Olen jonkun aikaa taustaillut, mutta jospa sitä aktivoituisi taas kirjoittamaan, kun kuitenkin vauvaprojekti jatkuu.
Tulin foorumille viime elokuussa keskeytyneen keskenmenon jälkeen ja olen viime aikoina ollut aktiivisempi muissa ketjuissa. Meillä oli maaliskuussa kemiallinen raskaus ja huhtikuussa alkoi raskaus, joka jouduttiin äskettäin keskeyttämään vauvan kromosomipoikkeaman ja vakavan hydropsin vuoksi. Kovasti on siis yritystä saada vauva, mutta laihoin tuloksin.
Hoitoihin ei olla lähdössä, koska mies ei halua ja se on myös rahakysymys. Ikää mulla on niin paljon, ettei julkiselle puolelle ole mitään asiaa, ja yksityiselläkin jouduttaisiin heti raskaimpiin hoitoihin. Käytössä on kuitenkin keltarauhashormonit lyhyen luteaalivaiheen tueksi.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!
Ensinnäkin osanottoni, teillä on ollut todella monta menetystä!
Varmasti olisi hyvä tutkia asiaa tarkemmin. Ehkä ihan oman terveysaseman tai neuvolan kautta asiaa voisi saada eteenpäin? Ollaan miehen kanssa nykyään Naistenklinikan Sikiötutkimuskeskuksen asiakkaita ja jos meillä vielä raskaus alkaa, niin saadaan sieltä ultrat, lääkärin konsultaatiot ym. Meidän kohdalla tutkittiin viime raskaudessa vauvan kromosomit ja muu terveydentila, sekä selvitettiin mahdollisuuksia selvitä raskausajasta, synnytyksestä ja vauvaiästä. Mahdollisuuksia ei sitten oikein ollut, joten jouduttiin keskeyttämään raskaus.
Näitä sikiöajan tutkimuskeskuksia on alueellisesti ympäri maata, joten tämäkin voisi olla kohdallanne yksi vaihtoehto, kun tulet jälleen raskaaksi (toki tarvitsette lähetteen).