Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Toi on selkee plussa! Superpaljon onnea!Heippa, pitkästä aikaa. Mä putosin kuukausi sitten pois tästä keskustelusta kun aloitin yllättäen työt ja mies sai pienen kriisin saamaan syssyyn vauva-asiasta että päätettiin olla kesä stressaamatta ja yrittää kunnolla sitten syksyllä uusiksi. Toki portit jätettiin avoimiksi ja pari päivää sitten tein jonkun todella onnettoman haamun rfsun testillä. Tänä aamuna tein samanlaisen uudestaan joka oli vähän vahvistunut ja työpäivän jälkeen sitten vielä pregcheckin testin joka olikin jo huomattavasti selkeempi! Uskaltaako jo toivoa? Kävin apteekista hakemassa jo viikkonäytöllisen jonka aion aamulla tehdä!
En vaan uskalla uskoa vielä että näin nopeesti vois käydä. Tosiaan se toukokuu vain kerättiin yrittämällä yrittää ja tässä kierrossa touhuiltu sattumanvaraisesti kerran pari viikossa. Pakko oli tulla tänne tuen pariin takas kun päähän tässä yksin pohtiessa sekoaa!
Ja olipa ihana palata ja nähdä että plussia on tullut lisää muillekin, super paljon onnitteluita
Tässä vielä kuvat
View attachment 90949 View attachment 90950
Ihanaa! Onnea paljon! :)Heippa, pitkästä aikaa. Mä putosin kuukausi sitten pois tästä keskustelusta kun aloitin yllättäen työt ja mies sai pienen kriisin saamaan syssyyn vauva-asiasta että päätettiin olla kesä stressaamatta ja yrittää kunnolla sitten syksyllä uusiksi. Toki portit jätettiin avoimiksi ja pari päivää sitten tein jonkun todella onnettoman haamun rfsun testillä. Tänä aamuna tein samanlaisen uudestaan joka oli vähän vahvistunut ja työpäivän jälkeen sitten vielä pregcheckin testin joka olikin jo huomattavasti selkeempi! Uskaltaako jo toivoa? Kävin apteekista hakemassa jo viikkonäytöllisen jonka aion aamulla tehdä!
En vaan uskalla uskoa vielä että näin nopeesti vois käydä. Tosiaan se toukokuu vain kerättiin yrittämällä yrittää ja tässä kierrossa touhuiltu sattumanvaraisesti kerran pari viikossa. Pakko oli tulla tänne tuen pariin takas kun päähän tässä yksin pohtiessa sekoaa!
Ja olipa ihana palata ja nähdä että plussia on tullut lisää muillekin, super paljon onnitteluita
Tässä vielä kuvat
View attachment 90949 View attachment 90950
Minkäslainen sun tilanne nyt olikaan? :) en millään muista, kun niin monien kanssa täällä puhellut tää oottelukin on vähän siinä ja tässä hommaa, mutta musta oli tosi hyvä tasaannuttaa tätä hormonitoimintaa sen keskenmenon jälkeen.
Mulla ilmeisesti laski estrogeenitasot todella matalalle sen km jälkeen, enkä usko, että olisin tullut raskaaksi uudestaan, vaikka yritystä olisikin jatkettu heti pidempään. Kiitollinen olen tavallaan tästä tauosta. Mä kuulun vaan niihin ihmisiin, joilla hormonimuutoksista toipuminen vie aikaa. Siksikin haluan sanoa tän, koska tässäkin ryhmässä km kokeineita on ja helposti sitä tuskastuu, kun plussaa ei heti uudestaan kuulukaan, niin osalla tosiaan estrogeeni reagoi samoin kun synnytyksen jälkeen eli se laskee ja keholla voi mennä puolikin vuotta ja joskus jopa vuosi ennen kuin se on ns. valmis uuteen raskauteen. Keskiarvoja en oo jaksanut enää pitkiin aikoihin lukea, kun ei ne päde kaikkiin ihmisiin, eikä ainakaan muhun Eli se, että keskenmenon jälkeen esiintyy pitkiä, epäsäännöllisiä, ovuloimattomia kiertoja tai tiputtelua taikka jopa puolen vuoden tauko menkoista, saattaa vielä olla ihan "normaalia" kehon toimintaa, kun se korjaa hormonitasapainoa.
Mulla mennyt aika tavalla nyt puoli vuotta keskenmenosta ja nyt on vasta ensimmäinen kerta kun ovulaatio tuli omin avuin halujen kanssa oireineen päälle tänään. Niin se vaan keho ottaa oman aikansa.
Mulla ei pitkään kasvanut edes kynnet ja hiuksetkin tippui päästä ihan niin, että pienestäkin vedosta tipahti puolet hiuksista. Limakalvot myös kuivui pahasti, ettei mitään onnistunut tehdä ilman liukkaria ja haluja ei ollut lainkaan. Eikä moni muukaan asia oikein kiinnostanut, hikoilin runsaasti ja akne loisti hurjana.
Siitä tää kuitenkin pikkuhiljaa alkoi korjautumaan ja oikeastaan nyt kasvaa karvat kaksinkerroin takaisin, samoin kynnet Mielialakin voi rauhallisemmin, kun keltarauhanen toimii. Saa nähdä vieläkö tiputtelen.
Halusin vaan nää tänne teille lisäillä, et se voi olla ihan normaalia, jos tässä hommassa kestää aikaa ja, että toisinaan hormonit oikeesti vaikuttaa tosi paljon mm. Mielialaan, haluihin ja kaikkeen elämään. Musta muutenkin näistä puhutaan niin vähän, että moni miettii yksinään ja aina ei edes terveydenhuollossakaan osata tai ymmärretä antaa infoa näistä asioista. Kaikilla kun ei mene ihan oppikirjan mukaan, eikä se siltikään tarkoita, etteikö olis normaalia tai myöhemmin onnistuis. Niin ja keskenmenojen jälkeen kannattaa miettiä liikuntatottumuksia, sillä liian raju liikunta voi pahentaa tätä estrogeeniongelmaa, jos mataliin hormonipitoisuuksiin on taipumusta. Oikeestaan kaikista paras olis vaan rento ja rauhallinen oleskelu, tietty toisillahan tää liikuntakin voi olla tosi aktiivistakin ilman vaikutuksia hormoneihin :) Mulla kuitenkin pahensi kestävyysurheilu tilannetta ja nyt oonkin ottanut aika iisiä tän urheilun suhteen.
Tulipa pitkä sepustus, mut siis ei menetetä toivoa, se oli kai se viesti, haasteista huolimatta ja et moni varmaan miettii näitä (tai mä mietin ainakin aikanani ja olin ihan kysymysmerkkinä, mut nyt kun tän itse koki, niin ymmärsi, et aikamoisen myllerryksenhän se keho on käynyt läpi)
Saa kysyä toki. Mulla oli 17 ja nyt kontrollissa oli 58. :)
Ihanaa että sun keho alkaa toipua hiljalleen tosi raskaan kevään jälkeen!
Me ollaan siis lapsettomuushoidoissa, ensikäynti oli kk sit ja seuraava vasta syyskuussa. :)
Kiitos onnitteluista, vaikka nyt tulikin juhlittua liian aikaseen.. Viiva haalistunut ja verta tulee. Vaikuttikin liian hyvältä ollakseen totta, mutta uutta yritystä kohti! Pientä lohtua tuo se että tiedän ainakin että hedelmöitys on tapahtunut eli ainakin siellä jotain toimintaa on ollut.
Suuret pahoittelut, että jäi (oletettavasti) kemialliseksi. Itsekin 2018 sain edes hieman lohtua ylipäätään hedelmöittymisestä. Mutta kyllähän se silti kirpaisee.Kiitos onnitteluista, vaikka nyt tulikin juhlittua liian aikaseen.. Viiva haalistunut ja verta tulee. Vaikuttikin liian hyvältä ollakseen totta, mutta uutta yritystä kohti! Pientä lohtua tuo se että tiedän ainakin että hedelmöitys on tapahtunut eli ainakin siellä jotain toimintaa on ollut.
Haamuhan se siellä ja hieno sellanen.Huomentaaa! Palauttakaa mut pliis takaisin maan pinnalle :arghh: onko tämä vain viivanpaikka vai haamujen haamu? Ja tiedän, aivan liian aikaista testata koska kuukautiset pitäis alkaa vasta ens pe... Mutta malttamaton kun olen.
Kiitos! Toivon todellakin että nyt olisi tärpännyt.. Vuosi yritystä takana ja vaikka menisikin kesken niin oon onnellinen että hedelmöitys onnistuu ja kroppa pelittää, kuten tuolla aikaisemminkin oli puhetta :) miehelle en toisin tohdi vielä tässä vaiheesaa kertoa ennenkun kuukautiset jää pois.. Hänellä edellisessä suhteessa usea keskenmeno eikä yhtään lasta niin on hänelle herkkä aihe. Toisin meidän olis tänään tarkoitus grillailla ja meillä tapana ottaa ruoka oluet, saattaa toisin vähän epäillä kun tänään kieltäydyn siittä
Hyvin noussut! Mulla kans ollut alimmillaan 20 kieppeillä, mutta sanottiin vaan että viitearvoissa on eikä tartte tehdä mitään oon kuitenkin rautaa yrittänyt syödä ettei ainakaan enää laskis ja aika monesta paikkaa kuullu että pitäs olla paljon korkeammilla luvuilla.