Raskaaksi 2020

Endon takia turpoan aina menkkojen aikaan, näytän siltä kuin olisin raskaana:wideyed: vaikka en tietenkään ole:sorry: lääkäri sanoi että tod.näk. endo kasvustua on vähän mutta laajasti koko vatsan alueella, ja tämähän ei näy sit missään ultrassa:shifty:
Puolet kuukaudesta voi käyttää farkkuja ja kun turpoaminen alkaa oviksen jälkeen niin sit pakko pitää jotain venyviä pöksyjä:sour:

Mulla endo toimii samanlailla, plus sit ihan hirveät kivut kuukautisten aikaan jolloin menee myös reilusti panacodia.. Yhdynnät saattaa tuntua kipeämmiltä myös kierron vikoilla viikoilla.. Uässä ei mitään sen kummempaa näkynyt kun katottiin työterveydessä ja naikkarilla

kauan meni et hcg laski? mulla laski suht nopeasti versus kuin korkea se oli vielä tyhjennyslääkkeitä ennen. tuo tieto tuo vielä toivoa, mutta tuskin on käynyt niin hyvä tuuri et raskaana oltais. minäkään en ole tikuttanut ovista. ens kierrossa otan kyl otikut käyttöön ekaa kertaa jos tosiaan näin sekavaks menee kierrot.

testit on kyl haaste. ei niitä malta olla käyttämättä! voisithan sä jo testata :p en millään lailla kannusta.

14 viikkoa. Mulla kohtu tyhjeni itsestään. Alussa hcg laski hyvin, mutta sitten jäi jumimaan 200-100. Tutkittiin kahdesti, että onko kuitenkin jäänyt jotain poistumatta, mutta mitään ei löytyny.

Taidan kyllä tehä testin aamulla. Heräsin nälkään keskellä yötä. :shy:

14 viikkoa. Mulla kohtu tyhjeni itsestään. Alussa hcg laski hyvin, mutta sitten jäi jumimaan 200-100. Tutkittiin kahdesti, että onko kuitenkin jäänyt jotain poistumatta, mutta mitään ei löytyny.

Taidan kyllä tehä testin aamulla. Heräsin nälkään keskellä yötä. :shy:
okei. onpa ollu tuskallinen loppulasku hcgssä.
kerrohan mitä testi näyttää.
itellä alkoi yöllä sitten menkat. on kyllä pitkä kierto, ovistikut äkkiä tilaukseen.

Mulla endo toimii samanlailla, plus sit ihan hirveät kivut kuukautisten aikaan jolloin menee myös reilusti panacodia.. Yhdynnät saattaa tuntua kipeämmiltä myös kierron vikoilla viikoilla.. Uässä ei mitään sen kummempaa näkynyt kun katottiin työterveydessä ja naikkarilla

Jep, yleensä kivut on niin järkyttävän kovat ettei voi käydä töissä ja uässä ei tosiaan näy mitään, paitsi se et munasarja on kiinnittynyt kohtuun:bored:
Kyllä se mietityttää että onko se sitten tukossa/ toimiiko ollenkaan:sad001

Kp31/29
Haalea plussa? Vai joko sitä alkaa näkee viivoja joka paikassa :p

Liitteet

• DSC_0061.JPG
    DSC_0061.JPG
    10.6 KB · Katsottu: 252
Muokattu viimeksi:
okei. onpa ollu tuskallinen loppulasku hcgssä.
kerrohan mitä testi näyttää.
itellä alkoi yöllä sitten menkat. on kyllä pitkä kierto, ovistikut äkkiä tilaukseen.

Voi ei, pahoitteluni :sorry:

Perässä taidan tulla, testissä ei muutosta. Nyt on kuitenki jo kp 31/30 ja apteekin herkkä testi.

Liitteet

• IMG_20200307_102135.png
    IMG_20200307_102135.png
    216.2 KB · Katsottu: 195

Kiitos vastauksista :)
Mua on aina koskenut yhdynnät jonkin verran, välillä enemmän, välillä vähemmän, mut aattelin et se nyt on normaalia. Kipeetä teki viime yökin, taisin 3h yhteensä nukkua ja nyt sit aamusta myös vähän.
Jospa tää tästä.

Kiitos vastauksista :)
Mua on aina koskenut yhdynnät jonkin verran, välillä enemmän, välillä vähemmän, mut aattelin et se nyt on normaalia. Kipeetä teki viime yökin, taisin 3h yhteensä nukkua ja nyt sit aamusta myös vähän.
Jospa tää tästä.

Kuukautisten ja naisten asioiden, yhdynnän yms. ei kuulu sattua normaalisti niin että se estää toiminnan. Ammattilaisena suosittelen kaikkia joita asia mietityttää menemään lääkäriin :) apua ja lääkitystä on saatavilla. mulla oli nuorempana kovat menkkakivut, mutta ne on nyt tasoittuneet.

Täällä menkat loppuu ihan just, enää sitä ärsyttävää lopputiputtelua.
Eikä olla miehen kanssa päästy puusta pitkään keskustelun kanssa. Tai siis mä odotan miehen päätöstä.
Ehkäisemätöntä suihkuseksiä kyllä oli helpottamaan kipuja, mutta molemmat tiedetään todennäköisyyden olevan tuossa vaiheessa kiertoa pienempi kuin lottovoitto :rolleyes:

Oon yrittänyt nyt lähinnä keskittyä kaikkeen muuhun.

Vähän muutenkin elämä painaa päälle. Ei viihdytä täällä niin kuin ajateltiin. Lasten päiväkoti ei ole meille (vanhemmille) kovin mieluinen, mutta ei mahdollisuutta nyt vaihtaakaan. Eikä siellä varsinaisesti mikään vika ole, jotenkin vaan... Edellinen pk oli kyllä aika unelma, joten vertailukohde on korkealla.
Mä en tykkää mun harjoittelupaikasta ja sinne meneminen on aina motivoinnin takana. Mutta haluan tutkinnon kasaan pian, joten en lähde enää etsimään toista ettei lykkäänny.
Miehellä töissä kitkaa pomonsa kanssa. Asiat ja viestintä ei aina oikein toimi.
Ääh.

Sori oma napa vaan taas :rolleyes:

:Heartred Tsemppiä. Mulla on jotenkin niin etuoikeutettu olo kun puolison kans jaetaan lapsiajatus ja ollaan niin rauhassa ja positiivisena molemmat.

Elämän muut haasteet ei kyllä helpota oloa yhtään, joten rutkasti Tsemppiä!

Muokattu viimeksi:
Vähän väärältä osastolta päivää, mutta täältä varmaan löytyy kohderyhmää. Toivottavasti en riko mitään etikettejä, mutta haluaisin lahjoittaa tarvitsevalle henkilölle 3 ovulaatiotestiä ja yhden fsh-testin ohjeineen, menevät tänä vuonna vanhaksi. Itse olen onnekkaasti tukevasti raskaana ja toivottavasti en itse niitä tule kaipaamaan. Postitse kirjekuoressa voin laittaa tulemaan.

Täällä mies jo ihan "innoissaan" kun puhutaan tulavasta lapsesta

Mutta mulla kp8 ja veristä vuotoa paperiin useilla pyyhkäisyillä, toki jo loppu. Mitä se meinaa? Että munasolu lähtenyt liikkeelle vai?

Nyt kaikissa kivuissani kierineenä, päätin, että varailen ajan gynelle tähän keväälle. Voin siinä samassa sitten keskustella vielä kertaalleen kaikki kysymykseni auki tähän vauva-asiaan liittyen. Tosin en lähde nyt tekemään mitään oletuksia, kun näihin alakerran asioihin voi vaikuttaa niin moni erilainen asia, olematta kuitenkaan mitään kovin vakavaa. Keho on kuitenkin rasittunut keskenmenosta, sillä huomaan sen itsekin näistä järkyttävän voimakkaista pms-oireiluista, jotka aiemminkin tuli, mutta eivät olleet tätä luokkaa. Uskon siis siihenkin, että se kierto voi vielä tasaantua, kun hormonitkin ovat oman aikansa hakeneet paikkaa. Kuulun muutenkin siihen kategoriaan, joilla tuo hormonitoiminnan tasoittuminen vie aikaa, kuukausia ja joskus mennyt jopa puoli vuotta.
Jätän tämän mun oireiluni siis ammattilaisen arvioitavaksi.

Sitten tähän vauva-asiaan näin yleisesti. Pienen pohdinnan jälkeen tulin siihen tulokseen, että nyt on kaikista tarkoituksellisin hetki pitää taukoa. Niin foorumista, kuin myös tästä yrittämisestä. Meidän parisuhde tarvitsee nyt enemmän kuin koskaan toisiamme, hyvältä tuntuvia asioita sekä yhteistä tekemistä. Me aloitetaan ihan nyt vain siitä, että minä vaihdan lajia juoksusta pyöräilyyn ja ostamme molemmille uudet matkapyörät. Minä pyrin hyväksymään itseni näin, koetan päästä terveelliseen elämään ja kivunhallintaan.
Eikä se kuume ole kadonnut mihinkään, edelleen toivotaan kovasti pientä saapuvaksi, mutta mun täytyy ottaa nyt vähän "lisäaikaa". Ehkä elämän isoimmat ja tärkeimmät päätökset tarvitsevat vain aikaa, suurta harkintaa ja toisinaan myös askelien taaksepäin ottamista. Jos hyvin käy, raskaus on meille lahja tälle vuodelle. Nyt kuitenkin tärkeintä on ottaa omien tuntemusten mukaisesti niin, että keho saa välillä levätä. Halutaan myös molemmat pitkästä aikaa elää ns. normaalia elämää ilman jatkuvia aikataulutuksia tai raskauspohdintoja. Nämä kaksi kuukautta ovat olleet oikeastaan aika raskaita meille molemmille, kipua ja surua on mahtunut siihen paljon. Siksi tarvitaan nyt niitä tärkeitä sekä korjaavia ilon kokemuksia ja rentoa mieltä.
Foorumia lueskelen edelleen ja myötäelän mukana, mutta jättäydyn nyt taka-alalle selvittämään ajatukset ja korjaamaan kipuni.

Mä tein keskenmenoon runon heti sen tapahduttua ja haluan sen teille kertoa tässä samalla, nyt kun sen kertominen ei tunnu enää niin pahalta. Runosta tuli mielestäni kaunis, vaikka itse sanonkin.

"Hetken aikaa kanssasi kuljin, sinut tiukasti syliini suljin.
Et jaksanut sä enempää, nyt kanssamme enää suru tää.
On aika jäähyväisten, muistojen kultaisten.
Hyvää matkaa rakkaalleni toivotan,
kun lasken sinut käsiin Jumalan."
:Heartpink: äiti ja isä

Tämän saman runon laitoin kynttilään, jonka vein muualla nukkuvien muistopaikalle tammikuussa. Voisin tässä kuussa viedä vielä toisen kynttilän samalle paikalle. Se on silti vieläkin sellainen hetki, että itkettää kovasti, kun siinä käyn. Ehkä ajan kanssa voin vielä muistaa asiaa kaiholla en kivulla ja pohjattomalla surulla. :Heartred
Tulipa pitkä sepustus, mutta palaillaan heti, kun olen voimaantunut ja rentoutunut sen verran, että pystytään taas keskittymään yrittämiseen :greet025

Tsempit ja voimahalit kaikille yrittäville, olette ajatuksissani! :hug013
Plussailkaahan sillä välin oikein joukolla! :cool14

Oma napa!

Nyt loppui nipisteley, vähän vielä jotain tuntuu, ollut sellainen energinen olo. Koskakohan kannattaa testailla, pillereiden lopetuksesta viikko :smiley-angelic006 en kyllä usko raskauteen, mutta silti :smiley-angelic002

Oma napa!

Nyt loppui nipisteley, vähän vielä jotain tuntuu, ollut sellainen energinen olo. Koskakohan kannattaa testailla, pillereiden lopetuksesta viikko :smiley-angelic006 en kyllä usko raskauteen, mutta silti :smiley-angelic002

Kuulostaa lupaavalle :happy:

Täällä kp 32/30. Ei menkkoja, ei muutoksia viivoissa. Huomasin, että paino tippuu, vaikka aina ennen menkkoja se nousee. :eek:

Testasin aamulla kun en vaan malttanut, eihän sielä mitään viivoja ollut :hilarious: pitää nyt rauhassa odotella ja jos ei kierto käynnisty niin menen ens kuussa gynelle, muistinkin just että olin kerran varmaan 5kk ilman kuukautisia ennen kuin ne käynnistettiin. Tää oli kun olin jotain 19v. Sen jälkeen vuosia virrannut ja kierrot olleet hyvät :grin

Ihanaa naistenpäivää kaikille! Me lähdetään ulkoilemaan kun aurinko niin paistelee. Positiivisia oloja! :smiley-angelic003

Kävin verikokeissa, ferritiini oli alle viitearvon. Kovin on ollut alakuloinen ja väsynyt olo, syy voipi olla nyt sitten tässä. Mitä lueskelin netistä, niin ilmeisesti ferritiinin alhaisuus saattaa joillakin vaikuttaa myös hedelmällisyyteen.

Mulla on siis vasta yk7, mutta itse tukeudun nyt siihen, että ehkä tämä ferritiini voi olla nyt (osa)syy sille, ettei meitä ole vielä onnistunut. Rautakuuriahan se on alettava napsimaan, että arvot lähtisivät paranemaan. Ilmeisesti voi mennä useita kuukausia, että ferritiiniarvo paranee.

Onko muilla kokemuksia tai parempaa tietämystä tästä asiasta?

Kävin verikokeissa, ferritiini oli alle viitearvon. Kovin on ollut alakuloinen ja väsynyt olo, syy voipi olla nyt sitten tässä. Mitä lueskelin netistä, niin ilmeisesti ferritiinin alhaisuus saattaa joillakin vaikuttaa myös hedelmällisyyteen.

Mulla on siis vasta yk7, mutta itse tukeudun nyt siihen, että ehkä tämä ferritiini voi olla nyt (osa)syy sille, ettei meitä ole vielä onnistunut. Rautakuuriahan se on alettava napsimaan, että arvot lähtisivät paranemaan. Ilmeisesti voi mennä useita kuukausia, että ferritiiniarvo paranee.

Onko muilla kokemuksia tai parempaa tietämystä tästä asiasta?

Hei! Jätimme 1/2019 tammikuussa ehkäisyn pois ja mentiin tulee jos tullakseen fiiliksellä. Ferrit mulla oli 34 2018, ja olen pitkin kuukausia napsinut rautaa. No, kesällä sitten aloitimme yrittämisen ja alotin myös todella säännöllisen rautakuurin, kun vauvaa ei kuulunut. Rauta-arvot sain nostettua 80 ja plussasin 9/2019, mikä päätyi tm 10/2019.
Nyt syön rautaa säännöllisesti ettei pääse tipahtamaan alas. Ja vointi parani myös rautakuurin aloitettua. En ollut enää niin väsynyt ja apea. :rolleyes:

Testasin aamulla kun en vaan malttanut, eihän sielä mitään viivoja ollut :hilarious: pitää nyt rauhassa odotella ja jos ei kierto käynnisty niin menen ens kuussa gynelle, muistinkin just että olin kerran varmaan 5kk ilman kuukautisia ennen kuin ne käynnistettiin. Tää oli kun olin jotain 19v. Sen jälkeen vuosia virrannut ja kierrot olleet hyvät :grin

Ihanaa naistenpäivää kaikille! Me lähdetään ulkoilemaan kun aurinko niin paistelee. Positiivisia oloja! :smiley-angelic003

Missä ne meidän viivat luuraa tai alkais ees vuoto. Millonkahan ois järkevää edes testata kun herkällä testillä ei tuu viivoja ja jäljellä enää kaksi ei herkkää liuskaa? o_O

Käytiin lasten kans hiihtään, ihan huikee keli. :cool14

Missä ne meidän viivat luuraa tai alkais ees vuoto. Millonkahan ois järkevää edes testata kun herkällä testillä ei tuu viivoja ja jäljellä enää kaksi ei herkkää liuskaa? o_O

Käytiin lasten kans hiihtään, ihan huikee keli. :cool14

No sanos muuta! Mää ajattelin nyt odotella ihan rauhassa pidempään (niin vissiin) ennen uutta testausta. Eihän tässä oo mennykään kun jo viikko ilman pillereitä :laughing001

Takaisin