Raskaaksi 2020

Kertaus on opintojen äiti.. Eli täällä niin sanotusti kp 2/ei mitään käryä. Onko muita "pitkäkiertoisia" kierron alussa? No ennen ekaa raskautta kierrot oli 31 päivää. Pari viikkoa jälkivuodon perään tuli joku vuoto ja seuraava kierto oli 40 päivää ja ovulaatio about kp 25. Seuraavasta ovulaatiosta raskauduin ja silloin ovulaatio oli kp 17. Tämä raskaus olikin tuulimuna ja eilen oli tyhjennys. Hcg oli to 25 000. Tuossa ylempänä eilinen testi ja alempana testi ennen tyhjennystä.

20200719_130513.jpg

20200719_130544.jpg

Kertaus on opintojen äiti.. Eli täällä niin sanotusti kp 2/ei mitään käryä. Onko muita "pitkäkiertoisia" kierron alussa? No ennen ekaa raskautta kierrot oli 31 päivää. Pari viikkoa jälkivuodon perään tuli joku vuoto ja seuraava kierto oli 40 päivää ja ovulaatio about kp 25. Seuraavasta ovulaatiosta raskauduin ja silloin ovulaatio oli kp 17. Tämä raskaus olikin tuulimuna ja eilen oli tyhjennys. Hcg oli to 25 000. Tuossa ylempänä eilinen testi ja alempana testi ennen tyhjennystä.

View attachment 91862
View attachment 91863

En tiedä lasketko minut kierron alussa olevaan (Kp18) ja eilen o+ kierrolla Kp17. Tosiaan kierrot olleet 51 ja edellinen 38.flo ennustaa näistäkin. Kp38

Jospa se nyt siitä tyhjenisi Mamiliksi! Ainakin Hcg on laskenut näkyvästi. :Heartred

Täällä ei menkkoja näy eli yli 35pv kierto tiedossa... :meh: Jipii!

Onko täällä muita jotka kokeneet useamman keskenmenon? Itseä alkanut mietityttään mistähän nämä johtuvat? Nyt 5 kertaa km.n kokenut. Onkohan koskaan mahdollista selvittää mistä johtuvat.

Olen jonkun aikaa taustaillut, mutta jospa sitä aktivoituisi taas kirjoittamaan, kun kuitenkin vauvaprojekti jatkuu. :smiley-angelic001

Tulin foorumille viime elokuussa keskeytyneen keskenmenon jälkeen ja olen viime aikoina ollut aktiivisempi muissa ketjuissa. Meillä oli maaliskuussa kemiallinen raskaus ja huhtikuussa alkoi raskaus, joka jouduttiin äskettäin keskeyttämään vauvan kromosomipoikkeaman ja vakavan hydropsin vuoksi. Kovasti on siis yritystä saada vauva, mutta laihoin tuloksin. :sad001 Hoitoihin ei olla lähdössä, koska mies ei halua ja se on myös rahakysymys. Ikää mulla on niin paljon, ettei julkiselle puolelle ole mitään asiaa, ja yksityiselläkin jouduttaisiin heti raskaimpiin hoitoihin. Käytössä on kuitenkin keltarauhashormonit lyhyen luteaalivaiheen tueksi.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! :Heartred

Onko täällä muita jotka kokeneet useamman keskenmenon? Itseä alkanut mietityttään mistähän nämä johtuvat? Nyt 5 kertaa km.n kokenut. Onkohan koskaan mahdollista selvittää mistä johtuvat.
Ensinnäkin osanottoni, teillä on ollut todella monta menetystä! :Heartred :sad001 Varmasti olisi hyvä tutkia asiaa tarkemmin. Ehkä ihan oman terveysaseman tai neuvolan kautta asiaa voisi saada eteenpäin? Ollaan miehen kanssa nykyään Naistenklinikan Sikiötutkimuskeskuksen asiakkaita ja jos meillä vielä raskaus alkaa, niin saadaan sieltä ultrat, lääkärin konsultaatiot ym. Meidän kohdalla tutkittiin viime raskaudessa vauvan kromosomit ja muu terveydentila, sekä selvitettiin mahdollisuuksia selvitä raskausajasta, synnytyksestä ja vauvaiästä. Mahdollisuuksia ei sitten oikein ollut, joten jouduttiin keskeyttämään raskaus. :smiley-angry017 Näitä sikiöajan tutkimuskeskuksia on alueellisesti ympäri maata, joten tämäkin voisi olla kohdallanne yksi vaihtoehto, kun tulet jälleen raskaaksi (toki tarvitsette lähetteen).

Mulla nyt about puolessa vuodessa kolmas keskenmeno, tosin yksi oli vain kemiallinen (raskaustestin plussaa, mutta vuoto alkoi dpo 18). Käsittääkseni kolmen keskenmenon jälkeen pääsisi tutkimuksiin mistä keskenmenot johtuu. Itselläni taitaa olla ihan vaan ikä syynä keskenmenoihin, Niin en näe erityistä hyötyä tutkimuksista. Meillä kuitenkin takana kolme onnistunutta raskautta eikä keskenmenoja ennen näitä nykyisiä.

Moi!

Uusi (vanha) kuumeilija liittyy joukkoon! Neljättä kuumeillaan ihan tosissaan, kierto ei ole vielä käynnistynyt synnytyksen jälkeen, vauva on nyt 7 kk. Jomotuksia on ollut jo useampi kuukausi ja nyt enenevissä määrin kun imetys on hieman harventunut kiinteiden myötä. Imetyskertoja päivässä on edelleen noin 5, yöimetys on ehkä tällä viikolla loppunut!

Ikää on mulla jo kohta 38 ja kolmosta veivattiin viisi vuotta, toivottavasti kuumeilu ei jää vaan haaveeksi! "Isot" on meillä 6- ja 9-vuotiaat. Ensimmäinen raskaus alkoi 4.kierrosta, toiseen meni 1,5 vuotta.

Ja oviksen tikutuksen aloitin myös tällä viikolla kun kroppa näyttää vähän heräämisen merkkejä!

Kaikille tsemppiä yrityspuuhiin, luen nyt tätä ketjua taaksepäin et pääsen paremmin kärryille teistä. Muutama tuttu nimimerkki näkyikin edellis(t) en kuumeiluajoilta.

Olen jonkun aikaa taustaillut, mutta jospa sitä aktivoituisi taas kirjoittamaan, kun kuitenkin vauvaprojekti jatkuu. :smiley-angelic001

Tulin foorumille viime elokuussa keskeytyneen keskenmenon jälkeen ja olen viime aikoina ollut aktiivisempi muissa ketjuissa. Meillä oli maaliskuussa kemiallinen raskaus ja huhtikuussa alkoi raskaus, joka jouduttiin äskettäin keskeyttämään vauvan kromosomipoikkeaman ja vakavan hydropsin vuoksi. Kovasti on siis yritystä saada vauva, mutta laihoin tuloksin. :sad001 Hoitoihin ei olla lähdössä, koska mies ei halua ja se on myös rahakysymys. Ikää mulla on niin paljon, ettei julkiselle puolelle ole mitään asiaa, ja yksityiselläkin jouduttaisiin heti raskaimpiin hoitoihin. Käytössä on kuitenkin keltarauhashormonit lyhyen luteaalivaiheen tueksi.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! :Heartred

Ensinnäkin osanottoni, teillä on ollut todella monta menetystä! :Heartred :sad001 Varmasti olisi hyvä tutkia asiaa tarkemmin. Ehkä ihan oman terveysaseman tai neuvolan kautta asiaa voisi saada eteenpäin? Ollaan miehen kanssa nykyään Naistenklinikan Sikiötutkimuskeskuksen asiakkaita ja jos meillä vielä raskaus alkaa, niin saadaan sieltä ultrat, lääkärin konsultaatiot ym. Meidän kohdalla tutkittiin viime raskaudessa vauvan kromosomit ja muu terveydentila, sekä selvitettiin mahdollisuuksia selvitä raskausajasta, synnytyksestä ja vauvaiästä. Mahdollisuuksia ei sitten oikein ollut, joten jouduttiin keskeyttämään raskaus. :smiley-angry017 Näitä sikiöajan tutkimuskeskuksia on alueellisesti ympäri maata, joten tämäkin voisi olla kohdallanne yksi vaihtoehto, kun tulet jälleen raskaaksi (toki tarvitsette lähetteen).

Voi ei, olen pahoillani teidän(kin) menetyksen vuoksi ❤️ alkoi vähän jopa hävettään oma mouruaminen alkuraskauden km suhteen. En osaa edes kuvitella miten kamalalta se tuntuisi myöhemmässä vaiheessa.

Meitä ei huolita lapsettomuushoitoihin kunnalliselle puolelle, lähete laitettiin meneen gynekologin toimesta ku vuosi oli yritetty, kieltävä vastaus tuli ja rahat ei riitä yksityisen kautta. Huoh. Eli ei taida kauheasti olla vaihtoehtoja,kuin yrittää luonnollisesti niin kauan kuin jaksetaan henkisesti pettyä yhä uudestaan :(

Mulla nyt about puolessa vuodessa kolmas keskenmeno, tosin yksi oli vain kemiallinen (raskaustestin plussaa, mutta vuoto alkoi dpo 18). Käsittääkseni kolmen keskenmenon jälkeen pääsisi tutkimuksiin mistä keskenmenot johtuu. Itselläni taitaa olla ihan vaan ikä syynä keskenmenoihin, Niin en näe erityistä hyötyä tutkimuksista. Meillä kuitenkin takana kolme onnistunutta raskautta eikä keskenmenoja ennen näitä nykyisiä.

No, ei tässä itsekään taida nuorimmasta päästä olla. Meillä kanssa oli 3km ennen esikoista ja nyt puolenvuoden sisään nämä 2km. Mies onneksi on positiivisella asenteella ja jaksaa tsempata mua ajatteleen että vielä onnistaa ❤️ ja jos ei, nii meillä on jo ihana lapsi

Voi ei, olen pahoillani teidän(kin) menetyksen vuoksi ❤️ alkoi vähän jopa hävettään oma mouruaminen alkuraskauden km suhteen. En osaa edes kuvitella miten kamalalta se tuntuisi myöhemmässä vaiheessa.

Meitä ei huolita lapsettomuushoitoihin kunnalliselle puolelle, lähete laitettiin meneen gynekologin toimesta ku vuosi oli yritetty, kieltävä vastaus tuli ja rahat ei riitä yksityisen kautta. Huoh. Eli ei taida kauheasti olla vaihtoehtoja,kuin yrittää luonnollisesti niin kauan kuin jaksetaan henkisesti pettyä yhä uudestaan :sad001
Minä taas nostan sinulle hattua, kun olet selvinnyt noin monesta keskenmenosta, ja vielä jaksatte suunnitella uutta raskautta. :HeartredMenetettyjä ne vauvat joka tapauksessa ovat, olivatpa sitten varhaisilla viikoilla, keski- tai loppuraskaudessa menehtyneitä. :sad001 Vanhemmat joutuvat jokaisen kohdalla luopumaan unelmistaan ja suunnitelmistaan pienen varalle, mikä on traumaattista. Toki keskeytetyssä raskaudessa joutuu elämään oman päätöksensä kanssa, mikä on raskasta, mutta toisaalta ainakin meillä on ollut paljon apua ja tukea saatavilla, mikä todella auttaa selviytymään. Alkuraskauden keskenmenoissa vanhemmat jäävät usein hyvin yksin surunsa kanssa. Me sentään saimme pidellä pientä sylissä syntymän jälkeen, meille jäi kaunis muisto hänestä ja hautajaisetkin ovat tulossa. Keskenmenossa jäät vain ihmettelemään, mitä tapahtui ja miksi. Tällä kertaa meillä on vastauksia siihen, mitä tapahtui ja miksi, joten surua on jopa helpompi käsitellä.

Kyllähän ne jokainen muistoissa on ❤️ mäkin kun oon helposti innostuvaa sorttia, niin kerkiän jo suunnittelee/haaveileen kaiken näköistä ja sit kun sattuu keskenmeno, niin kaikki haaveet romahtaa. Että kyllä, kyllä on henkisesti todella raskasta :( voimia meille kaikille lapsihaaveisiin ❤️

Oon tääl vähä tipahtanu jutuissa ja yrittäny kiriä aina kiinni. Onnea plussista ja pahoittelut huonoista uutisista! <3

Täällä ois pitäny eilen alkaa menkat, mutta tuliki selkeä toinen viiva testiin! Vielä kyn pysyisi mukana.. :love7

Takaisin