Raskaaksi 2020

Oon tosiaan ollut mökillä perjantaista saakka ja tuun kotiin tiistaina. Täälä saanut aika hyvin levättyä vaikka paljon ois tietty alkukesästä hommia. Onneks anoppi käskee lepäämään. Pihatöitä oon vähän puuhastellut.

Olo on ollut aika hyvä, ei kovaa pahoinvointia vielä, mutta kauheesti väsyttää. Mahassa möyryää ja piti jo laittaa leggarit ja äitiyshuppari illan viiletessä niin on mukava olla :laughing014 jotenkin aina iltaisin on erikoinen olo, vielä en taida olla ihan sinut itseni kanssa kun meinaa olla alakulo tai semmoinen jännä tunne. :confused005 ja sit sitä havahtuu semmoseen uuteen autuuteen.

Hei limojen asiantuntijat :). Ite en oo aijemmin huomannut et oviksen ja menkkojen välissä olis joku ”kuiva aika”. Tai vastakohtana et raksaana pysyis paikat kosteena jatkuvasti. Luin jotain ovis juttuja ja sieläkin mainittiin tuo et raskautuessa ei tuu sitä kuivaa aikaa (mitä tääläkin kirjoteltu, että paikat pysyy kosteina jos raskautunut). Monta päivää oviksen jälkeen se kuiva kausi on alkanut? Osaako kukaan sanoa? Tietty nää varmasti vaihtelee kaikilla, mut jos toi ihan yleinen juttu ni koska toi tapahtuu tai on tapahtumatta?

En mä siis täällä mitään kuumeile dpo4 :p

Huoh... eipä päästy mukaan plussaimuun... täällä alko nyt illasta tiputtelemaan. Jos jatkunee vielä huomenna niin yk 3 lähtee sitten käyntiin... Kyllä osaa iskee sit kauhee menkka-angsti, vaikka iloinen toki siitä ettei kierto nyt sit 33 päivää pidemmäks venähtäny.

Katotaan miten käy mun ovistestailuille. Ollaan just toista päivää mökillä kun kp11 on. Olot on vähintäänkin yksinkertaiset. Sähkö saatiin sinne vasta reilu vuosi sitten, juoksevaa vettä tuskin ikinä (kallioilla kyseinen mökki). Ehkä en siis ala siellä kikkailemaan, varsinkin kun ei olla siellä ainoita miehen kanssa :rolleyes: ehkä se ei siis ole testien paikka, varsinkaan dipattavien :hilarious:

Kp 13 ois siis todennäköisin aloitusajankohta, ellei sitten kp 12 tee illalla kun tullaan kotiin:grin

Onnea Chartreux! :smiley-bounce016

ON: Tänään aamulla tuli tosiaan pyyhkiessä vähän verta ja myöhemmin päivällä siteeseen. Juili alavatsaa vähän pahaenteisesti, joten laitoin kuukupin ja nappasin kaksi buranaa. Mun pitää ottaa särkylääke yleensä heti kuukautisvuodon alkaessa, ettei tuu ihan hirveät kivut.

Yleensä mun menkat alkaa aika voimalla heti, eikä etukäteen juuri tiputtele. Mutta nyt tulin tyhjentämään kuppia, ja ei tässä ole melkein mitään, eikä ollenkaan kirkasta verta? :wideyed: Ja ei ole ollut kuukautiskipuakaan. Oon kyllä melko hämmentynyt nyt, mutta uskon silti kyseessä olevan kp1 (tai sit huomenna?), ehkä sitten yöllä tulee ne megakivut ja -vuodot. Mutta tosiaan tosi erilainen alku menkoille kuin normaalisti.

Heti alkoi kyllä pelottamaan, että josjosjosjos nää ei vaikka olisikaan menkat, niin menin ottamaan kaksi Buranaa, ja jos sillä aiheutin sitten jotain vahinkoa. :nailbiting:

Chartreuxille onnea plussasta!

täällä vihdoin kp1 eilen. Kierto lopulta 48 päivää pitkä :hungover:. Mutta nyt uuteen kiertoon, voisin koittaa vaikka sitä lämpöjen seuraamista. Oviksen tikuttelu tuntuu aika työmaalta, joten ei sitä. Yk2 siis alkaa :angelic:.

Tänään vietettiin esikoisen rippijuhlia, miten hän on jo niin vanha :eek: Tällaisina hetkinä nousee ajatus että olisko hyvä olla ihan vaan näin, eikä enään enempää lapsia? Mutta sitten se kuume on kuitenkin niin kova, että haluaa yrittää vielä kun on mahdollista. Luulen että vauvan kanssa osaisin ottaa paljon rennommin, kuin edellisten lasten kanssa.

samoja mietteitä täällä. Vuoden päästä meilläkin esikoinen rippikoululainen ja nuorimpaankin ikäeroa tulisi yli 5v. Miksi aloittaa alusta :smiley-angelic008

ON: Tänään aamulla tuli tosiaan pyyhkiessä vähän verta ja myöhemmin päivällä siteeseen. Juili alavatsaa vähän pahaenteisesti, joten laitoin kuukupin ja nappasin kaksi buranaa. Mun pitää ottaa särkylääke yleensä heti kuukautisvuodon alkaessa, ettei tuu ihan hirveät kivut.

Yleensä mun menkat alkaa aika voimalla heti, eikä etukäteen juuri tiputtele. Mutta nyt tulin tyhjentämään kuppia, ja ei tässä ole melkein mitään, eikä ollenkaan kirkasta verta? :wideyed: Ja ei ole ollut kuukautiskipuakaan. Oon kyllä melko hämmentynyt nyt, mutta uskon silti kyseessä olevan kp1 (tai sit huomenna?), ehkä sitten yöllä tulee ne megakivut ja -vuodot. Mutta tosiaan tosi erilainen alku menkoille kuin normaalisti.

Heti alkoi kyllä pelottamaan, että josjosjosjos nää ei vaikka olisikaan menkat, niin menin ottamaan kaksi Buranaa, ja jos sillä aiheutin sitten jotain vahinkoa. :nailbiting:

Tulehduskipulääkkeet ei maltillisina annoksian syötynä aiheuta vahinkoa, ja raskaanakin niitä voi joutua käyttämään jos muu ei auta. Ota rauhassa!

Luulen että säännöllisemmästä käytöstä enemmän haittaa kuin yksittäisistä, joten nou hätä. :happy:

Kiitos Muumimuki ja KatMa, olette varmasti oikeassa ja turhaan pelästyin. Kaikenlaista tässä tulee näemmä mietittyä. :wideyed:

Ja jos nää on menkat, niin silloin tietty varsinkaan ei ole hätää. :rolleyes: Aika näyttää!

Chartreux onnea!!!! :Heartred

täällä mahtava vklp takana, eilen terassimeininkiä ja tänään mökillä. Kyllä kesä vaan on parasta aikaa :cool:

kp4 ja niukat kuukautiset lopuillaan. Vaivojakaan ei oo ollu ekan päivän jälkeen, muuta kun toi alaselkä, joka nyt taitaa sit liittyä muuhun kuin hormoneihin :sour: nyt sit rennosti juhannukseen asti ja sen jälkeen tykitys päälle :laughing002

Täällä sama tilanne! Kivasti saa ajatuksia muualle kun tulee juhannuksena porukkaa meille ja lapsia riittää :hilarious: Lapsille altaat täyttöön ja ulkosaunan lämmitystä ja grillausta! Sit Juhannuksen jälkeen voikin jo tykittää :grin

Hei limojen asiantuntijat :). Ite en oo aijemmin huomannut et oviksen ja menkkojen välissä olis joku ”kuiva aika”. Tai vastakohtana et raksaana pysyis paikat kosteena jatkuvasti. Luin jotain ovis juttuja ja sieläkin mainittiin tuo et raskautuessa ei tuu sitä kuivaa aikaa (mitä tääläkin kirjoteltu, että paikat pysyy kosteina jos raskautunut). Monta päivää oviksen jälkeen se kuiva kausi on alkanut? Osaako kukaan sanoa? Tietty nää varmasti vaihtelee kaikilla, mut jos toi ihan yleinen juttu ni koska toi tapahtuu tai on tapahtumatta?

En mä siis täällä mitään kuumeile dpo4 :p

Kiinnostaa kans nämä, pohdiskelin limoja kun minusta tuntuu että minun ovis oli jo, ja tästä kierrosta jos ei tärpännyt, niin tulee ainakin 2pv lyhempi kierto kuin keskimäärin. Flo siis ovista ennusti maanantaille. Mutta epäilys iski kun "kuivuin" :dontknow ja jos tuo tuossa olisi perää että limat säilyisi oviksen jälkeenkin jos on raskautunut, niin sen perusteella en sitten tästä kierrosta vauvaa kyytiini saanut :smiley-angry017 Noh, jännä nyt ootella miten tässä käy, vai vieläkö ovis on tuloillaan...

Toivotaan parasta :) Minä oon nyt varalta koko ajan syöny vaan panadolia kaiken varalta. Oon tosin niin hölmö, että sorrun aina siihen ”entä jos..” ajatteluun ja nyt elänki hyvin pitkälti sen mukaan niinkuin olisin raskaana vaikka en oo. Ompahan sitte varalta toiminu hyvin

Heh kyl nää taitaa olla menkat nyt kuitenkin. Heti, kun alkaa jotain muuta vaihtoehtoa spekuloimaan, alkaa kivut voimistua. :eek::grin

Kovasti tsemppiä kaikille, plussatuulta myös alkavalle viikolle! :wink

EDIT: Kiitos Pikkuprinsessa-95! :happy: Mä testasin viime kierrossa Panadolia, eikä se valitettavasti auttanut mulla menkkakipuihin, pakko ottaa niihin Ibuprofeiinia. :wtf:

Mikähän mulla oli eilen illalla. Tuntu että oon ihan jäässä vaikka oikeesti olin tulikuuma :dontknow. Otsa ja pää oli kuitenkin ihan normaali lämpöisiä. Mies jotenkin huolestui ja sanoi että mittaa kuume, mut ei ollut yhtään kipee olo. Oon eilen ollut lähes kokopäivän ulkona, mut varjossa. Et ei ollut sellanen olo kun auringossaolon jälkeen. No nyt aamulla ihan normi olo.

Olin tilannut kaikenlaisia kasvojuttuja ja paketti tuli eilen. Ihana nyt niitä laitella ja testailla. Muutamia laitetaan aamuin illoin rasvan alle, ni on aamuihin jotain muutakin odoteltavaa kun se raskaustestailu :happy7 .

Jotenkin sitä kokoajan koittaa miettiä, et kyytiin jää se tyyppi kenen kuuluukin. Mut miten nää raskaus ajatukset ei voi olla yhtään järkeviä ja realistisia. Suurimman osan ajasta on ihan hyvä mieli ja on pystynyt keskittyä kaikkeen kivaan. Sit taas joskus tulee just noita mistä kirjotin aijemmin, että kuuluuko meidän perheen enää kasvaa ja et tää on mun vika vauva jos sellanen meille vielä suodaan. Kuopusta kun odotin, muutamat kaverit raskautu samaan aikaan ja he kokoajan puhui et tää on meidän vika vauva. Itellä oli jotenkin tosi vahva tunne siitä, että se ei vielä ollut mun vika. Vaikka en tiennyt tulevasta en pystynyt yhtään samaistua. Nyt jotenkin ymmärrän heitä paremmin.

Tuleeko nää negatiiviset ajatukset nyt kun ovis ohi , on vähän niinkun tehnyt voitavansa ja kai siihen pettymykseen jotenkin alkaa valmistautua.
Sivusta huutelen tohon sun oloon, et joitko tarpeeks vettä? Nestehukka aiheuttaa tollasen olon monesti :)

Sivusta huutelen tohon sun oloon, et joitko tarpeeks vettä? Nestehukka aiheuttaa tollasen olon monesti :)

Kiitos tiedosta! Voi olla että oli tollasta, jotenkin viime vuodet ollut tosi vaikea juoda vettä. Täytyykin tosissaan petrata ja ottaa ihan tavote siihen juomiseen!

Tervehdys kaikki! Hävisin joku aika sitten täältä, kun emme yritä ja lopetin ketjun seuraamisen kokonaan. Ajattelin kaikesta huolimatta tämän pohdinnan ja mielipiteet kuulla teiltä myös :) Täällä vietetty perusarkea helteen merkeissä kotosalla koronan pelossa. Mitä yrityksen aloitukseen tulee niin alussahan mietittiin, että oltaisiin aloitettu 3/2020 yritys heti, kun synnytyksestä 1v no tuli korona ja ois pitänyt lähete hakea ja olla jonossa, ottaa riski jos oltaisiin keretty yksi hoito tekemään ja oisin raskautunut olisi ollut mahdollista se, että miehen armeija ois keskeytynyt kun riski ennenaikaisuuteen seuraavissa raskauksissa on olemassa . Päädyimme, että yritystä katsotaan armeijan jälkeen. Itsellä 8/21 asti keskeytymistä opinnoista ja 1v enää jäljellä joko aloitan silloin ja valmistun 5/22 ja lähete voidaan pyyytää 2021 loppuvuodesta taikka 1/21 kerkesin hyvin käymään opintoja eteenpäin ilman mitään hoitojen liittyviä käyntejä jopa valmistumaan jonossa olon aikaan. Mies pääsee armeijasta 6/21 No itse ajattelin, että oisin ollut 1/22 asti kotona pari kuukautta vajaa, kunnes poika täyttää 3v mutta huomasin tuon ajan 8/21 tietenkin eihän tuo jos puhutaan kuukausista sinne tai tänne jollekkin niin haittaa, mutta jotenkin en vain tahtois arkielämä ja päiväkoti stressiä ja pöpjä mahdollisimman kauan karttamaan ihan tuon keskosuuden takia ja poika voi jäädä yhtähyvin viimeiseksi lapseksi kun vältämättä hoidot ei tehoa ja onhan nyt asiat toisin kun on takana kaikki komplikaatiot saatuna kohtuun(tulehdus ja repeäminen) verenmyrkytys hätäsektion jälkeen tämänkin takia haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona. Toisekseen luulisi, että tuollaisen 3-4kk koulussa joustaisivat, kun ei pitkästä ajasta ole kyse. Jos aloittaisin 8/21 opinnot valmistuisin keväällä, mutta jos 1/22 niin menis 12/22 jotenkin myös ajattelen kiva valmistua kesällä mitä talvella ihan juhlien takia ja aina enemmän kouluissakin juhlitaan valmistujia kesällä mitä jouluna.

Takaisin