Raskaaksi 2020

Hammasoperaatioon joutuvat: itsehän plussasin nyt tästä kierrosta, kun visuri revittiin suusta irti :hilarious: että kai siinä jokin perä on et hampaat on paremmassa kunnossa, vähentää varmaan tulehdustilaa tai jotain :grin

Mut itsehän luulin et ihan vihoviimeisenä tulisin tästä kierrosta raskaaksi, ei ollut olojakaan :joyful:Nyt alkaa kuvotus jos ei syö tasaisesti ja raivoon välillä ihan ihmejutuista. Tai, en raivoa vaan jos suutun oon tyyliin valmis pakkaamaan kamat ja lähtemään tai ottamaan töistä loparit tai keskeyttämään koulut :grin huoh, tätä naisen elämää :hilarious:
 
Siena kiitos :Heartpink Muita osaan hoitaa ja neuvoa, mutta omat ajatukset on niin sekaisin ettei se omalle kohdalle onnistukaan. :pale Kun miettii että saako sitä surra koska jos varhainen/kemiallinen niin eihän mitään vauvaa ole ollutkaan :sad010Se toivo siitä kuitenkin on ollut...

On;
Ei vuotoa vieläkään, eikä mitään mainittavia kipuja. Outoja tuntemuksia alavatsalla. Mies on kohtalaisen hyvässä hapessa - pelkäsin kai hänenkin puolestaan turhaan. Kertoo että ei ylläpidä liikaa toivoa ja manaa että pitää ne peiton heilutteluhalut löytää jostain sitten jossakin vaiheessa että päästään uuteen yritykseen. Totesi varovasti, että elättelee silti pientä varovaista optimismia siitä että vois olla kuitenkin jotain raskauden suuntaista (on mun oireista ja turvonneista tisseistä + vatsan turvotuksesta sitä mieltä).

Huomenna takas työmaalle. On onneks purkupaikkoja tiedossa, huomenna terapeutin vastaanotto ja maanantaina työterveyshoitajalle, tiistaina terapia. Ei jää ihan itekseen näitten ajatusten kanssa sit kuitenkaan.

Ja tämä palsta, olen pahoillani että puran tätä myös tänne mutta on tää henkireikä tällä hetkellä:Heartpink
 
Mä just luin tossa yksi päivä kokemuksia englanniksi shettlesin metodista ja aika 50/50 oli kokemukset.

Monet tulee mainostaan onnistumisia ja siksi vaikuttaa, että pelkkä ajoitus toimii.

Ainoa millä oli oikeasti vaikutusta oli juurikin toi ruokavalio. Yksi äiti sai sen tytön vasta kun ajotuksen lisäksi teki '' tyttö'' ruokaremontin. :laughing002
 
Lisää pirkkaniksejä. Jos nainen saa orgasmin ennen miestä tai samaan aikaan, niin alakerran pH suosii poikia, jos ei, niin tyttösiittiöillä paremmat tsäänssit. :hilarious:

Ruokavalion ja kaiken muun perusteella poikalinja jatkuisi mulla, mutta mä uskon siihen että että kaikkeen et voi ite vaikuttaa, geenit ja ulkopuoliset tekijät yhdessä määrää kumpi tulee.

Toivon, että meille tulis tyttö, koska hellun veljillä on kaikilla tyttö, poika, tyttö, poika - järjestys :happy: mutta, loppupeleissä on aivan sama kumpi, kun vain tulisi. Päätin, että niin monta tehään että tulee se mun endurorinsessa :shy: tällä periaatteella sukulaisellakin tuli 7 lasta :hilarious:
 
Niinpä! Onhan siellä ne suojaliivit kuitenkin päällä kuvauksen ajan joka tapauksessa :)
Miä just alotin tänään antibioottikuurin tähän poskiontelontulehdukseen ja google on laulanut kun etsin tietoa onko turvallista syödä vaikka oliskin tärppi käynyt, vastaus: kyllä on :grin sain onneksi amorion-kuurin, niin sitä voi näköjään syödä missä vaiheessa raskautta vain turvallisesti :thumleft

joo niin mäkin olen kuullut, että ihan ok syödä, amorioniahan käytetään lasten korvatulehduksiinkin. Mulla vaan on refluksi ja antibiootti laittaa kropan koville, saa hapot villiintymään ja sit tulehtuu kurkku, eli plusmiinusnolla tavallaan tulehduksen kanssa, siksi en mielelläni noita syö :)
 
Siena kiitos :Heartpink Muita osaan hoitaa ja neuvoa, mutta omat ajatukset on niin sekaisin ettei se omalle kohdalle onnistukaan. :pale Kun miettii että saako sitä surra koska jos varhainen/kemiallinen niin eihän mitään vauvaa ole ollutkaan :sad010Se toivo siitä kuitenkin on ollut...

On;
Ei vuotoa vieläkään, eikä mitään mainittavia kipuja. Outoja tuntemuksia alavatsalla. Mies on kohtalaisen hyvässä hapessa - pelkäsin kai hänenkin puolestaan turhaan. Kertoo että ei ylläpidä liikaa toivoa ja manaa että pitää ne peiton heilutteluhalut löytää jostain sitten jossakin vaiheessa että päästään uuteen yritykseen. Totesi varovasti, että elättelee silti pientä varovaista optimismia siitä että vois olla kuitenkin jotain raskauden suuntaista (on mun oireista ja turvonneista tisseistä + vatsan turvotuksesta sitä mieltä).

Huomenna takas työmaalle. On onneks purkupaikkoja tiedossa, huomenna terapeutin vastaanotto ja maanantaina työterveyshoitajalle, tiistaina terapia. Ei jää ihan itekseen näitten ajatusten kanssa sit kuitenkaan.

Ja tämä palsta, olen pahoillani että puran tätä myös tänne mutta on tää henkireikä tällä hetkellä:Heartpink

Saa surra jos surettaa :Heartred Pieni ihmisen alku on käynyt kuitenkin kohdussa ja jotain yrittänyt tapahtua, jos ei muuta :Heartred

Mutta mä en heittäisi sun kohdalla kirvestä kaivoon, se voi olla vaan vielä alkutekijöissäkin kuten lääkärikin pohti. :) Mä pidän täällä peukkuja :shy: :Heartred
 
Heydin innoittamana kipasin tokmannista pcn ovistestejä, toki siitä parin tunnin päästä tulikin jo postin saapumisilmoitus eilen tilatuista testeistä.:hilarious:
No, tein yhden testin johon tuli juuri ja juuri näkyvä todella haalea viiva.:pompus: Aloinkin miettimään että jos ovis olikin jo, kun nännit on aavistuksen arat, niinkuin aina o:n jälkeen.:bookworm: Ei nyt auta kun jatkaa testailuja, sillähän se mahdollisesti selviää.:grin Talleteltu on vain kerran tässä lähipäivinä, joten siltä kannalta huono jos se o menikin jo.:bag:
 
Siena kiitos :Heartpink Muita osaan hoitaa ja neuvoa, mutta omat ajatukset on niin sekaisin ettei se omalle kohdalle onnistukaan. :pale Kun miettii että saako sitä surra koska jos varhainen/kemiallinen niin eihän mitään vauvaa ole ollutkaan :sad010Se toivo siitä kuitenkin on ollut...

Tottakai saa surra :Heartred pitää antaa tilaa tunteille, kukaan muu ei voi tietää miltä sinusta tuntuu ja kaikki on niin suhteellista, joillekin ei välttämättä ole vielä tuossa vaiheessa suuri suru, toisille on. Kyllähän se toive ja ajatus ehtii siinä jo kypsyä, varsinkin jos yritystä on takana ja toiveet jo ennen plussaa olleet korkealla. Annat vaan niiden tunteiden tulla, parempi ne on käsitellä kuin tukahduttaa. Tsemppiä ja toivotaan nyt että vielä kaikki kääntyy hyväksi! :)
 
Täällä pitkästä aikaa taas kirjoittelemassa, viime viikkoina lähinnä seurannut keskustelua vaan lukemalla teidän viestejä. Onnea kaikille plussanneille ja haamuille! Ihanaa lukea teidän kuulumisia vielä tälläkin foorumilla. Tsemppiä myös kaikille omien murheiden kanssa painiville :)

Täällä ei tapahdu yhtään MITÄÄN. Alan jo totisesti turhautumaan, kun tästäkin kierrosta tulee taas pitkä. Nyt siis kp33 eikä ovistikuissa ole ollut minkäänlaista häivähdystä mahdollisesta ovulaatiosta, vaikka kahdesti päivässä olen testaillut. Asiaa ei helpota yhtään se, että miehen vanhemmat on nyt alkaneet kovasti kyselemään lapsista. Nähdään heitä aika tiiviisti ja tuntuu, että lähes joka kerralla on nyt puhetta siitä, jokos lapsia meille. Olen ajatellut, että kun menemme vuoden päästä vasta naimisiin, niin saisin siihen saakka olla ainakin rauhassa kyselyiltä.

Olen nyt alkanut epäilemään vahvasti, että syy on jossain muussa, kun en raskaudu. Paino ei tipu millään, kierrot pitenee, ovulaatiota ei näy ja kuukautiset on niukemmat.

Omaan tilanteeseen kyllästyneenä, hain uutta työpaikkaa, koska kun vauvaa ei tule, niin keskitytään sitten työuraan.

Täällä kuitenkin hengessä mukana ja edelleen raskautuminen toiveissa :angelic:
 
Lisää pirkkaniksejä. Jos nainen saa orgasmin ennen miestä tai samaan aikaan, niin alakerran pH suosii poikia, jos ei, niin tyttösiittiöillä paremmat tsäänssit. :hilarious:

Ruokavalion ja kaiken muun perusteella poikalinja jatkuisi mulla, mutta mä uskon siihen että että kaikkeen et voi ite vaikuttaa, geenit ja ulkopuoliset tekijät yhdessä määrää kumpi tulee.

Toivon, että meille tulis tyttö, koska hellun veljillä on kaikilla tyttö, poika, tyttö, poika - järjestys :happy: mutta, loppupeleissä on aivan sama kumpi, kun vain tulisi. Päätin, että niin monta tehään että tulee se mun endurorinsessa :shy: tällä periaatteella sukulaisellakin tuli 7 lasta :hilarious:

Toi endurorinsessa on kyllä niin mahtava ajatus :grin mä toivon myös tyttöä, koska esikoinen poika ja haluaisin molempia... keskeytetty olisi ollut tyttö :sorry: mutta toki luonnollisesti, kuten varmaan kaikilla, tärkeintä että vauva ylipäätään suodaan ja terve on. Jos vaan suht nopeasti tässä kakkonen saadaan ja on poika, niin voi olla että kolmattakin pitää sitten tosissaan miettiä sen tyttötoiveenkin kannalta... :joyful: mutta, yksi asia kerrallaan ja ensin pitäisi plussata se kakkonen edes :hilarious:
 
Lisää pirkkaniksejä. Jos nainen saa orgasmin ennen miestä tai samaan aikaan, niin alakerran pH suosii poikia, jos ei, niin tyttösiittiöillä paremmat tsäänssit. :hilarious:

Ruokavalion ja kaiken muun perusteella poikalinja jatkuisi mulla, mutta mä uskon siihen että että kaikkeen et voi ite vaikuttaa, geenit ja ulkopuoliset tekijät yhdessä määrää kumpi tulee.

Toivon, että meille tulis tyttö, koska hellun veljillä on kaikilla tyttö, poika, tyttö, poika - järjestys :happy: mutta, loppupeleissä on aivan sama kumpi, kun vain tulisi. Päätin, että niin monta tehään että tulee se mun endurorinsessa :shy: tällä periaatteella sukulaisellakin tuli 7 lasta :hilarious:

Täällä taas toivotaan poikaa kovasti! Haluaisin kokea senkin. Kirves on tuolla edelleen sängyn alla ja banaania sekä aamupalaa söin pitkin kiertoa, normaalisti oon huono syömään aamiaista. Ja ennen miestä oon tullut. Ovulaatiopäivänä oltiin :joyful: Kunhan nyt ei joutuisi keskenmenoa uudestaan kokemaan, se ois lähtökohta kuitenkin... Itsekin jästipäänä yrittäisin tehdä niin monta, että saan molemmat, mutta miehelle maksimi on kolme :shy:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä taas toivotaan poikaa kovasti! Haluaisin kokea senkin. Kirves on tuolla edelleen sängyn alla ja banaania sekä aamupalaa söin pitkin kiertoa, normaalisti oon huono syömään aamiaista. Ja ennen miestä oon tullut. Ovulaatiopäivänä oltiin :joyful: Kunhan nyt ei joutuisi keskenmenoa uudestaan kokemaan, se ois lähtökohta kuitenkin... Itsekin jästipäänä yrittäisin tehdä niin monta, että saan molemmat, mutta miehelle maksimi on kolme :shy:

eikös se pahoinvoinnin määräkin ollu joku suuntaa antava merkki sukupuolesta, mitä enemmän halaa pyttyä, sitä todennäköisimmin tyttö, poikien odottajat pääsee helpommalla :grin tämä pitänyt itselläni paikkansa joka kerta. peukkuja että saatte prinssinne :smiley-angelic001 poikaset on ihania, esikoisen kohdalla toivoinkin poikaa ja tuli, mutta poikavoittonen oli muutenkin isänsä suku, nykyinen hellu tyttövoittonen :smiley-angelic006


Toi endurorinsessa on kyllä niin mahtava ajatus :grin mä toivon myös tyttöä, koska esikoinen poika ja haluaisin molempia... keskeytetty olisi ollut tyttö :sorry: mutta toki luonnollisesti, kuten varmaan kaikilla, tärkeintä että vauva ylipäätään suodaan ja terve on. Jos vaan suht nopeasti tässä kakkonen saadaan ja on poika, niin voi olla että kolmattakin pitää sitten tosissaan miettiä sen tyttötoiveenkin kannalta... :joyful: mutta, yksi asia kerrallaan ja ensin pitäisi plussata se kakkonen edes :hilarious:

täytyy vaan pitää sormet ja varpaat pystyssä, että seuraava jaksaisi loppuunasti :smiley-angelic001 mä en omasta kropasta tiedä, montako raskautta on vielä mahdollista, kun sektiolla menee kaikki seuraavat, toivon että oma toivottu luku saadaan täyteen, mutta yhdestäkin olisin onnellinen kun hän vain suvaitsisi hypätä kyytiin :joyful:
 
Shettles on ilmeisesti suht huuhaata, vaikka kun asiasta luin ei sitä ajoitusta aivan aukottomasti ole vääräksi todistettu koska kaikissa tutkimuksissa otoskoko on pieni ja tutkimusasetelma heikohko. Luin aivan pöyristyttävän epätieteelisiä tutkimuksia joihin myös toi Shettles kuului... mutta niin monet vastakkaisetkin. Jos joku on oikeasti kiinnostunut voin linkata parhaan (jossa johtopäätös oli että ei vaikuta).

Kuitenkin jos tyttöä haluaa niin pieni tieteellisesti todistettava vaikutus on natriumin (suola) käytön selvä vähentäminen yhtä aikaa kalsiumin (maitotuotteet) lisäämisen kanssa. Koska tää nyt on muutenkin terveyden ja raskautumisen kannalta plussaa, suosittelen jos on tyttötoive! Mutta mahikset nousee siis yksittäisiä prosentteja..

Myös kalorivaje ja aamiaisettomuus vähentää pojan (mutta vähän myös raskauden) todennäköisyyttä.

Joo, samoja luin itsekin, tosin kaikkea ei ole jaksanut noudattaa.. Löydettyjä kikkoja oli ainakin nämä:

- ajoitus n. 3 päivää ennen ovulaatiota
- siemenet liikkeelle mahdollisimman kaukaa kohdunsuuhun nähden
- magnesium ja kalsium
Ruokajuttuja (näihin en oo hirveästi jaksanut panostaa ainakaan tähän asti):
- kevyt, kasvispainotteinen ruokavalio
- suolan välttäminen
- elimistön happamuutta lisäävien ruokien suosiminen

Höpöhöpöähän nämä toki on, mutta huvikseen kokeillaan niin ei ainakaan jää häiritsemään miksei edes yritetty kun se neljäs poika tulee :playful:
 
Kiitoksia tsempeistä :Heartpink

Eiköhän tää tilanne selviä, muuttumattomana tämä ei tule pysymään ja se on vissi se :salut siihen nyt vähintään voi luottaa. Sormet ristissä että jotain oliskin, mut katse suunnattuna myös siihen suuntaan että yrittäminen jatkuu. Tulevaisuus silti mietityttää et jos nyt todennetaan ettei raskautta ole - miten voi luottaa raskaustestien plussiin enää lainkaan :scratch

Vuotoa ei ole ei näy, eikä mahatuntemuksia siihen suuntaan eilisen jälkeen oo ollut ja vaikka tuliskin joku vuoto niin käyn verikokeissa silti. Melkeen tuntuu et elän vessakäynnistä toiseen :happy6
 
Mulla on nyt yllättävää kyllä ollutkin jotain oireita ovulaatioon liittyen.

- molemmille puolille oletettavasti munasarjojen kohdille viiltelee ja jomottaa
- tissit vähän kipeytyi
- etoo

Onko teillä, jotka ovulaation tunnette, molemmilla puolilla mahatuntemuksia?
 
eikös se pahoinvoinnin määräkin ollu joku suuntaa antava merkki sukupuolesta, mitä enemmän halaa pyttyä, sitä todennäköisimmin tyttö, poikien odottajat pääsee helpommalla :grin tämä pitänyt itselläni paikkansa joka kerta. peukkuja että saatte prinssinne :smiley-angelic001 poikaset on ihania, esikoisen kohdalla toivoinkin poikaa ja tuli, mutta poikavoittonen oli muutenkin isänsä suku, nykyinen hellu tyttövoittonen :smiley-angelic006

Esikoinen on tyttö ja mulla ei ollut pahoinvointia ollenkaan koko raskauden aikana :laughing002 Tai no rv 7 taisi olla ihan parina päivänä etova olo, mutta sen jälkeen ei. Ihan normaalisti pystyin syömään tuolloinkin.
 
Toi endurorinsessa on kyllä niin mahtava ajatus :grin mä toivon myös tyttöä, koska esikoinen poika ja haluaisin molempia... keskeytetty olisi ollut tyttö :sorry: mutta toki luonnollisesti, kuten varmaan kaikilla, tärkeintä että vauva ylipäätään suodaan ja terve on. Jos vaan suht nopeasti tässä kakkonen saadaan ja on poika, niin voi olla että kolmattakin pitää sitten tosissaan miettiä sen tyttötoiveenkin kannalta... :joyful: mutta, yksi asia kerrallaan ja ensin pitäisi plussata se kakkonen edes :hilarious:
Pakko täältä kysellä, että tarkotetaanko tolla endurorinsessal nyt moottoripyörä enduro prinsessoja? Mies hulluna noihin pyöriin, niin pisti silmään:hilarious: ja lohdutellut sitä et jos tuliski vaan tyttöjä, niin voihan tytötkin innostua lajista:happy:
 
Meillä esikoinen on poika ja omalla kohdalla piti kyllä paikkansa tuo, että poikaraskaudessa olisi vähemmän pahoinvointia. Pääsin melko vähällä, toki alussa oli etovaa oloa. Jotenkin tuntuu, että jos meille toinen siunautuu, niin sekin on poika. Mies taas on useamman kerran sanonut, että kyllä tyttö seuraavaksi tulee. En oikein tiedä kumpaa varsinaisesti toivon, ehkä kuitenkin enemmän tyttöä. Voihan tytön kanssa olla vähän erilaiset jutut varsinkin sitten vanhempana. Poika taas olisi ihana siinä mielessä, että olisi sitten veljekset. Mutta no joo... Kunhan nyt ensin tulisi raskaaksi! Kumpi vaan on meille ihan yhtä tervetullut. :happy:
 
Mä oksentelin esikoista odottaessa paljon pahemmin ja useammin kuin kuopusta odottaessa. Esikoisen kohdalla oksentelua oli jonnekin rv14 asti, sen jälkeen paristi loppuraskaudessa ja synnytyksessä. Aamupahoinvoinnit, sekä kesken ruokailunkin sai juosta oksentamaan... Esikoinen on poika, kuopuksen kohdalla oksentelua oli myös mutta ei noin rajua hän myös poika.

Tyttö olisi kiva, mutta yhtä rakkaita ne pojatkin on.. Mä vaan haluaisin päästä osteleen kaikkia röyhelöpylly legginsejä ja pinkkiä vaatetta muuten. :shy::joyful:
 
Takaisin
Top