Raskaaksi 2020

On kyllä niin erikoista vatsanipistelyä mulla että mitään rajaa! Alaselkä/iskias-seutukin kipeä. Tässä vaiheessa kiertoa yleensä hyvin rauhallista muuten. Kp 17 ja dpo 2-3. :eek: emmää kyllä uskalla toivoa raskautta vaikka välillä oonkin täysin varma että ekastakin kerrasta voi onnistua. :smiley-angelic001

On kyllä niin erikoista vatsanipistelyä mulla että mitään rajaa! Alaselkä/iskias-seutukin kipeä. Tässä vaiheessa kiertoa yleensä hyvin rauhallista muuten. Kp 17 ja dpo 2-3. :eek: emmää kyllä uskalla toivoa raskautta vaikka välillä oonkin täysin varma että ekastakin kerrasta voi onnistua. :smiley-angelic001

Mua vähän huvittaa ajatus, että olis itsellä tärpännyt ekasta kerrasta:grin

Vaikka selkeitä menkkaoireita, niin on tässä myös mahdollisia tärppioireita.
Esim verensokerit vetää koko ajan ylös.

Mä en myöskään ole alkanut absolutistiksi. Tuli vastaan joku tutkimuskin, et kohtuukäyttäjät raskautuu helpoiten. Muutenkaan en harrasta mitään äärimmäisyyksiä, kohtuu kaikessa. Luin jonkun raskaana olevan blogia, jossa se noudatti kaikkia raskausajan ruokavalio-ohjeita ihan pilkulleen ja ylikin. Siis esim. juuston ja leikkeleen otti vaan just avatusta paketista. Kukin toki tyylillään, mut musta tuostakin voi ottaa ihan turhaa stressiä ja huolta.

Mie lopetin alkoholin juomisen kokonaan päälle vuosi sitten terveydellisistä syistä. Ei sillä että olisin ollut suurkuluttaja tms, mutta en halua ottaa riskiä että perussairauteni lääkitys ja alkoholi jotenkin reagoisivat huonosti keskenään.

Mulla on nyt kolme päivää nipistellyt vatsaa siten että huomaan/tunnen kun nipsaisee. Nyt on kp 24, ja kierron pituus on ollut 25-28pv. En tiedä nipisteleekö suolisto vai kohtu, ja siinäkin se että onko kiinnittyminen vai tulevat kuukautiset. Kp. 15 oli ovis+, joten nyt on vissiin 8dpo. (Jos oikein osasin laskea). Piti laittaa side siltä varalta jos onkin kuukautiset. Toivottavasti ei.

Muokattu viimeksi:
Mä olen ihan hajalla sekä henkisesti että fyysisesti tuon vuodon takia. Tänään yritin hyppiä trampalla mutta en pystyny edes 3 minuuttia putkeen kun jalat kramppas. Mulla kun muutenkin on ollut taipumusta anemiaan enkä rautaa pysty missään muodossa syömään.

Onko muut lopettaneet alkoholin lähes kokonaan heti kun aloitte yrittää raskautta? Mä olen ja aiemmin kuitenkin on alkoholi maistunut, niin pitää keksiä kaikkia tekosyitä nyt kun olis kaiken maailman tapaamisia tulossa joissa varmasti muut ottaa alkoholia:bored:

Esikoista yrittäessä tehtiin sillon kesän rientojen jälkeen miehen kanssa päätös että otetaan ”tipaton syksy” jolla perusteltiin asiaa sitten kaikille kun ajattelin ainakin vähentää käyttöä :grin raskauden alkuajan vetosin migreenilääkitykseen. Aina voi jonku lääkityksen ainaki heittää syyksi jos ei halua oikeaa syytä kertoa. On kyllä ärsyttävä tämä suomalainen alkoholikulttuuri kun juomattomuus on usein se, jota pitää enempi selitellä :shifty: kyllä mullakin on tilanteita joissa heti jos en juo niin tulee varmasti tiedusteluja raskaudesta. Vaikka eihän se kenellekään kuulu miksi ei juo, mutta sitähän se vaan on usein. Nyt ajattelin ottaa lasin viiniä sillon tällön, siihen saakka kunnes raskaus voi olla mahdollinen. Ei tosin mitään tietoa oo siitä, vaikuttaako mahdollisuuksiin raskautua, uskon että pienillä määrillä silloin tällöin ei oo kuitenkaan lopulta vaikutusta. Toki sitten jos plussa tulee niin se on asia erikseen.

Tuohon alkoholijuttuun. Mä en tykkää juoda mitään, enkä kyllä oo tippaakaan ottanut varmaan pariin vuoteen. Se poltteleva fiilis kurkussa ihan perus siideristä pitää mut kaukana niistä ja kaikki sen kyllä tietää että en juo. Viimeisen vuoden aikana kaikenlaisia opuksia lukeneena oon todennut, että ei mun edes kannata yrittää, ei oo mitään syytä.

Mutta sen sijaan oon alkanut välttelemään lakritsia ja salmiakkia. Ne on mun todellinen heikkous ja niitähän ei saisi syödä / ei suositella. Viime viikonloppuna oli vaikeaa karkkihyllyllä jättää ne suosikkipussit parhailla salmiakeilla ja lakritseilla kauppaan. Välillä toki sallin itselleni, mutta tiputus liki päivittäisestä pikku salmiakki tai laku herkusta on raju. Menkat ku alkais niin tietäisi ajankohdan jolloin sais "mättää" näitä herkkuja :hilarious: Tiedänkin jo, mitä synnärille otan mukaan, jos joskus satun raskautumaan ja sinne asti pääsen :angelic:

Alkoikin tekemään mieli vanhoja autoja:Heartred Alkoholia en juuri juo. Saunajuomaksi limebreezer jos jotain. Siinäkin alkoholia vain 4% joten jos jossain iltaa istutaan niin 2 saatan juoda koko illan aikana eikä kukaan kysele mitään. Alkoholitonta lime breezeriä jos olis niin ostaisin maun takia :D

Muokattu viimeksi:
Ei täst miun olosta tuu mitään :hilarious: alavatsa on outo, en pysty joogamaankaan kun on erilainen tuntuma. Kaikkee se psyyke teettää :grin

Voi tietysti olla, en kyl usko mut nyt on kyl niin oireetonta et ihan naurattaa et varmaan ensi vessareussulla tuhrua edes... Tai niin jos ei niin huomenna ja jos ei niin sit vähän teen laskelmia ja haen testin.. mut kyl mä varaudun menkkoihin. Yhtään ei oo sellainen olo mut nyt tutusti kiristää reisiä niin voi olla et tuli vähän myöhemmin.. ilmoitan jos menkat ei ala hullulla huutokuorolla ja jos kaikki hyvin niin meen palvoon ihmeen jumalia tai jotakin..
Ei nyt vielä kannata toivoa heittää :grin itsellä ainakin molemmissa raskauksissa ollut kunnon menkkajomoja (tuntui myös selässä) parikin viikkoa siinä alussa. Ja ikenet herkät sekä vuotavat.

Että jospa vielä kuitenkin.. :rolleyes:

Ei oo vieläkään tullut sitä vihlaisua joka merkkaa menkkoja. Kauhea ku nyt on vasta dpo14 eikä 15.. toisaalta on kauan ollut joku 10-12 päivää syystä tai toisesta.. on ollut hyvinkin lyhyt luteaali mutta nyt uskon että alkaa vuoto. Vihloo vielä rintoja mut se alko oikeastaan kunnolla vasta tänään ja eilen illalla tietty asento puuhissa vihlaisi ikävästi jotenkin hassusti virtsarakkoon päin mikä on tosi outoa!

Hain extra pehmeät harjakset ja hain vielä extrapehmeän ihovoiteen ja sijoitin kasvovoiteeseen. Hullun euforinen olo vaan, joku hurma ku pääsee vapaammin kulkemaan kun täällä Espanjassa on ollut ihan militaristinen meininki koronan suhteen, ehkä siksi olen näin rauhallisin mielin vaikka tiedän että varmasti harrastettiin ovispäivänä seksiä koska muuten olisi dpo18 eikä se nyt oo mahdollista. Tulipa romaani.. illan ajatuksia

Enkä ole absolutisti mutta en vaan yleensä juo kuin lasin viiniä silloin tällöin. Kännejä en vedä ja mun kännit tulee kahdesta siideristä joten ei kiitos. Ruuan kanssa maistuu välillä viini. Minun mielestäni ei ole paha varsinkin kun punaviini on hyvä esimerkiksi verenkkerrolle silloin tällöin nautittuna

Tarkoitin et kun ovispäivänä oli seksiä ja sen jälkeen ja myös noin kolme päivää ennen niin ei mulla näy onnistuvan. Ainoa outous on että rinnat tulee vaan painavammaksi.

Täällä olis huomenna 20/27-? Ja mahdollisesti dpo 3. Niin selviä ovisoireita useamman päivän ja lauantaina kunnon tärinäkicut ja ovulaatio limat, jotka eilen ja tänään ollut poissa. Ehkä se oli ovulaatio ehkä ei :dance008. Saattaahan tuo keskenmeno sekoittaa kroppaa kunnolla. Mutta vajaan parin viikon päästä ollaan viisaampia. Ehkä lauantain tallettelut ehti, ehkä ei :happy093.. Vuoto on loppunut kokonaan. Ei enää edes tuhrua ole näkynyt lauantain jälkeen. :)

Onko kenelläkään noussut hetkellisesti ihan kuume, kun on tärpännyt?
Muistan itse -15 tai -16 vuoden kkm, että 38-asteen kuume nous ihan tunneiksi.

En muista oliko plussaa ennen vai jälkeen. Saattoi olla ennenkin.:pompus:

Apua. Tuliko nyt napattua se sofin kuuluisa viivanpaikka ?:eek:

Liitteet

• 20200602_055650.jpg
    20200602_055650.jpg
    6.4 KB · Katsottu: 198
Apua. Tuliko nyt napattua se sofin kuuluisa viivanpaikka ?:eek:
Hieman huono kuva (kiitos sivuston, joka tuhoaa aina kuvanlaadun), mutta kyllä nyt niin selkeää viivaa näkyy, että olisi jo tooodella törkeä viivanpaikka.

Eli varovaisesti täältä jo onnittelisin :)

Takaisin