Raskaaksi 2020

Ma ja ti oli koko ajan migreeni puskemassa päälle. Huomasin, et näin on ollut monella muullakin täällä. Liekö toi ukkosta ilmassa aiheuttanut migreenioloja? Mulla ainakin särkee päätä ukkosaikaan / kun on sähköä ilmassa.

Eilen ja tänään tullut ovisliman ja verensekaista vuotoa pikkuhousunsuojaan. Masuun nippailee. Nyt kp 21/ 32-35

Viimeisiä lomapäiviä viettelen täällä. Maanantaina paluu työmaalle.

HUH, hirvee määrä taas tullut viestejä. Tsempit meille kaikille, olitte missä vaiheessa kiertoa tahansa

Mulla reagoi tosi herkästi säähän. Vaikka on esioireinen migreeni joka yleensä varottaa, niin säästä johtuvat alkaa aamulla ja on päällä kun herään, ja aina ei lääke pääse alusta mukaan ja sivuoireetki on sen mukaiset. Samaten hajut ja kirkas valo saattaa laukasta :sorry: jotenkuten pärjäs muutama vuos sitten, mutta hormonikierukan aikaa kohtaukset lisäänty ja viimeaikoina pahimmillaan oli 4-5 kohtausta. viikossa. Seuraava onki sitten se uus hinnalla pilattu lääke, en oo edes ottanu selvää miten vaikuttaa raskautumiseen, kun on toive että tärppäis ja migreeniki rauhottus ku muita hormoneja ei oo häiritsemässä :think005

Mulla reagoi tosi herkästi säähän. Vaikka on esioireinen migreeni joka yleensä varottaa, niin säästä johtuvat alkaa aamulla ja on päällä kun herään, ja aina ei lääke pääse alusta mukaan ja sivuoireetki on sen mukaiset. Samaten hajut ja kirkas valo saattaa laukasta :sorry: jotenkuten pärjäs muutama vuos sitten, mutta hormonikierukan aikaa kohtaukset lisäänty ja viimeaikoina pahimmillaan oli 4-5 kohtausta. viikossa. Seuraava onki sitten se uus hinnalla pilattu lääke, en oo edes ottanu selvää miten vaikuttaa raskautumiseen, kun on toive että tärppäis ja migreeniki rauhottus ku muita hormoneja ei oo häiritsemässä :think005
Mulla myös voimakkaat hajut ja kirkkaat valot voi laukaista migreenin. Lisäksi jotkut lisäaineet ruoassa. Kärsin muutaman vuoden kroonisesta migreenistä, johon sain apua ruokavalioremontista(karsin kaikki ylimääräiset/turhat lisäaineet) . Lisäksi meillä ei enää käytetä mitään hajustettuja tuotteita/kosmetiikkaa, vaan kaikki ostetaan hajusteettomina. Jo helpotti olo. Toki päätä särkee aina välillä ja migreeniä on joskus mut huomattavasti vähemmän kuin ennen.

Siis apua, musta tuntuu että mun ihon kunto huononee päivä päivältä. Tää on kohta niinkuin kukkaketo o_O just muutama päivä sitten oli siisti ja tasainen ilman näppyjä o_O

Olojen puolesta epäilisin, että menkat olis alkamassa hetkenä minä hyvänsä. Juilii ja turvottaa. Kp12 tänään ja ovistestit edelleen negoja. Ehkä ihan hyvä tikuttaa sitä ovista, koska olisin muuten jo kuvitellut oviksen tapahtuneen, paikat on tosi kosteet ja panettaa koko ajan ihan hirveesti :bag:

Täällä alkaa iskee turhautuminen. Kp17 eikä vieläkää hymyä. Ahkerasti olen aamulla ja iltapäivällä nyt useemman päivän testannu. Nippailuja munasarjoissa ja eilen olin bongaavinani ovislimojakin. Flo heitti nyt ilmeisesti aamulämpöjen perusteella oviksen olleen sunnuntaina mutten usko sillon olleen. Ei digi hymyilly ja luulen et vuorotyö sekottaa noita lämpöjä... voi miksei vois olla kellontarkka ja helposti raskautuva kroppa.

Zemppiä piinailijoille ja haamuileville:Heartbigred

Liitteet

• AE683927-7A6F-4966-A141-94E4A44851DE.png
    AE683927-7A6F-4966-A141-94E4A44851DE.png
    52.7 KB · Katsottu: 105
Mulla myös voimakkaat hajut ja kirkkaat valot voi laukaista migreenin. Lisäksi jotkut lisäaineet ruoassa. Kärsin muutaman vuoden kroonisesta migreenistä, johon sain apua ruokavalioremontista(karsin kaikki ylimääräiset/turhat lisäaineet) . Lisäksi meillä ei enää käytetä mitään hajustettuja tuotteita/kosmetiikkaa, vaan kaikki ostetaan hajusteettomina. Jo helpotti olo. Toki päätä särkee aina välillä ja migreeniä on joskus mut huomattavasti vähemmän kuin ennen.

Jep, meillä kans hajusteetonta elämää, joskus hyvin harvoin saatan suhauttaa hujuhajua kun lähdetään jonnekin, mutta varsinkin toisten hajusteet paukasee lähes heti migreenin. Mieskään ei voi oikein suihkuaxeansa käyttää, jos ennen unia käy suihkussa, joutunut joskus käymään heti perään uudelleen pesemässä tuoksut pois koska en vaan kestä sitä. Mulla on refluksin takia melko siistitty ruokavalio jo valmiiksi, mutta joku suklaa tai laku saattaa sitte sekottaa. Talvi on parasta aikaa kun ilmat on paineen osalta hyviä, kirkas hanki vaan on sitte perseestä.

Rfsu susikökkö varhainen raskaustesti purettuna ja viiva ei edes tullut oikeaan paikkaan :shifty: lisätty kontrastia

Mistä tuollaisen Flo mittauksen saa lämpöjen seurausta varten? Oon niin aloittelija vielä näissä oviksen bongaus jutuissa. Mutta ois kätevä.

Liitteet

• Screenshot_20200729-133657__01.jpg
    Screenshot_20200729-133657__01.jpg
    19.6 KB · Katsottu: 155
Rfsu susikökkö varhainen raskaustesti purettuna ja viiva ei edes tullut oikeaan paikkaan :shifty: lisätty kontrastia

Mistä tuollaisen Flo mittauksen saa lämpöjen seurausta varten? Oon niin aloittelija vielä näissä oviksen bongaus jutuissa. Mutta ois kätevä.
Olisko ollut lisää säätöarvoja kohdasta.

Sitäkin oon kerennyt tässä pyöritellä mielessä :wink

Onko tuo sun oviksesta aiheutuva migreeni paha?

On aika semipaha :banghead: Saatan oksentaa tai vatsa ihan sekaisin, kun tulee hormonaalista migreeniä. Se on sellasta monta päivää kestävää ja saattaa vaihtaa puoltakin välissä. Ja niin kuin moni täällä sanoikin, mulla ukkoset vaikuttaa. Kai ne aivot vaan reagoi jotenkin joko ilman matalapaineeseen tai johonkin sähköverkkoihin.Laskin viimeeksikin, että 12h siitä kun särky on lakannut ja ukkosta on ilmassa, tulee usein se rajuilma ja ukkonen. Sitten jos ukkonen on oikein lähellä niin ei välttämättä ole sitä migreeniä enää, vaan sellaista erilaista juilimista päässä. Mulla ollut ihan tosi pienestä migreeni, tyyliin 4v saakka ja aivot kuvattu sen takia lapsena, ei löytynyt mitään muuta kun migreeni, joka ilmeisesti voimakkaasti periytyy meidän suvussa naisille. :finger:
Vaikuttaa toki myös hajusteet, mut niistä tulee usein vaan viiveellistä migreeniä et se särky ei ala ihan heti ja usein vaan sillon kun ite käytän hajuvesiä tms. Suihkutettavista dödöistä yms. en saa migreeniä, mutta saan vaikeet astmakohtaukset, en pysty ees olemaan samassa tilassa sillon kun esim. mies laittelee omia hajusteitaan. :hilarious:
Niin ja ruokavalio vaikuttaa, sain sen kroonisen päänsärkykierteen kukistettua viljaton, maidoton, lisäaineeton dieetillä, mutta kyllä siltikin edelleen käy niin, että vaikken söisi mitään kiellettyä niin saan sen migreenin 1-2 kertaa kuukaudessa eli on varmaan itsellä kuitenkin jotenkin sisäänrakennettuna päänsisään tuo ajastin, että se vaan tulee. :bag: Samoin heti tulee sillonkin kun oon oikeen jännittynyt tai stressaantunut, usein vielä niin, että suunnitellaan jotain kivaa juttua, kuten vaikka mökkeilyä ja siinä samassa alkaa esim. loma niin makaan rätti päässä seuraavat 3 vuorokautta, kun stressi laukeaa. Eli mulle se tulee joskus myös siitä postiviisesta virittyneisyydestä :hilarious:

Tsemppiä migreenin kanssa painiville :Heartred

On tyhmä vaiva, mulla on sitä hortonin neuralgiaa, tavallista migreeniä/hormonaalista sekä sitten aurallista - ilmeisesti joku sekatyypin vaiva. Pitkät päänsärkyputket esim. viikon migreeni, on usein sitä hortonia, joka vaihtaa puolta ja syttyy sekä sammuu välissä hetkeksi, se on oikeesti aivan jumalattoman kovaa (en ihmettele, että aikanaan sitä kutsuttiin itsemurhapäänsäryksi - oon itekin itkenyt monta kertaa sitä kipua, se on ihan hirveää ja, vaikka kaikenlaisia kipuja mullakin ollut, niin tuo on pahin kipu mikä mulla ikinä on ollut, ei edes hammaskipu vedä sille vertoja.) Onneksi ei kuitenkaan aina ole niin rajuja nuo kohtaukset, nytkin ilmeisen iisin oloinen on pää, vaikka särkeekin vähän. Niin ja toivoa on, että painuu kokonaan raskaus- ja imetysajaksi pois, näin oli ainakin äidilläni. :angelic:

Onko täällä kellään kokemusta että kolmantena vuotopäivänä näkyy vielä testissä toinenkin viiva? Ajattelin vuodon alkaessa rv3+4 että kemialliseksi jäi/kesken meni, tuolloin ei vielä edes hcg oo niin korkeella ettäkö kestäis kauheen kauaa laskee alas. Vaan äsken, nyt kp3 (kp29, dpo16) näytti testi kuitenkin tältä:

CA93C852-4D01-4728-9362-46C60FAEE78A.jpeg

Ja koska foorumi ottaa testin vahvuudesta puolet pois niin näätte siis selkeen haamun kuvassa. Mitähän mun kropassa tapahtuu? Odotan just takasinsoittoo terveyspalveluiden neuvonnasta.

Dpo12 eikä vielä tiputtelua näy :nailbiting: huono olo on, mut voi johtuu myös kevyestä lounaasta ja siitä et vatsa reagoi aina stressiin, ja miehen kans saatiin napit vastakkain tänään :finger:

Onko täällä kellään kokemusta että kolmantena vuotopäivänä näkyy vielä testissä toinenkin viiva? Ajattelin vuodon alkaessa rv3+4 että kemialliseksi jäi/kesken meni, tuolloin ei vielä edes hcg oo niin korkeella ettäkö kestäis kauheen kauaa laskee alas. Vaan äsken, nyt kp3 (kp29, dpo16) näytti testi kuitenkin tältä:

View attachment 92284

Ja koska foorumi ottaa testin vahvuudesta puolet pois niin näätte siis selkeen haamun kuvassa. Mitähän mun kropassa tapahtuu? Odotan just takasinsoittoo terveyspalveluiden neuvonnasta.

Mulla juuri samanlainen tilanne!
Viiva haalistui lopulta itsekseen, mutta tosi kauan haamuili keskenmeno/kemiallinen keskenmeno, vaikka menkat kesti 6 päivää.
Yli viikon oli haamu testissä.

Toinen vaihtoehto on toki raskaus menkoista huolimatta, niinkuin ne neuvolassa mulle sanoivat kun soittivat. :happy:

Takaisin