Raskaaksi 2020

Onko täällä muuten muita jolla ovulaatio käsillä? Jännäilykavereita samoille päiville huhuilen:smiley-bounce013

Mulla pitäs viikonloppuna toivottavasti olla, mut ollut jo sen verran kovat kasvukivut ja muut oireet, nii saas nähä yllättääkl eka inositoli kierto ja ovulaatio aikastuukin useemmalla päivällä :rolleyes: nyt kp10, ovis tullut vuoden verran kp 16-18 vaikka normaali ollut aina ennen kp14. Ja siihen kp 14 nytkin tähdätään :grin ja oireiden perusteella se vois pitää paikkansa
 
Sinne meni vauvahaaveet
Miehe kanssa extempore ero! Mä oon ihan kuutamolla nyt. Lähti ja sanoi hakevansa kamat huomenna :sad001:smiley-angry017
Ei sitten tässä elämässä saa kokea vauvaonnea enää

Mä vaan itken ja itken
Kaikki haaveetpalasina:sad001


Voi miten surullinen uutinen, paljon voimia asian läpikäymiseen sinulle! Uskon että asiat järjestyy jotenkin päin ja toivon että tulet vielä lapsen saamaan. Yksinkin voi hankkia lapsia, hoitojen avulla jos ei muuten. :Heartred
 
Kävin sokerirasituksessa, lähdin n. Klo 9.26 labrasta ja tulokset tuli jo klo 10.11 ei diabetesta ja kolesteroli arvotkin oli täydelliset.


Nyt voisin katsella ja varata aikaa gynelle, päänsärkykin alkaa jo olla ohi. Muuten vain ole nyt vähän väsynyt kun heräsin yöllä kolme kertaa, enkä löytänyt sopivaa asentoa missä nukkua..
 
Mulla pitäs viikonloppuna toivottavasti olla, mut ollut jo sen verran kovat kasvukivut ja muut oireet, nii saas nähä yllättääkl eka inositoli kierto ja ovulaatio aikastuukin useemmalla päivällä :rolleyes: nyt kp10, ovis tullut vuoden verran kp 16-18 vaikka normaali ollut aina ennen kp14. Ja siihen kp 14 nytkin tähdätään :grin ja oireiden perusteella se vois pitää paikkansa

Oletko tikuttanut vai mennyt oireiden perusteella?

Minulla ovulaatio ei oireile oikeastaan mitenkään, joten testit on kivoja :) Jotain jomotuksia ja nipistelyjä ehkä tuntuu, mutta ne ei kyllä tarkoita mulla yhtään mitään. Samoja jomotuksia kierrot läpeensä näköjään. Repäisykipuihin oon luottanut raskausoireena, mutta nykyään ei sekään enää kerro mitään:grin
 
Onko täällä muuten muita jolla ovulaatio käsillä? Jännäilykavereita samoille päiville huhuilen:smiley-bounce013

mulla pitäis sunnuntaina olla. en nyt tässä kierrossa tikuttele, koitan olla stressaamatta :grin tänää kyl vv lisääntyny ja välillä nännit hieman herkät. alavatsaa juolii välillä. nyt kyllä ollut ylävatsa kipua muutenkin ja istun nyt lääkärissä odottamassa verikokeiden tuloksia.. meinas itku tulla kun lääkäri kysy voisiko raskaus olla mahdollinen ja sopersin sitten että ei pitäis..
 
Kävin hammaslääkärissä tänään että sais viisurin pois ennen raskautumista, noh, ensvkolle menee kun eivät tänään voineet poistaa (toimipiste muuttanut ja puolet tavaroista ja aineista hukassa..), sain lähetteen myös röntgeniin viikon sisään, voinen mennä ihan turvallisin mielin :scratch yhessä hampasssa ehkä juurihoidon tarve, jännä ettei kukaan kahella edelliskerralla puhunu mitään koko hampaasta. Eli sekin pitäs hoitaa, nykyään ilmeisesti tekevät niitä vaikka oliskin raskaana :think005 noh, ei onneksi isompia murheita sen suhteen, vaikka hammaslääkäristä en tykkää edelleenkään..


Hyvä että kävit hammaslääkärissä! Tää oli ensimmäinen asia jonka hoidin kun aloin vauvakuumeilemaan eli tsekkasin et kaikki suussa ok. Joku toinen menis varmaan ensin gynelle mutta minä soitin hammaslääkäriin koska tarkastuksesta oli kulunut enemmän aikaa ku viimeisimmästä gynestä :laughing002 Sanoin ihan suoraan et alan kohta yrittää lasta ja siksi haluan tarkastuksen ja koska aikaa mennyt vikasta tsekistä. Kunnallisen sairaanhoitaja ei antanut aikaa, piti sit kiertää mutkan kautta.:wtf
 
No mulla on ehkä nyt dpo 2 :) Lämmöt ei tosin ole vielä nousseet selkeästi niin ei ole varmuutta.. Mulla ne nousee kyllä aina vähän hitaamman puoleisesti.

Niin ja synttärionnea Milalai! :happy:

Oletko testannut ovista vai muutenko arvioit?

Lämpöjä ois mielenkiintoista mittailla, mutta en ikinä muista säännöllisesti aamulla niitä mitata. Välillä uteliaisuuden vuoksi mittaan mutta eihän ne silloin tällöin pitkin päivää kainalosta mitattuna kerro yhtään mitäänlaughing6
 
Onnea plussanneille ja hirveästi tarrasukkia matkaan :love7 toivottavasti tammenterhon tilanne pian selviää, kävin tuon saman läpi viime kierrossa ja se on niin paskaa.

ON: mua masentaa ja ahdistaa. Juttelin yhden plussanneen kaverin kanssa, joka jostain ihme syystä koko ajan ajattelee, ettei hänen raskaus jatku loppuun saakka. Nyt sanoi taas syyksi, ettei hän ole raskautta ansainnut, koska hänellä on erinäisiä sairauksia, jotka tekevät raskaudet riskiraskauden. Tää tuntui musta tosi pahalle, koska mulla on myös lääkitystä vaativia sairauksia ja useita keskenmenoja takana ja siksi kommentti särähti korvaan. Kuulosti nimittäin minusta siltä, että kaveri kautta rantain yritti sanoa, ettei mun kannata edes yrittää enää koska kesken menee kuitenkin "koska liian sairaiden ei pitäisi lisääntyä".

Pakko sanoa, että en usko ystäväsi tarkoittaneen mitään pahaa, vaikka siltä se on tuntunutkin. Pahimpina aikoina mä itse kuulin kanssa kaikkien puheista rivien välistä ilkeyksiä liittyen meidän tilanteeseen ja aina ne tuntui kohdistuvan minuun ihmisenä, joka ei sairauksien vuoksi saa lapsia, vika oli minussa. Kuitenkin ajan myötä tilanne helpottui, ei enää ottanut kaikkien puheita henkilökohtaisena pilkkana ja näki sen, ettei ihmisillä useinkaan ole sanoja tai tietoa lapsettomuuden äärellä ja siten sieltä tuli kaikkea tökeröä vastaukseksi tai osa meni hiljaiseksi. Senkin olen huomannut, että lapsettomuuden kuplassa, siinä kaikessa surussa, sitä on vähän itsekäs ja näkee sekä tuntee ne asiat, jotka haluaa, se on ihan ok ja kuuluu prosessiin, usein väliaikaisesti.
Mä itse olen omaa plussaani miettinyt niin, että mä en voi kun ihmetellä, jos lapsi syntyy terveenä tän mun lääkityksen läpi. Mulla on osittain ollut yhtä hämmentäviä ajatuksia kuin ystävälläsi oman sairauden suhteen, eikä se tarkoita sitä, ettei sairaat ansaitsisi lapsia. Pohdin usein vain sitä, miksi sairauksineni onnistun ja monet vuosia yrittäneet terveet parit eivät. Tosin pelkään edelleen keskenmenoa joka ikisellä vessareissulla ja nyt kun ar ultrakin on tulossa 29pv mietin jos siellä ei olekaan elämää. Jotenkin ajattelen, että viimeistään synnytyksessä vauva menehtyy, jos ennen sitä ei todeta mitään kehityshäiriöitä. Tai sitten sairauteni aiheuttaa minulle tai lapselle komplikaatioita. Toisaalta turha näitä on pohtia. Luultavasti ystäväsi kokee vain suurta epävarmuutta tilanteestaan ja ehkä jopa näkee sen epäreiluna verrattuna sinun tilanteeseen, että hän onnistui tulemaan raskaaksi. Ehkei hänellä ollut sanoja sinulle riittävästi, vaan oma epävarmuus näyttäytyi nöyrtymisenä edessäsi, sillä ettei hän olisi ansainnut kaikkea. Vaikka hän olisi voinut sanoa tietysti sen myös toisin.
Tsemppiä, kyllä kaikki järjestyy vielä :Heartred

Täällä vieläkin ollaan ilmeisesti raskaana, Jännitän sitä ultraa niin paljon :nailbiting: Eikä ole pahoinvointiakaan vielä iskenyt. Iiks :nailbiting:Lopetin testailut, kun ahdistaa liikaa ja tiedän, ettei kaikki saa tasavahvoja viivoja lainkaan. Ehkä jossain vaiheessa teen vielä digin.
 
Hyvä että kävit hammaslääkärissä! Tää oli ensimmäinen asia jonka hoidin kun aloin vauvakuumeilemaan eli tsekkasin et kaikki suussa ok. Joku toinen menis varmaan ensin gynelle mutta minä soitin hammaslääkäriin koska tarkastuksesta oli kulunut enemmän aikaa ku viimeisimmästä gynestä :laughing002 Sanoin ihan suoraan et alan kohta yrittää lasta ja siksi haluan tarkastuksen ja koska aikaa mennyt vikasta tsekistä. Kunnallisen sairaanhoitaja ei antanut aikaa, piti sit kiertää mutkan kautta.:wtf

olis pitäny hoitaa jo aiemmin, mutta kun ei muka ehdi. No, nyt oli painava syy (oma terveyshän ei oo syy :hilarious:) ja ajattelin, et ei oo ainakaan suun tulehduksista raskautuminen kiinni, kun hoitaa kuntoon. Ainoa mitä jänskään on tää hoidon alotus nyt, kun on jo dpo4 menossa, että tuliko turha kierto, mutta sitte taas on kai niitä ihmisiä raskautunu röntgenistä ja puudutusaineista huolimatta.
 
Sinne meni vauvahaaveet
Miehe kanssa extempore ero! Mä oon ihan kuutamolla nyt. Lähti ja sanoi hakevansa kamat huomenna :sad001:smiley-angry017
Ei sitten tässä elämässä saa kokea vauvaonnea enää

Mä vaan itken ja itken
Kaikki haaveetpalasina:sad001

Kamalaa... Niin paljon voimia sinne. :Heartred
Dpo 9/10 ja haamu, näkyy livenä paremmin (kuva testiajalta). Nyt vasta ne piinapäivät alkoikin :confused004

täytyy hakea jonkun muun merkkisiä testejä kotiin ja testata vielä ettei ollu vaan testihaamu ja toivoa ettei käy niinkuin viime kierrossa että jäi vaan kemialliseksi. Vauvakuumeinen nainen on kyllä pölö, niin paljon helpommalla pääsisi kun vaan odottaisi niihin menkkoihin :laughing021

Näkyy tänne vahvistumisia! :hello2

Milalaille synttärionnea! :smug:

Movelle ja muille tädin kohdanneille tsemppihalit! Ei ole helppoa tämä. :sad001:Heartred

Täällä - 10kg ja esidiabetekseen viittaa sokerit... Hyvin olen syönyt ja hiilareita rajoittanut, mutta silti sokerit hieman yli raja-arvojen. Itkeä tekisi mieli.

Meillä on suvussa 1 ja 2 tyypin diabetesta todella paljon, että ei tämä yllätys ole. Löytyy myös muitakin diabetestyyppejä. :sad010
 
Oletko tikuttanut vai mennyt oireiden perusteella?

Minulla ovulaatio ei oireile oikeastaan mitenkään, joten testit on kivoja :) Jotain jomotuksia ja nipistelyjä ehkä tuntuu, mutta ne ei kyllä tarkoita mulla yhtään mitään. Samoja jomotuksia kierrot läpeensä näköjään. Repäisykipuihin oon luottanut raskausoireena, mutta nykyään ei sekään enää kerro mitään:grin


Yleensä tikutan vaikka mun ovulaatio on aina niin selkee, koska se sattuu. Tärinä kipu on nii kovaa n. Tunnin kaks, ettei siedä paljoa ees kävellä. Ovis hetkellä esim seksistä ei tuu mitään.
Lisäksi mulla on jäätävä kihelmöinti alapäässä aina muutaman päivä ovulaation aikaan, ihan kuin olis vähän puuduksissa paikat :grin tää on ärsyttävää, koska on vain yks asia koko ajan mielessä :grin nyt tissitkin kipeytyi.
Limailu alkaa n. 5-7 päivää ennen ovulaatiota itsellä lisääntyen joka päivä.

Ja silti joka kuukaus nää kasvukivut yllättää, vaikka niihin pitäs jo tottua :grin nyt kemiallisen jälkeen selkeesti kroppa käy eri teholla vs keskenmenon jälkeen viime kierrossa. Ovislima on pitkästä aikaa vähän veristä. Tätä ei oo ollu vuoteen, veristä ovislimaa. Se loppui yhteen plussaan, sillon oli kunnon välivuoto, ja silti plussasin, sen jälkeen ei oo lähes vuoteen tullut välivuotoja. Liekö tuo inositoli nyt vaikuttaa o_O mutta toivottavasti positiivinen merkki :grin


Lisäksi n. 2päivää ennen ovulaatiota kohdunnapukka selvästi aukee ja on liman peitossa siihen ovulaatioon asti. Tää on tosi selkee merkki itsellä. Ja koska vielä näin ei oo, niii tiedän ettei ainakaa pe pitäs vielä olla ovista :grin
 
Omakannasta hävinnyt kaikki 2017-2018 vuoden merkinnät ja käynnit. Olisin halunnut tulostaa kansioon kaikki tiedot mitä hoitoja tehty, löytyyköhän tiedot vielä naistenklinikan tiedoista jos alan sinnepäin soittelemaan että haluaisin kaikki potilastietoni kirjeitse.

Ne olisi hyvä olla, kun lähtee gynellä käymään..
 
Ainoinkeri, tsemppiä ja voimia kamalaan tilanteeseen :Heartred toivottavasti saat selvyyden miksi noin tapahtui, koska itse kokemuksesta tiedän että epätietoisuudessa oleminen eron tapahtuessa yllättäen voi vaikuttaa elämään pitkään. Toivottavasti kuitenkin lapsihaaveesi toteutuu jonakin päivänä :Heartred

Synttärionnea Milalai! :)

On: täällä oli ovulaatio ilmeisimmin sunnuntaina testeistä päätellen eli elellään siis dpo 3. Alavatsalla on ollut tosi kovaa paineen tunnetta eilen illalla, viime yönä ja tänä aamuna. Olen kahtena edellisenä yönä nukkunut niin huonosti, että aamulla on olo kuin jyrän alle jääneellä :dead: mies totesi, että taitaa olla kiertoon liittyvää kun viime kierrossa oli samoihin aikoihin vastaavaa, tosin en valvonut näin paljon kun nyt.. o_O oliko täällä puhetta tai onko kellään kokemusta oviksen jälkeisistä univaikeuksista?
Poskiontelontulehduksen iski päälle ja tänään sain kuurin, päätä särkee ja räkää täynnä :sick009
 
olis pitäny hoitaa jo aiemmin, mutta kun ei muka ehdi. No, nyt oli painava syy (oma terveyshän ei oo syy :hilarious:) ja ajattelin, et ei oo ainakaan suun tulehduksista raskautuminen kiinni, kun hoitaa kuntoon. Ainoa mitä jänskään on tää hoidon alotus nyt, kun on jo dpo4 menossa, että tuliko turha kierto, mutta sitte taas on kai niitä ihmisiä raskautunu röntgenistä ja puudutusaineista huolimatta.

Mulla oli varmaan aika lailla samassa vaiheessa kierto muutama vuosi sitten kun oli kaikenlaista meneillään. Ensinnäkin oli viisaudenhampaan poisto, joka ei meinannut irrota ei sitten millään! Puudutetta lisättiin 3-4 kertaa ja silti oli ihan kauhea kokemus, hammaslääkärikin olis halunnut keskeyttää homman mutta en ois varmaan pystynyt menemään uudestään (jos en olis pelännyt hammaslääkärissä käyntiä ennen sitä niin silloin viimeistään). Sanoinkin silloin että mieluummin synnyttäisin 10 kertaa kuin olisin nyt tässä mutta tee nyt loppuun asti kun aloitit:smiley-angry007

Sen lisäksi raahattiin vielä minun muuttokuorma kolmannesta kerroksesta portaita alas ja toiseen kaupunkiin päivässä kahdestaan mieheni kanssa.

Muutama päivä sen jälkeen sitten tuli plussa testiin. Reipas pieni poika tuli:happy093
 
Kp 12 ja ovistesti näyttää plussaa. Eilen oli vielä ihan hailu viiva.

Olisko tää nyt se meidän kierto vihdoin?! Yk 9
 

Liitteet

  • IMG_20200923_121635.jpg
    IMG_20200923_121635.jpg
    32.4 KB · Katsottu: 84
olis pitäny hoitaa jo aiemmin, mutta kun ei muka ehdi. No, nyt oli painava syy (oma terveyshän ei oo syy :hilarious:) ja ajattelin, et ei oo ainakaan suun tulehduksista raskautuminen kiinni, kun hoitaa kuntoon. Ainoa mitä jänskään on tää hoidon alotus nyt, kun on jo dpo4 menossa, että tuliko turha kierto, mutta sitte taas on kai niitä ihmisiä raskautunu röntgenistä ja puudutusaineista huolimatta.

Minäkin kävin eilen hammaslääkärissä paikkauttamassa yhden hampaan ja siellä tuli puheeksi vauvahaave, sanoivat että hyvä kun tulit hoidattamaan jos olisikin niin hyvä tilanne että nyt raskautuisi. Ottivat myös kuvat, tosin se oli yksityisellä sellainen röntgen mikä tuli vain naaman kohdalle ja uskalsivat ottaa kun niin pieni se säteilyn määrä. Aiemmin oon käynyt sellasessa isossa vekottimessa terveyskeskuksessa :grin oli muutenkin niin tsemppaavat hoitaja ja lääkäri, puhuivat just suun kunnon merkityksestä raskautumisessa ja raskaana ollessa :)
 
Muokattu viimeksi:
Oletko testannut ovista vai muutenko arvioit?

Lämpöjä ois mielenkiintoista mittailla, mutta en ikinä muista säännöllisesti aamulla niitä mitata. Välillä uteliaisuuden vuoksi mittaan mutta eihän ne silloin tällöin pitkin päivää kainalosta mitattuna kerro yhtään mitäänlaughing6

En tässä kierrossa testannut, kun oon koettanut ottaa rennommin tän yrittämisen. En tainnut onnistua. :hilarious: Mutta siis päättelin oviksen ajankohdan limoista, haluista ja kivuista. :playful: Ja nyt lämmöillä yritän vielä varmistaa. Mulle lämpöjen mittailu on tuntunut helpolta, kun herään joka päivä melko samoihin aikoihin. Joskus vkl laitan herätyksen soimaan ja jatkan unia mittauksen jälkeen. :grin
 
Takaisin
Top