Raskaaksi 2020

Olipas täällä taas viestiä kun ei ole pariin päivään käynyt! Kp 2 menossa täällä o_O

Oli kiva lukea teidän mietteitä raskaudesta ja äitiydestä. Meillä esikoinen (vajaa 3) oli todella suuritarpeinen vauva ja nippa nappa vauvavuodesta selvittiin. Siihen kuitenkin siltä erää haasteet loppu ja meillä on todella reipas ja taitava ”pieni iso” kuten hän itse kertoo :happy: Kyllä mä jotenkin pelkään sitä vauva-aikaa, että miten siitä sitten selviää jos sellainen vielä tulee, mutta olen ajatellut että kun siitä kerran selvittiin niin selvitään uudestaan ja ainakaan pahempaa ei enää edessä voi olla! Kotiäidiksi olisin valmis jäämään uudelleen vaikka heti (Olin himpan alle 2 v viimeks) :happy: Raskaus oli esikoisesta pitkään jatkunutta rajua pahoinvointia lukuunottamatta helppo, mutta tiedän että nyt on fyysinen kunto ja kaikki heikompaa kun sillon niin raskausaika tulee varmasti olemaan erilainen ja vaikeampi.

Aiemmin kun olen macaa käyttänyt niin laitoin vaan jauheen lusikalla suuhun ja vettä päälle niin ei ehtiny maistella :hilarious: Nyt en macaa uskalla käyttää, kun vielä vähän imetän, mutta ton greippimehun voisin yrittää muistaa kaupasta ostaa vihdoin. Meillä tais lähteä käyntiin jo yk 11 :confused: Kohta tulee vuosi täyteen niin ehkä sitten täytyy taas gynellä käydä katsastamassa tilanne ja sitten miettiä et jos sen imetyksen yrittäisi kokonaan lopettaa. Hoitoihin en halua lähteä ja julkiselle meitä ei varmaan edes otettaisi ennen kun on yritystä vuosi imetyksen lopettamisen jälkeen. Ehkä vuoden päästä on senkin osalta jo sit eri mietteet jos täällä edelleen roikun :bored:

Hei, täällä kolmannesta lapsesta haaveileva. :angelic:

Aiemmin on -17 ja - 19 syntyneet lapset. Aina halunnu pienellä ikäerolla, mutta kyllä vähän hirvittää tää kuumeilu. Haluaisin ihan heti nyt yrittää jo, mutta täytyy vähän järkeillä, että ehtii saamaan ensi kevään opiskelut alta pois. Ja kuopuksen sais tulla ainakin kahden vuoden ikäero. Näillä näkymin siis yritystä vois alotella joskus elokuussa ehkä. :pompus:

Oliko täällä muita, joilla useampi lapsi pienellä ikäerolla? :anyone
Täällä 2/14, 5/16, ja 12/17. Nyt tuleekin vähän enemmän väliä seuraavalle jos tässä joskus vielä raskaaksi tulen

Jes, hcg tänään 370. Puolittunut siis 13 päivässä, eli hyvällä lykyllä 2viikon päästä jo pohjissa. Menkkoja odotellessa!

Toiset hihkuu kun menkat ei ala ja hcg nousee, mulla nyt päin vastoin :joyful:
Minä samalla lailla odotan, että testi jälleen nega. Ylihuomenna 2 vkoa vuodon alusta ja muutaman päivän päästä teen testin. Jos ei muutosta, niin sitten ultra ja hcg seuranta. Mutta tein tuossa jo välillä testiä ja oli jo haalistumaan päin.

Onnea plussista! Ja samoin myös hCG:n laskuille! Kukas testaa seuraavaksi? Mulla vasta dpo3 eli reilu viikko pitäisi vielä malttaa.
Täällä tänään testailtu negoja. Jotain haaleaa viivanpaikkaa noihin rfsu liuskoihin ilmestyi pari h testiajan jälkeen.
Tänään siis joko dpo 9 tai dpo 3. Itse vahvasti uskon tuon dpo 3 olevan se oikea, mutta testaillaan nyt silti. Juuri tilasin sofin liuskoja 24kpl/alle 13e niin ei haittaa vaikka useampi kuluisi. Ovistestejä en tilannut, vaikka ei riitä seuraavaan kiertoon, kun olen päättänyt että tästä kierrosta saa luvan plussa tulla.

Mulla kestää oviskivut monta päivää. Ensin kasvukipuja koko ajan voimistuen ja sit järkky oviskipu, ja jälkikipuja laantuen pari päivää. Oviskipu kuitenkin erottuu hyvin muista kivuita, koska on tärinä kipua, muut on sellasta jomottelua ilman tärinäkipua.

Kp 4 menossa. Jotenkin jännittää koko tuleva kierto taas. Tai siis just et jos täs tulis esim. Kipeäksi tms, että jäisi tallettelut väliin tms. Outo pelko. Onneks nää päivät kuluu aika nopeaa. Esikoisen koulukin kohta loppuu. N. 10 päivää ovikseen aikaa. Yritän ottaa rennosti tän kierron ja muutenkin koko yrittämisen. Pitäs varmaa varata ulkomaanmatka helmi-maaliskuuhun nii voiski plussa tulla :D

Hmm. Viikko menkkoihin. Eipä mitään erikoisia oloja. Tissit tuntuu olevan olemassa ja jotain vatsatuntemuksia ja väsymystä, mutta ei mitään tavalliseen verrattavaa:grin

En tiedä voiko hehkuttaa mutta nyt aamu on ollut kivutonta. Oisko kuitenkin oviksesta johtuvaa?

Mulla aloitettiin viime vuonna Remicadella joka vaihtui hinnan takia Zesslyyn. Kortisonia en oo viime syksyn jälkeen syönyt eikä kyllä ole yhtään ikävä niitä. Viime kesänä loppuraskaudessa heitettiin jo leikkausta mutta sillon jäätiin vielä seuraamaan. Nyt oisin ihan valmis leikeltäväksi ja hoitavalle taholle olen kantani ilmaissut.

Leikkauspäätös oli minulla yksi elämäni parhaista. Sain elämäni takaisin. Olen saanut jo 7 hyvää ja lääkkeetöntä vuotta. Voidaan vaikka lähetellä yksityisviestiä aiheesta, jos haluat.

Moikka, mitä mieltä tästä? Eilen sain kahdella samanlaisella testillä (herkkiä testejä) vielä haaleammat haamut ja tänä aamuna clearbluen digital kuitenkin sanoi että ei raskaana :sad001 menkkojen pitäisi alkaa huomenna... Kiitos jos ehditte kommentoida :Heartred itku tuli aamulla kun tuo cb näytti negaa ja ehdin jo innostua eilisistä haamuista View attachment 89606

Digitaalinen taitaa näyttää tuloksen vasta, kun menkat on myöhässä. Tsemppiä!

Olipas täällä taas viestiä kun ei ole pariin päivään käynyt! Kp 2 menossa täällä o_O

Oli kiva lukea teidän mietteitä raskaudesta ja äitiydestä. Meillä esikoinen (vajaa 3) oli todella suuritarpeinen vauva ja nippa nappa vauvavuodesta selvittiin. Siihen kuitenkin siltä erää haasteet loppu ja meillä on todella reipas ja taitava ”pieni iso” kuten hän itse kertoo :happy: Kyllä mä jotenkin pelkään sitä vauva-aikaa, että miten siitä sitten selviää jos sellainen vielä tulee, mutta olen ajatellut että kun siitä kerran selvittiin niin selvitään uudestaan ja ainakaan pahempaa ei enää edessä voi olla! Kotiäidiksi olisin valmis jäämään uudelleen vaikka heti (Olin himpan alle 2 v viimeks) :happy: Raskaus oli esikoisesta pitkään jatkunutta rajua pahoinvointia lukuunottamatta helppo, mutta tiedän että nyt on fyysinen kunto ja kaikki heikompaa kun sillon niin raskausaika tulee varmasti olemaan erilainen ja vaikeampi.

Ite ajattelen silleen et esikoisen vauva aikaa kuormitti paljon myös se koko elämän muuttuminen ja äidiksi kasvaminen. Toisen lapsen tullessa elää jo lapsiperhe arkea. Sit ajan kanssa se vauva sujahtaa siihen menoon mukaan :) . Kädet ja silmät ja läsnäolo meinaa tietty välillä loppua kesken, mutta kaikessa on ne kääntöpuolensa. Elämä muokkautuu sitä mukaan kun tilanteet muuttuu. Nyt kolmen lapsen kanssa miettii, et miten olin esikoisen vauva aikana niin totaalisen poikki ja loppu. Mutta niin se elämä vaan kulkee ja kannattelee.

Hei, täällä kolmannesta lapsesta haaveileva. :angelic:

Aiemmin on -17 ja - 19 syntyneet lapset. Aina halunnu pienellä ikäerolla, mutta kyllä vähän hirvittää tää kuumeilu. Haluaisin ihan heti nyt yrittää jo, mutta täytyy vähän järkeillä, että ehtii saamaan ensi kevään opiskelut alta pois. Ja kuopuksen sais tulla ainakin kahden vuoden ikäero. Näillä näkymin siis yritystä vois alotella joskus elokuussa ehkä. :pompus:

Oliko täällä muita, joilla useampi lapsi pienellä ikäerolla? :anyone

Meillä 1v 10kk ikäerolla, mutta joska vanhempi on keskonen, oli korjattua ikää ikäeroa 1v7kk.

Mulla alko menkat tänään. Oli ihan odotuksissa ja toivotutkin jos niin voi sanoa :D . Eka kierto kuparikierukan poiston jälkeen. Sovittiin tosiaan miehen kans et otetaan rauhallisesti eka kierto ja sopeudutaan ajatukseen. En tosiaan oo kiertoja merkannut mihinkään, no 29päivää meni nyt. Innolla uutta kuukautta kohti :grin

Tuli nyt tälleen mieleen, että ohjelmoinko nyt Flo mun Kp51 kiertoväliksi vai mikä yleisesti on ollut :laughing025 ehkä se nyt jo tasaantuis, toivottavasti:whacky011

Jes, hcg tänään 370. Puolittunut siis 13 päivässä, eli hyvällä lykyllä 2viikon päästä jo pohjissa. Menkkoja odotellessa!

Toiset hihkuu kun menkat ei ala ja hcg nousee, mulla nyt päin vastoin :joyful:

Kuukausi sitten minulla oli tuo vaihe myös. :shy:

Digitaalinen taitaa näyttää tuloksen vasta, kun menkat on myöhässä. Tsemppiä!
Joo siis siinä sanottiin, että voi tehdä jo neljä päivää ennen oletettua menkkojen alkua joten siksi ajattelin että ehkä voisi jo näkyä. No, aika näyttää, toivotaan parasta :)

Mulla ne kivut loppui aamulla. Nyt on vaan ihan väsyny ja voimaton olo. Jos ne johtui oviksesta niin huh. Ei oo koskaan aiemmin ollu oviksen aikaan tuollaisia kipuja. Mutta ainakin talletettiin miehen kans kivuista huolimatta vielä Eilen. Tänään ei ehtiny mutta toivotaan että riittää. Testipäivä vois olla meidän hääpäivä eli 9.6. mutta en varmasti jaksa odottaa niin pitkään testaamatta.

Tuli nyt tälleen mieleen, että ohjelmoinko nyt Flo mun Kp51 kiertoväliksi vai mikä yleisesti on ollut :laughing025 ehkä se nyt jo tasaantuis, toivottavasti:whacky011
Mää laitoin muistaakseni jonku perus 28 ja se sit laski useampien kuukausien keskiarvon ja vaihtaa sitä sitten sen mukaa ku seukit tulee. Tosin mulla on se "oma kuukautiskalenteri" mut taitaa toimia samoin. :)

Heippa vaan. Elämä niin hektistä, että tämäkin meinaa unohtua kokonaan.

Tulin tänne purkaa mun ihmettelyä, mulla nyt kp20 ja Flo ennustaa ovulaatiosta 3 päivän päästä. Noh, tänään tullu ruskeaa limasta vuotoa, googlailun päätteeksi mä nyt luulen ton johtuvan tukevasta ovulaatiosta tai sitten jostain hormooni häiriöistä. Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa! Tänään talletettu varuiksi! Ylihuomenna uudestaan jne.

Mulla sylki oli nyt sillon oviksen aikana tosi venyvä ja outo ... Ja selkeät oireet oli kyl limat ja kaikki kivut yms mut en voi olla varma onko keltis tietenkään ku siinä ollut ongelmia välillä.. ja joo sit nyt on ihan menkkamaisia jomoi ja päätä juilii. Eli ovisoireet oli selkeät nyt janottaa ja huulet rohtuu ja on vähän höntti olo...

Mullakin itse asiassa särki päätä eilen ja toissapäivänä. En kyllä ottanut mitään, kun ei vissiin oo hyvä burana oviksen aikaan. Panadol ei auta ollenkaan.. Ja tuli muuten kaksi aftaa suuhun. Voikohan liittyä ovulaatioon eli hormonitasojen muutokseen? Tosi outoa, ei oo ollut aftoja milloinkaan. Toivottavasti johtuu muusta kuin huonosta vastustuskyvystä :sorry: Mies tykkää mun kierron tästä vaiheesta, kun oon niin fiiliksissä. Oispa aina ovis tai raskaushormonit :happy: Nyt on rento fiilis, kun on tämän kuukauden yritys ohi. Annoimme kaikkemme, nyt voi hengähtää. Mieskin taitaa olla vähän helpottunut.. Melko väkinäistä oli vielä tänään jyystää :rolleyes::grin

Olipahan ovis, ei oo tällaista koskaan ennen ollutkaan. Kiva että ovulaatio tuli normaaliin aikaan. Ei voi tulla nyt tällä kertaa 40 päivän kierto. Niin ja toivottavasti ei tule menkkoja pitkään aikaan :grin

Muokattu viimeksi:
Takaisin