Raskaaksi 2020

Hei. Täällä starttasi yk4:sad001kp2 tänään, eilen hanat aukesi, vaikka sain haamun muutama päivä sitten ja kuukautiset oli myöhässä.

Vähän tavallaan harmittaa nyt kun en eilen tehnyt ovistestiä. Luin netistä että rintojen arkuus voi joillain olla merkki oviksesta. Toki taas toisaalta tällä hetkellä mikään muu ei siihen viittaisi, ei edes fiilis. Ehkä sitä voisi koittaa tänään, pitäisihän se plussa tulla kahtena päivänä. En vaan tiedä. Melkein jopa tuntuu siltä, kuin olisi vieraassa kropassa. Paljon outoja tuntemuksia, joita ei vuosiin ole ollut. Ihan uutena juttuna toki lantiokipu, joka ilmestyi viime yön jälkeen, mutta se voi olla myös huonon petarin aiheuttamaa. Äh, pitäis lopettaa tämä olojen seurailu kun alkaa mennä analysoinniksi. Jos vaan odottais niitä menkkoja jossain kohtaa alkavaksi niin sais ehkä paremmin kiinni siitä, mitä kropassa tapahtuu :grin

Moikka, mitä mieltä tästä? Eilen sain kahdella samanlaisella testillä (herkkiä testejä) vielä haaleammat haamut ja tänä aamuna clearbluen digital kuitenkin sanoi että ei raskaana :sad001 menkkojen pitäisi alkaa huomenna... Kiitos jos ehditte kommentoida :Heartred itku tuli aamulla kun tuo cb näytti negaa ja ehdin jo innostua eilisistä haamuista View attachment 89606
Haalea haamu tänäänkin... Alan jo vähän innostua, menkkojakaan ei kuulu... Toivottavasti mahdollinen pieni alkio jaksaa sinnitellä :Heartred edit: en jaksanut odottaa joten hätähousuna piti tehdä uusi testi heti tänään :D

Muokattu viimeksi:
täällä kp12. eilen peitto heilui kuten olin suunnitellut, mutta miehen aloitteesta! poikkeuksellista, sillä yleensä meillä ei ole arkena juurikaan seksiä ja nyt oli heti valmiina, kuin olis lukenu mun ajatukset?! tai sitten aisti tulevan ovulaation. tai sitten silläkin on vauvakuume :grin no joka tapauksessa, en usko että ovulaatiota on vielä ollut mutta jospa lähipäivinä. ellei sit käy niin et tääkin kierto venähtää... oireina nyt turvotus, eilen nippailu alamahalla ja unettomuus. lämmöt on edelleen tasaista 36,4 ja satunnaista valkovuotoa.

Täällä mies näki taas vauvaunta. Sanoinkin sille, että taitaa olla sulla aikamoinen vauvakuume. :shy:
Meilläkin talleteltu jo monta päivää putkeen. :hilarious: Toivottavasti oviskin ois pian ennenkuin voimat loppuu.

Haalea haamu tänäänkin... Alan jo vähän innostua, menkkojakaan ei kuulu... Toivottavasti mahdollinen pieni alkio jaksaa sinnitellä :Heartred edit: en jaksanut odottaa joten hätähousuna piti tehdä uusi testi heti tänään :D
Ja vatvonta jatkuu... Kaipa tuon haamun pitäisi tuosta vahvistua kun tässä vaiheessa kiertoa jo ollaan :O voihan haamut sentään... XD

Täällä mies näki taas vauvaunta. Sanoinkin sille, että taitaa olla sulla aikamoinen vauvakuume. :shy:
Meilläkin talleteltu jo monta päivää putkeen. :hilarious: Toivottavasti oviskin ois pian ennenkuin voimat loppuu.
Meillä mies ei uskonut että miehillä voi olla vauvakuumetta. Väitti kivenkovaan että se ei vaan oo mahdollista. Viikonloppuna kuitenkin kertoi, että ehkä se on mahdollista kun häneen on semmoinen iskenyt :hilarious:

Sain nyt toissapäivänä ja tänään cb:n digitestiin vilkkuvaa hymynaamaa, katotaan kauanko menee että jää pysyväksi.. Tosin mulla on enää kaks tikkua jäljellä tohon enkä oo uutta vielä tilannut, saa nähdä loppuuko kesken :rolleyes: ja nuohan on vanhaksikin mennyt, mutta ainakin vielä toimii (toki luotettavuuteen pidön pientä varausta). On kyllä helppo tuo digitesti, mutta kallishan se on, sen takia en ihan helpolla haluaisi uutta tilata. OneStepin liuskoja löytyy kans iso kasa, mutta niillä en oo kyllä mitään viivoja tainnut saada kertaakaan aikaiseksi :grin jos ei oo niin uskomaton tuuri että heti tästä yk1 nappaa, niin pitää tilailla sitten jotain muita testejä.

Mullakin itse asiassa särki päätä eilen ja toissapäivänä. En kyllä ottanut mitään, kun ei vissiin oo hyvä burana oviksen aikaan. Panadol ei auta ollenkaan.. Ja tuli muuten kaksi aftaa suuhun. Voikohan liittyä ovulaatioon eli hormonitasojen muutokseen? Tosi outoa, ei oo ollut aftoja milloinkaan. Toivottavasti johtuu muusta kuin huonosta vastustuskyvystä :sorry: Mies tykkää mun kierron tästä vaiheesta, kun oon niin fiiliksissä. Oispa aina ovis tai raskaushormonit :happy: Nyt on rento fiilis, kun on tämän kuukauden yritys ohi. Annoimme kaikkemme, nyt voi hengähtää. Mieskin taitaa olla vähän helpottunut.. Melko väkinäistä oli vielä tänään jyystää :rolleyes::grin

Olipahan ovis, ei oo tällaista koskaan ennen ollutkaan. Kiva että ovulaatio tuli normaaliin aikaan. Ei voi tulla nyt tällä kertaa 40 päivän kierto. Niin ja toivottavasti ei tule menkkoja pitkään aikaan :grin
Mulla tuli verta ikenistä kun oli ovis tulossa ja nyt uudestaan alkoi. Mut mulla on selkeä luteaali, dpo10 (luulin eka et 9) mut lämmöt nousi takas ylös eli kävi toissapäivänä 35,8 ja eilen oli siis 36,1 ja nyt jo noussut reilusti takas. Mikähän tuo . Kipuja ei oo ku rinnoissa ja sit tää aamupäänsärky on ihan kauhea mut epäilen kosteutta aiheuttajaksi.

Toivottavasti aftat on hormonaalista, monesti ikenet herkät ku ovis niin harjaan aina herkille ikenille toiminnolla mut tää kohta menkat tulossa vaiheeseen ei kuulu mulle ienherkkyyttä yleensä mikähän nytte.

Mikähän noissa lämmöis on.. mä oon huomannut et mul tullut joka kemiallisen aikaan dippi lämmöissä ja sit noussut. Mut nyt on aika perus flunssan oireet ja johtuu varmaan ku hometalos viel loppuviikko ja pääsee uuteen jee

Ite ajattelen silleen et esikoisen vauva aikaa kuormitti paljon myös se koko elämän muuttuminen ja äidiksi kasvaminen. Toisen lapsen tullessa elää jo lapsiperhe arkea. Sit ajan kanssa se vauva sujahtaa siihen menoon mukaan :) . Kädet ja silmät ja läsnäolo meinaa tietty välillä loppua kesken, mutta kaikessa on ne kääntöpuolensa. Elämä muokkautuu sitä mukaan kun tilanteet muuttuu. Nyt kolmen lapsen kanssa miettii, et miten olin esikoisen vauva aikana niin totaalisen poikki ja loppu. Mutta niin se elämä vaan kulkee ja kannattelee.

Tätä mäkin toivon, että toisen kanssa siinä mielessä olisi helpompaa, kun kaikki ei ole niin uutta. Esikoisen kanssa piti kuitenkin pähkäillä aikalailla kaikkea :hilarious:

Onnea plussanneet ja toivotaan että pienet pysyvät kyydissä! :Heartred

Täälä onkin tullut kivoja kirjoituksia siitä mikä pelottaa/huolettaa. Kiva lukea jo vauva-ajan kokeneiden ajatuksia. Ite muutenkin peräänkuulutan armollisuutta itseä ja toista kohtaan ihan normaalissakin elämässä, niin luulen että se on yks aika kantava tekijä vauvankin kanssa. Että ei tarvi suorittaa ja kaikki uus saa olla uutta, eikä silti tarvi pelätä etteikö olisi riittävän hyvä vanhempi tms. Arjen oravanpyörässä olleena ja vanhempani jo parikymppisenä menettäneenä opin tässä vuosien aikana, että elämä on tässä (vaikka seinät kaatuis päälle :BangHead). Vauva kyllä mullistaa sitten kaiken, eikä mikään olo varmasti siihen täysin valmista, mutta uskoisin että jos on itsetunto ja oman elämän palikat suht hyvin, niin sen sisäisen maailman asetteleminen uudelleen vauvantahtiseksi onnistuu hieman helpommin. Me ollaan matkusteltu jo paljon, nykyään kotimaassa ja luonnossa ja aiotaan vauvan kanssa jatkaa samaa. Onhan siinä vauvan kamojen kantoa, mutta eiköhän siitäkin selviä.

Musta on tosi kurjaa että usamman lapsen perheet saa kummastelua uudesta vauvasta, ihmettelyä tai ei kommenttia laisinkaan, sillä mä ajattelen että jokainen vauva on lahja vanhemmilleen,ja etenkin jos on toivottu. Raskauteen liittyy niin paljon herkkyyksiä, että on tosi surullista kun ympäristö luo paineita asian ympärille, oli niitä vauvoja sitten jo monta tai ei. :love022

Olipa hyvin kirjoitettu :) Nimenomaan tuo armollisuus olisi tosi tärkeä muistaa. Ja se, että kaikenlaiset tunteet on ok ja niistä kannattaa puhua jossain, foorumilla, ystäville tai neuvolassa. Raskauteen ja lapsiperhearkeen liittyy niin paljon kaikkea, varsinkin ensimmäisen kanssa. Isoja muutoksia elämässä, kropassa, ihan kaikessa. Ei kannata pelätä niitä negatiivisiakaan ajatuksia, tärkeintä on mun mielestä, että ne käy läpi jonkun kanssa.

Täällä kp 11 ja tuli vilkkuvaa hymiötä ovistestiin. Ajankohta tuntuu edellisen kierron tapaan melko aikaiselta mun kiertoihin nähden, edelliskierrossa alkoi siis vilkkua kp 10 alkaen ja vilkkuikin yhteensä sen 8 päivää ennen pysyvää hymiötä. :wideyed: Saa nähdä miten pitkään menee tässä kierrossa. Vaihdoin gyneajankin sitten jo nyt perjantaille (alunperin piti mennä ensi viikon keskiviikkona), että ehdin vielä ennen ovista tai oviksen aikaan sinne. Ajatuksenani on siis mennä sinne nimenomaan tsekkaamaan, miltä tilanne näyttää ovulaation aikaan, muutenhan tuolla ei olisi juuri väliä. :)

Toivottavasti nämä aurinkoiset ja lämpimät kelit jatkuisivat vielä piinaviikoillekin asti, niin ei tulisi silloin ehkä niin kamalasti stressattua tärppäämistä. :rolleyes: Jotenkin toivoisin saavani vähän rentoutta ja positiivisempaa mieltä siihen oviksen ja menkkojen väliselle ajanjaksolle.

Jaksoin eilen olla testaamatta, mutta tänään oli taas fiilistä, negahan se siellä. Toki kp30/34-36 että aika aikaista, eikä nuo mun testitkään mitään herkkiä ole. Tarkasta ovispäivästä ei tietoa eli ei voi siihenkään suhteuttaa. Ajattelin että seuraavan tekisin perjantaina, jos vielä nega niin otan kyllä saunaoluen :p. Flo ennustaa menkkoja ensi viikon keskiviikolle eli viikon päähän. Eipä sitä todellakaan jaksanut odottaa testaamista siihen saakka :grin. Onneksi on ihan hyvillä fiiliksillä.

Täällä varmaan joku joka tikuttanut sofi raskausliuskoilla niin kuinka luotettavia on :pompus: eli antavatko helposti viivanpaikka?

Tulen tänne omia asioitani horisemaan, pahoittelut ^^" Mutta tein äsken Apteekin Ultra -testin, ja nyt on siis ehkä dpo 9 (joo olen testihullu). Piti avata se että näin kunnolla, ja siellä oli ehkä ihan tosi haalea haamu? Mutta en tiedä voiko tästä nyt päätellä vielä mitään, jos sitä nyt edes pari päivää malttaisi. Nyt vasta yk1, mutta esikoisen aikaan sain myös ensin roskishaamun ja sitten oikean plussan. Iik.

Chartreux, toivottavasti vahvistuu! Malttihan tässä olisi valttia, mutta ymmärrän testausinnokkuuden. Parin päivän päästä uutta testiä vaan! Meinaa itsellä vaivata sama testausinnokkuus :grin

Joo mä en ymmärrä miten jotkut odottaa chillisti tyyliin siihen asti kun menkat on viikon myöhässä :'D Itse heti testitikut ojossa joskus dpo 7 :smiley-angelic006

Takaisin