Raskaaksi 2020

Jaa jaa. Mitäpä tästä tuumais nyt sitten :facepalm:
Lääkäri oli katsastanu tilanteen ja nyt suunnitelma on sellainen, että perjantaina uusi verikoe hcg-tasoista.

Epäily siitä että viikot oliskin varhaisemmat kuin mitä menkoista laskien ja siksi ei olis veressä näkynyt vielä. Jos tulos samaa kuin edelliset, ultraan.
Jos arvossa onkin sitten nousua, seurantaa arvoille ilmeisimmin ja mahdollisuus ultralle.

Perjantain tuloksista pitää ma soittaa neuvolaan, jonka jälkeen sit jatko. Terkka sano että vaan yks tapaus on osunu hällä kohdalle jossa liuskatesti näytti väärin kun ei ultrassakaan sit mitään näkynyt. Tiedä sitten tästäkään:arghh:

Ei vuotoja, ei kipujakaan sen kummemmin.

Eli ei voi tehdä muuta kuin odottaa :nailbiting:
 
Tirlitanilla ja Debillä näkyy selvästi jotain, vahvistumisia! :love017

Tsemppiä kovin uuteen kiertoon joutuineille ja ikäviä uutisia saaneille, kyllä tästä vielä noustaan:Heartpink

On: Menkat olisi pitänyt alkaa viime yönä / nyt aamuun mennessä. En saanut eilen millään unta, kun aamu jännitti niin paljon. Oon viimiset kaksi viikkoa odottanut tätä päivää kuin kuuta nousevaa ja nyt en uskallakaan tehdä testiä? :laughing002

Mietin, että voisiko tämä kierto vain olla muuten vaan normaalia pitempi. Mulla ei ole mitään oireita alkavasta raskaudesta, mutta ei sen puoleen menkoistakaan. Ehkä testaan huomenna, kun/jos menkat on päivän myöhässä.

Tää on ihan hullua! :laughing001
 
Tummenee, tummenee! Suhdeluku nyt 117%, joten dpo-1 tänään:hug007
 

Liitteet

  • IMG_20200923_131140.jpg
    IMG_20200923_131140.jpg
    7.9 KB · Katsottu: 88
Mulla tänään kierron vikapäivä (jos kierto 24pvää) ja dpo 13. Kätilöystäväni ilmotti, että aikasintaan testaan viikon päästä jollei menkat ole alkaneet. Jos menkat alkaa, et ole raskaana ja kierto tällä kertaa pidempi. Kovin yksinkertaista kun näin nyt asiaa miettii :hilarious:

Ah olisi niin yksinkertaista, jos vain omaisi kärsivällisyyttä ja tahdonvoimaa :smiley-ashamed004 laughing7
 
Siis mitä ihmettä? :eek:
Miten vauvahaaveet voi yhtäkkiä kääntyä eroksi?
Voimia kovasti sinulle
Eikun olisi vauvahaaveet iäksi saanut haudata jos ero olisi rtulut. Tää on näet iltatähti mulle, oon jo sen verran vanha et ei tässä elämässä enää toista miestä mulle tule

Mutta, sovinto saatu.
Olin eilen koettu, ja itkuinen ja kehittelin järkyttävän riidan. En tiiä mikä mulla on
 
Voi ei mikä tilanne!:smiley-angry017 Niin paljon voimia sinulle:Heartred:Heartred:Heartred
Kiitos myötäelömisestä

Kuten muillekin vastasin, saatiin sovinto ja kaikki on nyt hyvin

En tiedä mistä mun eiliset olot johtui et sain haastetta riitaa, koko päivä olin outo ja itkuinen ja kipee olo. Lämmöt37.5 oli
Lopulta sain monsuunitaifuunimyrskyn aikaan ja älyttömimmän riidan aikaan ikinä
Tää päivä mennyt keskustellessa
 
@Ainoinkeri Mitä hittoa?!?!? Mitä tapahtui? Kauan te olette olleet yhdessä? Mä oon tosi järkyttynyt sun kanssa :wideyed:
Kiitos *pus*

Ollaan nalmisissa oltu nyt puolisen vuotta

:nä olin jotenki ihan outo eilen, aamusta asti mieli maassa, itketti ym. Mies lähti sit töihin ja iltapäivän mä sain aikaan viesteillä riidan, joka illan mittaan paisui ihan älyttömyyksiin.... ihan kamalaa oli, enkö tajuu mikä mul oli. Olin tosi kiukkunen ja itkuinen koko päivä ja En yhtään oma itseni.lämpöäkin oli.

No nyt on sovinto ja rauha maassa
 
Hyvä että ainoinkeri teillä on rauha palannut maahan. :Heartpink

Kaislaselle peukkuja!! Toivottavasti olis nyt plussaa! :Heartpink

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tsemppiä yritykseen:Heartpink

omanapaa;
Sanokaa mulle että tää on normaali tunne/mielialareaktio tässä vaiheessa, toimintakyky on todella hajanainen ja välillä iskee ihan tajuton epätoivo, saako tää tuntua oikeesti näin pahalta? :sorry: Ei tää takuulla ole pysyvä tila, mut on välillä tosi tosi tosi hankala olla :inpain: Eilen kun päättelin et tän on oltava nyt km/kemiallinen niin hetken oli tosi helpottunut olo mut nyt kun vuotoa (ei vielä) näy, ja lääkärin mielipide oli toistaa testi et jos näyttikin väärin aikaisista viikoista johtuen, niin miksi mulla onkaan välillä toiveikas olo et tää kaikki oireilu oliskin nyt sitä. :arghh:
Eilen tilasin ovulaatiotestejä, ajatuksena nyt vaan ottaa yrittäminen vastaan kun vuoto alkaa. Vielä ei näy. :sorry:
 
Hyvä että ainoinkeri teillä on rauha palannut maahan. :Heartpink

Kaislaselle peukkuja!! Toivottavasti olis nyt plussaa! :Heartpink

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tsemppiä yritykseen:Heartpink

omanapaa;
Sanokaa mulle että tää on normaali tunne/mielialareaktio tässä vaiheessa, toimintakyky on todella hajanainen ja välillä iskee ihan tajuton epätoivo, saako tää tuntua oikeesti näin pahalta? :sorry: Ei tää takuulla ole pysyvä tila, mut on välillä tosi tosi tosi hankala olla :inpain: Eilen kun päättelin et tän on oltava nyt km/kemiallinen niin hetken oli tosi helpottunut olo mut nyt kun vuotoa (ei vielä) näy, ja lääkärin mielipide oli toistaa testi et jos näyttikin väärin aikaisista viikoista johtuen, niin miksi mulla onkaan välillä toiveikas olo et tää kaikki oireilu oliskin nyt sitä. :arghh:
Eilen tilasin ovulaatiotestejä, ajatuksena nyt vaan ottaa yrittäminen vastaan kun vuoto alkaa. Vielä ei näy. :sorry:

Musta aivan ymmärrettävää, että tuntuu tuolta :Heartred Etenkin jos on aiempia vaikeuksia taustalla, mutta ihan muutenkin! Onhan tuo nyt todellä hämmentävä ja epäselvä tilanne ja varmasti raskasta odottaa, kun toisaalta toivoa on kuitenkin. Isosti tsemppiä ja jaksamista :Heartred
 
Minäkin kävin eilen hammaslääkärissä paikkauttamassa yhden hampaan ja siellä tuli puheeksi vauvahaave, sanoivat että hyvä kun tulit hoidattamaan jos olisikin niin hyvä tilanne että nyt raskautuisi. Ottivat myös kuvat, tosin se oli yksityisellä sellainen röntgen mikä tuli vain naaman kohdalle ja uskalsivat ottaa kun niin pieni se säteilyn määrä. Aiemmin oon käynyt sellasessa isossa vekottimessa terveyskeskuksessa :grin oli muutenkin niin tsemppaavat hoitaja ja lääkäri, puhuivat just suun kunnon merkityksestä raskautumisessa ja raskaana ollessa :)

mulla tänään otettiin just tolla poskiröntgenillä, mutta täytyy mennä isoon röntgeniin vielä. Mitä nyt lueskelin tossa niin ei oo hätää vaikka joku sintti siellä kohdussa oliskin jo. Onneksi ei oo antibiooteille nyt tarvetta, eiköhän tää tästä. :happy:
 
Mulla oli varmaan aika lailla samassa vaiheessa kierto muutama vuosi sitten kun oli kaikenlaista meneillään. Ensinnäkin oli viisaudenhampaan poisto, joka ei meinannut irrota ei sitten millään! Puudutetta lisättiin 3-4 kertaa ja silti oli ihan kauhea kokemus, hammaslääkärikin olis halunnut keskeyttää homman mutta en ois varmaan pystynyt menemään uudestään (jos en olis pelännyt hammaslääkärissä käyntiä ennen sitä niin silloin viimeistään). Sanoinkin silloin että mieluummin synnyttäisin 10 kertaa kuin olisin nyt tässä mutta tee nyt loppuun asti kun aloitit:smiley-angry007

Sen lisäksi raahattiin vielä minun muuttokuorma kolmannesta kerroksesta portaita alas ja toiseen kaupunkiin päivässä kahdestaan mieheni kanssa.

Muutama päivä sen jälkeen sitten tuli plussa testiin. Reipas pieni poika tuli:happy093

Mulla vika viisuri joka poistetaan, oon aikasemmin ollu kauheen hammaslääkäri pelkonen, mutta aikuisiällä otin sen puheeksi ku vuosia oli taukoa hammashoidossa, ja pääsin lähes kokonaan eroon pelosta ja sain viisuritki peräjälkeen pois parin vuoden sisällä. Ihme kyllä hampaat oli pysyny siinä kunnossa missä ne oli yläasteellakin :grin mulla toi viisuri kasvaa poskeenpäin niin saa nähä meneekö kirirgiseks vai saavatko penkissä pois. Eipä se auta, pakko se on pois saada :hilarious:


pikkunippailuja taas, jokohan siellä tapahtuu :excited001 tajusin, että pari päivää palellu ihan huolella, kuumetta ei oo, oviksen jälkeistä lämmönnousua kyllä.
 
mulla tänään otettiin just tolla poskiröntgenillä, mutta täytyy mennä isoon röntgeniin vielä. Mitä nyt lueskelin tossa niin ei oo hätää vaikka joku sintti siellä kohdussa oliskin jo. Onneksi ei oo antibiooteille nyt tarvetta, eiköhän tää tästä. :happy:

Niinpä! Onhan siellä ne suojaliivit kuitenkin päällä kuvauksen ajan joka tapauksessa :)
Miä just alotin tänään antibioottikuurin tähän poskiontelontulehdukseen ja google on laulanut kun etsin tietoa onko turvallista syödä vaikka oliskin tärppi käynyt, vastaus: kyllä on :grin sain onneksi amorion-kuurin, niin sitä voi näköjään syödä missä vaiheessa raskautta vain turvallisesti :thumleft
 
Täällä o-testi vahvistunut, ei vielä ihan plussa (sovellus arvioi suhdeluvuksi 86 %) mutta oletettavasti iltapäivällä-illalla vois jo olla :) Eilen ja 3pv sitten talleteltu, nyt jäädään tsemppaamaan tyttösiittiöitä (vaikka huuhaata kai se Shettlesin teoria taitaa ollakin) :D

Shettles on ilmeisesti suht huuhaata, vaikka kun asiasta luin ei sitä ajoitusta aivan aukottomasti ole vääräksi todistettu koska kaikissa tutkimuksissa otoskoko on pieni ja tutkimusasetelma heikohko. Luin aivan pöyristyttävän epätieteelisiä tutkimuksia joihin myös toi Shettles kuului... mutta niin monet vastakkaisetkin. Jos joku on oikeasti kiinnostunut voin linkata parhaan (jossa johtopäätös oli että ei vaikuta).

Kuitenkin jos tyttöä haluaa niin pieni tieteellisesti todistettava vaikutus on natriumin (suola) käytön selvä vähentäminen yhtä aikaa kalsiumin (maitotuotteet) lisäämisen kanssa. Koska tää nyt on muutenkin terveyden ja raskautumisen kannalta plussaa, suosittelen jos on tyttötoive! Mutta mahikset nousee siis yksittäisiä prosentteja..

Myös kalorivaje ja aamiaisettomuus vähentää pojan (mutta vähän myös raskauden) todennäköisyyttä.
 
Takaisin
Top