Raskaaksi 2020

Voisko tää elämä lopettaa päähän potkimisen... 5/8 perheestä tänä keväänä joutunut sairaalaan (ei toki koronaa kellään) ja tällä hetkellä 3/8 sairaalassa. Viimeisin kuskattiin sinne eilen... Voi :smiley-angry016 tämä vuosi on ollu ihan :smiley-angry019 Yleensä kellään ei oo mitään tai ehkä yks käy kerran vuodessa näyttäytymäs tk:s jos sitäkään.

Ei vaan jaksais, sori oli pakko avautua :smiley-angry017

Kuinkahan monta testiä sitä tulee vielä tehtyä, että uskoo? :grin Huomenna ois Menkkojen pitäny alkaa, mutta ei taida onneksi tulla täti kylään. :happy: Miten teillä muuten on ollut raskausaikana kahvin juonti? Ootteko juoneet ollenkaan?

Liitteet

• IMG_20200702_054048.jpg
    IMG_20200702_054048.jpg
    19.4 KB · Katsottu: 145
Viime yö meni ihan ihme merkeissä. Uni todella sekava (olin jostain syystä kummitus ja yhdessä vaiheessa yötä tappelun kaupassa rosvoja vastaan näin niinku yhtenä esimerkkinä. (Niinku täh??!? :D )) ja pari kertaa heräilinkin. Nenä vähän tukossa ja tissit kipeät aika pahastikin.

Koitan olla pessimisti mutta kyllä sitä vois koittaa alkuviikosta tehdä testin :rolleyes:

Voisko tää elämä lopettaa päähän potkimisen... 5/8 perheestä tänä keväänä joutunut sairaalaan (ei toki koronaa kellään) ja tällä hetkellä 3/8 sairaalassa. Viimeisin kuskattiin sinne eilen... Voi :smiley-angry016 tämä vuosi on ollu ihan :smiley-angry019 Yleensä kellään ei oo mitään tai ehkä yks käy kerran vuodessa näyttäytymäs tk:s jos sitäkään.

Ei vaan jaksais, sori oli pakko avautua :smiley-angry017

Tsemppiä :hug013
Joskus elämä on tosi ikävää ja arvaamatonta :sad010jospa tuon kaiken korvaisi lopulta se teidän oma masuasukki tämän vuoden puolella :smiley-angelic001

Kuinkahan monta testiä sitä tulee vielä tehtyä, että uskoo? :grin Huomenna ois Menkkojen pitäny alkaa, mutta ei taida onneksi tulla täti kylään. :happy: Miten teillä muuten on ollut raskausaikana kahvin juonti? Ootteko juoneet ollenkaan?
Juon kyllä. Olen rajoittanut siihen yhteen kuppiin päivässä.
Toki, jos on kylähullu olen sen toisenkin saattanut juoda, koska muuten jäisin heti kiinni raskaudesta. Minähän en koskaan kahvista kieltäydy :hilarious:

Tietty pitää vähän katsoa myös muita kofeiinipitoisia tuotteita ruokavaliossa.. esim. suklaa :bag:

Ja vielä, onnea!!:Heartred tuu tuonne maaliskuisiin, kun siltä tuntuu :happy:

Edit. KYLÄHULLU = kyläilty :laughing001

Tein herkän rfsu:n testin ja ihan puhdas negahan se oli... Onestepejä tai yhtään mitään raskauskeijun tai kotitestin tilattua tai saatua testiä en käytä enää koskaan!!! Sekä viime että tässä kuussa todella räikeät viivanpaikat. @Jesbe toivottavasti sulta kuuluu parempia uutisia pian :smiley-angelic001:Heartred

Muokattu viimeksi:
Onko muita joilla ovis arviolta maanantain 6.7 tienoilla? Itselläni varmaan aika tarkkaan niihin aikoihin :grin

Minä oottelen ovista saapuvaksi, kierto kyllä vaihellut enkä ikinä ole tikuttanut ovista mutta flo ennustaa ensi viikolle ovista..saa nähdä minkäkainen tämä kierto sitten on o_O mutta siis täällä odotellaan ovista jo kovasti:grin

Juon kyllä. Olen rajoittanut siihen yhteen kuppiin päivässä.
Toki, jos on kylähullu olen sen toisenkin saattanut juoda, koska muuten jäisin heti kiinni raskaudesta. Minähän en koskaan kahvista kieltäydy :hilarious:

Tietty pitää vähän katsoa myös muita kofeiinipitoisia tuotteita ruokavaliossa.. esim. suklaa :bag:

Ja vielä, onnea!!:Heartred tuu tuonne maaliskuisiin, kun siltä tuntuu :happy:

Edit. KYLÄHULLU = kyläilty :laughing001

Mä olen ollut kauhea kahviaddikti aina ja nyt sitten täytyy rajoittaa. Onneks kahvi on alkanu maistumaan vähän oudolle, niin ehkä se jää luonnostaan pois. :grin Silti aina välillä rupee tekee kauheesti mieli kahvia!

Kiitos, mä tulen sinne piakkoin. :happy: Teen vielä digin ja enköhän sitten uskalla siirtyä.

Hieno viiva! :happy093
Mä join kahvia välillä reilustikkin yli suositusten kun odotin, mutta nyt aion vaihtaa kofeiinittomaan sitten kun raskaudun. En suosittele juomaan hirveästi kahvia, vaikka ite niin tein. Terve vauva mulla kahvista huolimatta on ja saattaa leikkiä pahvimukilla itekseen puoli tuntia, eli keskitymisvaikeuksia ei ole. laughing7

Meillä vesikatko koko päivän, onneksi veli asuu ihan lähellä niin ei tartte ilman vessaa kärvistellä :grin

Muuten täällä taitaa tänään käydä tie testikaupoille, miehen kanssa eilen puhuttiin, että nyt viimeistään on syytä rajoittaa testien käyttöä, kun sinne uppoaa niin valtavasti rahaa, jos jatkuvasti testaa, siispä oon ihan tyytyväinen, että testaan vasta, kun on aihetta :grin tarttee lukita kaappi, ettei vahingossakaan mee sinne etuajoissa :hilarious:

Dpo8 ja kahvi närästää sairaasti, vaikka syön nyt pitkää kuuria vatsansuojalääkettä iho-ongelmien vuoksi. Tää yksikin kupponen tekee tiukkaa. :grumpy: Vatsa edelleen kun pallo ja rinnat kipeät. Jännä, kun en oo tässä kierrossa yhtään ollut niin kärttyinen, mulla tuo keltarauhasen puute teki kamalat mielialaongelmat, ehkäpä keho alkanut nyt hiljalleen elpyä :happy:

Tänään aamulla mietin viimeistä kevättä ja tajusin, että tosi loppuunpalanuthan mä olin. Liikaa treeniä, töitä, surua, opintoja - kaikkea. Laihduin aivan valtavasti vaan pelkästä stressistä. Nyt nuo kilot on tulleet ryminällä takaisin, mutta yritän ajatella, että sillä ei ole mitään väliä, koska sain ainakin hormonitoimintani takaisin. Silti välillä se piru nostaa päätään, että pitäisi laihduttaa. Viimein mä olen kuitenkin oppinut suhtautumaan tuohon: antaa ajatusten tulla ja mennä, ei paino kerro mitään terveydentilasta. Ja paljon mulla oli opittavaa: kukaan ei pysty tekemään määräänsä enempää. Eikä kukaan muu voi laittaa rajoja kuin sinä itse. Liika on liikaa. Mulla oli opittavana se suuri juttu siitä, ettei liiallisella urheilulla paranneta kuntoa vaan päinvastoin. Piti käsitellä oman pään sisällä sitä liikunta- ja terveysaddiktiota, opetella kantapään kautta lepäämään ja syömään kunnolla, opetella suremaan suru pois. Ja miten noloa onkaan sanoa, että mä en osannut pitää itsestäni huolta. Aikuinen ihminen, en ymmärtänyt mitä itselleni tein. Mutta tästä opittiin.
Vaikeat ajat puhuttelee meistä jokaista omalla tavallaan, mutta mä uskon silti siihen, ettei elämässä mikään ole sattumaa. Tiedän, sitä on tosi vaikea ajatella näin, kun elämässä on tapahtunut jotain oikeasti kamalaa. Kuitenkin itse olen yrittänyt tästä ammentaa voimaa.

Tulipa pitkä sepustus, halusin vaan jakaa ajatuksiani, kun tää yrittäminenkin välillä koettelee elämää ja sitten elämässä sattuu kaikkia haasteita. Nousi ajatuksiini nää asiat siksikin, kun mies kertoi töihin ajaessaan ajaneen yhden kanavan sillan yli ja se oli täynnä kynttilöitä. Ilmeisesti kyse oli itsemurhasta. Itse oon vapaaehtoisena valtakunnallisessa kriisipuhelimessa ja nää tilanteet on aina yhtä surullisia, vaikka kyseessä olisikin täysin tuntematon ihminen. Sillä ihmisellä on kuitenkin aika usein joku joka välittää. Mulla itsellänikin oli yhdessä vaiheessa tosi synkkiä ajatuksia elämästä, siksi kai mä haluan sanoa, että elämä on elämisen arvoista silloinkin kun se ei tunnu siltä. Pelottaa välillä ajatella mihin olisin ajautunut ilman miestäni. Veljeni pari vuotta sitten yritti itsemurhaa ja siksi ajattelin, että tuo suru olisi voinut osua yhtä hyvin meidänkin kohdalle. Sitä aikaa en varmasti ikinä unohda. Minusta kaikki nämä tilanteet ja tapahtumat olisi estettävissä, nämä kuolemat on täysin turhia. Itse ajattelen vieläkin, että jos me joskus lapsi saadaan pyydän yhdeksi kummiksi veljeäni, haluan osoittaa, että myös hänellä on tärkeä paikka elämässämme ja, ettei elämä olisi lainkaan hyvää ilman häntä.
Tulipa nyt synkkää tekstiä, mä oon taas näin herkkänä, parit itkutkin tuli tirautettua :nailbiting:

Pidetään kuitenkin itsestä ja toisistamme huolta, silloin kun toinen siihen ei itse pysty. Meistä kukaan ei ole toistaan vähempiarvoisempi, elämässä ei tarvitse aina saavuttaa asioita, toisinaan riittää se, että on vain olemassa :Heartred

Voimiksia näihin päiviin, kaikille :hug013

Onko täällä muita joilla on menkkaoireita yli viikon aiemmin kuin menkkojen pitäis alkaa?
Normalisti voi olla viikko ennen menkkoja vähän vatsakipuja, mutta nyt mulla alkoi tosi kovat menkkakivut 11 päivää ennenku niiden olisi pitänyt alkaa, niin huvikseni testasin ja haamuhan sieltä tuli:angelic: vähän ehdin jo huolestua kun ei viiva oikeen tahtonut kunnolla lähteä vahvistumaan, mutta tämän aamun testi näyttää jo paremmalta. Menkat pitäisi siis alkaa huomenna.

Liitteet

• Screenshot_20200702_090106.jpg
    Screenshot_20200702_090106.jpg
    16.8 KB · Katsottu: 156
Normalisti voi olla viikko ennen menkkoja vähän vatsakipuja, mutta nyt mulla alkoi tosi kovat menkkakivut 11 päivää ennenku niiden olisi pitänyt alkaa, niin huvikseni testasin ja haamuhan sieltä tuli:angelic: vähän ehdin jo huolestua kun ei viiva oikeen tahtonut kunnolla lähteä vahvistumaan, mutta tämän aamun testi näyttää jo paremmalta. Menkat pitäisi siis alkaa huomenna.
No toi ei enää ole mikään haamu vaan selkeä Plussa! Onnea. :Heartred

Huutelen vielä tähän väliin oma tilaa taas :grin

Lääkäri otti kantaa lääkitykseen! Sain uuden reseptin ja turvallisen lääkkeen raskaus- ja imetysaikana, jota voin syödä tupla-annoksella jopa, jos siihen on tarvetta. Lääkäri vielä lausunut, että autoimmuunipohjalla ilmenevä sairaus, joten hoitokin sen mukaista myös raskausaikana :) Lisäksi kortisoni varalla, mutta sitä suositeltiin käyttämään vain kuureina mahd. 1-3 päivää peräkkäin turvotuksiin ja toivotaan, että sen pidempää käyttöä vältetään raskausaikana. Myös epipen on turvallinen, jos tulee voimakas lähes anafylaktinen reaktio. Vatsansuoja lääkekään ei ole kielletty, muttei toivottukaan, jos sen käyttö ei välttämätöntä.
Mä olen niin onnellinen tästä ihopolin toiminnasta, että laitoin sinne jopa palautetta todella hyvästä hoidosta :happy:

Nyt mä meen apteekkiin ja kaupoille, hyvillä mielin voin kyllä jatkaa yritystä, vaikkei tästä kierrosta plussaa tulisikaan, kun tiedän, että ilman lääkkeitä ei ole pakko pärjätä eikä niistä aiheudu mitään pysyvää haittaa vauvaa ajatellen. Päinvastoin, saattaa olla, että kun perussairaus on hyvässä hoitotasapainossa käy tärppikin nopeammin. :angelic:

Kylläpä sitä taas toiveet lähti lentoon :rolleyes:

Selkeästi näkyy, onnea! :hello2

Onnea plussanneet ja päh negoista <3

Täällä ei oo testattu vielä eikä vielä ole menkat niin katsotaan miten käy

Mä olen ollut taka-alalla jo pidempään.. nyt siis 7 kierto meneillään ehkäisyn lopettamisesta. Outoja oireita ollut jo reilu puoli vuotta, ja nyt vasta asia otettiin kunnolla todesta (tammikuussa lääkäri nauroi kun kävin valittamassa kuumia aaltoja) ja nyt saatiin selville että mun estrogeenitaso on todella alhainen :sad001 pelkona että vaihdevuodet ovat alkaneet, jatkotutkimuksia tulee kunhan ensin selvittelevät mitä tässä kannattaisi tehdä. Ikää mulla siis 31 vuotta.. lääkäri totesi että raskautuminen on periaatteessa vielä mahdollista, koska kuukautiskierto on vielä jonkinlainen. Mutta rivien välistä oli havaittavissa että se ei tule olemaan helppoa/välttämättä onnistua :sad001 onneksi meillä jo kaksi lasta, mutta kyllä meinaa itku tulla kun tätä asiaa ajattelen.

Haluan vielä lopuksi onnitella teitä kaikkia plussanneita :Heartpink ja toivottaa tsemppiä kaikille piinailijoille :happy119

Takaisin