Raskaaksi 2020

Onko jollain kokemusta noista apteekin herkistä rtesteistä :pompus::bookworm:
Mulla on sekä positiivista, että negatiivista. Eli. Näytti esikoisen oikein ja on herkkä. Viiva ei kylläkään koskaan vahvistunut täysin. :happy:

Sitten se varoitus, eli antaa voimakkaan virheellisen haamuviivan/plussan jos virtsa kulkee liian hitaasti sen tikun läpi. Ei edes tarvi kulkea hirmu hitaasti.

Niinpä... Mutta jos mulla onkin kaikki kunnossa niin onko miehellä... Tällasia ihan hölmöjä juttuja tulee pyöriteltyä mielessä, vaikka näin alussa yritystä vasta ollaan :oops:... No, aika näyttää :smiley-angelic002 pitäis yrittää saada keskityttyä myös muuhun kuin näiden miettimiseen, mutta kyllä ne ajatukset tässä raskaustoiveessa melko visusti pyörii :smiley-angelic006

Ymmärrän kyllä hyvin sun ajatukset, itselläkin on jo tässä vaiheessa tullut käytyä kaikki kauhuskenaariot mielessä läpi, vaikka kuinka yrittää ottaa rennosti ja keskittyä muihinkin asioihin. Miehellekin menin jo ehdottamaan, että voisi varmuuden vuoksi tutkituttaa tavaransa, mutta eipä tuo aivan vielä ajatukselle lämmennyt :grin Lupasi kuitenkin, että noin puolen vuoden yrityksen jälkeen voisi harkita asiaa, jos ei ole tärppiä tullut siihen mennessä.

Ja siis alunperinhän meidän piti vaan tjottailla, en ymmärrä miten tässä on näin päässyt käymään. :woot: Kai se kuume on vaan vienyt mennessään. :shy:

En päässytkään hakemaan r-testiä kaupasta, kun tää on tämmönen pohjosen maalaiskylä, niin arvatkaa oliko kaupassa raskaustestejä. Kipuilu loppu eilen ja alkoi tänään uudestaan. On toki mahdollista, että pukkaa jo uutta ovulaatiota, sillä selvästi muniskipuja on. :smiley-angelic001

Oispa uusi ovulaatio tuloillaan, eikä edelleen jotain roiku munanjohtimessa.

Ok kiitos, uutta tietoa :bookworm: Mitattiin myös t4v ja vasta-aineet. Muita arvoja ei nyt otettu, mutta kaivelin vanhempia labratuloksia kannasta ja ferritiini on näköjään ollut keväällä 43. Ei tuosta ollut vielä gynen kanssa mitään puhetta, mutta täytyykin kysyä siitä myös.

Millaiset arvot oli t4v ja vasta-aineet? Mun mielestä aun ferrit on aika alakantissa. :sorry: Mulla oli pari vuotta sitten ferrit 30. Sain nostettua raudantankkauksella viime syksynä 80, ja sitten raskauduinkin maaliskuussa 2020.

1h pidätyksellä... :pompus::bookworm:

Edit. Ylempi kuva testiajan jälkeen

Liitteet

• IMG_20200628_144603.jpg
    IMG_20200628_144603.jpg
    29.7 KB · Katsottu: 197
  • IMG_20200628_144514.jpg
    IMG_20200628_144514.jpg
    19.6 KB · Katsottu: 190
Mä olen elellyt hiljaiseloa, mut täällä ollaan. Kirjotinkin et vuoto alko 3päivää oletettua aijemmin nyt on menkat kärsitty ja uus kierto alkanut :)

Mulla oli mies juhannuksena mönkkäri onnettomuudessa. Luulin muutamana hetkenä et hän on kuollut, selvisi siis kuitenkin. Joku trauma tosta itselle varmaan jäi kun viikkoa myöhemminkin asia painaa mieltä vielä tosi paljon. Oikeesti onnettomuus paikalle kävellessä kerkesin jo miettiä tosi pitkälle kaikkea, sen varalle et hän ei selviäkkään. Alkuvuodesta, istuin sairaalassa kuopuksen sängyn reunalla ja odotettiin lääkärin kanssa koska hän herää ja mietittiin miksi lapseen ei saa mitään kontaktia. Hän ei edes havahtunut vainkka koitettiin ronskisti herättää. No pienimies ja tuo isompi kunnossa nyt. Alku vuoteen mahtui myös tutun kuolema, sekä tutun rintasyöpä diagnoosi. Sekä tollanen pieni korona aalto mikä meille varmasti on kaikille tuttu. Nyt ton miehen onnettomuuden myötä on kyl stopannut vauva ajatukset. Ollaan ilman ehkäsyä ja katotaan mitä tän kierron aikana tapahtuu. Pääsenkö ajatusteni kanssa parempiin oloihin. Mietin ton onnettomuuden käydessä, et mitä jos oon raskaana ja lapsi ei kerkee nähdä isäänsä koskaan.

Koitan halia noita kolmea kultaa mitkä tässä vieress jo on. Nauttia jokasesta päivästä. Ajan kanssa katon ponnaako haaveet, vai tuleeko vauva sitten kun tulee kuka tietää. Ihania kesäpäiviä kaikille ja plussa tuulia! Rakastakaa ihmsiä ja kertokaa se niille :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Voimaa päiviinne, onneksi kaikki on nyt kunnossa :Heartred
Elämä on vaan välillä niin arvaamatonta. Siinä kuitenkin aina muistaa sitten sen mikä on oikeasti tärkeintä elämässä ylipäätään. :Heartblue
Täälläkin meillä oli vaikea sekä raskas alkuvuosi. Jospa loppuvuosi sitten hellisi meitä kovia kokeineita :smiley-angelic001

Ähh, olin niin tiukkana etten tee raskaustestiä ennen ku menkat on myöhässä, mutta nyt alko taas testaaminen houkuttelemaan. :grin Karsee väsymys ja etova olo vaivaa edelleen, tietty voi johtua tästä helteestä vaan. Mut tissit on niin kipeet, että hulluks tulee ja se ei oo helteen vika kyllä. :laughing002 Mies oli sitä mieltä, et käydään se herkkä testi ostamassa ja sen voi jättää tekemättä jos malttaakin olla... Juu juu, teen sen sitten heti huomenna kuitenkin :laughing001

1h pidätyksellä... :pompus::bookworm:

Edit. Ylempi kuva testiajan jälkeen
Kyllä siinä selvästi jotain näkyy.

Tein tänään vielä yhden testin, kun olo on niin epäileväinen. Mulla ei ole oikein mitään raskausoireita. Mutta ehkä siellä joku on kyydissä. Tänään kai rv 5+3.

Paljon plussia toivon teille tänne!

Liitteet

• 69F698DC-2364-40BD-98B4-8FB6B8B5A95A.jpeg
    69F698DC-2364-40BD-98B4-8FB6B8B5A95A.jpeg
    22.4 KB · Katsottu: 135

Tein tänään vielä yhden testin, kun olo on niin epäileväinen. Mulla ei ole oikein mitään raskausoireita. Mutta ehkä siellä joku on kyydissä. Tänään kai rv 5+3.

Onneksi olkoon, komeat viivat! :)
Nyt vaan händyt ristiin, että pysyy matkassa mukana loppuun saakka! :happy:

Sulla on hyvin samankaltainen tilanne kuin mulla. Mulla oli ihan törkeet ovulaatiokivut 24.6. Ja vähän ehkä senkin jälkeen. En oo ihan varma oliko mulla jo toukokuussa yhdet menkat kkm:n jälkeen mutta ainakaa noin selkeitä ovulaatio-oireita ei ole ollut kuin nyt. Menkkojen pitäis alkaa 9.7. Flon mukaan mutta mun on pakko tehdä testi viimeistään 4.7. Koska ois tarkoitus mennä naapurin kanssa terassille parille ja jos oon raskaana en halua juoda pisaraakaan. Nyt oon menossa päivystykseen etusormen nivelen tulehduksen takia koska en pysty tekee työtäni kipeällä sormella ja mietin että jos meinaisi at ottaa röntgenin niin mitkä on riskit kun on dpo 4. Otin eilen myös 60 mg pantoprazolia närästykseen ja mahan suojaksi kun jouduin ottaa 600 mg Buranaa. Että kun ibuprofeenia ei suositella raskauden aikana niin onko sillä näillä päivillä vielä merkitystä.. o_O
Ymmärtääkseni ibuprofeeni voi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä, ja sen takia sitä ei suositella raskautta yrittäville. Loppuraskaudesta ibuprofeeni aiheutti sitten jotain muuta haittaa, en muista mitä.. Itsehän esikoisen aikaan söin Buranaa ja Panadolia monta päivää putkeen "menkkakipuihin" - jotka myöhemmin osoittautuivat kiinnittymisvuodoksi- ja kivuksi :rolleyes: terve lapsi tuli kuitenkin.

Älä huoli, mulla ainakin alkaneet oireet vasta 7+ viikoilla, joten varmasti kaikki on ihan hyvin. Nauti vielä kun ei ällötä :grin
Ihanan vahva viiva jo :Heartred
Tarrasukkia matkaan :angel7

dpo10 ja rfsu-testillä ei minkäänlaista merkkiäkään, pitäisikö jo heittää hanskat tiskiin tän kierron osalta :banghead: Tiedän, olen hätähousu.

Täällä ei enää mitään muistikuvia kp:sta tai dpo:sta. Enkä edes aio tarkistaa! Elämää vain päivä kerrallaan eteenpäin :joyful: joku pikku kutina on siitä milloin menkat saattaisi alkaa, mutta en kyllä aio uhrata ajatusta, keskityn vaan kaikkeen muuhun:cool14 tavallaan ihan mukava kun tekee etätöitä niin ei ihan niin kovasti tarvi olla kierron vaiheista tietoinen. Ei siis tarvi varautua erityisemmin menkkoihin niin ei sinänsä tarvii arviota alkamisesta :joyful:

Tissit kiusanneet toisen päivän ovisplussasta lähtien, onkohan tämä nyt sitten uusi juttu että puolet kierrosta kipeät. Saa nähdä :laughing002 ehkä vähän vetämätön olo, mutta se voi hyvin johtua tästä helleputkestakin, vielä huominen pitäis jaksaa ja sitten viimein viilenee! Mutta jatkan edelleen samaa rataa että en jää miettimään tuntemuksia vaan meen vaikka pyllistelemään kasvimaalle:joyful: Jos tissit kipeät ja raskaat niin ei muuta ku liivit päälle ja jatkamaan :joyful:

Ompas lupaavan kuuloista meininkiä monella :)

Mulla hirveä migreeni. Alkoi aamuyöstä, jonka jälkeen en oo pystynyt mihinkään, eikä lääkkeistä oo ollut oikein apua. Vatsa ollut myös ihan sekaisin. Oksettava olo kaikenaikaan.
Oon kyllä juonut ja syönyt, mut ei vaikutusta.

Johtuu varmaan liiasta sokerin mässäilystä eilen, lähestyvästä ukonilmasta tai hormonitoiminnasta. Pikkusen mä mietin et entä jos oiskin jotain kiinnittymiseen liittyvää, mut en jaksa semmosiin uskoa, kun niin aikaista vielä eikä musta meillä oikein ajoituskaan natsannut, meni tää homma vaan vähän sinnepäin. :grin
Jostain syystä kuitenkin p*nettaa edelleen :playful::hilarious:

dpo10 ja rfsu-testillä ei minkäänlaista merkkiäkään, pitäisikö jo heittää hanskat tiskiin tän kierron osalta :banghead: Tiedän, olen hätähousu.

Mullakaan ei tuo rfsu antanu dpo 10 mitää testasin dpo 12 pregcheck testillä ku ei rfsu antanu kumpanakaa edeltävä päivänä juuri mitään ni sillä onnistu :happy093 nyt olen ollut mökillä ni pitää tänää teataa että saa kunnon viivat vielä näkyviin. Tänään pitäis alkaa menkat muttei oo näkyny :dance011

Millaiset arvot oli t4v ja vasta-aineet? Mun mielestä aun ferrit on aika alakantissa. :sorry: Mulla oli pari vuotta sitten ferrit 30. Sain nostettua raudantankkauksella viime syksynä 80, ja sitten raskauduinkin maaliskuussa 2020.

Kävin siis perjantaina labrassa ja nyt tulokset olivatkin jo tulleet, tsh 2,4 ja t4v 15. Eli tsh:kin hieman laskenut siitä keväällä mitatusta, kun silloin oli 2,6. Se kai voi jonkun verran heitelläkin? Vasta-aineista ei vielä ollut tulosta.

Ja voihan, ei lääkäri sanonut tuosta ferritiinistä mitään, että olisi liian alhainen. Tosin se oli työterveydessä enkä raskaustoiveista mitään hänelle edes maininnut. Onkohan mullakin sitten mahdollisesti raudan tankkausta edessä.. Toisaalta olisihan se positiivista, jos olisi vain siitä kyse eikä tarvitsisi rajumpiin keinoihin turvautua. :) Sun kokemus ainakin antaa toivoa! Jouduitko pitkään syömään rautaa ja millä annoksella ennen kuin nousi tuohon 80?

Mullakaan ei tuo rfsu antanu dpo 10 mitää testasin dpo 12 pregcheck testillä ku ei rfsu antanu kumpanakaa edeltävä päivänä juuri mitään ni sillä onnistu :happy093 nyt olen ollut mökillä ni pitää tänää teataa että saa kunnon viivat vielä näkyviin. Tänään pitäis alkaa menkat muttei oo näkyny :dance011

Kiitos tästä viestistä, jään vielä odottamaan toiveikkaana!:angelic:

Muokattu viimeksi:
Kävin siis perjantaina labrassa ja nyt tulokset olivatkin jo tulleet, tsh 2,4 ja t4v 15. Eli tsh:kin hieman laskenut siitä keväällä mitatusta, kun silloin oli 2,6. Se kai voi jonkun verran heitelläkin? Vasta-aineista ei vielä ollut tulosta.

Ja voihan, ei lääkäri sanonut tuosta ferritiinistä mitään, että olisi liian alhainen. Tosin se oli työterveydessä enkä raskaustoiveista mitään hänelle edes maininnut. Onkohan mullakin sitten mahdollisesti raudan tankkausta edessä.. Toisaalta olisihan se positiivista, jos olisi vain siitä kyse eikä tarvitsisi rajumpiin keinoihin turvautua. :) Sun kokemus ainakin antaa toivoa! Jouduitko pitkään syömään rautaa ja millä annoksella ennen kuin nousi tuohon 80?

Huutelen tähän väliin, et mulla ferrit. 40. Silti tulin raskaaksi eli ei se aina vaikuta negatiivisesti :grin tosin raskausaikana varmaan joutuis rautaa syömään. Mulla niin hyvä hb ja muut arvot ihan kunnossa, niin mä en omin päin rautaa napsi, etenkin kun mulla tää perussairaus taustalla, niin siksikin herkemmin noudattelen lääkärien ohjeita :) Rajoissahan tuo vielä on, vaikkakin matalahko raskautta ajatellen. Itsellä se raskaaksi tulemattomuus kuitenkin on toistaiseksi johtunut muista seikoista, mutta siis toki sitä rautaakin voi yrittää tankata, jos plussaa ei kuulu. :)

Takaisin