Raskaaksi 2020

mulla tismalleen samat viikot oli kun sulla, mut tyhjenyslääkkeet otin jo joulukuun alussa. ekat menkat alkoivat 2.1. ja sitä ennen
oli jo hcg tarkistettu et on nollissa, yritys aloitettiin heti.
suuri epäilys (lue:pelko), että tässä kestää ja kauan, mutta onhan jotkut plussanneet jo ennen ensimmäisiä menkkojakin. niin yksilöllistä.

pahoittelut keskenmenosta :Heartred

zarar sanonko vielä mitä! sori, rupes suututtamaan äitis. olisin varmasti sanonut aika pahasti tilanteessasi.

Ihmettelen suuresti että mulla vain käskettiin tehdä raskaustesti 3viikon päästä eikä mitään muuta jälkitarkastusta :o olisi kiva päästä ottaan edes se hcg..

Ja sama minulla, pelko perseessä jos yrityksessä kestää. Kuinka nopeasti teillä tärppäsi tuo kesken mennyt? Haluisin vaan jo vuodon loppuvan ja että kierto normalisoituisi. :(

Pahoittelut sofia :sad001

Meillä mennyt noin vuosi km kun tärpännyt uudelleen.. :/ keskenmeno taas edellis kierrossa. Tämä kierto näytti jo lupaavalta mutta menkat alkoi eilen ja toinen kierto km jälkeen. Olin jo vähän optimistinen sen suhteen että km jälkeen voisi raskautua helpommin kun oireet oli niin lupaavat mutta eih.. :/

kp2 siis tänään.

Mäkin ajattelin lohduttautua sillä että sen jälkeen pitäisi raskautua helposti mutta näh. Pitänee varautua vaan siihen että voi mennä vielä kauankin :sorry:

Aamulla oli ultra. Keskenmeno oli diagnoosi. Viikkoja olisi ollut 6+4 ja kohdusta löytyi vain sikiöpussi. Aamuyöstä jo ennen ultraa alkoi ihan j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä vatsakipu ja iltapäivällä vuoto. Onneksi. Saadaan kuulemma yrittää uudelleen seuraavien kuukautisten jälkeen. Jotain positiivista on, että raskauduin ekasta yrityskierrosta.

Olen pahoillani, täällä samoissa fiiliksissä mennään. Viime torstaina vedin tyhjennys lääkkeet eikä tämä ole henkisesti mitenkään helppoa vieläkään. Meillä periaatteessa tärppäsi yk4, koska kahdessa kierrossa raskaus ei ollut edes mahdollinen :( silti pelottaa että seuraavaan tärppiin menee ikuisuus

Hei. Jos yhtään ketään lohduttaa, niin kerron oman kokemuksen lyhyesti. Vuonna 2014 tulin raskaaksi melkein heti kun yritys aloitettiin. Se kuitenkin todettiin varhaisultrassa keskeytyneeksi,muistaakseni rv 6+5 vastasi kokoa. Lääkkeellinen tyhjennys. Tulin heti uudelleen raskaaksi kun välissä oli tyhjennysvuoto ja yhdet kuukautiset. Se oli kyllä minun pelastus että tulin lähes heti uudelleen raskaaksi.. luulen, että keskenmenon jälkeen tulee helposti raskaaksi, en tiedä onko se faktaa..

Hei. Jos yhtään ketään lohduttaa, niin kerron oman kokemuksen lyhyesti. Vuonna 2014 tulin raskaaksi melkein heti kun yritys aloitettiin. Se kuitenkin todettiin varhaisultrassa keskeytyneeksi,muistaakseni rv 6+5 vastasi kokoa. Lääkkeellinen tyhjennys. Tulin heti uudelleen raskaaksi kun välissä oli tyhjennysvuoto ja yhdet kuukautiset. Se oli kyllä minun pelastus että tulin lähes heti uudelleen raskaaksi.. luulen, että keskenmenon jälkeen tulee helposti raskaaksi, en tiedä onko se faktaa..

Kyllähän vissiin monet lääkärit on sitä sanoneet että sen jälkeen tulis helpommin raskaaksi.. Mutta eihän sitä tiedä. Pahinta tässä varmaan on just se että ei tiedä koska tärppää uudestaan, se voi tapahtua heti tai sit siihen voi mennä vuosi. Esikoisesta en tikutellu tai mitään mutta vuosi yritettiin. Tästä kesken menneestä olin yllättynyt kun meni periaatteessa vaan 4kk.mä uskon että mulla auttaa tähän suruun vaan se uus raskaus vaikka sitten voi pelätä taas samaa että menee kesken..

Jaksamista teille jotka olette keskenmenon kohdanneet :sad001

Ei ole mitenkään verrattavissa, mutta kerron kuitenkin.. mulla oli pari vuotta sitten kohdunulkoinen raskaus. Se keskeytettiin metotreksaatilla noin rv9 tietämillä. Tämän jälkeen kävin viikottain verikokeissa joissa seurattiin hcg:n laskua, ja kun arvo oli alle 10, seuranta loppui. Siinä meni useita viikkoja, taisi olla 6 viikkoa muistaakseni.. Kun saimme luvan yrittää uudelleen (heti arvon ollessa alle 10) meni multa kaksi kiertoa että koko kroppa oli sekaisin. En ovuloinut, ja kierrot venyivät. Yk3 toi sit positiivisen tuloksen tullessaan :)

Mä olen paljon pohtinut sitä taukoa. En tahtoisi, mutta en tiedä montako epäonnistunutta kiertoa enää kestän. Tuntuu naurettavalta ajatella näin, koska itsekin tunnen pareja, jotka ovat yrittäneet vuosia. Ja sitten minä muutaman yk jälkeen olen luovuttamassa.
Mutta ihan kamala tunne! Tuntea, että oma keho on jotenkin toimimaton ja epäonnistunut. Että ei pysty saamaan raskautta alulle, ja jos saa, ei kykene sitä lasta kantamaan.

Ehkä pieni tauko olisi ihan tarpeen. Mutta toisaalta taas se lapsenkaipuu on niin vahva, että onko tämä kuitenkin sen arvoista.
Ota ja tiedä :scratch

Mulla niiin samanlaiset mietteet :nailbiting: keskenmeno vahvisti tuntemusta siitä, että haluan sen vauvan, mutta uusi yritys myös pelottaa ja tuo oman äidin käytös on ollut niin kuraa, että tänään havahduin siihen, kun TOSISSAAN mietin, mitä jos minusta ei ole äidiksi, minulle ei ole tarkoitettu lapsia ymsyms. Mutta mies paukautti minut takaisin maanpinnalle sanoen, että ei se niin ole - keskenmenoon en olisi voinut vaikuttaa, eikä äitini päätä milloin me lapsen saamme. Toisin sanoen yritän jättää hänen puheet täysin omaan arvoonsa ja jos raskaudun kerron piruuttani sen vasta siinä vaiheessa, kun maha niin iso, ettei voi peitellä ja äitini jää viimeiseksi henkilöksi joka raskaudesta kuulee :grin siinä sitten miettikööt yksinään touhujaan, mut loukkaantuu varmasti :thumleft

Tänään täällä jo 70kp 7pvää syöty primoluteja 1v5kk viimeksi käytin primoluteja oireina nyt primoluteista turvonnut olo. Huomenna mehiläiselle aika varattuna jokapäiväisen närästys oireiden takia+ rinnan kipuilun takia. Rinnan kipuilu laittaa ihan tuskahikoilemaan ja sormiin asti tuntumaan. Tutkittu tätä rinta kipuilua ja rintakipuilu todettu olevan tietzen syndrooman kipuilua silloin, mutta nyt hoitaja sitä mieltä voisi uudestaan laajemin tutkia onko kyse tietzen syndroomasta rintakipujen osalta ja närästyksen ja liikahappoisuuteen saada vahvempaa lääkettä kuin somac 20mg.

Ihmettelen suuresti että mulla vain käskettiin tehdä raskaustesti 3viikon päästä eikä mitään muuta jälkitarkastusta :eek: olisi kiva päästä ottaan edes se hcg..

Ja sama minulla, pelko perseessä jos yrityksessä kestää. Kuinka nopeasti teillä tärppäsi tuo kesken mennyt? Haluisin vaan jo vuodon loppuvan ja että kierto normalisoituisi. :sad001
mulla oli hcg oudon korkea joten lääkäri halus et se kontrolloidaan ja kolmessa viikossa se olikin jo nollissa. jälkitarkastusta mulle ei tehty muutaku ne labrat otettiin sen korkea hcg:n vuoksi.

keskenmennyt tärppäsi yk4.

me aloitettiin yritys jo rohkeasti heti kun toi tyhjennysvuoto oli loppunut. toki lääkäri ei näin suositellut, mutta eipä siitä (yllättäen) sitä tärppiä tullut joten eipä mennyt ainakaan hukkaan tuokaan kierto, hah.

toivotaan ettei tule pitkiä yk.

Olen pahoillani, täällä samoissa fiiliksissä mennään. Viime torstaina vedin tyhjennys lääkkeet eikä tämä ole henkisesti mitenkään helppoa vieläkään. Meillä periaatteessa tärppäsi yk4, koska kahdessa kierrossa raskaus ei ollut edes mahdollinen :sad001 silti pelottaa että seuraavaan tärppiin menee ikuisuus

Voi ei Sofia2016, olen pahoillani!!! Tiedän tunteen.. niin ihanaa tehdä positiivinen testi ja haaveilla jo masusta... Mutta ei! :sad001

Minulla ennen esikoista oli myös km viikolla 6+3 samalla kaavalla kuin nyt. Vuodon loputtua tunsin oviksen (en muista kauan oli vuodosta) ja tuli tärppi. Oireet tuli kehiin sitten parin viikon päästä hedelmöitymisestä ja terve poikavauva 39+6.. eli kaikki on mahdollista!

Zarar_ sun mies on ihan huippu!!!!!! Kuuntelet sitä vain ja heität nuo sun epäilyt omasta vanhemmuudesta jorpakkoon! Huonot vanhemmat ei pohdi tuollaisia asioita ;)

Oikeassa taisi olotila olla, että raskaana en ole. Teinkin jo tänään testin, kun tajusin että huomenna en aamulla pysty huomaamattomasti tehdä (yökylävieraita) ja taas treenien jälkeen tuskin näyttäisi tässä vaihesssa kovi luotettavasti. Mutta tyylipuhdas nega se oli :mad: Eihän tässä nyt lopullisesti vielä varmuutta ole, mutta kyllä dpo11 luulisi tuolla herkällä näkyvän jos näkyisi. Ja huomenna ollaan siis lähdössä aikuisten kesken ulos niin senkin takia näiden kanssa hätäilen :shifty:

Vaikka sitä tässä kohtaa aina pettyy, niin jotenkin suurin tunne mulla on aina sellainen ääretön ärsytys siitä ettei taaskaan mennyt niin kuin ajattelin, toivoin tai halusin (ai mikä kontrollin tarve :grin). Vaikka uskon siihen että kaikella on tarkoituksensa niin silti, voi miksi voi miksi :confused005

Täällä ollaan ihan luulotautisia, omalla kohdallani siis :grin
Keskeytetyllä ollaan nyt menty tän "tauon" aikana ja alkukierrosta käytettiin ehkäisynä kumia. No mulle oli ensinäkin epäselvää millon toi mun ovis oli, mut oli kuitenkin, vaikka tikut näytti vähän mitä sattui. Sit mä nyt oon alkanut heräämään yöllä vessaan klo 3 ja lenkillä tunsin taas samaa puristusta oikealla munasarjassa, kun km, et piti välillä kävellä.:facepalm: Mulla on myös törkee nälkä koko ajan, ummettaa ja hirveesti tekee mieli banaania, vaikka oon sille allerginen :hilarious: Valkkaria tuli lorisemalla, mut jotenkin haluan ajatella, että mulla on vaan hormonit sekaisin, et jos ovis tulikin normaalia myöhemmin ja pms. nostaa kohta puoliin päätään. Mut hulluinta on et keskeytettyä ollaan käytetty 6v. ilman raskautta ja en millään jaksa uskoa häviävän pieneen prosenttiin raskautua, mut edellinenkin raskaus sai alkunsa niin oudosti, että kaikkea sitä kuvittelee. :hilarious: Meillä näitä touhutippoja kyllä erittyy todella runsaasti ja toisinaan on siellä kyllä ollut simppojakin ihan todistetusti mukana, mut en siltikään menisi sanomaan et tässä on mitään "vahinkoa" sattunut :laughing002

Kaikkea sitä funtsiikin päässään :grin mut ens ti pitäs alkaa menkat, jos lyhyt kierto, jos taas pitkä niin ens viikon lopulla tai sitä seuraavan viikon alussa. On tää naisen elämä välillä ihan :finger:

Oikeassa taisi olotila olla, että raskaana en ole. Teinkin jo tänään testin, kun tajusin että huomenna en aamulla pysty huomaamattomasti tehdä (yökylävieraita) ja taas treenien jälkeen tuskin näyttäisi tässä vaihesssa kovi luotettavasti. Mutta tyylipuhdas nega se oli :mad: Eihän tässä nyt lopullisesti vielä varmuutta ole, mutta kyllä dpo11 luulisi tuolla herkällä näkyvän jos näkyisi. Ja huomenna ollaan siis lähdössä aikuisten kesken ulos niin senkin takia näiden kanssa hätäilen :shifty:

Vaikka sitä tässä kohtaa aina pettyy, niin jotenkin suurin tunne mulla on aina sellainen ääretön ärsytys siitä ettei taaskaan mennyt niin kuin ajattelin, toivoin tai halusin (ai mikä kontrollin tarve :grin). Vaikka uskon siihen että kaikella on tarkoituksensa niin silti, voi miksi voi miksi :confused005
Toi on kyllä ihan perseestä. Itteäni harmittaa jo suunnattomasti valmiiksi vaikka on vasta Dpo 7 niin ja ketuttaa :shifty::shifty: vielä eilen olin täynnä testi-intoa, mutta nyt edes testaaminen tulevina päivinä tuntuu lähinnä vastenmieliseltä :meh: Tsemppiä:happy:

mulla oli hcg oudon korkea joten lääkäri halus et se kontrolloidaan ja kolmessa viikossa se olikin jo nollissa. jälkitarkastusta mulle ei tehty muutaku ne labrat otettiin sen korkea hcg:n vuoksi.

keskenmennyt tärppäsi yk4.

me aloitettiin yritys jo rohkeasti heti kun toi tyhjennysvuoto oli loppunut. toki lääkäri ei näin suositellut, mutta eipä siitä (yllättäen) sitä tärppiä tullut joten eipä mennyt ainakaan hukkaan tuokaan kierto, hah.

toivotaan ettei tule pitkiä yk.

Juu, olispa 3viikkoa jo mennyt niin sais tehdä sen testin.. Ja nyt ekaa kertaa toivon et se ois Nego_O ja me alotetaa yritys heti.. En tosin tiedä tikuttelenko tai muuta. Meilläkin tää tosiaan tärppäsi yk4 ja toivon että kierto tasaantuis nopeasti. Kuinka kauan sulla kesti jälkivuoto?

Aiman viestistä tuli myös mieleeni että oltiin ystävien kanssa suunniteltu "viini-iltaa" parin lasillisen merkeissä ensi tiistaille. Silloin olisi vasta dpo 10 joten negatiivinenkaan testi ei välttämättä merkitse lopullista negaa:nailbiting:

Mitenhän tastä tilanteesta nyt luistaisi kun ollaan niin pitkään suunniteltu että saadaan kaikille vapaailta.. Jos sattuisikin hyvä tuuri että tärppäisi ja olisin maistellut viiniä "tietoisesti" niin karmeat omatunnon tuskathan siitä tulisi:sad001

Mä oon tehnyt kakkosesta plussatestin kauheessa krapulassa joka ei hellittänyt. Siksi tein testinkin. Olikin sit ihan ylläri, seuraavassa kuussa meillä oli lapsettomuuspolikäynti varattuna kun häntä ei kuulunut. Pointti viestissä oli se että terve poika syntyi vaikka olinkin ollut huppelissa alkutaipaleella. :hilarious::hilarious:

Noh tässä pelas taas tämä, kun en miettinyt koko asiaa niin johan tärppäsi.

Mäkin olin juonut muutaman illanistujaisissa kolme päivää ennen kun tuli plussa, koska olin jo luopunut stressaamisesta ja siitä ajatuksesta että olisi tärpännyt.. :laughing002 Googlettelin silloin asiaa aika paljon ja tuli mielenrauha kun monessa paikassa sanottiin että jos ei vielä tiedä olevansa raskaana niin ei kovin suurta haittaa voi aiheuttaa kun ei ole vielä kiinnittynytkään.. :scratch vaikka toki niitäkin löytyy paljon ettei pitäisi juoda edes yrittäessä.. mutta mä rauhoitin mieleni sillä, mitä mun ystävälle hänen neuvolassa vanhempi hoitaja sanoi rauhoitellakseen ystävääni kun hän panikoi juoneensa oikein kunnolla edellisvkloppuna ennenkuin sai yllätysplussan; ”nainen ei voi elää joka päivää niinkuin olisi raskaana, sitten vasta kun se on varmasti tiedossa” :notworthy
Eli sinuna tekisin testin samana päivänä, jos olisi puhdas nega niin nauttisin pari lasillista viiniä, eikä sitä sitten tiedä vaikka ne olisivatkin viimeiset lasilliset hetkeen jos plussa tulisikin muutaman päivän päästä :wink

Eihän tässä nyt lopullisesti vielä varmuutta ole, mutta kyllä dpo11 luulisi tuolla herkällä näkyvän jos näkyisi.

Mäkin testasin jo tänään (dpo10) :oops: ja negahan se. Mutta mulla on kyllä vielä ihan varma olo että oon raskaana :hilarious: Oi voi sitä kyynelten määrää, jos ne menkat sit alkaakin :dead:
:smiley-angry017

Ja pitää muistaa sekin, että kiinnittyminen voi tapahtua niinkin myöhään kuin dpo 12, joten vaikka olis miten herkkä testi ei se voi näyttää plussaa ennen ku alkio on edes kiinnittyny! Että toivoa on :happy119

Pitkästä aikaa havahdun ja kommentoin näihin alkuraskauden känneihin :grin

Olin kaverin tupareissa kun olin raskaana esikoisesta. En tiennyt siis vielä, testasin vasta siitä muutaman päivän päästä (jolloin digi sanoi 2-3). Mutta tupareissa ja baarijatkoilla yritin lipittää olutta mutta ei vaan mennyt alas. Etoi ja päätä särki. Joinkohan koko illan aikana kaksi pientä olutta, yksi pullo jäi käytännössä koskemattomana baaripöytään kun päätin lähteä kotiin. Tulkitsin sen niin että kroppa ilmoitti että nyt ei kannata juoda. Me ei siis edes yritetty, joten raskaus ei ollut se ensimmäinen arvaus, luulin että olin tulossa kipeäksi...

Muuta kommentoitavaa ei sitten olekaan. Vauva täyttää 1,5v eikä kierto ole vielä startannut. Katsotaan miten tämä raskaaksi 2020 meidän kohdalla edes toteutuu...

Takaisin