Raskaaksi 2020

Mistä se sanoikaan tunnisti että ovulaatio ois meneillään? Meinaan jos katseli limakalvon limaa ja tilaa, niin sehän muuttuu raskaana ollessa myös liukkaaksi. Tai ainakin siis mulla ja vissiin monella muullakin kosteus on säilynyt. :grin:smiley-angelic001

Ei selittäny sen kummemmin, olisko sitten ollu siitä limakalvosta :confused005

muoks. en siis kuolemaksenikaan muista tarkalleen mitä sanoi, inhoan niin noita tilanteita niin meni siinä panikoidessa vähä ohi varmaan :grin mutta ei minusta maininnut ku vaan että näyttäis ovulaation merkkejä olevan tai jotain sellasta.

Eilen dpo 7 sylkiovistesti näytti tältä. Viidakkoa on, mut noi saniaisten "hakaset" suht lyhyitä. Äsken laitoin uuden syljen kuivaa.
Nähtäväksi jää lähteekö kasvamaan, mulla tää näytti viime raskaudessa kunnon saniaisviidakkoa koko sen ajan kun olin raskaana :)
Vielä ei malta muita testejä tehdä, ku ei niihin viivaa varmaan dpo 8 vois saada :hilarious:

Voiskohan olla jotain tosiaan, eikös noiden saniaisten pitäis aika tehokkaasti oviksen jälkeen hävitä, kuitenkin dpo7 tuo :woot:
Siis tuo näyttää niin näppärältä tuo laite! Ainakun joku laittaa kuvan niin oon menossa tilaamaan :laughing001 Nyt varsinkin kun mökille menossa niin toi ois niiiiin kätevä. Ei tarvi miettiä mitään pidättelyjä tai kippoja tai mitään muutakaan! Mutta ehkä malta mielen vaikka toi niiiiin hivelee mun uteliaita aivoja :laughing001

Pikatiedustelu vielä, lähtisittekö testaamaan apteekin herkällä vai clearbluen early testillä? Onko kokemusta luotettavuuksista? Pitänee jompi kumpi hakea kun eihän tästä mitään tule odotella vaan :woot: Molemmat lie sillä 10 herkkyydellä niin onkohan mitään väliä...

Pikatiedustelu vielä, lähtisittekö testaamaan apteekin herkällä vai clearbluen early testillä? Onko kokemusta luotettavuuksista? Pitänee jompi kumpi hakea kun eihän tästä mitään tule odotella vaan :woot: Molemmat lie sillä 10 herkkyydellä niin onkohan mitään väliä...
Mulla apteekin herkkä näytti esikoisen oikein ja herkkä on vaikka tasavahvoja viivoja en koskaan saanut.
Nyt on monta kertaa tullut voimakas haamu, mikä on osoittautunut virheelliseksi toisella testillä.
Mutta siis jos on raskaana niin kyllä se sen näyttää. :happy:

Clearblue Early on aina ollut mulla nega jos nega, eli siihen luotan.

Hei limojen asiantuntijat :). Ite en oo aijemmin huomannut et oviksen ja menkkojen välissä olis joku ”kuiva aika”. Tai vastakohtana et raksaana pysyis paikat kosteena jatkuvasti. Luin jotain ovis juttuja ja sieläkin mainittiin tuo et raskautuessa ei tuu sitä kuivaa aikaa (mitä tääläkin kirjoteltu, että paikat pysyy kosteina jos raskautunut). Monta päivää oviksen jälkeen se kuiva kausi on alkanut? Osaako kukaan sanoa? Tietty nää varmasti vaihtelee kaikilla, mut jos toi ihan yleinen juttu ni koska toi tapahtuu tai on tapahtumatta?

En mä siis täällä mitään kuumeile dpo4 :p
Mulla alkaa yleensä kuiva kausi heti kun ovis on ohi, tai päivä sen jälkeen. Tosiaan kun olis raskaana ei kuivaa kautta ilmennyt oviksen jälkeen. Muistankin kuinka ihmettelin sitä silloin. :grin Siksi nyt oviajankohtakin on epäselvä, kun kuivaa kautta ei ole ollut tai ei ole vieläkään alkanut.

Clear blue, kun mun apteekkin herkkä ei näyttänyt kunnolla.

:happy093

Sain pissattua testiin ulkohuussissa. No me kyllä ollaan retkeilijöitä että saisin pissattua vaikka puskassa :laughing021 ainoa huoli oli että en osuisi tikkuun.

Viikko sitten maailma mullistui hennon viivan myötä ja tänään se on jo räikeä, ilmestyi esiin suoraan ennen kontrolliviivaa. Tänään kp2, eli voin lopettaa menkkojen odottelun ja herkutella vielä digitestillä ens viikolla. :happy7

Liitteet

• IMG_20200615_105820.jpg
    IMG_20200615_105820.jpg
    23.8 KB · Katsottu: 275
Voiskohan olla jotain tosiaan, eikös noiden saniaisten pitäis aika tehokkaasti oviksen jälkeen hävitä, kuitenkin dpo7 tuo :woot:
Siis tuo näyttää niin näppärältä tuo laite! Ainakun joku laittaa kuvan niin oon menossa tilaamaan :laughing001 Nyt varsinkin kun mökille menossa niin toi ois niiiiin kätevä. Ei tarvi miettiä mitään pidättelyjä tai kippoja tai mitään muutakaan! Mutta ehkä malta mielen vaikka toi niiiiin hivelee mun uteliaita aivoja :laughing001

Tää on kyllä nii kätevä, kotitestillä maksoi 25 € ja ollu hintansa väärti :D toki tätä pitää opetella hetki et pääsee jujuun kiinni. Mulla on kohta vuoden ollu käytössä :) eikä oo tarvinnut paristojakaan vielä vaihtaa.
Edellisessä plussassa tein dpo 10 tälläsen. Eli ihan yhtä tuollasta pientä ja tiivistä.

Nega kierroissakin on tullu jonkun verran saniaista, mut sellasta ohkasempaa, isompaa ja harvempaa haitura saniaista (yritän ettii kuvan jos vielä ois säästynyt) .
Jotenki vaan ollu sellanen jännä fiilis päällä että vois olla se the kierto :rolleyes: toivottavasti vaan olis sit vihdoin pysyvä, jos sen plussan testiinkin saan :rolleyes:

Kohdussa sellanen paineen tunne /puristus kun makaa mahallaan. Jännää. Huomenna ehkä testaan 10 herkkyisellä ihan vaan koska en jaksa odottaa pitempään :grin teki mieli jo tänää testata,mutta tiedän et se ois ollu turhaa :grin

Liitteet

• IMG_20200615_101555.jpg
    IMG_20200615_101555.jpg
    39.9 KB · Katsottu: 185
Täällä alkoi nyt kunnon vuoto eli kp1 käynnissä. Aamulla vedin taas greippimehut, ja syön tän viikon myös rautaa. :happy: Uutta kohti!

Kaikesta huolimatta nyt on ihan hyvä mieli. Ovistikuttelut aloittelen taas ensi viikolla. Raskaustesteistä kaappi on nyt tyhjä, ja yritän testata tässä kierrossa vasta, jos menkkoja ei kuulu. Piinapäivät osuu nimittäin kesälomalle, ja yritän siltä ajalta minimoida stressailun kanssa.

Mielenkiintoista muuten nähdä, vaikuttaako kesäloma kiertoon. Mulla on ollut nyt yrityksen aikana kaksi tavallista pidempää kiertoa. Toisessa mulla oli loma kesken kierron, toisessa kans joululoma, mutta myös oksennustauti. Oon noiden pohjalta vaan miettinyt, että onko stressi tai sen laukeaminen vaikuttanut kierron pituuteen. Kummassakin kierrossa on juuri sattumalta ollut tuollaisia poikkeusjuttuja elämässä.

Ootteko te huomanneet stressin vaikuttavan kiertoon?

Noin muuten yritän nyt vähän himmailla haaveilun kanssa, normisti oon tässä vaiheessa jo kurkkinut, mikä olisi laskettu aika jos tärppää jne. :grin Käy kuitenkin melko raskaaksi, kun ne haaveet ei ikinä toteudu. Joten koitan säästää haaveilut siihen, kun joskus toivottavasti oikeasti tärppää. :shy: Mä oon melkoinen haaveilija, mutta ei vaan jaksa enää rakentaa niin korkeita pilvilinnoja ja kuvitella, miten se tulevaisuus nyt menee. :yuck:

Onnea plussista kaikille :Heartred
Mua niin turhauttaa,ei oo vieläkään se aika naistenklinikalle tullu:scratch
Oisin niin halunnu alkuvuoden vauvelin,nuo aiemmat kun syntyneet huhti-elokuussa, Nooh,eihän sitä tiedä miten ees tärppääkään sit jos ees tärppää. Ois vaan ihana ettei ihan lähekkäin synttärit olis :happy119

Pääni puhki tässä miettiny että miks menkat myöhässä, ei tosiaan oo koskaan ollu muutako ennen esikoista.. kun siis eilen ainakin vielä pregcheck testi ihan puhdas nega. Oon nyt ollut ruokavaliolla 10 viikkoa, joista nyt viimeisissä viikoissa tiputettu hiilareiden määrää, vika viikko oli jo muutama päivä viikossa täysin ilman hiilareita.. Niin kävipä mielessä josko tuo vois vaikuttaa myöhästymiseen myös :bored:

Pääni puhki tässä miettiny että miks menkat myöhässä, ei tosiaan oo koskaan ollu muutako ennen esikoista.. kun siis eilen ainakin vielä pregcheck testi ihan puhdas nega. Oon nyt ollut ruokavaliolla 10 viikkoa, joista nyt viimeisissä viikoissa tiputettu hiilareiden määrää, vika viikko oli jo muutama päivä viikossa täysin ilman hiilareita.. Niin kävipä mielessä josko tuo vois vaikuttaa myöhästymiseen myös :bored:

Se voi täysin vaikuttaa myöhästymiseen. Kierron ylläpitäminen tarvitsee kuitenkin energiaa niin oiskohan niiden hiilarien pois tippumisessa sit käynyt kierron hidastuminen/pysähtyminen. Mulla oli joskus nuorempana kun pyörin normi ja alipainon välillä huonosti syöden just näitä että menkat myöhästyi ja joskus jopa jäi jos en korjannut syömistä.

Onko sulla joku valmentaja/pt/tms? kannattaa kysyä. Voit myös mainita että raskaus toiveissa ettei ruokavalio yms vedä liian tiukalle. Voi viedä myös oviksen...

Mä en ole vieläkään bongannut ovista. Nyt on menossa kp 16 eli voi olla pitkä kierto tulossa jos ei nyt ihan puskista tule ovis.

Kiitos paljon vaan onnitteluista kaikille :smiley-ashamed004:)
Oon jotenkin niin äimänä, ja toivon vaan että kaikki olisi kunnossa. Toivottavasti tuo viivan "haaleus" ei meinaa mitään. Jostain syystä oon huolestunut ylipäätään. Laitoin jo tilaukseen lisää testejä, että miltä viivat näyttää ei niin herkillä testeillä. Huomenna varmaan teen viikkonäytöllisen digin :smiley-ashamed004

Onnea uusista plussista :happy:

Mun perjantai riemu muuttuikin jo lauantaina pettymykseen, kun vuoto alkoi. Perjantaina vielä kävin päivystyksessä migreenin vuoksi ja pissasin tikkuun, jotta antoivat sopivat lääkkeet. Hoitaja onnitteli plussasta ja sanoi, että viiva se on heikkokin viiva. No, tässä tapauksessa jäi kemialliseksi ja vaihtui ikävästi suruun tämä ilo.

Sellainen yk1 täällä ja nyt 800 Buranan voimilla kohti yk2. Toivottavasti ei tarvitse tätä käydä läpi enää.

Todella harmi kyllä.. Oon pahoillani :sad001:Heartred Paljon tsemppiä uuteen yritykseen. Toivottavasti seuraavasta kerrasta onnistuu.

Mää tiesin tän sun oireista! Oli niin samat kun mulla :grin hämmästelin miten jaksoit varrota tänne saakka testin kanssa!

Mitä parhainta onnea ja vauvaliimaa!

Kiitos onnitteluista ja samoin! :happy: En mie oikein tiedä. Kai oon taikauskoinen, että tietää hyvää jos tänäkin vuonna testaan juuri 15.6 :laughing002 Kun en tiedä luteaalini kestoa, niin ajattelin että ootan sitten extrapitkään että voin olla varma menkkojen olevan myöhässä :laughing001 Tosi järkevä logiikka.

Onnea paljon @Mamiliksi ja @Chartreux :hello2
En yhtään muista teidän tilanteita, oliko jotain oireita tai muuta jo havaittavissa? :)

Täällä tänään kp 35 ja Flo ennustaa tälle päivälle menkkoja. Vielä ei ainakaan näy. Toisaalta kierto varmasti venyy pidemmäksi. Jos en olisi lauantaina testannut negaa, niin olisin ollut sata varma eilen, et olen raskaana. Sen verran aamupäivällä oli huonovointisuutta. Normaalisti myös rinnat herkät ja kipeät jo viikon ennen menkkoja. Nyt ei mitään tuntemuksia niissä, vaikka kuinka käsken miehen puristella :hilarious:

Testejä en nyt ajatellut tehdä, ehkä vasta loppu viikosta seuraavaksi.

Minulle tuli ekoja oireita viime viikolla. Alkoi sillä että palelsi. Sitten yöllä ja aamulla taas hikoilin lakanat märiksi ja oli kuuma. Ruokahalu alkoi oudosti myös kasvaa ja päässä heitti välillä eli huimasi juuri esimerkiksi ylösnoustessa. Myös alakerta oudon kostea ja mieliala ovismaisen korkealla. Tosin välillä joku raivon- tai itkunpuuska.. Menee nopeesti ohi. Joo oon viimeksi tänään mäiskiny tavaroita ulkona maahan kiukuspäissäni vai oliko sokerit alhaalla :happy119 Myös jotain tuntemuksia vatsassa ja munasarjoissa tai lähinnä oikeassa ollut välillä.

Oon vaan ihmeissään, kun esikosta ei ollut juuri mitään oireita, tai ei ainakaan vielä tässä vaiheessa. Oisko jotenkin äkäinen keltarauhanen syynä? :smiley-ashamed008 Tai sitten oon vaan herkistynyt ylipäätään, että huomaan enempi oireita.

Lisäksi mies kommentoi ihoni sileyttä ja sitä kuinka kuumalta mun nahka tuntuu.

Toivottavasti vaan kaikki kunnossa. Vielä ei oo ollut sähköiskun tapaista kipua kohdussa mitä viimeksi oli :smiley-ashamed008

Muoks. Plus väsymys

Muokattu viimeksi:
Kiitos onnitteluista ja samoin! :happy: En mie oikein tiedä. Kai oon taikauskoinen, että tietää hyvää jos tänäkin vuonna testaan juuri 15.6 :laughing002 Kun en tiedä luteaalini kestoa, niin ajattelin että ootan sitten extrapitkään että voin olla varma menkkojen olevan myöhässä :laughing001 Tosi järkevä logiikka.

Minulle tuli ekoja oireita viime viikolla. Alkoi sillä että palelsi. Sitten yöllä ja aamulla taas hikoilin lakanat märiksi ja oli kuuma. Ruokahalu alkoi oudosti myös kasvaa ja päässä heitti välillä eli huimasi juuri esimerkiksi ylösnoustessa. Myös alakerta oudon kostea ja mieliala ovismaisen korkealla. Tosin välillä joku raivon- tai itkunpuuska.. Menee nopeesti ohi. Joo oon viimeksi tänään mäiskiny tavaroita ulkona maahan kiukuspäissäni vai oliko sokerit alhaalla :happy119 Myös jotain tuntemuksia vatsassa ja munasarjoissa tai lähinnä oikeassa ollut välillä.

Oon vaan ihmeissään, kun esikosta ei ollut juuri mitään oireita, tai ei ainakaan vielä tässä vaiheessa. Oisko jotenkin äkäinen keltarauhanen syynä? :smiley-ashamed008 Tai sitten oon vaan herkistynyt ylipäätään, että huomaan enempi oireita.

Lisäksi mies kommentoi ihoni sileyttä ja sitä kuinka kuumalta mun nahka tuntuu.

Toivottavasti vaan kaikki kunnossa. Vielä ei oo ollut sähköiskun tapaista kipua kohdussa mitä viimeksi oli :smiley-ashamed008
Mul on joitakin noita mut nyt on hymyn perusteella dpo2 et tuskin mut uskon et irtosi tuolloin kun lämmöt laski eli dpo3.. kyllä kaikki varmaan on hyvin ;)

Onnea vielä ja vauvaliimaa <3

Takaisin