Hei, uusi ilmoittautuu mukaan! Ensinnäkin paljon onnea plussanneille! Jonkun verran olen teidän juttuja jo lueskellut, mutta nyt vasta rohkaistuin tekemään tunnukset ja liittymään keskusteluun. Meillä ei ole ennestään lapsia ja nyt 3. yrityskierto (vasta) meneillään, mutta hätähousuna hermoilen ja huolestun jo tässä vaiheessa. Mies ei oikein ymmärrä huoltani, mutta täällä vaikuttaa olevan hyvin tsemppaava ja lämmin ilmapiiri. :)
Omaa taustaa: kierto mulla on ollut pääasiassa säännöllinen 30-31 pv ehkäisyn poisjättämisen jälkeen ja oviksen olen tikuttanut kahdessa edellisessä kierrossa kiertopäiville 17 ja 18 + limat ja muut oireet myös olleet sen mukaiset. Ajattelin siis ovulaation tulevan säännöllisesti, joten tässä kierrossa en vaivautunut tikuttamaan sitä. Sen sijaan olen mitannut lämpöjä ensi kertaa. Varasin myös tässä kierrossa gynekäynnin kp 16, koska menkat on nykyään hyvin niukat ja halusin tsekata limakalvon kunnon/paksuuden. No, ultrassa kävikin ilmi, että isoin follikkeli oli vain 9 mm ja limakalvo vain 6 mm. Gyne sanoi, että luultavasti tästä kierrosta on vain tulossa normaalia pidempi ja ovis tulee tavallista myöhemmin. Kuitenkin mulla oli jo kierron tuossa vaiheessa samat limat ja oireet kuin aiemmissakin kierroissa JA lisäksi kp 18 lämmöt lähtivät nousuun niin, että Flokin laski oviksen olleen kp 17. Eli nyt meneillään kp 22, lämmöt yhä koholla/nousussa ja oon aivan pihalla mitä ihmettä tässä tapahtuu..
Ja harmittaa, että en tikuttanut ovista tässä kierrossa. Pelottaa myös, että olenko aiemmissakaan kierroissa ovuloinut lainkaan, vaikka olen plussan tikkuun saanut. Ei varmaan ole kovin todennäköistä, että johtofollikkelia ei vain olisi näkynyt ultrassa jostain syystä..? Miten lämmöt voi nousta, jos ovista ei ole tapahtunut? Toisaalta vaikka ovis olisikin tapahtunut niin tuo limakalvo taitaa silti olla aivan liian ohut.
Muuten tilanteeni vaikutti gynen mielestä hyvältä, mutta sain lähetteen tarkempiin kilpparitesteihin, koska mainitsin itse, että keväällä mitattu TSH-arvoni oli 2,6 eli hieman koholla. Onko kukaan saanut lääkitystä tuollaisella arvolla vai pitääkö muidenkin kilppariarvojen olla pielessä? Olo mulla on sellainen, että omasta mielestä voisi ollakin tuota vajaatoimintaa, mutta oon vaan kiltisti hyväksynyt aiemmin kun lääkäri on sanonu että TSH on viiterajoissa. Gyne soittanee ensi viikolla noista tuloksista ja kyselen toki häneltä sitten nämä asiat.. Anteeksi kilometriviestistä, toivottavasti joku jaksoi lukea.