Raskaaksi 2020

Tätä mäkin toivon, että toisen kanssa siinä mielessä olisi helpompaa, kun kaikki ei ole niin uutta. Esikoisen kanssa piti kuitenkin pähkäillä aikalailla kaikkea :hilarious:

Olipa hyvin kirjoitettu :) Nimenomaan tuo armollisuus olisi tosi tärkeä muistaa. Ja se, että kaikenlaiset tunteet on ok ja niistä kannattaa puhua jossain, foorumilla, ystäville tai neuvolassa. Raskauteen ja lapsiperhearkeen liittyy niin paljon kaikkea, varsinkin ensimmäisen kanssa. Isoja muutoksia elämässä, kropassa, ihan kaikessa. Ei kannata pelätä niitä negatiivisiakaan ajatuksia, tärkeintä on mun mielestä, että ne käy läpi jonkun kanssa.

Kiitos Daiya :) Mulle tuli tässä mieleen yhtenä päivänä ajatus, että miten te muut puhutte toisten vanhempien kanssa joilla on eri käsityksiä ja ajatuksia vanhemmuudesta ja olemisesta? Toisethan ei arvota vaikka parisuhdettaan lasten edelle, kärjistetysti vaikka näin: tiedän pariskuntia joilla makuuhuoneen ovessa lukko, koska makkari on vanhempien oma paikka ja sielä vieteään sitä omaa laatuaikaa puolison kanssa, tai kerran-kaks kuussa palkataan lastenhoitaja/joku hoitamaan lapsia, jotta saadaan yhteistä aikaa, ja toisten mielestä on täydellisen luonnollista että ei olla enää mies ja nainen vaan nyt on vain lapset. (no siis lapsia ei jätetä tietenkään oman onnen nojaan/heitteille,vaan ajatuksena että pidetään jostain asiasta kiinni,että joku paikka kuuluu edelleen vain vanhemmille,josse vahvistaa parisuhdetta. Kaikki tavat ei sovi kaikille) Saako kukaan kiinni ajatuksesta? Että miten jutella asioista kun jollain on niin selkeästi omat mielipiteet ja ne eriää omista? Esim. joku saattaa valmistaa ajatuksiin äitiydestä ja vauvoista ihan eri tavalla mitä ite ajattelee, ja toinen tarkottaa vaan hyvää tietenkin ja onhan vaikka jo kokemustakin omista lapsista, mutta silti ite voi olla ihan sillain että o_O

ON: CB ovulaatiot näyttää ympyrää, eli oli sattumaa vissihin se Apteekki-testin melkein tasavahva. Flow ennustaa ovulaatiota vasta 12 päivän päähän. Mulla onkin ollu kaks sekalaista kiertoa tässä, ihan tarkkaan ei voi tietää kyllä mitenkään. Jatkamme testausta ja keväthuumaa siitä huolimatta :grinlaughing7

Kiitos Daiya :) Mulle tuli tässä mieleen yhtenä päivänä ajatus, että miten te muut puhutte toisten vanhempien kanssa joilla on eri käsityksiä ja ajatuksia vanhemmuudesta ja olemisesta? Toisethan ei arvota vaikka parisuhdettaan lasten edelle, kärjistetysti vaikka näin: tiedän pariskuntia joilla makuuhuoneen ovessa lukko, koska makkari on vanhempien oma paikka ja sielä vieteään sitä omaa laatuaikaa puolison kanssa, tai kerran-kaks kuussa palkataan lastenhoitaja/joku hoitamaan lapsia, jotta saadaan yhteistä aikaa, ja toisten mielestä on täydellisen luonnollista että ei olla enää mies ja nainen vaan nyt on vain lapset. (no siis lapsia ei jätetä tietenkään oman onnen nojaan/heitteille,vaan ajatuksena että pidetään jostain asiasta kiinni,että joku paikka kuuluu edelleen vain vanhemmille,josse vahvistaa parisuhdetta. Kaikki tavat ei sovi kaikille) Saako kukaan kiinni ajatuksesta? Että miten jutella asioista kun jollain on niin selkeästi omat mielipiteet ja ne eriää omista? Esim. joku saattaa valmistaa ajatuksiin äitiydestä ja vauvoista ihan eri tavalla mitä ite ajattelee, ja toinen tarkottaa vaan hyvää tietenkin ja onhan vaikka jo kokemustakin omista lapsista, mutta silti ite voi olla ihan sillain että o_O

ON: CB ovulaatiot näyttää ympyrää, eli oli sattumaa vissihin se Apteekki-testin melkein tasavahva. Flow ennustaa ovulaatiota vasta 12 päivän päähän. Mulla onkin ollu kaks sekalaista kiertoa tässä, ihan tarkkaan ei voi tietää kyllä mitenkään. Jatkamme testausta ja keväthuumaa siitä huolimatta :grinlaughing7

Yritän keskustella ihan normaalisti, niinkuin muissakin tilanteissa, joissa toisella on täysin eri mielipide. Pyrin perustelemaan oman kantani ja myös kuuntelemaan toisen kantaa asiasta. Tuputtamista en siedä, tai sellaista, että väkisin yritetään saada toinen ajattelemaan samalla tavalla. Vaikka pääpiirteittäin onkin täysin eri mieltä, saattaa siitä keskustelusta saada kuitenkin hyviä pointteja ja ajatuksia siitä mitä voisikin ehkä kokeilla omassakin elämässä.
Meillä on juuri noin, kun esimerkissä. Ei toki mitään lukkoa ovessa, mutta meidän makuuhuone on lapsivapaata aluetta, eikä lapsilla ole mitään asiaa sinne ilman lupaa.

Yritän keskustella ihan normaalisti, niinkuin muissakin tilanteissa, joissa toisella on täysin eri mielipide. Pyrin perustelemaan oman kantani ja myös kuuntelemaan toisen kantaa asiasta. Tuputtamista en siedä, tai sellaista, että väkisin yritetään saada toinen ajattelemaan samalla tavalla. Vaikka pääpiirteittäin onkin täysin eri mieltä, saattaa siitä keskustelusta saada kuitenkin hyviä pointteja ja ajatuksia siitä mitä voisikin ehkä kokeilla omassakin elämässä.
Meillä on juuri noin, kun esimerkissä. Ei toki mitään lukkoa ovessa, mutta meidän makuuhuone on lapsivapaata aluetta, eikä lapsilla ole mitään asiaa sinne ilman lupaa.

Oon just samaa mieltä. Ja monesti semmosista keskusteluista saakin tosi hyviä ajatuksia ja näkökulmia.

Ehkä ite pyrin aina muistamaan sen, että ei ainakaan tosiaan tuputa omaa näkemystään ainoana oikeana, ja samaa mieltä kuin Tytsi22 että en siedä sitä jos mulle tullaan jotain tiettyä näkemystä väkisin paasaamaan. Jos keskustelukumppani ei osaa yhtään kunnioittaa toisten tapaa tehdä asioita eri tavalla, niin silloin keskustelu on aika turhaa ja en ainakaan itse jaksa sellaisista vääntää. Hyvin perusteltuja näkemyksiä toki kuuntelen mielelläni, kunhan keskustelu on toista kunnioittavaa.

Tärkeintä mun mielestä on se, että puolison kanssa keskustelee ja on samalla sivulla siitä, miten omassa perheessä haluaa asioiden olevan. Muiden kanssa sitten vain yrittää kohteliaasti perustella oman kantansa ja tapansa, ja tosiaan voihan sitä muilta saada hyviä vinkkejäkin. Mulla on tosin aika vähissä perheelliset kaverit vielä foorumia lukuunottamatta... Oma lukunsa on sitten isovanhemmat, joille tuntuu olevan vähän vaikea uskoa miten halutaan kasvattaa lasta, mutta jospa tässäkin toistolla päästäisiin edes kompromissiratkaisuun :hilarious:

Täällä varmaan joku joka tikuttanut sofi raskausliuskoilla niin kuinka luotettavia on :pompus: eli antavatko helposti viivanpaikka?
Mä tein joskus syksyllä 3kpl puhtaita negoja noilla. Nyt tilasin 24kpl niitä, joten kokeilen kyllä mitä näyttää sitten kun tulevat postissa.

Kenellä oli sama kierron vaihe ku mulla?

Poskia kuumottaa, menkkamaisia jomoi on mut ei mulla kyl yleensä tule näin aikaisin mikä on poikkeavaa. Ja rintoja repii siten että olisi laittanut esim kylmägeeliä niihin lihaskivun takia (paremmin en osaa kuvailla) eli hyvin outo tunne ja kiristävä. Naama on mukavan finnitön ja ainoat oireet onkin sitten vaan tuo outo rintojen kipu ja menkkajuilintaa mitä ei tässä vaiheessa vielä yleensä oo vaan tulee vasta kun tuhrua mulla noi kivut ja silloinkin vaan eri tavalla

Ymmärrän ja arvostan muiden mielipiteitä ja tapoja. Toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Meillä koko asunto on lapsille avoin eikä lukkoja ole missään. Saadaan keskenämme joka ilta aikaa toisillemme ja lapsivapaata jos lapset menevät mummolaan yöksi. Petipuuhiakin ajatellen hyvin saa aikaa toiselle. Lapset vain pihalle leikkimään taikka tabletti kouraan sisällä. Vessassa haluan asioida rauhassa ja kunnioitan lastakin kyseisessä asiassa. Huutavat pyyhkimään jos tarvii.

Apua, tein äsken huvikseen ovistestin, viiva huomattavasti vahvempi kuin aiemmissa. Tyhmänä kysyn positiivisuudesta taas, pahoittelut siitä :rolleyes:

Liitteet

• 15905758372853987123924059798973.jpg
    15905758372853987123924059798973.jpg
    19.3 KB · Katsottu: 119
Mä niin vannotin, etten ala mitään oviksia tikuttelemaan :grin Kaverilla kuitenkin jäänyt cb:n testi ja liuskoja kasapäin ja lupas ne mulle:smiley-ashamed005 Tästä se hulluus sit alkaa :laughing002

Toi on vissiin ihan selkee, et joko tyhjä ympyrä = ei ovista. Vilkkuva hymynaama = lähellä??
Ja hymynaama = ovis

Ymmärsinköhän oikein ilman, että luin edes ohjeita?:grin

Mä niin vannotin, etten ala mitään oviksia tikuttelemaan :grin Kaverilla kuitenkin jäänyt cb:n testi ja liuskoja kasapäin ja lupas ne mulle:smiley-ashamed005 Tästä se hulluus sit alkaa :laughing002

Toi on vissiin ihan selkee, et joko tyhjä ympyrä = ei ovista. Vilkkuva hymynaama = lähellä??
Ja hymynaama = ovis

Ymmärsinköhän oikein ilman, että luin edes ohjeita?:grin
Kyllä näin

Hölmö kysyy! En oo seurannu päivittäin lämpöjä enkä aamusta vaan alkuiltapäiväst. Nyt bongasin 37,3 lämmöt mitkä oli viime viikolla samoihin aikoihin päiväst 36,8. Voiko tosta vetää mitään johtopäätelmää?

Täällä kans 9dpo flon mukaan.
Mulla tissit vaan tuntuu isoilta ja jotain mahanippailuja. Leuassa kyllä tutut ns menkkafinnit.

Kenellä oli sama kierron vaihe ku mulla?

Poskia kuumottaa, menkkamaisia jomoi on mut ei mulla kyl yleensä tule näin aikaisin mikä on poikkeavaa. Ja rintoja repii siten että olisi laittanut esim kylmägeeliä niihin lihaskivun takia (paremmin en osaa kuvailla) eli hyvin outo tunne ja kiristävä. Naama on mukavan finnitön ja ainoat oireet onkin sitten vaan tuo outo rintojen kipu ja menkkajuilintaa mitä ei tässä vaiheessa vielä yleensä oo vaan tulee vasta kun tuhrua mulla noi kivut ja silloinkin vaan eri tavalla

Samoilla ajatuksilla kuin tuossa aikaisemmatkin. Itsellä avoin mieli ja kuuntelen mielelläni toisenlaisia näkökulmia. Eri perheillä ja parisuhteilla erilaisia tarpeita, yksi ja sama ei käy kaikille. Tuputtamista en myöskään siedä enkä jaksa väitellä ihmisen kanssa, joka ei pysty näkemään asioita eri näkökulmista.

Täällä kans 9dpo flon mukaan.
Mulla tissit vaan tuntuu isoilta ja jotain mahanippailuja. Leuassa kyllä tutut ns menkkafinnit.
Mulla on luteaalissa aina tissit kuumat mut nyt nännit on jääkylmät. Oon kuullut monen sanovan että raskaus tekee kuumaksi joten ehkä ne menkat tuloo ku on niin kummallista nippailua ja tissit reagoi kyl ihan oudosti. Ne on kuin tutit jotenki törröllä ja kylmät ja tosiaan se outo kiristävä tunne joka on nyt kolme iltaa ollut...

Täällä varmaan joku joka tikuttanut sofi raskausliuskoilla niin kuinka luotettavia on :pompus: eli antavatko helposti viivanpaikka?
Mitään muuta niillä saanutkaan viime kierrossa kuin kirkkaan vaaleaa viivanpaikkaa, joka tuli näkyviin heti kun tikku kastui ja haaleni sitten ajan myötä huomaamattomammaksi. Viivanpaikan viereen kertyi vähän väriä, jonka olisi voinut tulkita haamuksi, ellei se viivanpaikka itsessään olisi ollut niin selvän räikeä aluksi. Ikinä ennen en ole tuollaisia tolla liuskatestillä saanut ja sanottakoon, että kaikki muut testit (pregcheck, apteekin oma) oli negaa ja menkat tuli ajallaan. Myös Kotitesteistä tilatut herkät OneStep-liuskat näytteli mitä sattui, viivanpaikkoja ja värillisen haamunkin.

Mitään muuta niillä saanutkaan viime kierrossa kuin kirkkaan vaaleaa viivanpaikkaa, joka tuli näkyviin heti kun tikku kastui ja haaleni sitten ajan myötä huomaamattomammaksi. Viivanpaikan viereen kertyi vähän väriä, jonka olisi voinut tulkita haamuksi, ellei se viivanpaikka itsessään olisi ollut niin selvän räikeä aluksi. Ikinä ennen en ole tuollaisia tolla liuskatestillä saanut ja sanottakoon, että kaikki muut testit (pregcheck, apteekin oma) oli negaa ja menkat tuli ajallaan. Myös Kotitesteistä tilatut herkät OneStep-liuskat näytteli mitä sattui, viivanpaikkoja ja värillisen haamunkin.
Mulla on tullu kolmena päivänä just noilla kotitestin Onestep-liuskoilla haamua, tosi ikävää jos niihin ei voikaan luottaa :banghead:

Mulla on luteaalissa aina tissit kuumat mut nyt nännit on jääkylmät. Oon kuullut monen sanovan että raskaus tekee kuumaksi joten ehkä ne menkat tuloo ku on niin kummallista nippailua ja tissit reagoi kyl ihan oudosti. Ne on kuin tutit jotenki törröllä ja kylmät ja tosiaan se outo kiristävä tunne joka on nyt kolme iltaa ollut...

Joo. Mistäs tästä tietää:wideyed::grin
Epäilen kyllä muutenkin näitä mun mahatuntemuksia, kun järkyt ilmavaivat ollu koko viikon:oops:

Eikä kyllä oo sellanen olo yhtään, että olis raskaana. o_O

No. Eikai tässä auta kun odotella.

Mä en tiedä, mitä mun kroppa puuhaa. Mun kierrot on ollu aina säännölliset eli parin päivän heitoilla, nyt on jo kp31, normisti 27-28 päivää. Menkkoja ei kuulu ja r-testit on joka päivä ollu negatiiviset. Toki tää kevät on ollu ihan superstressaava, et se voi pidentää tätä kiertoa. Oon lähinnä hämmentynyt tästä ja vähän myös ärsyyntynyt kun pieni toivo raskaudesta on vielä takaraivossa...

Takaisin