Raskaaksi 2020

Mulla oli keskeytynyt keskenmeno elokuussa. Lääkkeet ei tyhjentänyt kaikkea materiaalia, joten lokakuussa olin imukaavinassa. Siitä lähtien yritetty.
Ei vielä kauan, mutta edelliset alkaneet ekasta kierrosta ja kkm yhdestä kerrasta.
Joten pitkältä ja vaikealta tuntuu!

Hohhoijaa, täällä dpo 5 ja sama kun eilen, herätessä nokka tukossa ja kurkku hieman kutisee ja uni näköjään loppuu ihan kesken! Olisin ihan valmis nousemaan sängystä :shifty:

eilenkin meni onneks päivän mittaan tukkonen olo ohi.

Onneksi tän päivän jälkeen kaksi vapaapäivää, niin saa nukkua:oops:

Olen pahoillani kaikkien puolesta, joilla km. tapahtunut. :sorry: Voimia päiviinne :Heartred

Täällä me puhuttiin eilen osittain raskauttavasta asiasta, mutta väistämättömästä, sillä mietimme taas suuresti oikeaa ajankohtaa pienelle. Me paljon pohdimme sitä, että pitäisimme pidemmän tauon yrittämisessä, että saisin opinnot lähemmäs loppua ja, kun minulla on nyt näitä fyysisiäkin vaivoja, saisin ne hoidettua ensin mahdollisimman hyvään tasapainoon. Kohdallamme se tarkoittaisi sitä, että yritys alkaisi vasta tämän vuoden lopulla uudestaan.

Puhuin eilen myös puhelimessa äitini kanssa ja varovasti kerroin tapahtuneesta keskenmenosta, vaikka aluksi olin varma, etten sitä olisi tullut koskaan kertomaan. Sanoin nyt kuitenkin. Äitini vaan suhtautui niin karmeasti, että ihan itketti puhelun päätteeksi. Syyllisti minua siitä, miksi olin ajatellut edes lasten hankkimista tähän saumaan elämää, luuli vahingoksi ja sanoi, ettei lapsen saamisesta tulisi yksinkertaisesti mitään, koska olen liian nuori, hermoheikko ja jatkuvasti huolissani lapsesta tai itsestäni. Hymähti vain puhelun päätteeksi, eikä edes ollut pahoillaan. Vitutti, ärsytti ja itketti tuollainen käytös omalta äidiltä. Mieheni lohdutti ja sanoi, että otan liiaksi itseensä, tiedän ettei kumpikaan vanhemmistani ole tasapainoinen, silti tuollainen käytös sattuu. Lopulta mietin, mitä kuvittelin kertoessani, tiesin tämän kuitenkin - ehkä ajattelin, että äidin oma kokemus kohdun ulkoisesta olisi jotenkin auttanut, mut eipä herunut ymmärrystä. Sen sijaan sain liudan varoitteluja, miksi ei kannattaisi hankkia lapsia vielä vuosiin.

Ei kai täällä muuta, tänään lääkäri iltapäivästä. Palaillaan. :greet025

Tunnistan niin ton.. "kai sitä nyt yhden testin vois jo tehä". Ja seuraavana päivänä "...voisinpa testaa ehkä tänäänki" :grin
mä kans tunnistsn niin tän. huvittaa tää omakin ajstuksenjuoksu. nyt varmaan dpo2 ni on jo ihan valmis testaamaan jakauheesti oireita. mistä nää tulee? valeraskauksia takana jo useita kun on ollu ihan varma vaikka negahan sieltä aina tulee

Moikka!

Mä olinkin alussa mukana täälä, plussasin tammikuun alussa ja viime viikolla epäonnistunut keskenmeno. Viikkoja olisi pitänyt olla 10+3, mutta ultrassa selvisi että oli mennyt jo kesken vkolla 6. Nyt lääkkeellinen tyhjennys ohi ja jälkivuoto vielä jatkuu minimaalisesti. Henkisesti vielä vähän rikki mutta onneksi mies on ollut ihana ja jaksanut kuunnella ja tukea.

Onko kenelläkään tietoa onko raskautuminen helpompaa heti keskenmenon jälkeen? Pelottaa taas että raskautumisessa kestää kauan :arghh:
mulla tismalleen samat viikot oli kun sulla, mut tyhjenyslääkkeet otin jo joulukuun alussa. ekat menkat alkoivat 2.1. ja sitä ennen
oli jo hcg tarkistettu et on nollissa, yritys aloitettiin heti.
suuri epäilys (lue:pelko), että tässä kestää ja kauan, mutta onhan jotkut plussanneet jo ennen ensimmäisiä menkkojakin. niin yksilöllistä.

pahoittelut keskenmenosta :Heartred

zarar sanonko vielä mitä! sori, rupes suututtamaan äitis. olisin varmasti sanonut aika pahasti tilanteessasi.

Pahoittelut keskenmenon läpi käyneille ja paljon tsemppiä :Heartred

Tämä mitä mä ajattelin että voisi olla kiinnittymisvuotoa muuttui tosi aikaisiksi menkoiksi eilen illalla, eli yk3 täällä käynnistynyt. Kyllä sitä nyt hieman putosi ja pettyi kun tuo vaikutti vielä ma ja ti päivällä niin kiinnitysvuodolta. Oli tosi niukkaa ja väriltään enemmän pinkkiä. Ja tosiaan menkkojen olis tarkoitus alkaa vasta sunnuntaina, eli tää kierto jäi vain 25 päivän pituiseksi mikä on varmaan lyhin mitä mulla koskaan ollut. Normaalisti siis se 29-31 päivää..

No olin kuitenkin jo valmiiksi uuteen kiertoon hankkinut macaa, niin nyt on gele royalit, greippimehut, macat ja raskausajanvitamiinit käytössä. Tää alkaa menemään välineurheilun puolelle :hilarious:

mulla tismalleen samat viikot oli kun sulla, mut tyhjenyslääkkeet otin jo joulukuun alussa. ekat menkat alkoivat 2.1. ja sitä ennen
oli jo hcg tarkistettu et on nollissa, yritys aloitettiin heti.
suuri epäilys (lue:pelko), että tässä kestää ja kauan, mutta onhan jotkut plussanneet jo ennen ensimmäisiä menkkojakin. niin yksilöllistä.

pahoittelut keskenmenosta :Heartred

zarar sanonko vielä mitä! sori, rupes suututtamaan äitis. olisin varmasti sanonut aika pahasti tilanteessasi.

Joo, muakin suututti niin kovin et sit sanoin sille kyllä ihan suoraan, ettei sillä ole mitään asiaa kommentoida meidän päätöksiä tai elämää. Mies sanoi, et olis pitänyt haistattaa pitkät :grinolis pitänyt, mut häkellyin niin pahasti, etten ymmärtänyt.

Aamulla oli ultra. Keskenmeno oli diagnoosi. Viikkoja olisi ollut 6+4 ja kohdusta löytyi vain sikiöpussi. Aamuyöstä jo ennen ultraa alkoi ihan j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä vatsakipu ja iltapäivällä vuoto. Onneksi. Saadaan kuulemma yrittää uudelleen seuraavien kuukautisten jälkeen. Jotain positiivista on, että raskauduin ekasta yrityskierrosta.

Olen pahoillani Sifaka :sorry: Jaksamisia päiviin :Heartred
Ikäviä nämä uutiset aina. :sad001

Tuli mieleen, että oliko sinullakin se tunne, ettei kaikki ole kunnossa sen testin tekemisen jälkeen? Minulla oli omassa km. tosi vahva tunne, ettei kaikki hyvin.
Toivon kovasti, että uusi raskaus tärppää teillä nopeasti ja pysyy matkassa mukana.:smiley-angelic001

Voimia Sifaka :Heartred

Zarar sun äidilles henkiset tsemppit että katkera elämäntyyli ei kovin pitkä-ikäistä ole. Samperi mikä akka:evil4
Ja sen verran haluan myös sanoa että lapset ovat lahjoja joten älä suotta vaivaa mieltäsi tarkoilla suunnitelmilla. He tulevat kun sen aika on. :happy7

Voimia Sifaka :Heartred

Zarar sun äidilles henkiset tsemppit että katkera elämäntyyli ei kovin pitkä-ikäistä ole. Samperi mikä akka:evil4
Ja sen verran haluan myös sanoa että lapset ovat lahjoja joten älä suotta vaivaa mieltäsi tarkoilla suunnitelmilla. He tulevat kun sen aika on. :happy7

Olipa osuvasti sanottu, näinhän se on! Mä en kyllä äidilleni enää yhtään tsemppiä lähetä, älkääkä tekään :grin:finger: Itseään se vaan ajattelee ja vanhemmaksi tultua meno vain pahenee. :meh: Vähintä, mitä ois voinut tehdä, olis ilmoittanut olevansa pahoillaan, mut olikin hyvillään :)

Moi pitkästä aikaa! Mä hylkäsin foorumin hetkeksi, kun alkoi tuntua, että koko elämä pyörii vain yrittämisen ympärillä. Pysyttelin siksi pois täältä, ja piilotin myös kaikki aiheeseen liittyvät ryhmät Facebookin feedissä, jotta sain ajatuksia välillä muualle.

Tää ilmeisesti auttoi rentoutumaan, ja nyt teinkin lauantaina positiivisen testin. Mulla oli siinä kohtaa vasta Kp 24/28, enkä olisi vielä edes testannut, ellei oltaisi oltu menossa sinä iltana juhlimaan miehen kanssa (eka yhteinen lapsivapaa ilta 2,5veen syntymän jälkeen haha).

Viivat on vahvistunut sen verta hyvään tahtiin, että ehkä tässä vähän uskaltaa jo iloitakin. Toivotaan, että sintti pysyy kyydissä mukana. <3

Plussatuulia kaikille teille ihanille!

Moi pitkästä aikaa! Mä hylkäsin foorumin hetkeksi, kun alkoi tuntua, että koko elämä pyörii vain yrittämisen ympärillä. Pysyttelin siksi pois täältä, ja piilotin myös kaikki aiheeseen liittyvät ryhmät Facebookin feedissä, jotta sain ajatuksia välillä muualle.

Tää ilmeisesti auttoi rentoutumaan, ja nyt teinkin lauantaina positiivisen testin. Mulla oli siinä kohtaa vasta Kp 24/28, enkä olisi vielä edes testannut, ellei oltaisi oltu menossa sinä iltana juhlimaan miehen kanssa (eka yhteinen lapsivapaa ilta 2,5veen syntymän jälkeen haha).

Viivat on vahvistunut sen verta hyvään tahtiin, että ehkä tässä vähän uskaltaa jo iloitakin. Toivotaan, että sintti pysyy kyydissä mukana. :Heartred

Ihanaa!! Onneksi olkoon plussasta! :Heartred:happy093

Viivat on vahvistunut sen verta hyvään tahtiin, että ehkä tässä vähän uskaltaa jo iloitakin. Toivotaan, että sintti pysyy kyydissä mukana. :Heartred

Onnea <3

Mun mielestä lapselle ei ole ikinä sitä oikeaa aikaa. Aina voi tulla jotain. Mutta jos pystyy tarjoamaan lapselle rakastavat vanhemmat ja turvallinen lapsuuden, ei keskeneräisellä tutkinnolla, epävakaalla uranäkymällä tai minimiäippärahoilla ole siinä paljon väliä :)
Toki jos on tuhlaileva elämäntyyli, josta ei ole valmis tinkimään niin hyvä varmistaa rahallinen puoli. Mutta aina voi jäädä työttömäksi, voi sairautua jne jne.

Täällä tuttu menkkaraivo nostaa päätään. Eli enköhän mä tästä kierrosta luovu toivosta jo :shifty:

Muokattu viimeksi:
Hei! Täältä löytyi aktiivinen ryhmä johon voisin hypätä mukaan. Otsikko 'raskaaksi 2020' sopii mulle nyt hyvin. :)
Päätettiin yhdessä ukon kanssa että jätetään ehkäisy pois ja raskaus saa alkaa tänä vuonna. Ennestään meillä on 3vuotias.
Mulla oli käytössä minipillerit. Jos joku haluaa jakaa kokemuksia, kuinka pian tullut raskaaksi minien jälkeen tai muuta niin lueskelen niitä mielellään.

Hei! Täältä löytyi aktiivinen ryhmä johon voisin hypätä mukaan. Otsikko 'raskaaksi 2020' sopii mulle nyt hyvin. :)
Päätettiin yhdessä ukon kanssa että jätetään ehkäisy pois ja raskaus saa alkaa tänä vuonna. Ennestään meillä on 3vuotias.
Mulla oli käytössä minipillerit. Jos joku haluaa jakaa kokemuksia, kuinka pian tullut raskaaksi minien jälkeen tai muuta niin lueskelen niitä mielellään.
En osaa tuohon raskautumisasiaan sanoa, mutta lopetin mini pill pillerit syyskuussa. Menkat alkoi siitä melkein heti ja seuraava kierto oli 27 päivää. Eli mulla meni ainakin hyvin! Hormonaalista ehkäisyä käytin n. 13 vuotta :)

Toivotaan pikaista plussaa sinne:cat:

Mun mielestä lapselle ei ole ikinä sitä oikeaa aikaa. Aina voi tulla jotain. Mutta jos pystyy tarjoamaan lapsemme rakastavat vanhemmat ja turvallinen lapsuuden, ei keskeneräisellä tutkinnolla, epävakaalla uranäkymällä tai minimiäippärahoilla ole siinä paljon väliä :)
Toki jos on tuhlaileva elämäntyyli, josta ei ole valmis tinkimään niin hyvä varmistaa rahallinen puoli. Mutta aina voi jäädä työttömäksi, voi sairautua jne jne.

Täällä tuttu menkkaraivo nostaa päätään. Eli enköhän mä tästä kierrosta luovu toivosta jo :shifty:

Ihanasti sanottu ja ajateltu :angelic: vauvakuumehan pukkas taas ihan uusiin sfääreihin :hilarious:

Hei, onko mahiksia raskautua jos eilen oli aamupäivällä vahva ovis plussa ja seksiä vasta tänään illalla? :nailbiting:

Takaisin