Raskaaksi 2020

Kiva lukea näitä dpo-listoja ja oireita! :hello2

Itsellä jotakuinkin mennyt näin ja oletetut dpot:
Dpo0-dpo2 valkkaria ja muniskipuja
Dpo3-dpo5 kovaakin juilintaa vatsalla ja ovisvuotoa. Veristä tuhrua siis suojaan asti. Loppui yhtäkkiä dpo 5.
Dpo 6, valkkaria, ei veristä vuotoa. Kovaa vihlontaa.
Dpo 7 ruskeeta verta pyyhkiessä yhdellä vessakäynnillä? Juilintaa vatsassa. Treeni tuntui todella raskaalta ja sykkeet korkealla. Aivastelua.
Dpo 8 10h yöunet. Yhdellä vessakäynnillä veristä limaa pyyhkiessä. Päikkärit, joita en yleensä nuku. Vatsa kovalla, joka myöskin epänormaalia. Aivastelua.
Dpo 9 nyt aamusta ei oikeestaan mitään oireita. 10h yöunet :biggrin Eilinen jumissa ollut tavara tuli pihalle.
Huomasin, ettei oo yhtään herkkiä testejä. Pelkkiä normitestejä. Taidan suunnata kauppaan/apteekkiin. Mikä herkkä testi olis luotettava?

Kiva lukea näitä dpo-listoja ja oireita! :hello2

Itsellä jotakuinkin mennyt näin ja oletetut dpot:
Dpo0-dpo2 valkkaria ja muniskipuja
Dpo3-dpo5 kovaakin juilintaa vatsalla ja ovisvuotoa. Veristä tuhrua siis suojaan asti. Loppui yhtäkkiä dpo 5.
Dpo 6, valkkaria, ei veristä vuotoa. Kovaa vihlontaa.
Dpo 7 ruskeeta verta pyyhkiessä yhdellä vessakäynnillä? Juilintaa vatsassa. Treeni tuntui todella raskaalta ja sykkeet korkealla. Aivastelua.
Dpo 8 10h yöunet. Yhdellä vessakäynnillä veristä limaa pyyhkiessä. Päikkärit, joita en yleensä nuku. Vatsa kovalla, joka myöskin epänormaalia. Aivastelua.
Dpo 9 nyt aamusta ei oikeestaan mitään oireita. 10h yöunet :biggrin Eilinen jumissa ollut tavara tuli pihalle.
Huomasin, ettei oo yhtään herkkiä testejä. Pelkkiä normitestejä. Taidan suunnata kauppaan/apteekkiin. Mikä herkkä testi olis luotettava?
Mä oon käyttänyt niitä clearbluen earlyjä :)

Ihanaa onnea kaikille plussanneille :Heartred

Minä alan pikkuhiljaa päästä taas yli tästäkin pettymyksestä, kunhan vaan vuoto loppuisi niin ei joka vessakäynnillä nousisi tunteet pintaan. Mä itse olen nyt varma, että kemiallinen/varhainen km tuo oli, edelleen vuodan kuin seula ja sattuu ihan kamalasti. Normaalisti kp3 alkaa jo vuoto vähentyä ja kp4 tulee ihan vain tuhrua.

Pelkästään jo tämä pettymys oli valtava, mutta läheisten reaktiot ei tee sitä yhtään helpommaksi. Ainoastaan yksi kaveri on laittanut viestiä ja kysellyt vointia. Paras ystävä ei edes pahoitellut tms, totesi vain, että noh lapsettomuushoitoihin seuraavaksi. Ei se ole edes varmaan, että minulle niitä tarjottaisiin. Voi olla, että sanotaan vain, että huono tuuria ja laihduta niin helpottaa raskautumista. Olen tutkinut yksityisten hintoja, mutta en ole varma, onko mies valmis semmoisia summia maksamaan.

Niin ja kun hölmönä menin niistä plussista muutamille läheisille kertomaan, niin suurin osa reagoi vain sanomalla "toivottavasti et joudu taas pettymään." tiedän, että he tarkoittivat vain hyvää, mutta niistä tulee vain semmoinen olo, ettei kukaan enää jaksa uskoa mun kohdalla onnistumiseen. En jaksa minäkään, mutta juuri siksi kaipaisin tukea vielä enemmän.

Anteeksi tämä jatkuva omanapailu ja itkeminen, mutta pakko saada jonnekin purkaa.

Heippa!

Onko jollain kokemusta kyseisestä tilanteesta ja miten siinä sitten kävi? Itselläni oli tämä kierto suht pitkä ja kp35 alkoi rusehtava vuoto joka muuttui kirkkaan punaiseksi ja kesti yhteensä n 1vrk. Yleensä menkat kestää n.3-5vrk. Kipuja ei juurikaan ollut niinkuin yleensä menkoissani eikä tullut hyytymiä.

Ollaan yritetty toista lasta ja tein negan testin pari pv ennen menkkojen alkua. Nyt kuitenkin menkat loppuivat ja sain haamuista haamun herkkään testiin joka on nyt hieman vahvistunut. Onkohan tässä vielä toivoa vai onkohan ollut vain kemiallinen tai varhainen keskenmeno :oops:

En saanut kunnollista kuvaa vaikka silmiin viiva näkyi hyvin:)

Liitteet

• 20200913_124651.jpg
    20200913_124651.jpg
    9.1 KB · Katsottu: 203
Heippa! Tulin vaan kertomaan, että Dpo15 ja nega tehty... Kohti yk7 siis:sorry:

Kysynpä vaan ihan itseäni vielä piristääkseni, että onko joku vielä menkkojen oletettuna alkupäivänä saanut negan, mutta sitten myöhemmin kuitenkin positiivisen tuloksen? No, eiköhän ne menkat sieltä kohta kuitenkin ala.....

Heippa!

Onko jollain kokemusta kyseisestä tilanteesta ja miten siinä sitten kävi? Itselläni oli tämä kierto suht pitkä ja kp35 alkoi rusehtava vuoto joka muuttui kirkkaan punaiseksi ja kesti yhteensä n 1vrk. Yleensä menkat kestää n.3-5vrk. Kipuja ei juurikaan ollut niinkuin yleensä menkoissani eikä tullut hyytymiä.

Ollaan yritetty toista lasta ja tein negan testin pari pv ennen menkkojen alkua. Nyt kuitenkin menkat loppuivat ja sain haamuista haamun herkkään testiin joka on nyt hieman vahvistunut. Onkohan tässä vielä toivoa vai onkohan ollut vain kemiallinen tai varhainen keskenmeno :oops:

En saanut kunnollista kuvaa vaikka silmiin viiva näkyi hyvin:)
Mun kokemuksen mukaan toi rfsun herkkä ei oo niin herkkä kuin mitä se väittää! Koita jotain toista testiä, lupaavalta vaikuttaa nimittäin ainakin! Esim pcn liuska on ilmeisesti herkempi kuin tuo, vaikka rfsun pitäisi olla 10miu ja pc 25.

Mun kokemuksen mukaan toi rfsun herkkä ei oo niin herkkä kuin mitä se väittää! Koita jotain toista testiä, lupaavalta vaikuttaa nimittäin ainakin! Esim pcn liuska on ilmeisesti herkempi kuin tuo, vaikka rfsun pitäisi olla 10miu ja pc 25.

Kiitos vastauksesta! Kokeilin myös pregchekin liuskatestiä ja sain haalean haamun silläkin, kokeilen varmaan vielä jotain muutakin testiä :happy:

Hei kokemuksia predictor early testistä?
Sain siihen päiväpissasta jonkun viivan ja mietin, että mahtaako antaa viivan paikkoja herkästi?
Näkyi livenä ihan selkeesti kauheesti kääntelemättä. Ihan ku ois ollu väriäkin, mutta voi olla että on ny vaa taas viivalasit päässä

Ehkä siinä ei ookkaa väriä.. Viivanpaikka ehkä. Näättekö te?
Menee vähä huonoksi toi laatu. Haaleista haalein viivanpaikan esiesiäiti tuo ehkä:grin:grin
Ja tuli siis ihan testiajalla aika pian kastamisen jälkeen.. :think005

Liitteet

• IMG_20200913_151231.jpg
    IMG_20200913_151231.jpg
    25.9 KB · Katsottu: 227
  • IMG_20200913_152703.jpg
    IMG_20200913_152703.jpg
    5.8 KB · Katsottu: 221
Muokattu viimeksi:
Mä ainakin bongaan Kattinen testistä viivaa! Peukut pystyssä että sielläkin vahvistuu.

Mulla pc vielä näin hailu, en tiedä näkyykö kun foorumi :hilarious: Mut livenä nuo punertaa ja on silmin nähtäviä, vielä aika haamulaisia kaikki, mut pc oli kuitenkin vahvistunut eilisestä, jolloin siinä ei näkynyt oikeestaan paljoa mitään :) katsotaan miten viivat elää, saas nähdä.

Vaikka ei menis maaliin tämä tai osoittautuisi kemialliseksi, tyytyväinen oon kuitenkin, että jotain tapahtuu, sillä haamuja en ole saanut 9kk :nailbiting: :)
Ja jos joku ihmettelee niin mulla ovulaatio oli selkeästi myöhemmin kuin normaalisti, siksi eletään kp 37, vaikka yleensä kierto sen 33 päivää :hilarious: En oikein osaa sanoa et onko menkat edes myöhässä, ilmeisesti tai muistaakseni tänään olis pitänyt alkaa muttei vuotoa näy. :playful: Pisin kierto mulla viimeeksi 42 päivää :grin
Eli toivoa sinne pitkäkiertolaisille, on ihan mahdollista raskautua myös mammuttikierroista :bag:

Jännää :nailbiting:

Muoks. Epäilen, että elellään dpo 11 ja eilen oli ehkä dpo 10, laskin vähän kalenterista. Eli ajateltu menkkapv olisikin silloin vasta keskiviikkona :wideyed:

Liitteet

• IMG_20200913_154809.jpg
    IMG_20200913_154809.jpg
    17.9 KB · Katsottu: 251
Muokattu viimeksi:

Minä alan pikkuhiljaa päästä taas yli tästäkin pettymyksestä, kunhan vaan vuoto loppuisi niin ei joka vessakäynnillä nousisi tunteet pintaan. Mä itse olen nyt varma, että kemiallinen/varhainen km tuo oli, edelleen vuodan kuin seula ja sattuu ihan kamalasti. Normaalisti kp3 alkaa jo vuoto vähentyä ja kp4 tulee ihan vain tuhrua.

Pelkästään jo tämä pettymys oli valtava, mutta läheisten reaktiot ei tee sitä yhtään helpommaksi. Ainoastaan yksi kaveri on laittanut viestiä ja kysellyt vointia. Paras ystävä ei edes pahoitellut tms, totesi vain, että noh lapsettomuushoitoihin seuraavaksi. Ei se ole edes varmaan, että minulle niitä tarjottaisiin. Voi olla, että sanotaan vain, että huono tuuria ja laihduta niin helpottaa raskautumista. Olen tutkinut yksityisten hintoja, mutta en ole varma, onko mies valmis semmoisia summia maksamaan.

Niin ja kun hölmönä menin niistä plussista muutamille läheisille kertomaan, niin suurin osa reagoi vain sanomalla "toivottavasti et joudu taas pettymään." tiedän, että he tarkoittivat vain hyvää, mutta niistä tulee vain semmoinen olo, ettei kukaan enää jaksa uskoa mun kohdalla onnistumiseen. En jaksa minäkään, mutta juuri siksi kaipaisin tukea vielä enemmän.

Anteeksi tämä jatkuva omanapailu ja itkeminen, mutta pakko saada jonnekin purkaa.

Voi Reggie :Heartred
Voimahalit täältä :Heartbigred

Nää on niitä asioita, joita moni ei ymmärrä :sorry:Haluan usein ajatella, ettei kaikki tahallaan töksäyttele mitä sattuu.. Uskon, että monikaan ei vain pysty asettumaan siihen asemaan, jossa olet, kun ei ole itse kokenut samaa. Se ei kuitenkaan poista sitä kurjuutta ja tuskaa, minkä joutuu kokemaan kaikista kommenteista :sorry:

Riittäisi monesti, että toinen sanoisi vain, olen pahoillani, en voi tietää miltä sinusta tuntuu tai väittää tietäväni, mutta jos haluat puhua, minä kuuntelen. :Heartred

Monet typeryydet kuulleena tiedän, miten ikävältä tuo tuntuu. Voiko musertavampaa ollakaan kuin se, että muutkaan ei usko sinuun. Kyllä se pieni teille vielä tulee, aivan varmasti :hug013

mua turhauttaa ja itkettää.. :sad010menkat myöhässä kolme päivää. aamulla tein negan rfsun herkän testin minkä pitäis näyttää tulos ennen menkkojen alkamista. sit päivällä muutaman tunnin pidätyksel tein rfsun normi punasel ja seki puhas nega.. ihmetyttää et mikä homma ku mulla aina säännöllinen kierto, paitsi viime kuussa alko menkat etuajas ja oletin sen johtuvan siitä ku olin alottanu geleet.:confused005

oireina on lievää etovaa oloa syömisen jälkee, välil nippailee alamahaa. tissit tuntuu vähä semmosilt kovilta/pinkeiltä mut ei oo kipeet. mielialat vaihtelee, aamusin on vähä tukkonen olo ja aivastelen. välillä menkkamainen olo muttei kuitenkaan.

mielestäni en mitenkää erikoisemmin oo nyt stressannukkaa mistää et jos se viivästyttäis..
Voimia, tiedän tunteen. Mulla nyt 5-6pv myöhässä. Ei plussaa :(

Mun käsittääkseni pitäis olla luotettava! Vahvistumista :Heartred mikä kp/dpo menossa?

Jännittävää! :smiley-angelic001
Varma en oo yhtään, että mikä dpo. En saanut ovista kiinni. Flon mukaan dpo 9,joten mennään sillä. Suurinpiirtein varmaan pitää paikkaansa, kun tuli ovisvuotoa noin samoihin aikoihin ovikseen nähden ku ennenki, sillon ku oon saanut oviksen tikutettua.
Kierron pituus myös vaihdellut 27-29 välillä.. Nyt kp 24.
Että aika epäselvä tilanne, mutta jatketaan seurailua. Muistaakseni tohon testiin en oo ennen saanut koskaan mitään ja kun tuli vielä tosi nopeesti testiajalla niin alkoi vähän kuumottamaan..
Moneen muuhun testiin mulla onkin sitten tullut kaikenlaista viivaa ilman raskautta, joten en pysty vielä pitään toiveita kauheen korkeella. :shifty:

Voi miten paljon viivoja täällä näkyykään, varovaiset onnittelut kaikille! :love017

Täällä myös yksi kiinnittymispunkkua nauttinut:hilarious: Flon mukaan dpo5. Ei mitään oireita tähän asti, ei edes tissikipua mikä on alkanut yleensä ovulaation jälkeen. Odotellaan, odotellaan. :happy3

Reggielle voimarutistuksia :Heartpink

Zarar:love7 onnea!! Mulla nyt samaa viivojen kanssa, kerran ollu nyt nuo vahvemmat ja muuten hailua viivaa, mieskin ne näkee :happy8 kyllä tässä omakin pää on siinä ”entä jos” ”voiko tää oikeesti” kierroksilla käy :bounce
Joten siis vahvistumista ja tsemppiä :Heartpink

Muutamia hailuraisia muitakin, nyt plussapuhuria!! :Heartpink
Ja pettyneille; hurjasti tsemppiä ja voimia :Heartred

omanapailu; Mun pää vetää hurjilla kierroksilla :confused2 toljotan tota plussatestiä, kuvottaa päivän mittaan melkeen alati, eilisen mr. Yrjön vierailun jälkeen ei oo tullu mut kuvotus ei oo kadonnut. Pistin miehen pissimään tyylipuhtaan negan noilla testeillä ettei ne ”vaan näyttäis virheellistä plussaa” :laughing002 no sehän oli ihan kirkas nega ja mun viiva näky kauempaakin. Silti mielessä erinäisiä pelkoja ja ajatuksia, etenkin ”ei tää voi oikeesti olla totta”, koska mä varauduin henkisesti yli vuoden yrittämiseen, ja nyt tilanne tämä. Ei vaan pää pysty jäsentämään.
Mies hössöttää :smiley-ashamed004 Lukee mitä en saa syödä ja mitä pitää syödä, googlettelee vaunuja ja pinnasänkyjä, ja minä yritän toppuutella et ei mitään hätää vielä:smiley-angelic006
Varasin mä varhaisultran 9.10 koska en vaan kykene uskomaan tätä ellen nää et siellä on elämää :smiley-ashamed008

terho 3+5:smiley-angelic006

Oi vitsit, varovaiset onnittelut plussanneille:Heartred
Toivotaan lisää plussatuulia muille piinailijoille! Taitaa syyskuusta tulle se THE kuukausi:hello2

ON: täällä dpo4 eikä mitään oireita, edes niitä endokipuja, jotka yleensä jo nostaa tässä vaiheessa päätään. Aamu kuitenkin vasta alussa, niin vielä voi keho tuumailla että nyt on hyvä hetki kipuilla :"D

Onko muilla täällä niin paljon allergioita, ettei saa tarvittavia vitamiineja ruuasta? Mun pitäis syödä mm. A-vitamiinilisää, mutta voiko sitä edes syödä jos haluaa raskautua? :bookworm:
A vitamiinihan edistää normaalia rauta-aineenvaihduntaa ja limakalvojen pysymistä normaaleina?

En ole terveysalalla, mutta jos omalle kohdalle ajattelisin, niin täytyyhän ihmisen jonkin verran sitä A vitamiinia saada, raskaanakin. Tästä jo joskus aiemmin mainitsin, mutta asun ulkomailla ja täällä noissa raskausvitamiineissa on mukana A vitamiinia, ja terveitä lapsia syntyy koko ajan. En tiedä saako Suomalaisesta ravinnosta sitten jotenkin enemmän A vitamiinia, vai mistä johtuu nää erot ja se varoittelun määrä Suomessa, mutta ainakin itse ottaisin vitamiinit purkista, jos en niitä ravinnosta pystyisi saamaan. Neuvolassa varmaan osaavat sanoa paremmin, mutta näin itse henk koht järkeilisin.Tsemppiä piinailuun!!!

Heippa! Tulin vaan kertomaan, että Dpo15 ja nega tehty... Kohti yk7 siis:sorry:

Kysynpä vaan ihan itseäni vielä piristääkseni, että onko joku vielä menkkojen oletettuna alkupäivänä saanut negan, mutta sitten myöhemmin kuitenkin positiivisen tuloksen? No, eiköhän ne menkat sieltä kohta kuitenkin ala.....

Olen saanut negan. Positiivinen tulos tuli vasta todella paljon menkkojen jälkeen, mutta ovulaatiokin oli myöhemmin.:happy:

Niin pahoillani kaikesta mitä olet joutunut kokemaan, ja että läheiset ihmissuhteet ovat noin pettäneet, vaikka pohjimmiltaan varmaan hyvää yrittivätkin tarkoittaa! Kovasti toivotaan ja uskotaan, että teille lapsia vielä saadaan!!

Takaisin