin yleensä, sit muutamia terävämpiä viistomaisia vetoja. Nyt ei enää niitä, vähän jotain hipsuttelua ja muutamia nipistelyjä.

Sit rinnat tuntuu painavilta, tai sit kuvittelen. Lievää arkuutta myös. Hirveä pissahätä oli alkuun koko ajan, nyt helpottaa vähän. Tietty palelu myös. Närästys ja röyhtäyttää.

Hienot PMS-oireet tai raskaus :greet025

Mulla alkoi tänä aamuna aivan hirveä migreeni, onneks löysin vielä täsmälääkkeen siihen kaapista. Pyörryttää ja etoo, hajut ottaa koville. Voi johtua myös vaan migreenistä, on mulla ollut voimakasoireinen.

Mulla oli ihan alkuun alavatsalla nipisteleyt, erilaiset kuin yleensä, sit muutamia terävämpiä viistomaisia vetoja. Nyt ei enää niitä, vähän jotain hipsuttelua ja muutamia nipistelyjä.

Sit rinnat tuntuu painavilta, tai sit kuvittelen. Lievää arkuutta myös. Hirveä pissahätä oli alkuun koko ajan, nyt helpottaa vähän. Tietty palelu myös. Närästys ja röyhtäyttää.

Hienot PMS-oireet tai raskaus :greet025
Ihan kuin mun suusta. Paitsi rinnat ei oo yhtään painavat mut ne on oudot ja turvonneet kyllä. Maha tuntuu koko ajan ja sit pissattaa ja kun pissattaa niin tuntuu tylyltä. Mikä dpo sul olikaan? Mul on omien tunteiden mukaan dpo8 jos oon oikeassa ja aika hienosti heitti noi oireet tähän eli ns 6 pv ennen menkkoja

Ihan kuin mun suusta. Paitsi rinnat ei oo yhtään painavat mut ne on oudot ja turvonneet kyllä. Maha tuntuu koko ajan ja sit pissattaa ja kun pissattaa niin tuntuu tylyltä. Mikä dpo sul olikaan? Mul on omien tunteiden mukaan dpo8 jos oon oikeassa ja aika hienosti heitti noi oireet tähän eli ns 6 pv ennen menkkoja

En tiedä mitkä päivät on, kun lopetin minipillerit 28.2., eli 1,5 viikkoa sitten. Sen jälkeen mielestäni tunsin ovulaation, oon aina tuntenut sen, ja tuli hyvät limat. Meillä on tosi säännöllinen rakkauselämä, eli yleensä 1-3 pvn välien, nyttemmin 2 päivän välein muhinoidaan.

Ja lopetin pillerit aika lailla niiden puolessa välissä, vähän ennen.

Aika huikeasti kyllä siirtyi sun oireet!

Ja lopetin pillerit aika lailla niiden puolessa välissä, vähän ennen.

Aika huikeasti kyllä siirtyi sun oireet!
Jep, näitä mahajuttuja ollu pari päivää mutta tänään tää koko olotila muuttu ihan täysin. Taisi iskee kunnon lentsu kun kurkku kipee jne.. no saa nähdä mitä tästä tulee. Kierto pitäisi olla täysin pelkkä ovis ja PMS koska ei yritys ja suojaus

Onko teillä kauan kestäny saada normikierto minipilleireiden jälkeen? :angelic: itelläni ennen sikoista yritettiin 9kk kierukan pois oton jälkeen ja sit sain terolutit ja siitä kierrosta nappasi. Nyt lopetin pillerit vuoden alussa. Alotin terolutit heti kp15 ja tulikin kunnon menkat niiden jälkeen sit alko uus kierto ja samal tavalla otin terot ja tää kierto on vieläkin!! Mietin että kaunkohan oottaa et soittelee lääkäriin tms tekeekö ne vielä mitään jos tulee näin yks kierto vasta pitkäksi?? :nailbiting: kun taipumusta on aina ollu epäsäännöllinen ja pitkä kierto... Parhaimmillaan 100pv. Ja mulla on vielä kilpirauhasen vajaatoiminta mikä vaikuttaa.

Onko teillä kauan kestäny saada normikierto minipilleireiden jälkeen? :angelic: itelläni ennen sikoista yritettiin 9kk kierukan pois oton jälkeen ja sit sain terolutit ja siitä kierrosta nappasi. Nyt lopetin pillerit vuoden alussa. Alotin terolutit heti kp15 ja tulikin kunnon menkat niiden jälkeen sit alko uus kierto ja samal tavalla otin terot ja tää kierto on vieläkin!! Mietin että kaunkohan oottaa et soittelee lääkäriin tms tekeekö ne vielä mitään jos tulee näin yks kierto vasta pitkäksi?? :nailbiting: kun taipumusta on aina ollu epäsäännöllinen ja pitkä kierto... Parhaimmillaan 100pv. Ja mulla on vielä kilpirauhasen vajaatoiminta mikä vaikuttaa.

Itsellä ekat menkat tuli oikeestaan heti n. 1vko minipillereiden lopetuksen jälkeen. Mutta kierrot on nyt vaihdelleett siitä mun suht "normista" 29-31 päivästä tollaseen 25 päivän lyhyempään kiertoon. Ekan kunnon oviksen sain nyt bongattua n. 2kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

Itse en tuollaisista hyvin pitkistä kierroista/terolutien käytöstä osaa sanoa. Mutta itse oon aina vähän sillä kannalla että jos joku mietityttää niin voihan sitä aina lääkäriin soittaa. Omasta kokemuksesta ne kyllä sanoo jos ei vielä aihetta mennä paikanpäälle/huolestua asiasta....

Omanapailua:

Dpo 7-8 menossa. Aamulla oli tänään hyvinkin menkkamaisia kipuja joita yleensä n. parissa tunnissa seuraa vuodon alku. Vuoto ei kuitenkaan alkanut. Voikohan kiinnittymiseen/alkuraskauteen liittyä melkeenpä täysin samanlaisia kipuja, ehkä hitusen "vaimeempia" oli nämä ja menivät tosiaan ohi ilman mitään kipulääkettä, kun taas menkoissa juuri tarttee sen kipulääkkeen.
Aamupalasta n. 30 min päästä alkoi tänään myös pahoinvointi..

Tuntuu että nyt kroppa ja mieli joko pelleilee mun kanssa ihan 6-0 tai sitten.... :dummy:

Mulla viimeksi alkoi kans muistaakseni pari vuotta sitten ihan normaalisti vuoto joissakin päivissä. Nyt ei vaan kuulu :p:rolleyes:

Nykyään voi ainakin meillä päin lähettää sähköisesti viestiä terkkariin ja sieltä aika rivakasti vastataan, joten suosittelen kysymään jos jokin askarruttaa. Itse ajattelin ottaa yhteyttä jos kierto ei käynnisty noin kk sisään spontaanisti, enkä ole raskaana.

Omanapailua:

Dpo 7-8 menossa. Aamulla oli tänään hyvinkin menkkamaisia kipuja joita yleensä n. parissa tunnissa seuraa vuodon alku. Vuoto ei kuitenkaan alkanut. Voikohan kiinnittymiseen/alkuraskauteen liittyä melkeenpä täysin samanlaisia kipuja, ehkä hitusen "vaimeempia" oli nämä ja menivät tosiaan ohi ilman mitään kipulääkettä, kun taas menkoissa juuri tarttee sen kipulääkkeen.
Aamupalasta n. 30 min päästä alkoi tänään myös pahoinvointi..

Tuntuu että nyt kroppa ja mieli joko pelleilee mun kanssa ihan 6-0 tai sitten.... :dummy:

Kyllä varmaan juurikin voi! :smiley-angelic001 mulla oli myös tässä, oliko toissa päivänä menkkatyylistä ja olin varma että voimistuu siitä ja vuoto alkaa, mut loppui eikä vuotoa näy..

Ihania plussa uutisia! Onnea jokaiselle plussanneelle :hello2:Heartred:Heartred:Heartred

Täällä odotellaan ovista, on vähän myöhässä tässä kierrossa, sairastelusta ja reissusta johtuen. Limat ja halut olis kohdillaan, sylkitesti näyttää positiivista ja pissatikkuja odottelen postissa saapuviksi :p Toivottavasti olis jo ihan lähipäivinä, koska voipi olla että eilisiltaiset tallettelut jäi ainoiksi mahdollisesti otollisiksi tässä kierrossa... :rolleyes:

Odotukset ei tällä kertaa oo kovin korkealla... Koska miks nyt tärppäis, kun ei viimekierrostakaan, vaikka silloin talleteltiin dpo -2 ja 0. Huomaa että oon tottunu tulemaan helposti raskaaksi :sorry:

Ihanaa kun alkaa olla jo ihan kevät! Nyt vaan lisää aurinkoisia päiviä tänne :):love017

Mulla on outoi kipuja, ei kovia eikä menkkamaisia mut outoja. Myös elohiiri ja sit outo olo. Pullan tuoksu aamulla sai oksun kurkkuun mut mulla usein ennen menkkoja oksettaa mut ei ihan kyl näin nopee.

Millaiset arvot sulla on tsh ja t4v ja milloin otettu viimeksi? Kannattaa pyytää että ottais nyt ne jos kierto heittää.

Takaisin