Raskaaksi 2019

Ensiviikon tiistaina ultra.. Kysyin letroja mutta eivät kuulemma tayssissa käytä muutakun sitä lääkkeellistä kiertoa missä lääkkeet jatkuu mahdollisen raskauden rv10 asti. Joten luonnolliseen kiertoon mennään. Onneks on mahdollista saada irrotuspiikki..
 
Heipat! Mä oon vaihteeksi ihan kuutaolla kaikesta, mut Jukkapalmu ainakin plussannu sitten viime käynnin, onnea! :Heartred
Mä oon saanu vihdoin tulokset kolposkopiasta ja ei sieltä nyt sit mitään löytyny!
Hpv nega ja papa ok. Sekaflooraa oli, mut ihan normaali löydös kuulemma eikä aiheuta toimenpitäitä, et ei ole mikään bv tms tulehdus, jota pitäisi hoitaa mitenkään.
Aika outoa, ymmärsin ettei kohdunkaulan muutokset juuri koskaan itsekeen häviä ja siks halusivat tutkia! Mut loistavaa tietenkin ettei ollu mitään :) 6kk päästä uuteen kolposkopiaan, toivottavasti silloin sama tulos.
Kiertopäivästä ei tietoakaan, en ole jaksanu ajatella. Ovis kuitenkin vasta ens viikolla, sen tsekkasin valmiiks alkukierrosta.
 
https://www.talouselama.fi/uutiset/...enaa-ole/bca07cc0-731a-4585-8dc5-b7bb7ef810f6

Nyt vasta tulikin kiire saada lapsi. Isyysvapaa poistuu kokonaan :smiley-angry017 kuinka pska uudistus :smiley-angry016 tärkein poistuu!

Muoks. Vai saako olla 16pvää yhdessä sentäs o_O
"Korotettuna maksettaisiin raskausrahakausi ja vanhempainraha 16 ensimmäiseltä arkipäivältä kahdelle vanhemmalle."
Aika tyhmä tuo talouselämän artikkeli, eihän siinä käy yhtään ilmi, mistä koko hommassa on kyse. :) Ihan hyvältä uudistukselta se vaikuttaa. Isyysvapaasta luopuminen on ihan nimitystekninen seikka, eipä ole enää myöskään äitiysvapaata. Isien lomat pitenevät uudistuksen myötä.

"Isille kiintiöityjä ansiosidonnaisia vapaita pidennetään lyhentämättä äitien nykyisin käytettävissä olevaa osuutta."
https://stm.fi/perhevapaauudistus

(Sori kun tulen huuteleen tähän ketjuun :) )
 
Joo oon vähän pihalla noista nimityksistä, mut mua kiinnostaa vaan ne ajat jotka saisi olla yhdessä kotona :shy: ja saa tänne tulla huutelemaan! Ja korjata jos en ymmärrä tätä asiaa kunnolla :grin
 
Joo oon vähän pihalla noista nimityksistä, mut mua kiinnostaa vaan ne ajat jotka saisi olla yhdessä kotona :shy: ja saa tänne tulla huutelemaan! Ja korjata jos en ymmärrä tätä asiaa kunnolla :grin
Jos luin oikein, niin minusta se aika olisi uudessa melko lailla sama - nykyään 18 päivää ja uudessa 16. Onhan se kohtuu lyhyt aika molemmissa malleissa :nailbiting:
 
Minusta kuulosti ihan pätevältä tuo uudistus. Jutussa vain oli kaamea klikki otsikko. Siinä on ihan hyvä pointti tuo, että niitä vapaita voi käyttää vaikka päivä kerrallaan. Äiti jos ei ole vakituisessa työsuhteessa niin pystyy vaikka keikka töitä tms. tekemään ja isä aina niitä päiviä vapaalla. Kun on se aika iso kynnys sen ainoan töissä olevan jäädä pitkälle vapaalle jos toiselle ei ole töitä kuin välillä. Minä olen tätä uudistusta vähän pelännyt juuri siksi mutta hyvin on nyt tehty.

Meillä toki on siitä hyvä tilanne, että mies pystyy säästämään lomia niin, että pystyy olemaan kotona pidempään siinä kun (jos) vauva syntyy. Viimeksikin kävi isyysloman jälkeen pari päivää töissä ja sitten taisi olla melkein 2kk lomalla.
Mutta uudessa mallissa tosiaan kutakuinkin samanverran on isällekin vapaata tuossa synnytyksen jälkeen.

Minä olen vihdoin toipunut punktiosta. Rinnat on toki edelleen kipeät, mutta taisivat viimeksikin olla kierron loppuun saakka. Ja välillä tuikkii munasarjoissa. Nyt vain odotellaan..:nailbiting:
 
Miten jukkis jakselee? :Heartred

Kiitos kysymästä:Heartred vuoto aika runsasta, muuten fyysisesti ihan ok. Tulin töihin tänään, ihan kivasti saa muuta ajateltavaa. Mun esimies tietää hoidoista ja sanoin suoraan et olin pois muutaman päivän tän km takia. Hän oli tippa linssissä ihan. Outoo juoda kahvia kun melkein pari vkoa en juonut yhtään kun ällötti. Kait tää tästä.. Menis nopeasti vaan vuoto ohi ja seuraava kierto normaalin rajoissa. Mites sielllä? Oliko sullla se ultra tänään vai ens ti?
 
Kiitos kysymästä:Heartred vuoto aika runsasta, muuten fyysisesti ihan ok. Tulin töihin tänään, ihan kivasti saa muuta ajateltavaa. Mun esimies tietää hoidoista ja sanoin suoraan et olin pois muutaman päivän tän km takia. Hän oli tippa linssissä ihan. Outoo juoda kahvia kun melkein pari vkoa en juonut yhtään kun ällötti. Kait tää tästä.. Menis nopeasti vaan vuoto ohi ja seuraava kierto normaalin rajoissa. Mites sielllä? Oliko sullla se ultra tänään vai ens ti?


No hyvä että saat muuta ajateltavaa :happy:
Ihanaa että on ymmärtäväinen esimies! Nimimerkillä kerroin omalle esimiehelleni tänään ja hän ei sanonut yhtään mitään, siis ei mitään! :laughing001 eipä tua nyt kauheesti mun päätä raavi onneksi, harvemmin siltä joutunut kysymään mitään tai näkemään.. Kai sitä ressaa vaan ajatus sijaisen hommaamisesta..

Mulla ensi tiistaina vasta ultra.. Jotenkin tuntuu epäuskoselta että voisko siirtoon asti pääseminen nyt onnistua :bored:
 
No hyvä että saat muuta ajateltavaa :happy:
Ihanaa että on ymmärtäväinen esimies! Nimimerkillä kerroin omalle esimiehelleni tänään ja hän ei sanonut yhtään mitään, siis ei mitään! :laughing001 eipä tua nyt kauheesti mun päätä raavi onneksi, harvemmin siltä joutunut kysymään mitään tai näkemään.. Kai sitä ressaa vaan ajatus sijaisen hommaamisesta..

Mulla ensi tiistaina vasta ultra.. Jotenkin tuntuu epäuskoselta että voisko siirtoon asti pääseminen nyt onnistua :bored:

Pääset sä! :Heartred mä tuun sit perästä:grin
 
Sori Jukkapalmu, mä näköjään lukenu vaan kohdan jossa olit menoss ar-ultraan ja muutama viimeisin sivu jäi tsekkaamatta kun pikakuulumiset kirjoitin, en tiennyt km.. Anteeks ihan kauheesti! :Heartred

Vitsit kun löytäisikin aikaa lueskella täällä, inhottavaa olla aina ihan kuutamolla mutta kokonaan ei tätä sivustoa pysty jättämään, niin sillon tällöin käyn muutaman sivun lukemassa ja pari kertaa kuussa edes kuulumisia pikaseen kirjoittamassa.
Pahoittelut siis jo etukäteen kun tulee mokia enkä pysy oikein mukana. Ajatuksissa olette, mutta en vaan löydä aikaa istua koneella/puhelimella :/
 
Sori Jukkapalmu, mä näköjään lukenu vaan kohdan jossa olit menoss ar-ultraan ja muutama viimeisin sivu jäi tsekkaamatta kun pikakuulumiset kirjoitin, en tiennyt km.. Anteeks ihan kauheesti! :Heartred

Vitsit kun löytäisikin aikaa lueskella täällä, inhottavaa olla aina ihan kuutamolla mutta kokonaan ei tätä sivustoa pysty jättämään, niin sillon tällöin käyn muutaman sivun lukemassa ja pari kertaa kuussa edes kuulumisia pikaseen kirjoittamassa.
Pahoittelut siis jo etukäteen kun tulee mokia enkä pysy oikein mukana. Ajatuksissa olette, mutta en vaan löydä aikaa istua koneella/puhelimella :/
Ei mitään hätää! Täysin ymmärrrettävää:Heartred
 
No hyvä että saat muuta ajateltavaa :happy:
Ihanaa että on ymmärtäväinen esimies! Nimimerkillä kerroin omalle esimiehelleni tänään ja hän ei sanonut yhtään mitään, siis ei mitään! :laughing001 eipä tua nyt kauheesti mun päätä raavi onneksi, harvemmin siltä joutunut kysymään mitään tai näkemään.. Kai sitä ressaa vaan ajatus sijaisen hommaamisesta..

Mulla ensi tiistaina vasta ultra.. Jotenkin tuntuu epäuskoselta että voisko siirtoon asti pääseminen nyt onnistua :bored:

Pakko sivusta huudella että ei oo kyllä esimiestä kovin taidoilla pilattu, tosin omanikin edellisessä työpaikassa ei ikinä onnitellut toisesta raskaudesta kun kerroin asiasta... Varmaankin juuri siinä sijais- ynnä muu stressissä, mutta vaikka esimiehenä pyörisi päässä mitä tahansa tuossa tilanteessa kun työntekijä kertoo jotain henkilökohtaista, niin eihän sitä nyt voi ja saa sille työntekijälle näyttää! :bag:
 
Hämmentävä neuvolalääkärikäynti takana.. Saan kutsun vielä äitiyspoliklinikalle uuteen kokoarviointiin, sillä lääkäri arvioikin lapsen koon kasvukäyrän yläpäähän eli isokokoiseksi, kun neuvolahoitaja oli edellisten käyntien perusteella arvioinut normaalikokoiseksi tai lääkärin tulkinnan mukaan neuvolahoitajan arvioineen pienikokoiseksi eli täysin eriävät mielipiteet :think005 Nyt 27+5 pikkuisen arvioitu paino on 1,162, oma paino on noussut 200g raskausviikkoa kohti ja edelleenkään maha ei ole muidenkaan mielestä kovin iso, joten todella hieman kummastuttaa o_O Onko jollain ollut myös samanlaisia kokemuksia neuvolahoitajan ja -lääkärin eriävistä mielipiteistä..
Lisään vielä että sf-mitta oli siis tänään lääkärin mittaamana 27 ja kahdella edellisellä kerralla kahden eri hoitajan mittaamana 21, vaikka edellinen neuvolakäynti oli vasta viime viikolla..
 
Muokattu viimeksi:
Hämmentävä neuvolalääkärikäynti takana.. Saan kutsun vielä äitiyspoliklinikalle uuteen kokoarviointiin, sillä lääkäri arvioikin lapsen koon kasvukäyrän yläpäähän eli isokokoiseksi, kun neuvolahoitaja oli edellisten käyntien perusteella arvioinut normaalikokoiseksi tai lääkärin tulkinnan mukaan neuvolahoitajan arvioineen pienikokoiseksi eli täysin eriävät mielipiteet :think005 Nyt 27+5 pikkuisen arvioitu paino on 1,162, oma paino on noussut 200g raskausviikkoa kohti ja edelleenkään maha ei ole muidenkaan mielestä kovin iso, joten todella hieman kummastuttaa o_O Onko jollain ollut myös samanlaisia kokemuksia neuvolahoitajan ja -lääkärin eriävistä mielipiteistä..

Meillä itseasiassa tuolla lasketun ajan ryhmässä on muutama, joille on näin käynyt ja terkalla tullut arviointivirhe mut sit ultrassa todettu isommaksi ja jääneet seurantaan.
Mulla huomenna neuvola ja jännittää myös tuo isokokoisuus, kun mies ollut niin iso syntyessään :nailbiting: Toisaalta sf mitta ollut vähän keskikäyrää alempana mutta sit poika on ollut ultrissa isompi neuvolan arvioita, että mene ja tiedä :bag:
Mut hyvä et seuraavat :happy: ootko käynyt sokerirasituksessa? Mä kävin ja ei sokruista pitäis meillä ainakaan johtua..
 
Kyllä kävin jo toistamiseen sokerirasituksessa, arvot on kummallakin kertaa olleet viitteissään, toisen arvot oli ensimmäistäkin paremmat eli ei selitä meilläkään se tätä :think005
 
View attachment 99638

Täällä tuo teemakuvana tälle päivälle. Dpo 15 ja huomiseksi odottelen menkkoja, eli ekat keskenmenon tyhjennyksen jälkeen. Melkein 8 viikkoa siihen sit menikin, selkeä ovis sentään oli. Mut no eipä meillä tää tärppi onni oo ollutkaan sitä tasoa, että osais heti plussaa odotellakaan, kova toive vaan.

Ehkä tässä menee se 8-9kk niin kuin kahteen edelliseen plussa testiin. Huhtikuussa sais soitella lapsettomuus hommista taas HUS:lle, mut pelkään et tää tärppi ja keskenmeno aiheuttaa sen, ettei ne sit ota meitä sinne vieläkään aloitteleen.. en tiiä pitäskö etukäteen kysyä vai vasta huhtikuussa.
Puoli vuotta plussasta täällä olis ollu julkisella jos on vaikea taival ollu. Ei ne vuotta joka paikas pistä ootteleen. Riippuu varmaan myös paljonko on ikää.
 
Takaisin
Top