Raskaaksi 2020

Mä palaan tähän ketjuun :sad001
Eilen todettiin ultrassa viikko sitten keskeytynyt raskaus, joka tyhjennettiin lääkkeillä kotona.
Nyt jännitän, onko tyhjennys onnistunut, vai joudunko jälleen myös kaavintaan.
Mietin, jos kävisi yksityisellä ultrassa tarkistamassa, oman mielenrauhan vuoksi.

Lähipiirissä taas vauvauutisia, kyllä kirpaisi hymyillen onnitella
Mutta eihän siinä tilanteessa voi esikoisensa odotuksesta innostuneelle kertoa omasta tilanteestaan. Siinä vaan sitten yrittää painaa omat tunteensa syrjään, ja antaa sille toiselle tilaa, ja puhua itsestä joskus muulloin. Ei siis tiedä minun keskenmenosta.

Vielä meille vauvaa toivotaan, joten palaan tänne kirjoittelemaan.

Pahoittelut:Heartbigred:Heartbigred

Zarar_ mä voin sanoa että mulla oli iso kynnys tehdä testi nyt jostakin syystä. Mun maha on turvonnut kovaksi (varmaan ummetus) joten näön mukaan luulisi et oon jo pitkällä raskaana. Sun oireet on lupaavat. Mä jännitän sun puolesta. Lähinnä jännä juttu että mä jotenkin mietin et teen testin jotta on vähän kärryillä milloin ovis eli selkeästi odotin joko vahvaa viivaa tai sitten tuollaista josta voi päätellä että ei ole todellakaan dpo16!

Huoh nyt vaan rentoudutaan ja sit joukolla masliskuisiin.. mä oon ihan höpö. Aiemmin en oo enää viitsinyt innostua testeist tai haamuista mut nyt kello kilisee ja mä oon ihan höpö.

Mulla on myös ekoja kertoja ollut oviskivut ensimmäisen raskauden jälkeen. En oikeen tiedä miks se menee niin, mut monilta kuullut samaa. Nyt kolmen jälkeen kivut on pahemmat kun menkoissa. Heräilen yöt vihlasuihin ja kipuihin. Rinnat ei oo arat, mut alaselkä välillä tulessa ja ”alavatsa” täynnä tuntemuksia ja heräilyistä ja kuvuista oon vihanen kun ampiainen . Limoista oon kyl aina helposti nähnyt oviksen, mut en niitä oo kauaa vielä osannut ”lukea”.

Mut tosiaan kaikki yksilöitä. Kaveri kenellä kolme lasta (isoja jo) on vasta nyt huomannut et jotain tuntemuksia on puolessavälissä kiertoa :smiley-ashamed004 . Varmasti paljon ihmisiä jotka ei huomaa ollenkaan niitä :) . Sama kun menkoissa, toiset selvii lääkkeittä, sitetiö vaan vaihdellen ja toisilla siihen oma lääkitys.
Toi on just et kkm jälkeen tuntu kaikki mahdollinen kipuilu mitä aiemmin ei oo pannut merkille ja olotilat kivut ja just ihme oireita ja mun kaveri vitsailee et mä oon joka kerta raskaana ku ovis oireet alkaa ku ne on niin samanlaisia mulla ainakin . Rinnat turposi ja oireet mulla eka nyt hävisi tullakseen takaisin . Eli melko paljon muistuttaa ovis oireita myöskin. Naisen keho on monimutkainen ja jokainen yksilö. Hienosti kirjoitettu.

(Mun Suomen kieli unohtuu kohta kirjoittaessa kun kirjoitan sanat väärinpäin ku puhun päivittäin koko ajan itselleni vierasta kieltä niin anteeksi oudot lauseet)

Me jännäillään samaan tahtiin. Mulla tänään myös CB hymyili ja kokeilin jollain apteekin testillä niin koskaan en ole niin tummaa toista viivaa saanut saman merkin testiin. Mulla on tänään menossa kp 32. Jos vaan jotenkin pystyn sinnittelemään niin että testaisin sillon kun mun loma alkaa eli 17.7. Silloin ois dpo 15 ja varmasti pitäis näkyä. Tietenki sillä oletuksella että menkat ei ala.

Noniin voidaan piinailla yhdessä :hilarious:
Mä joka kerta päätän, että testaan vasta kun menkat myöhässä ja sorrun aina testailemaan dpo 11 :grin Katotaan mihin asti nyt pinnistelen.

Mä joka kerta päätän, että testaan vasta kun menkat myöhässä ja sorrun aina testailemaan dpo 11 :grin Katotaan mihin asti nyt pinnistelen.
Mäkin vannoin että nyt ei testei niin pyh pah. No, testataan nyt sitten kaikki ;) ja eihän siitä haittaa ole... Ite kolme ihan negaa kun kierto vähän hukassa. Piinailu on ihan kauheaa ja sit ku testaa dpo10 haamu niin ....... Plussatuulia

Itseni tuntien en varmasti pysty odottamaan niin pitkään testailujen kans. Mietin jo sitäkin jos aloittaisin testailut viikon päästä su ja päivittäin testaisin niin pitkään ku testejä riittää. Jos en ihan väärin laskenut niin niitä on 9. Ja ainahan niitä saa lisää.

Oliko tässä vai muualla puhetta ananas luteaalissa. En tässä kierrossa juonut greippimehua, vitskut ottanut mut en joka päivä ja thyroxin mennyt. Alkoholia ei paljoa mut huomasin et söin ananasta juuri jos ollaan kartalla niin dpo4-7 ananasta välipalana ja muutenkin mutta ton muistan ku mietin et jaa tuottaakohan tulosta..

^ miten ton ananaksen pitäis vaikuttaa?

onnea plussanneille!! :Heartred

nyt aristaa rintoja oikeesti. Viime kierrossa se oli luteaalissa vähän sellasta hakemalla haettua, et onkohan nyt jotain pientä tuntemusta vai ei. :confused004 Myös vasen alamaha nippaa, luulin lenkillä pistokseksi, mutta niinpä vaan tuikkii illan mittaan muutenkin.

^ miten ton ananaksen pitäis vaikuttaa?

onnea plussanneille!! :Heartred

nyt aristaa rintoja oikeesti. Viime kierrossa se oli luteaalissa vähän sellasta hakemalla haettua, et onkohan nyt jotain pientä tuntemusta vai ei. :confused004 Myös vasen alamaha nippaa, luulin lenkillä pistokseksi, mutta niinpä vaan tuikkii illan mittaankin.

En tiedä onko tää faktaa, mut jostain olin lukevinani, korjatkaa jos oon väärässä :grin mut siis ananas on varsin histamiinipitoinen ruoka-aine, se ei pelkästään sisällä sitä vaan laittaa elimistön tuottamaan histamiinia voimakkaasti. Alkio tarttee taas histamiinia, jotta se voi kiinnittyä kohtuun tukevasti ja siten vois ajatella, että histamiinipitoiset juomat ja ruuat, kuten sitrushedelmät tai punaviini auttais tässä kiinnittymisessä. :)

Ja mullakin tota tissikipua. Mut ehkä mä yritän suunnata ajatuksia tästä tarkkailusta vaan vähän toisaalle. Ärsyttää vaan tää ruokahaluttomuus, tänäänkin mennyt vaan pari kaurajugua, muroja riisijuoman kera sekä sitten leipää, illasta vähän salaattia. :wtf:

Toi on just et kkm jälkeen tuntu kaikki mahdollinen kipuilu mitä aiemmin ei oo pannut merkille ja olotilat kivut ja just ihme oireita ja mun kaveri vitsailee et mä oon joka kerta raskaana ku ovis oireet alkaa ku ne on niin samanlaisia mulla ainakin . Rinnat turposi ja oireet mulla eka nyt hävisi tullakseen takaisin . Eli melko paljon muistuttaa ovis oireita myöskin. Naisen keho on monimutkainen ja jokainen yksilö. Hienosti kirjoitettu.

(Mun Suomen kieli unohtuu kohta kirjoittaessa kun kirjoitan sanat väärinpäin ku puhun päivittäin koko ajan itselleni vierasta kieltä niin anteeksi oudot lauseet)

En oo ainakaan huomannut sulla outoja lauseita tai sana järjestyksiä :laughing002 . Luin jonkin aikaa sun viestejä ja sit vasta kuulin et elelet ulkomailla :) .

Mulla rinnoissa ollut tuntemuksia vaan kun ollut raskaana. Se on hyvä merkki, koska sitä ei tosiaan muuten ole. Kerroin myös täällä aijemmin et toisessa raskaudessa torkahdin kaks kertaa kylpyyn. Josta sillon pelästyin kun olin lapsen kanssa. Ekasta nukahtemin autokoulunpenkille. Sit kun aloin odottaa kolmatta, olin vielä kotona, niin eipä sitä väsymystä sit huomannutkaan. Vaikka aijemmin se oli niin selkeä merkki. Jotenkin kotona lasten kanssa oli vissiin niin paljon mahdollisuus päivän aikana levätä, vaikka käytännössä ei silti tuntunatkaan :p:grin

Just ton takia miehelle en vielä puhunut mut peukut pystyyn meidän puolesta! Mulla olisi laskettu aika todennäköisemmin 12.3 kuin 5.3 .. mun viesti oli vähän outo tossa sori, jossakin pilvilinnassa nyt oon ollut koko päivän
Joo muakin nyt vähän kaduttaa että menin möläyttää miehelle... En vaan pystyny olemaan kertomatta :hilarious: huomenna teen uuden herkemmän testin. Milloin sä meinasit testata taas? :smiley-bounce012

En oo ainakaan huomannut sulla outoja lauseita tai sana järjestyksiä :laughing002 . Luin jonkin aikaa sun viestejä ja sit vasta kuulin et elelet ulkomailla :) .

Mulla rinnoissa ollut tuntemuksia vaan kun ollut raskaana. Se on hyvä merkki, koska sitä ei tosiaan muuten ole. Kerroin myös täällä aijemmin et toisessa raskaudessa torkahdin kaks kertaa kylpyyn. Josta sillon pelästyin kun olin lapsen kanssa. Ekasta nukahtemin autokoulunpenkille. Sit kun aloin odottaa kolmatta, olin vielä kotona, niin eipä sitä väsymystä sit huomannutkaan. Vaikka aijemmin se oli niin selkeä merkki. Jotenkin kotona lasten kanssa oli vissiin niin paljon mahdollisuus päivän aikana levätä, vaikka käytännössä ei silti tuntunatkaan :p:grin
Zarar ehti jo kertoa sen ananaksen vaikutukset. Mä oon ihan väsy ja yleensä mun rinnat kipuilee nyt ne vaan on painavat ja pinkeet, herään aikaisin ja sit luulen että olen flunssassa mut se menee päivän mittaan ohi. Väsy oon niin et mietin unille menoa..

Mä joo asun ulkomailla ja miehen kanssa puhutaan hänen äidinkieltä ja kun oon innoissani tai näin niin kirjoitan höpödti. Kuten että täällä ei ole tuulta viileää ja sit ihan kuin saunassa kuumassa (sanat väärinpäin tulee monesti) ..

Ananasta en oo ennen luteaalissa ottanut, punkkia kyllä mutten tässä kierrossa. Jospa siinä on perää kerta testi hasmuilee. Toisaalta tässä kierrossa heitin myös hanskat tiskiin plussan suhteen. Muistan ton et nukahdit ja mietin sitä ku itse tossa ku katsoin telkkua niin silmät painui kiinni.

Joo muakin nyt vähän kaduttaa että menin möläyttää miehelle... En vaan pystyny olemaan kertomatta :hilarious: huomenna teen uuden herkemmän testin. Milloin sä meinasit testata taas? :smiley-bounce012
Mä testaan joko huomenna tai vkloppuna jos ei oo menkkoja. Ku sunnuntai on se virallinen Flo ennuste näköjään ku katsoin tarkemmin eli jos lauantaina ei niin testaan uusiksi jos maltan odottaa. Jos se on vahvistunut kunnolla niin kerron miehelle kun oon soittanut terkkariin ja pyytänyt ajan varhaisultraan jos tää on plussaa enteilevää..

Mies meillä ehkä liikaa miettisi joten en halunnu ja myöskin on livenä näkyvä et olisi nähnyt sen mutta niin. En vielä halua ettei tuu sitä et pitää selittää miksi tulikin menkat... No joo nyt pidetään kaikki raajat ristissä, vahvistuksia viivoilla ja sit tarrasukkia pienille. Oi mä oon nyt liian innokas :bag:

Mä testaan joko huomenna tai vkloppuna jos ei oo menkkoja. Ku sunnuntai on se virallinen Flo ennuste näköjään ku katsoin tarkemmin eli jos lauantaina ei niin testaan uusiksi jos maltan odottaa. Jos se on vahvistunut kunnolla niin kerron miehelle kun oon soittanut terkkariin ja pyytänyt ajan varhaisultraan jos tää on plussaa enteilevää..

Mies meillä ehkä liikaa miettisi joten en halunnu ja myöskin on livenä näkyvä et olisi nähnyt sen mutta niin. En vielä halua ettei tuu sitä et pitää selittää miksi tulikin menkat... No joo nyt pidetään kaikki raajat ristissä, vahvistuksia viivoilla ja sit tarrasukkia pienille. Oi mä oon nyt liian innokas :bag:
Mulla olis pitäny alkaa menkat jo tänään... Siksi kai pitäis viivan olla jo vahvempi enkä uskalla innostua :sorry: mutta huomenna olen jo toivottavasti viisaampi. Vahvistumisia toivon kovasti sinullekin :hello2

Mulla olis pitäny alkaa menkat jo tänään... Siksi kai pitäis viivan olla jo vahvempi enkä uskalla innostua :sorry: mutta huomenna olen jo toivottavasti viisaampi. Vahvistumisia toivon kovasti sinullekin :hello2

Saattaa olla vahvempi viiva toisella testillä. :happy: mulla kuva tuolla aiempana, toinen "herkkä" one step, ja toinen pc, samasta pissistä dipattu ja pc:ssä paljon vahvempi ja selkeämpi viiva :happy:

Ite testailen vasta kun menkat myöhässä. Jos pelkkien oireiden takia testailisin niin tekisin 2 viikkoa päivittäin useamman ennen menkkoja :hilarious: Lisänä teksti jonka bongasin täältä. Nyt kun tuon muistaa niin tulee rahat käytettyä järkevämmin kuin vain pissan imeytykseen:joyful:

”Mikäli munasolu ei ole hedelmöittynyt ja kiinnittynyt, keltarauhanen rappeutuu kierron viimeisellä viikolla. Hormonitasojen nopea lasku voi aiheuttaa esimerkiksi rintojen arkuutta, turvotusta, lihassärkyä ja päänsärkyä. Se voi vaikuttaa myös mielialaan: nainen voi olla ennen kuukautisia tavallista itkuisempi, masentuneempi tai ärtyisempi. Myös makeannälkä voi vaivata enemmän kuin muulloin.”

Minä liityn tähän jengiin nyt kokonaan. Toiveissa kevät-/kesävauva 2021. Edellinen sai alkunsa siinä kohtaa, kun oli useampi kuukausi oltu ilman ehkäisyä eikä mitenkään yrittämällä yritetty. Nyt tilasin ovistestejä jo valmiiksi, niin osaa ajoittaa yritystä :grin Menkat loppui siis eilen, eli uusi kierto aluillaan. Mulla on ollut jo ennen esikoista käytössä Natural cykles sovellus ja olen aktiivisesti mitannut aamulämpöjä. Toivon sen olevan avuksi ovulaation hakemisessa.

Testasin huvikseen nyt illalla jo tallettelun jälkeen vielä ovista, ja se tallettelu tais olla oikein hyvään aikaan. :grin Katsotaan jos nyt torstaina vielä ehtisi toistamiseen. :woot:

Asian kääntöpuoli on sit se, että tästä alkaa taas tää piinaavin ajanjakso kierrossa. :nailbiting: Yritän olla nyt siis aktiivisesti miettimättä, mikä dpo on meneillään, kun on tosiaan kesälomakin alkamassa perjantaina. :eek: Ääääk.

Aloin miettiä myös, että oonkohan noihin digeihinkään koskaan saanut tasavahvoja viivoja. :think005 En jotenkin muista, mutta jotenkin yllätyin, kun kaivoin tuon tikun laitteesta ulos.

Liitteet

• IMG_20200702_001143.jpg
    IMG_20200702_001143.jpg
    14.8 KB · Katsottu: 117
Muokattu viimeksi:
Takaisin