Raskaaksi 2020

Ihana plussa aalto :gen014 onnea plussanneille.
Kp33 tänään ja ei ole kk alkanut. Luulenpa että jätti pitkä kierto tästäkin tulossa:laughing001

Heippa, pitkästä aikaa. Mä putosin kuukausi sitten pois tästä keskustelusta kun aloitin yllättäen työt ja mies sai pienen kriisin saamaan syssyyn vauva-asiasta että päätettiin olla kesä stressaamatta ja yrittää kunnolla sitten syksyllä uusiksi. Toki portit jätettiin avoimiksi ja pari päivää sitten tein jonkun todella onnettoman haamun rfsun testillä. Tänä aamuna tein samanlaisen uudestaan joka oli vähän vahvistunut ja työpäivän jälkeen sitten vielä pregcheckin testin joka olikin jo huomattavasti selkeempi! :smiley-bounce013 Uskaltaako jo toivoa? Kävin apteekista hakemassa jo viikkonäytöllisen jonka aion aamulla tehdä!
En vaan uskalla uskoa vielä että näin nopeesti vois käydä. Tosiaan se toukokuu vain kerättiin yrittämällä yrittää ja tässä kierrossa touhuiltu sattumanvaraisesti kerran pari viikossa. Pakko oli tulla tänne tuen pariin takas kun päähän tässä yksin pohtiessa sekoaa!

Ja olipa ihana palata ja nähdä että plussia on tullut lisää muillekin, super paljon onnitteluita :Heartbigred

Tässä vielä kuvat
IMG_20200626_050613__01__01.jpg IMG_20200626_200206__01.jpg

Heippa, pitkästä aikaa. Mä putosin kuukausi sitten pois tästä keskustelusta kun aloitin yllättäen työt ja mies sai pienen kriisin saamaan syssyyn vauva-asiasta että päätettiin olla kesä stressaamatta ja yrittää kunnolla sitten syksyllä uusiksi. Toki portit jätettiin avoimiksi ja pari päivää sitten tein jonkun todella onnettoman haamun rfsun testillä. Tänä aamuna tein samanlaisen uudestaan joka oli vähän vahvistunut ja työpäivän jälkeen sitten vielä pregcheckin testin joka olikin jo huomattavasti selkeempi! :smiley-bounce013 Uskaltaako jo toivoa? Kävin apteekista hakemassa jo viikkonäytöllisen jonka aion aamulla tehdä!
En vaan uskalla uskoa vielä että näin nopeesti vois käydä. Tosiaan se toukokuu vain kerättiin yrittämällä yrittää ja tässä kierrossa touhuiltu sattumanvaraisesti kerran pari viikossa. Pakko oli tulla tänne tuen pariin takas kun päähän tässä yksin pohtiessa sekoaa!

Ja olipa ihana palata ja nähdä että plussia on tullut lisää muillekin, super paljon onnitteluita :Heartbigred

Tässä vielä kuvat
View attachment 90949 View attachment 90950
Toi on selkee plussa! Superpaljon onnea! ❤️

Tajusin että jostain syystä puutun tästä listasta:laughing002

Ketjussa kuumeilevat:

Juliet92 /27/ensimmäinen/ 3/20

Junibea/34/seitsemäs/ 3/20

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanut joulukuu 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /30/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 24 / esikoinen / yritys alkanut 7/19/ km 1/20 rv 7/ kierrot epäsäännöllisiä, ovulaatiohäiriöitä ja tiputtelua

Äitiliini90 /29 / toinen / yritys alkanut 1/20

PogoMamma / 36 / kuudes / tjot

flikka /27/kolmas/yritys alkanut 11/19, tulee jos on tullakseen, kkm 8/2019

sinimarias /25/kolmas/yritys saada mies mukaan yrittämään

VaahteraHei /31/toinen/yritys alkanut 10/19

MrsCherry(?) / 32/ensimmäinen /yritys alkanut 06/19 (kkm todettu 09/19, rv12)

Freesias / 26 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/19

Raparpaari / 30 / toinen / ya 07/19

Taittaralla / 28 / ensimmäinen / ya 7/19

Pepe+ / 22 / ensimmäinen / ya 8/19 / kemiallinen km 12/19

j-o-nn-a / 25 / ensimmäinen / yritys alkanut 9/19 (varhainen keskenmeno 11/19)

Maggie84/ 35/ kuudes/ tjot/ KU 06/17 ja 03/19

Hirvi/ 40++/ensimmäinen/ yritys alkoi tauon jälkeen uudestaan 01/20

Keltainenkuu/ 31 / kolmas /yritys alkanut 1/20

Boris / 40 / viides / ya 2/20

Sen / 30 / ensimmäinen / ya 12/19

Saiq- / 29 / kolmas / yritys alkaa kevät -20/LA 1/21

Kuunvarjo / 28 / ensimmäinen / yritys alkaa 12/20

Laalaa1234 / 26 / toinen / yritys alkanut 1/20

Pingviiniemo / 22 / toinen / yritys alkanut
3/20

move88 / 32 / toinen / tjot/ya 4/20

Marianne / 28 / kolmas / ya 19

KatMa/ 37/ kolmas/kkm-19, tuulimuna - 20/ ya syksy - 18

Sofia2016m /26/ toinen / ya 6/19/Kkm 2/20

vauvakuume ♡ / 24 / kolmas / tjot 3/2020

nninas_ / 28 / kolmas / ya 03-04/2018 / ku 09/2018

Unicornflakes / 28 / ensimmäinen / ya 03/20

M_M / 27 / ensimmäinen / yritys alkanut 4/20

Maiconii / 32 / Toinen / yritys alkanut 1/20

Alinah / 27 / kolmas / ya 1/20 /

Citrus90 / 29 / ensimmäinen / km 9/19 / ya 3/20

piglet / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 8/19

Pikkis91 / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 3/20

Noora992/ 27/ ensimmäinen/ 5/20

Laakeripuu / 36 / ensimmäinen / yritys alkanut 12/17 / kkm 2/20

Tuutsi / 20 / ensimmäinen / yritys alkanut 02/20

Foreverfever/ 28 / neljäs / ya 10/19 / Kkm 3/20

Sora / 26 / toinen / ya 03/20

Lumiprinsessa / 25 / toinen / tjot 12/19

Rouva W / 22/ ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

kajo. / 28 / ensimmäinen / yritys alkanut 5/20

Tirrinen / 27 / neljäs / Yritys alkanut 3/20

amandatt / 27 / ensimmäinen / ya 7/2018 / kkm 06/2019, km 03/

Oonaemmiina / 34 / kolmas / yritys alkanut 5/20

danonina / 33 / neljäs / 6/20

Monstera / 26 / kolmas / yritys alkanut 6/20

Rapumamma / 33 / kolmas / yritys alkanut 1/20 / kkm 4/20

jelisa/ 33/ / ensimmäinen/ ya 12/18/ kkm 3/20 rv13

pimmi85 / 34 / toinen / yritys alkanut 05/2020

Coda30/ensimmäinen/ yk 1

Miss_M / 32 / ensimmäinen / yritys alkanut 03/2020

Alloha/ 27 / toinen / yritys alkanut 04/20

Agnés / 30 / toinen / yritys alkaa 06/20

Deb / 25 / toinen / tjot 06/20

Pikkuprinsessa-95/25/ ensimmäinen/yritys alkanut 5/20

Pöllönen / 34 / neljäs /yritys aloitettu 6/20

Maria92 / 28 / toinen lapsi / ya 05/2020 / km 06/2020

Reggie / 27 / ensimmäinen / tjot 01/2020,kunnon yritys 06/2020 / km 06/2020

Plussanneet:

Tiiane / 27 / toinen, LA 9/20

Tiarella / 26/kolmas/yritys alkanut 12/19

PP83/ 36/ toinen/ LA 10/20

Niemja / 29 / neljäs / LA11/20

Elliephant / 25 / esikoinen / yritys alkoi 10/19 / LA 11/20

Mirkku2020 / 27 / ensimmäinen / ya 6/19 / tm 10/19 rv 8+4 / la 11/2020

Bambi / 27 / kolmas / km 1/20 / LA 11/20 /

Viivi92/ 27 / ensimmäinen / ya 2/20 / La 11/20

Turvonnut/ 31 / toinen / ya 7/19 / kkm 12/20 / LA 12/20

tiuhtimus / 28 / kolmas / la 12/20

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0 / LA 12/20

Saiq-/29/kolmas/LA 1/21

Emir / 36 / kolmas / LA 1/2021

Alcyone / 43 / toinen / yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019 / LA 12/20

Doris_91 / 28 / ensimmäinen / ya 1/19 / LA 1/21

Dooris / ensimmäinen / ya 7/20 / LA 1/21

Mamiliksi / 30 / Toinen / Ya 5/2020/ LA 2/21

Muumimuki /31/esikoinen/yritys alkanut 5/20/LA 2/21

Marcipa / 40+ / neljäs / ya 1/20 ( kkm 12/19) / LA 2/21

Chartreux / 30 / toinen / ya 5/20 / LA 2/23

Vaiana / 30 / kolmas / ya 5/20 / LA 3/21

Tässä vielä kuvat
View attachment 90949 View attachment 90950
Ihanaa! Onnea paljon! :)

Minkäslainen sun tilanne nyt olikaan? :) en millään muista, kun niin monien kanssa täällä puhellut :oops: tää oottelukin on vähän siinä ja tässä hommaa, mutta musta oli tosi hyvä tasaannuttaa tätä hormonitoimintaa sen keskenmenon jälkeen.

Mulla ilmeisesti laski estrogeenitasot todella matalalle sen km jälkeen, enkä usko, että olisin tullut raskaaksi uudestaan, vaikka yritystä olisikin jatkettu heti pidempään. Kiitollinen olen tavallaan tästä tauosta. Mä kuulun vaan niihin ihmisiin, joilla hormonimuutoksista toipuminen vie aikaa. Siksikin haluan sanoa tän, koska tässäkin ryhmässä km kokeineita on ja helposti sitä tuskastuu, kun plussaa ei heti uudestaan kuulukaan, niin osalla tosiaan estrogeeni reagoi samoin kun synnytyksen jälkeen eli se laskee ja keholla voi mennä puolikin vuotta ja joskus jopa vuosi ennen kuin se on ns. valmis uuteen raskauteen. Keskiarvoja en oo jaksanut enää pitkiin aikoihin lukea, kun ei ne päde kaikkiin ihmisiin, eikä ainakaan muhun :grin Eli se, että keskenmenon jälkeen esiintyy pitkiä, epäsäännöllisiä, ovuloimattomia kiertoja tai tiputtelua taikka jopa puolen vuoden tauko menkoista, saattaa vielä olla ihan "normaalia" kehon toimintaa, kun se korjaa hormonitasapainoa.

Mulla mennyt aika tavalla nyt puoli vuotta keskenmenosta ja nyt on vasta ensimmäinen kerta kun ovulaatio tuli omin avuin halujen kanssa oireineen päälle tänään. Niin se vaan keho ottaa oman aikansa.
Mulla ei pitkään kasvanut edes kynnet ja hiuksetkin tippui päästä ihan niin, että pienestäkin vedosta tipahti puolet hiuksista. Limakalvot myös kuivui pahasti, ettei mitään onnistunut tehdä ilman liukkaria ja haluja ei ollut lainkaan. Eikä moni muukaan asia oikein kiinnostanut, hikoilin runsaasti ja akne loisti hurjana.
Siitä tää kuitenkin pikkuhiljaa alkoi korjautumaan ja oikeastaan nyt kasvaa karvat kaksinkerroin takaisin, samoin kynnet :hilarious:Mielialakin voi rauhallisemmin, kun keltarauhanen toimii. Saa nähdä vieläkö tiputtelen.

Halusin vaan nää tänne teille lisäillä, et se voi olla ihan normaalia, jos tässä hommassa kestää aikaa ja, että toisinaan hormonit oikeesti vaikuttaa tosi paljon mm. Mielialaan, haluihin ja kaikkeen elämään. Musta muutenkin näistä puhutaan niin vähän, että moni miettii yksinään ja aina ei edes terveydenhuollossakaan osata tai ymmärretä antaa infoa näistä asioista. Kaikilla kun ei mene ihan oppikirjan mukaan, eikä se siltikään tarkoita, etteikö olis normaalia tai myöhemmin onnistuis. Niin ja keskenmenojen jälkeen kannattaa miettiä liikuntatottumuksia, sillä liian raju liikunta voi pahentaa tätä estrogeeniongelmaa, jos mataliin hormonipitoisuuksiin on taipumusta. Oikeestaan kaikista paras olis vaan rento ja rauhallinen oleskelu, tietty toisillahan tää liikuntakin voi olla tosi aktiivistakin ilman vaikutuksia hormoneihin :) Mulla kuitenkin pahensi kestävyysurheilu tilannetta ja nyt oonkin ottanut aika iisiä tän urheilun suhteen.

Tulipa pitkä sepustus, mut siis ei menetetä toivoa, se oli kai se viesti, haasteista huolimatta ja et moni varmaan miettii näitä (tai mä mietin ainakin aikanani ja olin ihan kysymysmerkkinä, mut nyt kun tän itse koki, niin ymmärsi, et aikamoisen myllerryksenhän se keho on käynyt läpi) :grin

Ihanaa että sun keho alkaa toipua hiljalleen tosi raskaan kevään jälkeen!
Me ollaan siis lapsettomuushoidoissa, ensikäynti oli kk sit ja seuraava vasta syyskuussa. :)

Saa kysyä toki. Mulla oli 17 ja nyt kontrollissa oli 58. :)

Hyvin noussut! Mulla kans ollut alimmillaan 20 kieppeillä, mutta sanottiin vaan että viitearvoissa on eikä tartte tehdä mitään :woot: oon kuitenkin rautaa yrittänyt syödä ettei ainakaan enää laskis ja aika monesta paikkaa kuullu että pitäs olla paljon korkeammilla luvuilla.

Ihanaa että sun keho alkaa toipua hiljalleen tosi raskaan kevään jälkeen!
Me ollaan siis lapsettomuushoidoissa, ensikäynti oli kk sit ja seuraava vasta syyskuussa. :)

Okei! Mut mä toivon niin teillekin sitä plussaa, sen verran pitkä matka ollaan molemmat tultu, et sais pian jo onnistua tää homma :angelic:
Ja joo pikkuhiljaa :oops: vähän tänään ollut masis fiiliksiä, kun yhteisessä illanvietossa saatiin taas vauva-uutisia ja mun on jotenkin edelleen vaikee suhtautua näihin. Mut ehkä ajallaan tääkin.. Onneksi kukaan ei oo tänään kysellyt meiltä sen enempää, tosi vaikee jotenkin olla näissä tilanteissa. :sad001 ja lopulta miettii yksinään, että onnistuuko meillä ikinä...

Kiitos onnitteluista, vaikka nyt tulikin juhlittua liian aikaseen.. Viiva haalistunut ja verta tulee. :sad015 Vaikuttikin liian hyvältä ollakseen totta, mutta uutta yritystä kohti! Pientä lohtua tuo se että tiedän ainakin että hedelmöitys on tapahtunut eli ainakin siellä jotain toimintaa on ollut.

Kiitos onnitteluista, vaikka nyt tulikin juhlittua liian aikaseen.. Viiva haalistunut ja verta tulee. :sad015 Vaikuttikin liian hyvältä ollakseen totta, mutta uutta yritystä kohti! Pientä lohtua tuo se että tiedän ainakin että hedelmöitys on tapahtunut eli ainakin siellä jotain toimintaa on ollut.

Voi harmi :( mutta tuo on ihan totta, hedelmöittymisestäkin kannattaa iloita! Niinhän ne sanoo, että keskenmenot useimmiten tulee ihmisille kenelle tulee myös niitä lapsia. :)

Ilmeisesti niin sanottu kemiallinen raskaus? Tsemppiä :Heartpink

Suuret pahoittelut, että jäi (oletettavasti) kemialliseksi. Itsekin 2018 sain edes hieman lohtua ylipäätään hedelmöittymisestä. Mutta kyllähän se silti kirpaisee. :sad001
Toivottavasti pian teillä tarttuu mukaan hän, joka tulee syliin asti! :Heartred

Voi ei! Tsemppiä hirveästi @kajo.

Tämän aamuiset rtestit molemmat ihan puhtaan valkoisia :sad001 kirotut one stepit.
Dpo12 ja menkkojen pitäis alkaa tiistaina, et kai tässä vielä toivoa on, mut ei enää yhtään tunnu siltä.

Huomentaaa! Palauttakaa mut pliis takaisin maan pinnalle :arghh: onko tämä vain viivanpaikka vai haamujen haamu? Ja tiedän, aivan liian aikaista testata koska kuukautiset pitäis alkaa vasta ens pe... Mutta malttamaton kun olen.:smiley-ashamed005

Liitteet

• 15932404730528077377528083063562.jpg
    15932404730528077377528083063562.jpg
    32.2 KB · Katsottu: 198
Huomentaaa! Palauttakaa mut pliis takaisin maan pinnalle :arghh: onko tämä vain viivanpaikka vai haamujen haamu? Ja tiedän, aivan liian aikaista testata koska kuukautiset pitäis alkaa vasta ens pe... Mutta malttamaton kun olen.:smiley-ashamed005
Haamuhan se siellä ja hieno sellanen.
Onnea ja vahvistumisia! :gen014

En ole ikinä onnistunut pc:llä saamaan viivanpaikkaa. Ainakaan tollasta ihan punertavaa. :happy:

Kiitos! Toivon todellakin että nyt olisi tärpännyt.. Vuosi yritystä takana ja vaikka menisikin kesken niin oon onnellinen että hedelmöitys onnistuu ja kroppa pelittää, kuten tuolla aikaisemminkin oli puhetta :) miehelle en toisin tohdi vielä tässä vaiheesaa kertoa ennenkun kuukautiset jää pois.. Hänellä edellisessä suhteessa usea keskenmeno eikä yhtään lasta niin on hänelle herkkä aihe. Toisin meidän olis tänään tarkoitus grillailla ja meillä tapana ottaa ruoka oluet, saattaa toisin vähän epäillä kun tänään kieltäydyn siittä :hilarious:

Kiitos tsempeistäkin. Joo kyllähän tässä jos itkut itkettiin kun kerkeis hetken olemaan niin onnellinen vaikka tiesin että oli tämäkin mahdollisuus. Hölmönä vielä tein ton liuskan lisäksi tänään ton viikkonäytöllisen joka näyttää 1-2 viikkoa mutta oli se niin selvästi se liuska haalistunut ja toi verenvuoto ja oireiden katoaminen kyllä kertoo muuta.

Harmi Monstera että ei sullakaan lähtenyt ainakaan vielä vahvistumaan, mutta ehkä sulla on vielä mahdollisuus?

Lelllille vahvistumisia :Heartred

Kiitos! Toivon todellakin että nyt olisi tärpännyt.. Vuosi yritystä takana ja vaikka menisikin kesken niin oon onnellinen että hedelmöitys onnistuu ja kroppa pelittää, kuten tuolla aikaisemminkin oli puhetta :) miehelle en toisin tohdi vielä tässä vaiheesaa kertoa ennenkun kuukautiset jää pois.. Hänellä edellisessä suhteessa usea keskenmeno eikä yhtään lasta niin on hänelle herkkä aihe. Toisin meidän olis tänään tarkoitus grillailla ja meillä tapana ottaa ruoka oluet, saattaa toisin vähän epäillä kun tänään kieltäydyn siittä :hilarious:

Selkeästi näkyy, toivotaan kovasti et vahvistuu! :hello2

Kovasti tsemppiä kajo. täältäkin :Heartpink

Voi elämä :wideyed:
Ovisplussa KP 11.
Tarviiko sanoa et viimeksi on ollu rakkautta kp 6 koska nää helteet ja lapset ja niiden lomavalvomiset ja kuolema lähipiirissä ja ja ja.. enkä tiedä jos päästään tänäänkään hyödyntää mut korkeintaan sit myöhään illalla/yöllä vasta :sorry:
Eipä tartte viritellä korkeita odotuksia ainakaan tästä kierrosta.
IMG_20200627_105759.jpg

Hyvin noussut! Mulla kans ollut alimmillaan 20 kieppeillä, mutta sanottiin vaan että viitearvoissa on eikä tartte tehdä mitään :woot: oon kuitenkin rautaa yrittänyt syödä ettei ainakaan enää laskis ja aika monesta paikkaa kuullu että pitäs olla paljon korkeammilla luvuilla.

Mulle terveyskeskuslääkäri sanoi et ei oo mun arvolla vaikutusta väsymykseen tai raskautumiseen. Osa suhtautuu ferritiiniin tosi nihkeästi. Itsellä kuitenkin olo ja jaksaminen on kohentunut arvojen noston myötä.

Suomessa se virallinen alaraja viitearvoissa taitaa olla 10, mutta ainakin Briteissä esim. 30. On myös maita, esim. Ruotsi, joissa seurataan ferritiiniarvoja hemoglobiinin ohella raskaana olevilta. Erään lapsettomuusklinikan sivuilla suositus raskautta toivoville ois 50-60. Raskaana oleminen kuluttaa ilmeisesti rautavarastoja aika paljonkin, joten sikäli en usko, että tää ferritiinijuttu ihan turhaakaan on. :think005

Mutta tottakai on tosi yksilöllistä tämäkin asia, että miten ferritiini vaikuttaa yleisvointiin, raskautumiseen tai yhtään mihinkään. :) Ja itsekin puhun vain sen pohjalta mitä oon kokenut, kuullut tai lukenut, eli alan oikea asiantuntija en ole.

Joku kyseli seniorikuumeilijoista, täällä yks 37v. :dance008Mulla kaksi teiniä ennestään. Nyt 2 keskenmenoa takana, mutta pari vuotta vielä yritetään raskautua. Keskenmenot kertoo, että kropassa vielä jotain tapahtuu.

Toivon kaikille kuumeilijoille tsemppiä, kärsivällisyyttä ja muistakaa elää :happy: (helpommin sanottu kun tehty) :nailbiting:

Takaisin