Raskaaksi 2020

Mä oon elänyt siinä uskossa että ibuprofeiini heikentäis limakalvoja ja voi estää kiinnittymistä jos sitä syönyt. En perusta tätä mihinkään faktoihin, mut tälleen mulle sanottu.

Itse raskaus aikana on joutunut välillä syödä buranaa jos migreeni tai hammassärky vaivannut. En tiedä mikä siinäkin on et mulla ei oo ollut koskaan hammassärkyä, paitsi joka raskauden aikana alkanut noissa hampaissa tuntua. Ennen ekaa raskautta en tiennyt mitä hammassärky on.

Kiitos ja koitan puhua mahdollisimman suoraan, kun tiedän et mun kaltasia äitejä on. Usein puhutaan vauvakuplasta ja kun kaikki on ihanaa. Kaikille se ei valitettavasti oo sitä. Ite alan nauttia lapsesta kunnolla kun alkaa olla noin 6kk. Sen jälkeen helpottaa kokoajan :) . Vaikka se alku on raskasta ni ajattelen myös niin, että se on mulle raskasta. Se on mun oma henkilökohtainen kriisi aina. Se univaje ja hormoniheittelyt tekee mut hulluks. Mullakin paljon tukiverkkoa ja ihmisiä tukena ja apuna. Se on vaan mulle henkilökohtasesti tosi raskasta. Lasta rakastan silti yli kaiken ja hoidan niin hyvin kun pystyn. Ollaanhan pienen vauvan kanssa lähes kokoajan, ja itse vauvasta nautin ja se tuntuu hyvältä. Henkinen puoli mulla itsellä vaan on koetuksella sillon.

Tietty oma lukunsa on ihmiset ketä valittaa kaataen sitä pahaaoloa muiden päälle. Sellasta en toivo itsekkään tekeväni, tarkotan lähinnä sellasia heiteltyjä kommentteja.

Täällä kans toinen äiti, jolle vauva-aika ja jopa raskaus on ollu sellasia jotka ei ollu niin helppoja! Raskautta inhosin aivan hirveesti, eikä vieläkään oo mitään ”aika kultaa muistot” -juttua, vaan tiedän että tuun inhoomaan taas raskautta sit kun tärppää. Mut se kestää vaan pienen ajan ja sit siitä tokenee. Ja se lapsen kehityksen seuraaminen on se, mikä mulle on ihan huippua!

Paljon onnee kaikille plussista! <3

Täällä ilmeisesti ovis tuli ja meni ja nyt taitaa olla dpo1, sanotaan että endometrioosin kanssa niistä kivuista on vaikee erehtyä :hilarious: Muutaman päivän nippaili kuten aina, sit yltyi kipu ja sit lakkas kokonaan, jossain siinä välissä ilmeisesti tapahtui ovis. Turvotus oli kans sitä luokkaa että vaikka oon laiha ja atleettisen näkönen, niin kyllä oli pakko pitää löysempää päällä ettei ois kyselty oonko raskaana :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Huomenta kaikille! No täällä tällaista tänään Dpo 20 käääk!! :woot::grin:eek::smiley-angelic006:happy119laughing6

IMG_20200615_064400.jpg

Kauheesti vaan pelottaa onko toi tarpeeksi vahva viiva? :sorry::confused005Apteekin herkkä..

Onnea myös sinne! Kyllähän noi testit ihan selkeitä plussia on :grin

Kiitos paljon! Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin molemmilla :happy: Pliis pliis pliis :smiley-angelic001 En nukkunut juuri ollenkaan viime yönä, kun mietin vaan että aamulla teen testit :woot: Nyt vasta alkaa iskeä tajuntaan ja pelottaa onko kaikki kunnossa..

Ehkä hän on kiinnittynyt myöhään ja mulla matalat hormonit lähdössä.. Tasavahvat viivat sain esikosta vasta viisi päivää myöhemmin verrattuna tähän. On tässä onneksi jo oireitakin ollut, ei kai se huono merkki ole?

Onnea taas uusista plussista!! :gen014

Täällä hämmennys jatkuu, menkat virallisesti päivän myöhässä :wideyed: eikä ees juuri tuntemuksia ole. Ei oo enää taas kuin niitä digiviikkotestejä niin en viitti tuhlata... pitää varmaan joku herkempi testi kehdata käydä hakemassa apteekista. Pikkupaikkakunnan iloja kun ei ikinä tiiä ketä sattuu samaan aikaan :banghead: Harmittaa kun en saanut siitä ovulaatiosta selvyyttä niin ei osaa yhtään arvioida missä mennään.. Mulla oli se papa-koe 4.6. ja sillon meinas että merkkejä ovulaatiosta niin jos se vasta sillon oli (kp20) niin nyt olis vasta dpo11 :bag:

Ihanaa, kun pamahtaa lisää plussia!! :smiley-bounce013 Onnea isosti toisen viivan saaneille !

Täälä Dpo 16 ja menkat myöhässä. Aamulla ei ollut testiä mut seuraavasta pissasta testaan :happy119 Oireita ei vieläkää oo juuri mitään.. :smiley-ashamed005

Onnea uusista plussista :happy:

Mun perjantai riemu muuttuikin jo lauantaina pettymykseen, kun vuoto alkoi. Perjantaina vielä kävin päivystyksessä migreenin vuoksi ja pissasin tikkuun, jotta antoivat sopivat lääkkeet. Hoitaja onnitteli plussasta ja sanoi, että viiva se on heikkokin viiva. No, tässä tapauksessa jäi kemialliseksi ja vaihtui ikävästi suruun tämä ilo.

Sellainen yk1 täällä ja nyt 800 Buranan voimilla kohti yk2. Toivottavasti ei tarvitse tätä käydä läpi enää.

Tonninseteli, pahoittelut :sad001 :Heartred

Onnea plussanneille! :):Heartred

Täällä myös pettymysitkut itketty eilen illalla. Vaikka oli vasta yk2, niin mulla on taustalla se vuosien lapsettomuushelvetti negahoitoineen ja keskenmenoineen ja uskon, että se vahvistaa tätä pettymyksen tunnetta. Mä niin pelkään joutuvani siihen rumbaan taas ja nyt kun ei ole aikaa (meidän ikä..). Tieto lisää tuskaa todellakin. Tiedän liian hyvin mitä on toivoa vuosikausia, menettää toivon välillä, herättää se taas henkiin vain katsoakseen miten toivonkipinä valuu taas kerran viemäristä alas. Jos maailma olisi reilu niin tätä shittiä ei annettaisi kellekään määräänsä enempää :sad001

Vaikka mulla kaksi lasta onkin, niin nuo lapsettomuusvuodet ja se identiteetti ei tunnu lähtevän musta kulumallakaan. Luulin, että olin jo päässyt aika kauas siitä, mutta sehän on vain kytenyt pinnan alla. Aiemmin ei ole ollut tarvetta/tilaisuutta pohtia ja käydä läpi näitä asioita uudelleen.
Voi kumpa me saataisiin onnistua ihan luomusti (sitä en ole päässyt koskaan kokemaan, ei ollut mitään mahdollisuuksia) ja säädyllisen ajan sisällä, pliiiiiiis :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 Onko liikaa pyydetty :smiley-angry017

Tuosta burana jutusta, uskon että esim. Kova kipu on elimistölle isompi stressi kuin se ibuprofeeni. Eli stressi huomattavasti pahempi "raskaudenehkäisy" keino. Mulla on jostain syystä 2 raskautta alkanut juuri siinä kierroksella kun söin buranaa monta päivää oviksen aikaan. Eka lapsen aikaan lääkäri määräs ja söin varmaa koko kierron selkäkipuun buranaa ja panadolia. Sit huomasin että oon raskaana lopetin buranan käytön, lääkäri totes että sillon tällöin voi raskauden aikana ottaa, paitsi vikalla kolmanneksella ei ollenkaan. Sit toisella kolmanneksella iski hammassärky, ja sain ensiavuksi ottaa buranaa ja panadolia yhdessä. Ei se yks tai kaks buranaa mitään raskautta estä tai aiheuta keskenmenoa. :)
Ja eri asia käyttääkö pitkään ja säännöllisesti buranaa, nii asia on varmasti eri ja näihin ne tutkimuksetkin varmasti perustuu.

Ja mulla burana vaikuttaa esim. Menkkojen aikaan niin että mun vuoto niukentuu heti kun burana alkaa vaikuttaa. Jos ottaa pelkkää panadolia niin ei vaikutusta mut buranalla on.

Mamiliksi onnea paljon! <3

Mulla on ihan surkea olo siitä et plussa tänne tulisi. Aamulämmöt on tosi alhaiset taas niin joko oli yritys keltiksellä tai sitten jotakin. Hampaat on kipeät ja ikenet herkät, pakko saada joku litku..

Yöllä tuntui tosi rutistava kipu ja se oli ihan ku menkkojen ensilyöntei, kipeämpi vain.. selästä ei vihlonut tällä kertaa

Eilen dpo 7 sylkiovistesti näytti tältä. Viidakkoa on, mut noi saniaisten "hakaset" suht lyhyitä. Äsken laitoin uuden syljen kuivaa.
Nähtäväksi jää lähteekö kasvamaan, mulla tää näytti viime raskaudessa kunnon saniaisviidakkoa koko sen ajan kun olin raskaana :)
Vielä ei malta muita testejä tehdä, ku ei niihin viivaa varmaan dpo 8 vois saada :hilarious:

Liitteet

• IMG_20200615_095755.jpg
    IMG_20200615_095755.jpg
    33 KB · Katsottu: 165
Onnea taas uusista plussista!! :gen014

Täällä hämmennys jatkuu, menkat virallisesti päivän myöhässä :wideyed: eikä ees juuri tuntemuksia ole. Ei oo enää taas kuin niitä digiviikkotestejä niin en viitti tuhlata... pitää varmaan joku herkempi testi kehdata käydä hakemassa apteekista. Pikkupaikkakunnan iloja kun ei ikinä tiiä ketä sattuu samaan aikaan :banghead: Harmittaa kun en saanut siitä ovulaatiosta selvyyttä niin ei osaa yhtään arvioida missä mennään.. Mulla oli se papa-koe 4.6. ja sillon meinas että merkkejä ovulaatiosta niin jos se vasta sillon oli (kp20) niin nyt olis vasta dpo11 :bag:

Mistä se sanoikaan tunnisti että ovulaatio ois meneillään? Meinaan jos katseli limakalvon limaa ja tilaa, niin sehän muuttuu raskaana ollessa myös liukkaaksi. Tai ainakin siis mulla ja vissiin monella muullakin kosteus on säilynyt. :grin:smiley-angelic001

Onnea paljon @Mamiliksi ja @Chartreux :hello2
En yhtään muista teidän tilanteita, oliko jotain oireita tai muuta jo havaittavissa? :)

Täällä tänään kp 35 ja Flo ennustaa tälle päivälle menkkoja. Vielä ei ainakaan näy. Toisaalta kierto varmasti venyy pidemmäksi. Jos en olisi lauantaina testannut negaa, niin olisin ollut sata varma eilen, et olen raskaana. Sen verran aamupäivällä oli huonovointisuutta. Normaalisti myös rinnat herkät ja kipeät jo viikon ennen menkkoja. Nyt ei mitään tuntemuksia niissä, vaikka kuinka käsken miehen puristella :hilarious:

Testejä en nyt ajatellut tehdä, ehkä vasta loppu viikosta seuraavaksi.

Takaisin