Raskaaksi 2020

No sanos muuta! Mää ajattelin nyt odotella ihan rauhassa pidempään (niin vissiin) ennen uutta testausta. Eihän tässä oo mennykään kun jo viikko ilman pillereitä :laughing001

Minäki todennäkösesti taas aamulla testaan, jos menkat ei oo alkanu. Tiistaina ois lapsen röntgenissä käyttö, joten ois siihen mennessä kiva tietää suuntaa, että voiko ite mennä huoneeseen vai ei.

Musta tuntuu, et taidan itsekin malttamattomana tehdä yhden testin huomenna, vaikka verikoepäivä onkin vasta perjantaina. :woot: oireet tuntuu lieventyneen, jotain limoja tulee mut vähemmän kun alkuviikosta ja vatsan nippailut/kohdun jomotus on vähenemään päin. Liekö joutuu tän nousseen toivonkipinän hautaamaan jo nyt, et ehtis henkisesti valmistautua negaan :dead: esikoisen kohdalla negat oli aina hankalia, joten en usko et tälläkään kertaa osaisin niihin suhtautua yhtään suopeammin. :sorry:

Kävin verikokeissa, ferritiini oli alle viitearvon. Kovin on ollut alakuloinen ja väsynyt olo, syy voipi olla nyt sitten tässä. Mitä lueskelin netistä, niin ilmeisesti ferritiinin alhaisuus saattaa joillakin vaikuttaa myös hedelmällisyyteen.

Mulla on siis vasta yk7, mutta itse tukeudun nyt siihen, että ehkä tämä ferritiini voi olla nyt (osa)syy sille, ettei meitä ole vielä onnistunut. Rautakuuriahan se on alettava napsimaan, että arvot lähtisivät paranemaan. Ilmeisesti voi mennä useita kuukausia, että ferritiiniarvo paranee.

Onko muilla kokemuksia tai parempaa tietämystä tästä asiasta?
Mulla ferrit 28, ja tulin ekasta kierrosta raskaaksi

Pidän sormia ristissä teidän lähipäivinä testailevien puolesta. :Heartred

Täällä vasta dpo 4-5 (en ole ihan varma kumpana päivänä ovis oli) nyt ollut dpo 2 lähtien nippailua ja jonotusta kohdussa. Vv normaalia runsaampaa. Jostain nyt tullut se sellanen tunne että olis tärpännyt :oops: tietty tulee nyt tippumaan taas vähän korkeemmalta jos sitä plussaa ei tulekaan mutta eipä sitä oikein omille tuntemuksille mitään voi. En edes osaa selittää mistä tunne tärpistä johtuu, se vain tuli yhtäkkiä dpo3 vaikka ei edes sen kummempia "oireita" olen ollut.

Nyt pitäis vielä viikko odottaa että sais tietää puhuuko mun mieli ja keho ihan omiaan :hilarious:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Toivotaan että auringonpaiste jatkuis:hello2

Hei! Jätimme 1/2019 tammikuussa ehkäisyn pois ja mentiin tulee jos tullakseen fiiliksellä. Ferrit mulla oli 34 2018, ja olen pitkin kuukausia napsinut rautaa. No, kesällä sitten aloitimme yrittämisen ja alotin myös todella säännöllisen rautakuurin, kun vauvaa ei kuulunut. Rauta-arvot sain nostettua 80 ja plussasin 9/2019, mikä päätyi tm 10/2019.
Nyt syön rautaa säännöllisesti ettei pääse tipahtamaan alas. Ja vointi parani myös rautakuurin aloitettua. En ollut enää niin väsynyt ja apea. :rolleyes:

Kiitos vastauksesta ja kokemuksen jaosta! Hyvä et sait nostettua arvoja! Odotan kanssa, että tää yleisfiilis elämässä kohenisi, kun meno on tosiaan ollut melko alakuloista nyt. Ja ennen kaikkea sitä plussaa toivoisin.

Viivi92, mulla oli tuo arvo 15. Varmaan ollaan sitten tosiaan sen verran yksilöllisiä, että osalla ei haittaa hedelmällisyyttä ja osalla haittaa.

Muokattu viimeksi:
Ovisplussa alkoi jo häämöttää eli viivat tummui, mutta ei ihan plussaksi asti. Sit tänään viiva hailea kun mikä o_O Myöskään mitään normaaleja ovistuntemuksia ei kyllä juuri ole ollut. Nyt kp 13 ja normi kierrossa alkaisi siis olla oviksen aika käsillä. Jääköhän nyt ovulaatio kokonaan väliin vai tuleekohan se sieltä vielä... o_O Tämä siis toinen kierto testien kanssa, yleensä selkeät tuntemukset ja viime kierrossa selkeä plussa vahvistuvien viivojen jatkeena, joten oon ihan pihalla :oops: Nyt kyllä ollut normaali huomattavasti rankempi treeniviikko ja enemmän stressiä, mutta ei se tästä tule nyt tämän kuukauden aikana vielä helpottamaan... Pitää yrittää ehtiä testailla vielä ensi viikolla ja hoitaa talletukset kuitenkin kuntoon niin on edes joku toivon kipinä :wink

Mulla on endo, menkka kivut on järkyttävän kovat, kipu alkaa päivää ennen vuotoa ja kestää siihen asti kun vuoto alkaa vähentyä ja turpoan samalla kun kivut alkaa :shifty: syön panacodia pahimpaan kipuun jos on pakko:sorry: ei oo tutkittu sen tarkemmin mut ainaki kohdun takana on tosi kipeä kohta ja toinen munasarja on kiinnittynyt kohtuun:sour:
Tosi vaikee olla töissä, työkaveri ilmoitti jäävänsä toukokuussa äitiyslomalle:sorry: nyt vaan odotan että pääsen kotiin itkemään:smiley-angry017

Ihan kauhee tunne, voin niin samaistua tuohon. Se on niin vaikeaa kuulla ja miten se tuntuu tapahtuvan just sillon kun et pystyisi kuuleen sitä oman menetyksen takia :sad001

Nyt kaikissa kivuissani kierineenä, päätin, että varailen ajan gynelle tähän keväälle. Voin siinä samassa sitten keskustella vielä kertaalleen kaikki kysymykseni auki tähän vauva-asiaan liittyen. Tosin en lähde nyt tekemään mitään oletuksia, kun näihin alakerran asioihin voi vaikuttaa niin moni erilainen asia, olematta kuitenkaan mitään kovin vakavaa. Keho on kuitenkin rasittunut keskenmenosta, sillä huomaan sen itsekin näistä järkyttävän voimakkaista pms-oireiluista, jotka aiemminkin tuli, mutta eivät olleet tätä luokkaa. Uskon siis siihenkin, että se kierto voi vielä tasaantua, kun hormonitkin ovat oman aikansa hakeneet paikkaa. Kuulun muutenkin siihen kategoriaan, joilla tuo hormonitoiminnan tasoittuminen vie aikaa, kuukausia ja joskus mennyt jopa puoli vuotta.
Jätän tämän mun oireiluni siis ammattilaisen arvioitavaksi.

Sitten tähän vauva-asiaan näin yleisesti. Pienen pohdinnan jälkeen tulin siihen tulokseen, että nyt on kaikista tarkoituksellisin hetki pitää taukoa. Niin foorumista, kuin myös tästä yrittämisestä. Meidän parisuhde tarvitsee nyt enemmän kuin koskaan toisiamme, hyvältä tuntuvia asioita sekä yhteistä tekemistä. Me aloitetaan ihan nyt vain siitä, että minä vaihdan lajia juoksusta pyöräilyyn ja ostamme molemmille uudet matkapyörät. Minä pyrin hyväksymään itseni näin, koetan päästä terveelliseen elämään ja kivunhallintaan.
Eikä se kuume ole kadonnut mihinkään, edelleen toivotaan kovasti pientä saapuvaksi, mutta mun täytyy ottaa nyt vähän "lisäaikaa". Ehkä elämän isoimmat ja tärkeimmät päätökset tarvitsevat vain aikaa, suurta harkintaa ja toisinaan myös askelien taaksepäin ottamista. Jos hyvin käy, raskaus on meille lahja tälle vuodelle. Nyt kuitenkin tärkeintä on ottaa omien tuntemusten mukaisesti niin, että keho saa välillä levätä. Halutaan myös molemmat pitkästä aikaa elää ns. normaalia elämää ilman jatkuvia aikataulutuksia tai raskauspohdintoja. Nämä kaksi kuukautta ovat olleet oikeastaan aika raskaita meille molemmille, kipua ja surua on mahtunut siihen paljon. Siksi tarvitaan nyt niitä tärkeitä sekä korjaavia ilon kokemuksia ja rentoa mieltä.
Foorumia lueskelen edelleen ja myötäelän mukana, mutta jättäydyn nyt taka-alalle selvittämään ajatukset ja korjaamaan kipuni.

Mä tein keskenmenoon runon heti sen tapahduttua ja haluan sen teille kertoa tässä samalla, nyt kun sen kertominen ei tunnu enää niin pahalta. Runosta tuli mielestäni kaunis, vaikka itse sanonkin.

"Hetken aikaa kanssasi kuljin, sinut tiukasti syliini suljin.
Et jaksanut sä enempää, nyt kanssamme enää suru tää.
On aika jäähyväisten, muistojen kultaisten.
Hyvää matkaa rakkaalleni toivotan,
kun lasken sinut käsiin Jumalan."
:Heartpink: äiti ja isä

Tämän saman runon laitoin kynttilään, jonka vein muualla nukkuvien muistopaikalle tammikuussa. Voisin tässä kuussa viedä vielä toisen kynttilän samalle paikalle. Se on silti vieläkin sellainen hetki, että itkettää kovasti, kun siinä käyn. Ehkä ajan kanssa voin vielä muistaa asiaa kaiholla en kivulla ja pohjattomalla surulla. :Heartred
Tulipa pitkä sepustus, mutta palaillaan heti, kun olen voimaantunut ja rentoutunut sen verran, että pystytään taas keskittymään yrittämiseen :greet025

Tsempit ja voimahalit kaikille yrittäville, olette ajatuksissani! :hug013
Plussailkaahan sillä välin oikein joukolla! :cool14

Voin niin samaistua tähän sun tekstiin. Mulla tuli ihan itku kun pääsin tuohon runon loppuun. Silti se itku tuntuu toisaalta niin hyvältä kun se pääsee pihalle. Ihan hirveesti tsemppiä ja virtuaalinen jaksu hali. Uskon todella että saatte vielä oman pikkuisen syliinne ja tämä kokemus vaan vahvistaa yhdessä teitä :Heartred

ON: Täällä kp 18/27, tänään oli ihan älytön kipukohtaus oikealla alavatsalla. Olin pyörtyä vessaan, mutta onneksi kerkesin sohvalle pitkälleen. Sain kivun 1g Panadol Fortella rauhoittumaan, vaikka olo ei ole ihan normaali vieläkään. Juilii silloin tällöin, mutta antoi mm.sulamaan päässeen pakastimen siivota miehen kanssa ilman että muistinkaan kivun olemassa oloa. Koko viime viikon on ollut juilimista myös, kuin menkat, jotka alkaisivat. Eivät siis alkaneet. Nyt mietin että virtsatiekivet/kystan ruptuura mikä siellä tuleekaan. Molemmista kokemusta aikaisemmin. Pitää seurailla... Toivottavasti ei uusi, niinkuin virtsatiekivien kipukohtauksella on tapana tehdä.

Muuten olo on ihan normaali perusstressaantunut olo, unohtelen yhä asioita ja väsymys ei lähde nukkumalla. Onneksi töissä on vähän helpottanut, kun opiskelija on narjakka tekemään hommia ja ehkä osaan ottaakin vähän rennommin nyt siellä, kun tiedän että vaihtoehtona on uupumus. Valkovuotoa tulee ihan norona ja seksihalut ovat huipussaan. :hilarious: Onneksi, tuo puuhastelu optimipäivien ulkopuolellakin lähentää kyllä väsyneitä vanhempia ja pitää meidät yhteydessä toisiimme. :shy: Yritän olla nyt vaan herättelemättä turhia toiveita ja ensi viikonloppuna on työkavereiden kesken illanviettoa, jossa meinasin kyllä kaataa kuppia, jos se vaan sillä hetkellä hyvältä idealta tuntuu. Testailut taas vasta jos olen oikeasti myöhässä (kp 31+).

Jättäydyn näillä sanoilla nyt vähän taka-alalle, vaikka siis mikään aktiviinen ole kyllä nytkään palstalla ollut kuin tykkäilemään/symppistelemään. Seurailen, mutta jos tätä stressiä vaikka helpottaisi se, että en nyt tästä ottaisi mitään ylimääräisiä ajatuksia.

Plussatuulia~~~~

Kiitos vastauksesta ja kokemuksen jaosta! Hyvä et sait nostettua arvoja! Odotan kanssa, että tää yleisfiilis elämässä kohenisi, kun meno on tosiaan ollut melko alakuloista nyt. Ja ennen kaikkea sitä plussaa toivoisin.

Viivi92, mulla oli tuo arvo 15. Varmaan ollaan sitten tosiaan sen verran yksilöllisiä, että osalla ei haittaa hedelmällisyyttä ja osalla haittaa.

Oliko sulta tutkittu kilpirauhasarvot (tsh ja t4v)? Täältä löytyy myös vajaatoiminta, joka vaikeuttaa raskaaksi tulos jos lääkehoito ei ole tasapainossa.

Heräsin taas keskellä yötä nälkään ja pissahätään, kun yleensä nukun ku tukki. Laskin, että herätykseen on vähemmän aikaa kuin mitä illan vessa reissusta, josta ei siitäkään yli neljää tuntia. Malttamattomana tein sen 25mIU/ml testi, vaikka 10mIU/ml testi on antanut viimeksi eilen vaan viivanpaikkoja. Mut joko tää viiva lasketaan viivaksi? :woot:

Liitteet

• IMG_20200309_022434.png
    IMG_20200309_022434.png
    225.9 KB · Katsottu: 211
Heräsin taas keskellä yötä nälkään ja pissahätään, kun yleensä nukun ku tukki. Laskin, että herätykseen on vähemmän aikaa kuin mitä illan vessa reissusta, josta ei siitäkään yli neljää tuntia. Malttamattomana tein sen 25mIU/ml testi, vaikka 10mIU/ml testi on antanut viimeksi eilen vaan viivanpaikkoja. Mut joko tää viiva lasketaan viivaksi? :woot:

Paljon onnea, kyllä ihan selvä viiva :Heartred monesko yk menossa? Nyt tarra sukkia että pysyy matkassa! :cheers

Oonaemmiina ihan selvä viiva on! onnea! :love7

Mulla itsellä jäi testaaminen väliin kun ei ollutkaan kaapissa yhtään herkkää testiä. Nyt vasta dpo9-10, ni en uhallani viitsinyt kiusata itseäni kun tuskin perus testit näyttää vielä yhtään mitään.

Oonaemmiina onnea, ihanaa :love017

Täällä kp31/25-30 muuttu vihdoin kp1. Tiesin että en ole raskaana niin alko jo kypsyttämään tämä odottelu . Ei muuta kun yk3 käyntiin .

Oonaemmiina onnea ja tarrasukkia! Voi mikä uutinen heti näin aamutuimaan :Heartpink

Samaan vielä omanapailut. Oon pohtinut mahdollisuutta raskauteen, oviksen aikaan ei tosiaan talleteltu, mutta kaks päivää ennen ovisplussaa ja kaks päivää ovisplussan jälkeen (tänä päivänä myös voimakas kipu vasemmalla, tämän jälkeen ei puolituntemuksia enää ollut). En ymmärrä tätä miehen logiikkaa, joku väsymyksestä aiheutuva ressi niin ei sit oviksen aikaan voinu :scratch Nyt mietin vaan että onko tässä mahdollisuutta ollenkaan että olisi tärpännyt :dontknow

Oi onnea! :happy093
Ihan selkeä viiva kyllä on. Toivotaan nyt kaikkea hyvää!

Oonaemmiina onnea ja tarrasukkia! Voi mikä uutinen heti näin aamutuimaan :Heartpink

Samaan vielä omanapailut. Oon pohtinut mahdollisuutta raskauteen, oviksen aikaan ei tosiaan talleteltu, mutta kaks päivää ennen ovisplussaa ja kaks päivää ovisplussan jälkeen (tänä päivänä myös voimakas kipu vasemmalla, tämän jälkeen ei puolituntemuksia enää ollut). En ymmärrä tätä miehen logiikkaa, joku väsymyksestä aiheutuva ressi niin ei sit oviksen aikaan voinu :scratch Nyt mietin vaan että onko tässä mahdollisuutta ollenkaan että olisi tärpännyt :dontknow

Nimenomaan vissiin ennen ovista on edullisempi hedelmöittymisen kannalta olla yhdynnässä, kun sitten on siittiöitä valmiina paikalla kun ovulaatio tapahtuu. Hyvät mahdollisuudet siis on!

Takaisin