Raskaaksi 2020

Normalisti voi olla viikko ennen menkkoja vähän vatsakipuja, mutta nyt mulla alkoi tosi kovat menkkakivut 11 päivää ennenku niiden olisi pitänyt alkaa, niin huvikseni testasin ja haamuhan sieltä tuli:angelic: vähän ehdin jo huolestua kun ei viiva oikeen tahtonut kunnolla lähteä vahvistumaan, mutta tämän aamun testi näyttää jo paremmalta. Menkat pitäisi siis alkaa huomenna.
Onnea, hieno viiva :happy: kuinka monta päivää ennen oletettuja menkkoja teit ekan haamun? 6 pv?

On jotenkin ihanan levollinen mieli nyt tässä kierrossa verrattuna edelliseen. Edellisessä ei oikein tiennyt että mitä tulemanpitää ja milloin. Nyt on jopa häiritsevän seesteinen olo vaikka tietää että sitä voi jotain isoa ja mahtavaa tapahtua! Jotenkin semmoinen sisäinen rauha. Tänään menossa dpo8, maanantaina tai tiistaina vois ehkä testata, vaikka menkkoja lupailtu vasta torstaille. Eihän testissä mitään vielä välttämättä näy dpo 12 tai 13, mutta eipä se varmaan haittaa vaikka testaa. Mä en jotenkin odota mitenkään ilmiselviä ja voimakkaita oireita kun ei niitä ollut äidilläni eikä siskollani. Tissit on kipeät ja aivan pallot, eilinen pyöräily normiliiveillä ei tuntunut hyvältä. Eikä nämä tunnu enää istuvankaan niihin liiveihin kuten ennen. Aivastus on herkemmässä ja aamulla olin ekaa kertaa pitkään aikaan tukossa. Vetämättömyyttäkin on ehkä vähän enemmän tavalliseen verrattuna. Jotain tuntemuksia myös alamasulla, mutta niistä en sit tiedä. Vessaankin on tarve ehkä vähän enemmän mennä, en oo ihan varma. Ei toki niinkuin joillain on täällä :joyful:

Kaikki noi ylläolevat (paitsi tissit) vois kyllä aika tehokkaasti ignoorata kun ei oo mitään kauhean huomiotaherättäviä juttuja, ellei sitten vähän seurailis.

T: se henkilö, joka lupas olla analysoimatta (kuten lupas olla tekemättä monia muitakin asioita :joyful: )

Minä liityn tähän jengiin nyt kokonaan. Toiveissa kevät-/kesävauva 2021. Edellinen sai alkunsa siinä kohtaa, kun oli useampi kuukausi oltu ilman ehkäisyä eikä mitenkään yrittämällä yritetty. Nyt tilasin ovistestejä jo valmiiksi, niin osaa ajoittaa yritystä :grin Menkat loppui siis eilen, eli uusi kierto aluillaan. Mulla on ollut jo ennen esikoista käytössä Natural cykles sovellus ja olen aktiivisesti mitannut aamulämpöjä. Toivon sen olevan avuksi ovulaation hakemisessa.

Tervetuloa matkaan! :smug: Toivottavasti tärpää pian

Käsittäkseni aamulämmöt nousee n. 0,5 astetta vasta munasolun irrottua, joten siitä huomaa oviksen tapahtuneen jo :angelic:

Testasin huvikseen nyt illalla jo tallettelun jälkeen vielä ovista, ja se tallettelu tais olla oikein hyvään aikaan. :grin Katsotaan jos nyt torstaina vielä ehtisi toistamiseen. :woot:

Asian kääntöpuoli on sit se, että tästä alkaa taas tää piinaavin ajanjakso kierrossa. :nailbiting: Yritän olla nyt siis aktiivisesti miettimättä, mikä dpo on meneillään, kun on tosiaan kesälomakin alkamassa perjantaina. :eek: Ääääk.

Aloin miettiä myös, että oonkohan noihin digeihinkään koskaan saanut tasavahvoja viivoja. :think005 En jotenkin muista, mutta jotenkin yllätyin, kun kaivoin tuon tikun laitteesta ulos.

Mun ovisplussa oli tuolla samalla laitteella vieläkin haaleampi. Mutta oireiden ja lämpöjen perusteella uskoin siihen :rolleyes: Mä oon joskus saanu aiemmin ihan huutavan sinisen testiviivan tuohon ja myös yllätyin, kun viiva olikin niin haalea vaikka digi hymyili... :joyful:

Onnea, hieno viiva :happy: kuinka monta päivää ennen oletettuja menkkoja teit ekan haamun? 6 pv?

Joo elikkä 6 päivää ennen menkkoja tein haamun. Ja se oli ihan tavallinen pc eli ei edes mikään erityisen herkkä testi? (korjatkaa jos olen väärässä) niin vähän epäilyttää että voisko tämä olla pidemmällä mitä luulen, vaikka oli ihan normaalit menkat viimeksi ja alkoivat ihan ajallaan.. Nyt kun tuo aamuinen testi näytti vahvistuneen, niin yhtäkki on kaikki oireet kadonnu:think005

Tein herkän rfsu:n testin ja ihan puhdas negahan se oli... Onestepejä tai yhtään mitään raskauskeijun tai kotitestin tilattua tai saatua testiä en käytä enää koskaan!!! Sekä viime että tässä kuussa todella räikeät viivanpaikat. @Jesbe toivottavasti sulta kuuluu parempia uutisia pian :smiley-angelic001:Heartred
Inhottaa kun herättää turhaa optimismia. Mulla juilii ja pelottaa koko ajan et menkat tulee mut yritän olla rennosti ja kävin heti aamusta altaalla uimassa ja mietin muita asioita... Toivottavasti ensi kierto on sitte se kierto molemmilla jos tämä kierto päätyy menkkoihin.

Mäkin pelkään et on törky viivanpaikka mut verrattuna muihin mitä on tullut niin ei oo vaan on yhtä paksu ja väriä mut kyl sunkin testis näkyi olevan viiva niin ikävä et nyt negaa mut ehkä uusi testi...

Lääkäri sanoi, että pitäisi odottaa yhdet kuukautiset ennenkuin voi aloittaa yrittämisen uudestaan. Onkohan siihen muuta syytä, kuin että raskauden kesto on helpompi selvittää?

Lääkäri sanoi, että pitäisi odottaa yhdet kuukautiset ennenkuin voi aloittaa yrittämisen uudestaan. Onkohan siihen muuta syytä, kuin että raskauden kesto on helpompi selvittää?

Luin jostain, että raskaus voi alkaa normaalisti ennen kuukautisiakin mutta sitä suositellaan, että kohtu ehtii palautua kunnolla (korjatkaa joku jos oon väärässä). Tiedän kyllä parikin tyyppiä, joilla ei tullut keskenmenon jälkeen menkkoja enää olleskaan, kun saivatkin uudelleen plussat :)

Tsemppiä sinulle ja toivottavasti pääsette pian taas jatkamaan yritystä

Inhottaa kun herättää turhaa optimismia. Mulla juilii ja pelottaa koko ajan et menkat tulee mut yritän olla rennosti ja kävin heti aamusta altaalla uimassa ja mietin muita asioita... Toivottavasti ensi kierto on sitte se kierto molemmilla jos tämä kierto päätyy menkkoihin.

Mäkin pelkään et on törky viivanpaikka mut verrattuna muihin mitä on tullut niin ei oo vaan on yhtä paksu ja väriä mut kyl sunkin testis näkyi olevan viiva niin ikävä et nyt negaa mut ehkä uusi testi...
Joo, menkkoja tässä odottelen alkavaksi... Eilen olis pitäny alkaa cluen mukaan. Tosin mulla kierto nyt heittelee muutenkin muutamalla päivällä usein. Ja oon ollu tosi stressaantunut nyt töiden takia ja ennenkin stressin takia on menkat viivästyneet :arghh:

Mun ovisplussa oli tuolla samalla laitteella vieläkin haaleampi. Mutta oireiden ja lämpöjen perusteella uskoin siihen :rolleyes: Mä oon joskus saanu aiemmin ihan huutavan sinisen testiviivan tuohon ja myös yllätyin, kun viiva olikin niin haalea vaikka digi hymyili... :joyful:

Joo tää on jännä. Tuolle laitteen viivalle kävi nyt myös niin, että yön yli kuivuttuaan se on haalistunut. Silloin heti testin jälkeen oli yhtä vahvat viivat. :grin Jotenkin ajattelin, että kuivuminen tekisi päin vastoin, mutta ei näköjään tässä tapauksessa.

Keho ehtisi levätä? En tiedä, mä en oo saanut tuota ohjetta kuin kkm raskaudessa et keho palautuu vähän

Joo, menkkoja tässä odottelen alkavaksi... Eilen olis pitäny alkaa cluen mukaan. Tosin mulla kierto nyt heittelee muutenkin muutamalla päivällä usein. Ja oon ollu tosi stressaantunut nyt töiden takia ja ennenkin stressin takia on menkat viivästyneet :arghh:
Mulla on varmasti juuri stressin takia kierto päin honkia mut onneks on ilmeisesti ovis ollut lämpöjen perusteella ja toivon että viiva vahvistuu ja jos ei niin yritän ajatella et yritti ainakin tapahtua jotakin

Mitähän tää mun kroppa oikein puuhailee? Ehdin toiveet oviksen suhteen jo heittää romukoppaan mut nyt tänä aamuna tämmönen tuli o_O ei se vieläkään + oo, mutta lähellä. Jos se vielä sieltä tulee niin varmaan aika pitkä kierto luvassa....

Liitteet

• IMG_20200702_102123.jpg
    IMG_20200702_102123.jpg
    25.1 KB · Katsottu: 133
Kp1 ja i haittoja an olemattomat kk.. Siteeseen ei jää mtn. Vv mukana tulee:dead: jospa pian hanat aukeisi

Mä olen ollut taka-alalla jo pidempään.. nyt siis 7 kierto meneillään ehkäisyn lopettamisesta. Outoja oireita ollut jo reilu puoli vuotta, ja nyt vasta asia otettiin kunnolla todesta (tammikuussa lääkäri nauroi kun kävin valittamassa kuumia aaltoja) ja nyt saatiin selville että mun estrogeenitaso on todella alhainen :sad001 pelkona että vaihdevuodet ovat alkaneet, jatkotutkimuksia tulee kunhan ensin selvittelevät mitä tässä kannattaisi tehdä. Ikää mulla siis 31 vuotta.. lääkäri totesi että raskautuminen on periaatteessa vielä mahdollista, koska kuukautiskierto on vielä jonkinlainen. Mutta rivien välistä oli havaittavissa että se ei tule olemaan helppoa/välttämättä onnistua :sad001 onneksi meillä jo kaksi lasta, mutta kyllä meinaa itku tulla kun tätä asiaa ajattelen.

Haluan vielä lopuksi onnitella teitä kaikkia plussanneita :Heartpink ja toivottaa tsemppiä kaikille piinailijoille :happy119

Keltainenkuu voimahalit täältä :Heartred Mietinkin, että mihin katosit, mutta luulin että plussasit.
Eikös sullakin ollut km taustaa? Mietin vain kun mulla keskenmeno laski estrot niin alas, etten edes ovuloinut. :smiley-ashamed008 Toisilla kroppa näyttää reagoivan voimakkaammin hormonaalisiin muutoksiin. Mutta hyvä, että sait jatkotutkimuksia, mä niin pidän peukkuja vielä, että teille vielä vauva suotaisiin tavalla tai toisella :Heartred
Vieläkö aiotte kuitenkin jatkaa yritystä?
Ja pakko sanoa, että osa lääkäreistä on ihan ihmeellisiä, nauraa potilailla ja sitten on kuitenkin oikea sairaus tai jotain pahasti pielessä. Niin oli minunkin kohdalla. Pitäs pistää tommoset konitohtorit pois tuolta alalta :angryfire
Tsemppiä:hug013

Mä olen ollut taka-alalla jo pidempään.. nyt siis 7 kierto meneillään ehkäisyn lopettamisesta. Outoja oireita ollut jo reilu puoli vuotta, ja nyt vasta asia otettiin kunnolla todesta (tammikuussa lääkäri nauroi kun kävin valittamassa kuumia aaltoja) ja nyt saatiin selville että mun estrogeenitaso on todella alhainen :sad001 pelkona että vaihdevuodet ovat alkaneet, jatkotutkimuksia tulee kunhan ensin selvittelevät mitä tässä kannattaisi tehdä. Ikää mulla siis 31 vuotta.. lääkäri totesi että raskautuminen on periaatteessa vielä mahdollista, koska kuukautiskierto on vielä jonkinlainen. Mutta rivien välistä oli havaittavissa että se ei tule olemaan helppoa/välttämättä onnistua :sad001 onneksi meillä jo kaksi lasta, mutta kyllä meinaa itku tulla kun tätä asiaa ajattelen.

Haluan vielä lopuksi onnitella teitä kaikkia plussanneita :Heartpink ja toivottaa tsemppiä kaikille piinailijoille :happy119

❤️❤️❤️ Toivoin teille vain kaikkea hyvää!!

Mulla oli! Limakalvo oli kiertoon nähden liian ohut ja lääkäri epäili, ettei se ehdi vahvistua tarpeeksi, jotta uusi raskaus ois mahdollinen tai se menisi hyvin alussa kesken. Kierto jäikin km jälkeen tosi lyhyeksi eli oikeassa oli. :nailbiting:

Kp 18 ja ovistesti näyttää tältä (tuo rfsu vihreä) vähän limoja ja masutuntemuksia välillä silti olisi. Onko noi rfsu jotenki paskoja?

Helmikuussa sain apteekin omaa ovistehtii näinki ”vahva”, vaikkei ovis ollu lähelläkää

Liitteet

• 1192A624-DA8F-48BD-B28A-14107B057833.jpeg
    1192A624-DA8F-48BD-B28A-14107B057833.jpeg
    19.3 KB · Katsottu: 89
  • 620F3828-232A-4FE3-BE2C-4C6A039C5028.png
    620F3828-232A-4FE3-BE2C-4C6A039C5028.png
    151.5 KB · Katsottu: 111
Kp 18 ja ovistesti näyttää tältä (tuo rfsu vihreä) vähän limoja ja masutuntemuksia välillä silti olisi. Onko noi rfsu jotenki paskoja?

Helmikuussa sain apteekin omaa ovistehtii näinki ”vahva”, vaikkei ovis ollu lähelläkää

Olen testannut rfsu:lla ja pregcheckillä samaan aikaan. Pc tuli viivaa jo viikkoa ennen ovista, rfsu alkoi vasta päivää max. Kahta ennen plussaa ilmestymään. Pc:n kanssa oli jatkivasti sellainen olo että joko, mut ei. Rfsu taas vahvistui vasta kun oli ovis oikeasti lähellä.
Mutta mulla taas rfsu ei aina tullut kunnon ovisplussaa kuin pc:llä. Joskus kyllä.

Takaisin