Raskaaksi 2020

Joo meni läpi, ainakin mut tutkitaan kunnolla ja sit toivottavasti saisi jotain lääkkeellistä tukea tuohon kiinnittymiseen, siinä se vika mitä ilmeisimmin on.

Muakin täällä vähän huolettaa, kun kemiallisia jo pari että eihän ongelma vois olla kiinnittymisessä. Olin kuitenkin kaavinnassa ekan synnytyksen jälkeen, joka kuitenkin meni ongelmitta.

Sille asialle ei oikein varmaan lääkkeillä voi mitään... :sorry:?

Kuukautiset on runsaat eli se puhuis sen puolesta ettei ole hätää...

Näkeekö sen ultrassa jos kohtuun on huono kiinnittyä. Mulla ainakin synnytyksen jälkeen, kun tuli ensimmäiset kuukautiset niin gyne sanoi että kuukautisille tyypillinen limakalvo. Kai se on hyvä merkki?

Joo meni läpi, ainakin mut tutkitaan kunnolla ja sit toivottavasti saisi jotain lääkkeellistä tukea tuohon kiinnittymiseen, siinä se vika mitä ilmeisimmin on.

Wautsi! Ompa huippujuttu :happy:
Siis ei tietenkään kivaa, että on näitä vaikeuksia, mutta että sairaanhoito otti nyt tosissaan sun ongelmat tän raskautumisen suhteen. :hug013
Tääkin tuntuu olevan tosiaan sairaanhoitopiiristä riippuvaista, mut hienoa et lähete meni läpi. :gen053
Nyt ei muuta kun toivotaan parasta :rolleyes:

Mulla turposi tänään ihan huolella kasvot, kieli ja nielu. Pieni paniikki meinasi jo iskeä, kun en saanut enää nieltyä allergialääkkeitäkään tänä aamuna, vaikka neljästi yritin. Sit lopulta kaivoin kielen pinnalla hajoavan antihistamiinin laukusta ja onneksi helpotti. Vähän jo kuumotti, että tuleeko taas päivystysreissu. Niin ja eilen olin syönyt kalaa ja tietysti osa lääkkeistä oli jäänyt kiireessä anoppilaan ja just sen kerran, kun kortisonista olis ollut apua, ei sitä ollut mailla eikä halmeilla. :facepalm:
Noh, edelleenkin on huono olo, mutta ei niin paha kuin aamulla, joskin päätä meinaa vähän särkeä.. Ärsyttää, että jouduin nyt hätätilanteessa ottamaan tuon ebastiinin, kun se vaikuttaa taas näihin mun hormoneihin. Mutta katsotaan, jospa huomenna pystyisin jo syömään tota samaa lääkettä kuin aiemminkin. :oops:

Ja kierrolle kuuluu niin tylsää, ellei se ovis sit kohta yritä tulla kun migreenin poikasta päällä :bag:

Voi kamala, kuulostaa kyllä hurjalta tuollainen kohtaus :eek: Toivotaan parasta, että et joudu enää ottamaan sitä hormonitoimintaa sekoittavaa lääkettä.

Muakin täällä vähän huolettaa, kun kemiallisia jo pari että eihän ongelma vois olla kiinnittymisessä. Olin kuitenkin kaavinnassa ekan synnytyksen jälkeen, joka kuitenkin meni ongelmitta.

Näkeekö sen ultrassa jos kohtuun on huono kiinnittyä. Mulla ainakin synnytyksen jälkeen, kun tuli ensimmäiset kuukautiset niin gyne sanoi että kuukautisille tyypillinen limakalvo. Kai se on hyvä merkki?

Kyllä me ultrasta mun mielestä näkee kohdun seinämät että onko hyvät :pompus: ja uskoisin, että hyvä jos noi gyne sanoi.

Näkee ultrassa limiksen tilanteesta ainakin kokenut gyne/lääkäri, mullahan oli niin paperisen ohut limis ja follit kasvoi kovaa tahtia mut tuli raskautumiskielto, koska limakalvo oli niin ohut ovulaatioon nähden ettei sinne mitään pystyisi kiinnittymään Mutta toisinaan alkio kiinnittyy myös ohuehkoon limikseen ja omat hormonit hoitaa loput. Yleensähän näissä kiinnittymättömyys ongelmissa on myös jotain vikaa hormoneissa, ettei keltarauhanen jaksa toimia ihan niin kun pitäisi. Ja siihen voi saada lääkkellistä tukea. Eli täysin suoraan ei voi sanoa, että ohut limakalvo ei toimisi, mutta useinhan sinne kiinnittyminen on epätodennäköisempää ja vaatii sitten hoitoa, jos se on toistuvaa. Mullahan on tää ongelmana +ovuloimattomuus tai heikko ovulaatio aika todennäköisesti ja jos nyt vuoden sisään ei tule sitä plussaa niin me kipaistaan kyllä kanssa hakemassa se lähete. Nythän meillä virallisesti vasta km jälkeen yk. 4 starttasi. :wideyed:

Voi kamala, kuulostaa kyllä hurjalta tuollainen kohtaus :eek: Toivotaan parasta, että et joudu enää ottamaan sitä hormonitoimintaa sekoittavaa lääkettä.

Joo mulla on näitä kohtauksia aika usein, muttei näin rajuina :shifty: semmosta lievempää oireilua on usein, mut että näin kovasti rysäytti turvottelun niin vähän jo säikähdin itekin. :stop: nyt jo parempi :angelic: migreeni vaan iski päälle :banghead: enkä jaksanu varvastakaan lähtee näyttämään, kun ei se oikeestaan oo juuri kipee vaik onkin kiva mustelma, enempi tää migreeni nyt särkee aivan *elvetisti :smiley-ashamed004

Pingviiniemo tsemppiä :Heartred sormet ja varpaat ristissä seuraavaan kiertoon!

Itellä ab kuuri puree ja ei tarvinnu siirtää kierukan poistoa, onneksi. Oon mietiskelly missä vaiheessa oma kierto mahtaa olla ja mikä sen kesto on, kun kierukka ei kuitenkaan lepotilaan vedä kroppaa niinku aiemmat pillerit. Tänään jotenkin niin herkillä kaikesta, hyvä ettei itku tullu kun luin täällä viestejä, niin ilosta kun surusta, en tiedä voiko toi lääkekin vaikuttaa, onneks on vaa viiden päivän kuuri. Meinas huvittaa vähän, kun sivuvaikutuksina voi olla pahoinvointi ja väsymys, niin hyvähä se on harjotella tuota oloa etukäteen :biggrin mutta ei oo namia. Mä nyt vaan ootan tiistaita ja jos kierto ei oo ottanu itteensä kierukasta, niin oviksenki pitäs olla ensvkonloppuna. Kyllä mä niin ootan että pääsen teidän kanssa höpöttämään itse asiasta eikä vaan asian vierestä laughing6

Dpo7 ja oon kuvitellu itelleni kaikkia mahtavia oireita :biggrin
Tissit olevinaan pinkeemmät ja alamahalla/sivuilla, etenkin vasemmalla puolella tuntunut repäisykipuja. Koko ajan hirveen täysinäinen olo yms laughing7
Kelailin, että testaan vast, jos menkat myöhässä, mut pyhpah. Taidan mennä apteekista hakemaan kaikki herkät testit :biggrin

Mennään lähes samoissa, minulla dpo9..ja samat fiilikset, kaikki oireet olleet jo viikon verran. Just samaa vasemman muniksen nippailua/viiltelyä ja välissä semmonen pieni kuplamainen olo tuolla alhaalla :rolleyes: testannu en ole, ajattelin että jos odottais sinne kun menkkojen pitäis alkaa tai alkavat. En halua testata kemiallista, vaan haluaisin testata jos menkat jäiskin pois.. mutta saa nähä.

Kyllä me ultrasta mun mielestä näkee kohdun seinämät että onko hyvät :pompus: ja uskoisin, että hyvä jos noi gyne sanoi.

Näkee ultrassa limiksen tilanteesta ainakin kokenut gyne/lääkäri, mullahan oli niin paperisen ohut limis ja follit kasvoi kovaa tahtia mut tuli raskautumiskielto, koska limakalvo oli niin ohut ovulaatioon nähden ettei sinne mitään pystyisi kiinnittymään Mutta toisinaan alkio kiinnittyy myös ohuehkoon limikseen ja omat hormonit hoitaa loput. Yleensähän näissä kiinnittymättömyys ongelmissa on myös jotain vikaa hormoneissa, ettei keltarauhanen jaksa toimia ihan niin kun pitäisi. Ja siihen voi saada lääkkellistä tukea. Eli täysin suoraan ei voi sanoa, että ohut limakalvo ei toimisi, mutta useinhan sinne kiinnittyminen on epätodennäköisempää ja vaatii sitten hoitoa, jos se on toistuvaa. Mullahan on tää ongelmana +ovuloimattomuus tai heikko ovulaatio aika todennäköisesti ja jos nyt vuoden sisään ei tule sitä plussaa niin me kipaistaan kyllä kanssa hakemassa se lähete. Nythän meillä virallisesti vasta km jälkeen yk. 4 starttasi. :wideyed:

Kiitos vastauksista ja juu olisihan se varmaan sanonut, jos kaikki ei olisi niinkuin pitääkin. :notworthy
Voihan se olla, että mulla voisi olla jonkinlaista ongelmaa sen raskauden ylläpitämisessä ja hyvä jos siihen saa apua. :eek:
Nyt jos tulee kemiallinen vielä kolmannen kerran, niin menen jutteleen yksityiselle.
Onneksi se on niiden papereissa tiedossa, että vuosi tehtiin tota ekaa.

Mennään lähes samoissa, minulla dpo9..ja samat fiilikset, kaikki oireet olleet jo viikon verran. Just samaa vasemman muniksen nippailua/viiltelyä ja välissä semmonen pieni kuplamainen olo tuolla alhaalla :rolleyes: testannu en ole, ajattelin että jos odottais sinne kun menkkojen pitäis alkaa tai alkavat. En halua testata kemiallista, vaan haluaisin testata jos menkat jäiskin pois.. mutta saa nähä.

Onpa kiva, et on joku suht samassa kierron vaiheessa :happy: Ollaan sitte yhdessä ensimmäisten joukossa tuolla huhtikuisten puolella :angelic:

Mullakaan ei mitään hajua kierrosta koska kierukan ja imetyksen takia menkat jääneet tulematta. Maanantaina olis se kierukan poisto naistenklinikalla ja heti kyllä aletaan yrittämään:joyful: en oo ikinä ovista tunnistanut tai tikuttanut, silti pisin tärppi ollut yk4. Nyt jotenkin tuntuu ettei yhtä helposti voi enää tärpätä ja ikääkin alkaa jo olla tms...

Montako päivää ovulaatiosta ootte testaillut raskautta ekaa kertaa ja millä testillä? Jännittää eikä millään malttais odottaa vaikka silti hirvittää että montako kertaa saa pettyä ennen kuin natsaa. Esikoisesta mulla oli kyllä niin selvät oireet, että jos oisin itseäni kuunnellut niin olisin tajunnut sen silloin jo aikaa sitten. Menkat oli siis hyvin myöhässä sillon, mutta olin 100% varma etten oo raskaana ja melkein ärsytti mies joka halusi että testaan varmuuden varalta. Olin silloin niin tuudittautunut siihen, että ei se vauva ikinä tuu kun ei ollu sitä ennenkään tullut :oops:

Onpa kiva, et on joku suht samassa kierron vaiheessa :happy: Ollaan sitte yhdessä ensimmäisten joukossa tuolla huhtikuisten puolella :angelic:

Kiva kyllä, kun on suurinpiirtein kierron samassa kohtaa olevia :happy: voi että, toivottavasti päästäs huhtikuisiin! En oo uskaltanut mahdollista LA edes katsoa kun tosiaan ei mitään hirveää yritystä päällä vaan ajatuksena, että tulee jos tulee:nailbiting: mutta kyllähän tässä kuume nousee koko ajan!

Tänään ollut menkkamaista juilintaa enemmän, tuli olo jo että nytkö menkat jo alkaa nyt siis kp24/29 ja dpo9. Tähän saakka ollut vasemman munasarjan viiltelyä ja nyt tämä menkkajomotus. Tulee heti olo että jaha, tässäkö tämä kierros olio_O

Edit. Tissit ja varsinkin nännit todella herkät mitä ikinä ei ole :grin mutta katsotaan onko nämä vain mielen tuottamia oireita..

Montako päivää ovulaatiosta ootte testaillut raskautta ekaa kertaa ja millä testillä? Jännittää eikä millään malttais odottaa vaikka silti hirvittää että montako kertaa saa pettyä ennen kuin natsaa. Esikoisesta mulla oli kyllä niin selvät oireet, että jos oisin itseäni kuunnellut niin olisin tajunnut sen silloin jo aikaa sitten. Menkat oli siis hyvin myöhässä sillon, mutta olin 100% varma etten oo raskaana ja melkein ärsytti mies joka halusi että testaan varmuuden varalta. Olin silloin niin tuudittautunut siihen, että ei se vauva ikinä tuu kun ei ollu sitä ennenkään tullut :oops:

Nyt sovittiin miehen kanssa, että testailen vasta Dpo10 eli kymmenen päivää ovulaation jälkeen.
Silloin voin jo jonkun haamun herkällä testillä saada. :happy:

Liityn tänne teidän joukkoon.. Yritystä syyskuussa 2vuotta takana, keväällä kkm ja tänään todettu km. Oon kyllä niin väsynyt tähän raskauden yrittämiseen, mutta halu saada toinen lapsi on kova. Esikoista aikoinaan tehtiin 3v ja useampi keskenmeno oli ennen sitäkin. Mistä saan taas voimaa ja uskoa siihen että raskautuminen vielä onnistuu? Tänään oon ollut aivan maani myynyt surullinen ja itkuinen, miksi meille käy näin :sad001:sad010

Liityn tänne teidän joukkoon.. Yritystä syyskuussa 2vuotta takana, keväällä kkm ja tänään todettu km. Oon kyllä niin väsynyt tähän raskauden yrittämiseen, mutta halu saada toinen lapsi on kova. Esikoista aikoinaan tehtiin 3v ja useampi keskenmeno oli ennen sitäkin. Mistä saan taas voimaa ja uskoa siihen että raskautuminen vielä onnistuu? Tänään oon ollut aivan maani myynyt surullinen ja itkuinen, miksi meille käy näin :sad001:sad010

Hirveän paljon tsemppiä ja voimia:Heartpink keskenmeno on varmasti todella raskas kokemus ja joutuu miettimään jaksaako uudestaan yrittää vielä..kuten kirjoitit että esikoistakin teitte vuosia ja keskenmenoja oli matkalla, niin täytyy vain uskoa että nytkin se pieni nyytti teille suotaisiin. Itselläni ei ole kokemusta keskenmenoista, joten en pysty samaistumaan tunteeseen, ylipäätä mikä pelko liittyy muutenkin raskauteen, niin saati jos keskenmenoja alla niin varmasti vielä isompi pelko. Nyt surette tämän surun ja keskitytte uuteen yritykseen jos niin tarkoitus.

Mulla menee rtestiin teko aika kauas että viitti ees tehdä, Dpo8 aikaisintaan vois kepillä koittaa jäätä:hilarious: myös pelko että olisko ees tärpännyt. Viime kerta kyllä teki aika optimistiseksi.

Nyt kyllä kaikkemme annettu JA varma o+ pongattu

Voimia Unelma! Tässä itsekin vasta keskenmenon kokeneena ymmärrän fiiliksesi paremmin kuin hyvin.

Piti vielä toisen kerran tikuttaa:angelic: samantien kun kastui niin lämähti räikeeksi:king Jes! Nyt kun kaikki menisi vielä nappiin

Liitteet

• IMG_20200718_184030.jpg
    IMG_20200718_184030.jpg
    12.5 KB · Katsottu: 134
Piti vielä toisen kerran tikuttaa:angelic: samantien kun kastui niin lämähti räikeeksi:king Jes! Nyt kun kaikki menisi vielä nappiin

Näyttää kyllä hyvälle :smiley-bounce013 toivotaan että tehdään ryntäys huhtikuisiin!!

Takaisin