Raskaaksi 2019

Itseasiassa meillä vähän erikoistilanne kun vauva on perätilassa, joka vaikuttaa synnytyssuunnitelmiin. Lyhyesti sanottuna jos käynnistyy itestään siinä lasketun tienoilla viimeistään ja kaikki näyttää muutoin vauvan osalta hyvältä (koko ja asento) niin kokeillaan alatiesynnytystä mut sen jälkeen haluan jo suunnitellun sektion ettei vauva olisi virhearvion vuoksi liian iso. Kokoultria on ollut nyt 2 ja keskikäyrällä kasvaa, ~viikko sitten arvio 3350g. Meillä suvussa mielestäni ollut aika keskikokoisia vauvoja, tosin miehen puolelta en tiedä.. Mutta huolta on riittänyt tässä loppupuolella jo tuon perätilan takia. Itellä myös aktivoitui pelot vauvan menettämisestä tässä loppupuolella mutta jotenkin on nyt pakko ollut yrittää ajatella että kaikki menee tarpeeksi hyvin (eli et vauva selviää ja on terve), muutoin olisi liian vaikeaa tää loppu ja odotella h-hetkeä :bag: tsemppiä zarar noihin ajatuksiin, niinkuin sanoit, päivä kerrallaan, kunnes nyytti on sylissä :Heartred

Niimpä, päivä kerrallaan itse kukin meistä. :)
Ymmärrän, et varmasti jännittää miten kaikki menee, mut onneksi meillä on hyvä terveydenhuolto, siihen mä ainakin vähän turvaan, kun kovasti pelottaa ja pohdituttaa :Heartred
Tuu sitten kertomaan miten meni, varsinkin jos perätilasynnytys onnistuu, ja tietysti muutenkin:angelic:

Täällä runsaasti ruskeeta tuhruvuotoa.. Anteeksi tarkka kuvailu.. Ikinä ei menkat oo alkanu näin.. En ehtiny ottaa edes 10terolutkaa..

Sofia :Heartred

Zarar ja smoothie, minä ymmärrän oikein hyvin nuo pelot! Luultavasti itselläkin olisi vastaavia. Olen ainakin kuvitellut kaikki kauheudet jo etukäteen... Mutta jos voitte, yrittäkää luottaa! Onneksi terveydenhuollon väki on ammattimaista porukkaa!

Harmi kun kuvaspämmi on vaan ovistestejä... muttq kannatti oottaa ja onneks mieskin ajo kotiin nukkumaan :love7

Liitteet

• 20210220_080413.jpg
    20210220_080413.jpg
    11.5 KB · Katsottu: 155
Harmi kun kuvaspämmi on vaan ovistestejä... muttq kannatti oottaa ja onneks mieskin ajo kotiin nukkumaan :love7

Jee :hello2 ehkä seuraavaksi joku muu testi :rolleyes:

Täällä negaa ja mahd dpo11. Ei kyllä mitään olojakaan ole, ei edes keltarauhasesta tulevia oloja. Millonkohan ne menkat alkaa :shifty: Te jotka syötte teroluteja niin syöttekö kerran päivässä vai aamuin illoin? Vai pitäiskö kuitenki lugeja pistää pari päivää :scratch vaikka vaan illalla.

Sofia eiks toi oo hyvä juttu? Pääset nyt siirtoon tässä kierrossa?

Vielä vanhempainvapaisiin ja haaveiluun..mies sai palkankorotuksen (itsekin kai saan ihan pienen) mutta enää puuttuu vauva :smiley-angelic001:love017
Ja syke nousee kun puhutaan miehen kanssa uusista vanhempainvapaista, ei niistä ymmärretä vielä oikein mitään mutta mulla tulee paniikki että joudunko sen takia menemään aiemmin töihin vai mitä :excited001 eikai miehen niitä ole pakko käyttää jos minä kuitenkin kotona pari vuotta mahdollisesti ja hänellä parempi palkkakin.. oliko niin että niitä ei saa käyttää enää kun lapsi täyttää 2v? Ahdistaa jo nyt töihin takaisinmeno :hilarious: parasta olisi kun sitä aikaa olisi enemmän jossa molemmat vanhemmat saa olla yhtäaikaa kotona :oops: aivan typerää että mies saa olla joku 3 VIIKKOA isyyslomalla?!?! :mad:

Vielä vanhempainvapaisiin ja haaveiluun..mies sai palkankorotuksen (itsekin kai saan ihan pienen) mutta enää puuttuu vauva :smiley-angelic001:love017
Ja syke nousee kun puhutaan miehen kanssa uusista vanhempainvapaista, ei niistä ymmärretä vielä oikein mitään mutta mulla tulee paniikki että joudunko sen takia menemään aiemmin töihin vai mitä :excited001 eikai miehen niitä ole pakko käyttää jos minä kuitenkin kotona pari vuotta mahdollisesti ja hänellä parempi palkkakin.. oliko niin että niitä ei saa käyttää enää kun lapsi täyttää 2v? Ahdistaa jo nyt töihin takaisinmeno :hilarious: parasta olisi kun sitä aikaa olisi enemmän jossa molemmat vanhemmat saa olla yhtäaikaa kotona :oops: aivan typerää että mies saa olla joku 3 VIIKKOA isyyslomalla?!?! :mad:

Äläs nyt, sähän oot jo synnyttäny ennenku toi uus tulee voimaan :wink :wink ja se ois kyl kiva et sitä yhteistä aikaa ois enemmän. Varsinkin esikoisen kanssa..

En nyt tiiä muistanko väärin, mut on se yhteinen aika sentään pidentynyt viikolla. Tai ainakin muistelin et se oli tyyliin 2 viikkoa. Mäkin oon sitä mieltä et yhteinen aika sais olla pidempi, koska ei kaikilla ole lomia jota hyödyntää. Mun puolison työtilannekin oli sillon esikoisen aikaan semmonen et se ei edes pitänyt lomia sillon heti lapsen synnyttyä, niin se meni heti seuraavana arkena töihin (eli oltiinko me se 1,5pv yhdessä kotona).

Äläs nyt, sähän oot jo synnyttäny ennenku toi uus tulee voimaan :wink :wink ja se ois kyl kiva et sitä yhteistä aikaa ois enemmän. Varsinkin esikoisen kanssa..

Jos lapsi syntyy ennen 8/22 niin eikö tuo tule voimaan omalla kohdalla? Vaikka olisi kotona vielä 2023 vuoden?

Jos lapsi syntyy ennen 8/22 niin eikö tuo tule voimaan omalla kohdalla? Vaikka olisi kotona vielä 2023 vuoden?

Mä ajattelin samoin kuin Nipa et tulis voimaan vasta niillä jotka jää äippälomalle 8/22, mutta en siis varmaksi tiedä!

Mä ymmärsin jotenkin niin että niissä päivissä on joku määrä päiviä minkä toinen voi "antaa" toiselle jolloin nainen voi halutessaan pitää ihan normaalipituisen äitiysloman vai oliko jopa jotakin viikkoja pidemmän. Mutta myös mies voi olla pidempään kotona ja nainen töissä. Onko se aikasemmin se samanaikainen loma pituus ollu sitte lyhyempi? Mä en taida olla kärryillä että mitä se ees on, mä toivon että saisin ton oman miehen pidettyy kotona ees viikon meijän kanssa (työnarkomaaniyrittäjä)

Jee :hello2 ehkä seuraavaksi joku muu testi :rolleyes:

Täällä negaa ja mahd dpo11. Ei kyllä mitään olojakaan ole, ei edes keltarauhasesta tulevia oloja. Millonkohan ne menkat alkaa :shifty: Te jotka syötte teroluteja niin syöttekö kerran päivässä vai aamuin illoin? Vai pitäiskö kuitenki lugeja pistää pari päivää :scratch vaikka vaan illalla.

Sofia eiks toi oo hyvä juttu? Pääset nyt siirtoon tässä kierrossa?

Joo tänään täti tuli kylään! Eli kp1 tänään! Pelkäsin vaan tuota ruskeaa vuotoa ja kuvittelin kaikki kauhu skenaariot että kroppa on ihan sekasin :angelic: ja joo pääsen siirtoon jos ovis plus ei osu su tai ma..

Mä otin teroja yhden päivässä, mutta jotkut ottaa myös kaks kertaa päivässä.. Eihän sillä mitään tuhoo saa aikaseksi vaikka sen ottais kaksi kertaa päivässä :bookworm:

Pakko sanoa että odotan kyllä koko vauvan lisäksi sitä että pääsee töistä pois hetkeksi..
Ja tuota yhteistä aikaa on kyllä tosi vähän :sorry:

Taidan palata tänne takaisin.. Vuoto runsastui ja testi nega. Eli taisi olla vain kiinnittymis yritys:arghh:

Eeikää :sad010
Miten epäreilua ja kurjaa :sorry:
Olisitte niin ansainneet nyt tämän pienen kaverin. Mä olen tosi pahoillani, jospa ensi kierto olisi teidän lopullisesti :Heartred

Takaisin