Raskaaksi 2019

Ihana sänky :love7 johtuuko toi varhennettu äippäloma oloista/saikusta? Hyvä homma kuitenkin :)

Oikeestaan johtuu siitä, et mun sopimus loppuu toukokesäkuun vaihteessa eli rahallisesti ei oo mulle mitään merkitystä jäädä aiemmin pois, kun joka tapauksessa jatkan päätoimisesti opintoja heti kun voin ja turhaan oisin töissä niin pitkään, kun ei oo jatkoa onneksi tiedossa. :)

Kiva kun täälläkin tosiaan on höpöttelyä, mielenkiinnolla edelleen teidän tilanteita myötäelän ja seuraan :rolleyes::Heartred

Jukkiksella on kyllä rautaiset hermot tosiaan, itehän testasin vissiin varhaisultraan saakka ja sen jälkeenkin vielä :hilarious: Niin vaikea oli vaan uskoa niitä viivoja.

Täällä rv 26+3 ja pojasta kuoriutunut kunnon riehuli :hilarious: potkii aamuisin klo 5-6 sellaista jumppaa et luulen et porautuu mahasta ulos, mikäköhän adhd muotoutunut :grin
Mut muuten mulla jatkuu saikku, oon ollut jo pian 2kk supistusten takia pois, samoin anemian vuoksi. Ollut kyllä erittäin hyvä ratkaisu tähän tilanteeseen, varhennettu äitiysloma alkaa mulla 23.3 eli ei enää kauaa :wideyed: mihin tää aika menee :bag::smiley-ashamed004
Olo on kyllä jo aika pullukka ja välillä vähän jopa tuskainenkin kaikkien nokkosihottumien keskellä, mut tahdonvoimalla toukokuuhun :playful:

Saatiin tänään maailman kaunein sänky, miehen isä oli itse rakentanut puukäsityönä pinnasängyn, pakko laittaa teillekin kuva. Hinnaksi tuli meille 0e, vaikka oikeasti nämä puukäsityönä teetetyt sängyt maksaa alimmillaan sen 600e :wideyed:
Mut tätä en kyllä anna pois, vaikka mikä tulis, on niin arvokas lahjana :Heartred
Kai se olis muitakin hankintoja kohta tehtävä, mut kovasti jännittää, että jos otetaankin jotain ja kaikki on valmiina eikä vauva selviydy. Tän takia käyn vieläkin juttelemassa neuvolapsykalla melkein viikottain.

Joka tapauksessa parempia vointeja kaikille ja plussatuulia :love7
Mites Smoothie, joko olet päässyt synnyttämään? Mitkä on voinnit? :)

Wow, mikä sänky! Ihana lahja tulevalta ukilta.

Tsemppiä sinne olotiloihin. :Heartred

Jos minä pääsen joskus äitiyslomalle, jään ihan varmasti varhennetulle. :happy093. :hilarious: Ettei tarvitse viimeisellä kolmanneksella paahtaa töissä pää kolmantena jalkana niin kuin se yleensä sellaista on. Jäisin kotihoidontuelle joka tapauksessa säästöjen turvin (ja miehen elättämänä) ja se yksi kuukausi äitiyslomakuukausi olisi varmasti todella tarpeeseen juuri siellä päässä, odotusaikana .

Suunnitelma on siis valmis! :rolleyes: Miten sen vain voisi toteuttaa... Ei näköpiirissä sellaista, tänään kp 1.:oops:

Jos minä pääsen joskus äitiyslomalle, jään ihan varmasti varhennetulle. :happy093. :hilarious: Ettei tarvitse viimeisellä kolmanneksella paahtaa töissä pää kolmantena jalkana niin kuin se yleensä sellaista on. Jäisin kotihoidontuelle joka tapauksessa säästöjen turvin (ja miehen elättämänä) ja se yksi kuukausi äitiyslomakuukausi olisi varmasti todella tarpeeseen juuri siellä päässä, odotusaikana .

Suunnitelma on siis valmis! :rolleyes: Miten sen vain voisi toteuttaa... Ei näköpiirissä sellaista, tänään kp 1.:oops:

En oo varma mitä se varhennettu tarkoittaa, onkohan se se minkä saa myös hyödyntää loppupäässä, taitaa olla sun tekstin perusteella. Mä mieluummin käytän sen lopussa ja jään sit saikulle ennen ku virallinen äippäloma alkaa :hilarious: ellei olo olisi erinomainen mutta tuskin tässä työssä jaksaa

Varhennettu joo vähentää sitä loppupäätä. Tai kun on äitiyslomaa x-määrä niin vanhempainvapaa alkaa sitten aiemmin kuin silloin jos aloittaa n. 1kk ennen. Saikulla minäkin olin, tosin melkein puolet raskaudesta.

Juu just näin, mut meillä ei rahallisesti tuolla loppupäällä ollut väliä niin siksi uskalsin jäädä jo aiemmin pois :happy: Jos sopimus ois ollut mulla pidempi niin sit oisin varmaan vaan saikutellut varsinaisen äippäloman alkuun, enkä jäänyt varhennetulle :)

Minä jäin edellisessä raskaudessa ihan normaaliin aikaan äitiyslomalle, mutta sitten kävikin niin ettei minun sijaiseni jäänytkään hommiin. Palasin sitten vielä takaisin hommiin (yrittäjä kun olin) siihen saakka että saatiin uusi sijainen ja sain hänet perehdytettyä. Käytännössä pari viikkoa ehdin olla vain vapaalla ennen synnytystä.:rolleyes: Kaikki ihmetteli miten jaksoin olla seisaaltani ja puuhailla niin hyvin,mutta tein suht lyhyttä 5-6h päivää ja jätin nostelut ym. pois. Työpäivän aikana ei tuntunut ollenkaan pahalta. Illalla sitten kotona makasin raatona ja passuutin miestä kun olo oli tukala ja supisteli.:smiley-angelic006 Mies oli vähän kauhuissaan kun ei tosiaan nähnyt, että koko päivän olin aina ihan hyvinvoiva. :hilarious: Onneksi elämäntilanne on nyt ihan toinen, niin ei tarvitse kokeilla samaa uudelleen, jos tästä jonkun ihmeen kaupalla sinne saakka päästään.

Zarar ompa ihana sänky :Heartred tosta ei tosiaan kannata luopua :happy: ja ootpa säkin jo pitkällä, vipa kolmannes häämöttää!

Täällä ei oo vielä jakauduttu mut kovasti ootetaan koska tapahtuu, 39+2 tänään :rolleyes: voinnit ihan ok vaikka aika raskas olo on ja särkyjäkin, mut kuuluu varmaan aika lailla asiaan.

Jaksamisia kaikille täällä omiin tilanteisiin :Heartred pikkuhiljaa niitä plussia tänne tulee kuitenkin :happy119

Molempia. 2-3 päivää tuli ekalla kerralla vaihtelevasti siteeseen ja pyyhittäessä.

Okei. Täällä toistaiseksi aina välillä pyyhittäessä jää, mutta pelottaa aukeaako padot kokonaan. Sain siirrettyä varhaisultraa muutamalla päivällä, on nyt sit 1.3. Juttelin lääkärin kanssa puhelimessa ja oli kyllä ihana, sanoi et varmasti hermot riekaleina mutta koitti lohduttaa että noi tiputtelut on varsin yleisiä ja joillakin noi lääkkeet aiheuttaa entistä enemmän. Ei ottanut oikeen kantaa että kantsiiko verikokeisiin ens viikolla mennä, varmasti meen kyllä jos vuoto runsastuisi.

Okei. Täällä toistaiseksi aina välillä pyyhittäessä jää, mutta pelottaa aukeaako padot kokonaan. Sain siirrettyä varhaisultraa muutamalla päivällä, on nyt sit 1.3. Juttelin lääkärin kanssa puhelimessa ja oli kyllä ihana, sanoi et varmasti hermot riekaleina mutta koitti lohduttaa että noi tiputtelut on varsin yleisiä ja joillakin noi lääkkeet aiheuttaa entistä enemmän. Ei ottanut oikeen kantaa että kantsiiko verikokeisiin ens viikolla mennä, varmasti meen kyllä jos vuoto runsastuisi.

Mullakin tuli vuotoa pari kertaa alussa ja se oli NIIIIN stressaavaa! Se ajo mut ainakin sinne verikokeisiin sillon et sais vähän selkoa. Mutta onneksi tosiaan voi olla harmitonta ja sulla viel suuremmalla todennäköisyydellä kun lääkkeellinen kierto vs jos ois tuoresiirto. Toivotaan näin :smiley-angelic001

Joo on kyl stressaavaa. Sain lähetteen, mutta menee maanantaille mahdollinen eka verikoe. Sit siitä viikon päästä on onneksi se ultra. Ei mulla mitään kipuja vieläkään oo, ja siteeseen asti ei oo tullut. :sorry:

Joo on kyl stressaavaa. Sain lähetteen, mutta menee maanantaille mahdollinen eka verikoe. Sit siitä viikon päästä on onneksi se ultra. Ei mulla mitään kipuja vieläkään oo, ja siteeseen asti ei oo tullut. :sorry:

Kuulostaa siltä, että voi olla optimistinen. Mutta se tosiaan on stressaavaa! Tsemppiä! :Heartred

En oo varma mitä se varhennettu tarkoittaa, onkohan se se minkä saa myös hyödyntää loppupäässä, taitaa olla sun tekstin perusteella. Mä mieluummin käytän sen lopussa ja jään sit saikulle ennen ku virallinen äippäloma alkaa :hilarious: ellei olo olisi erinomainen mutta tuskin tässä työssä jaksaa

Kyllä, kuten New Moon sanoi, päivien määrä on vakio. Jos jää varhennetulle, lapsi on nuorempi sitten kotihoidontuelle jäädessä. Monet eivät jää varhennetulle, vaan tarvittaessa sairaslomalle, mihin on oikeus. Itse kokisin, että töistä olisi stressaavaa jäädä pois varoittamatta, koska sijaiselle pitäisi siirtää tietoa ja järjestellä muutenkin hommat niin, että seuraavan on helpompi jatkaa. Eli omaa stressiä lievittääkseni tekisin sen myös. Mutta sairaslomaan on tosiaan täysi oikeus niillä, jotka sille joutuvat jäämään.

Selvät on sävelet kun vaan tärppäisi... :hilarious:

Minkä vahvuinen ovisviiva on tähän asti ollut? Kun ottaa liuskan pois koneesta. Oisko kuvaa :rolleyes: tylsää omassa elämässä ja kiva että tässä ketjussa pitkästä aikaa kuumeilua ja juttelua :grin
nää on aamusia, että ehkä se aieltä vielä tulee. Se olis vaan ollu hyvä kun olis ollu niinkun ennenkin kun on sillee reilusti talleteltu viimeviikonlopusta keskiviikko aamuun ja seuraava mahollisuus ehkä sunnuntaina!
Mä nyt ostin kaupasta ja köydyin himputisti niin katotaan aamulla :)

Liitteet

• 16137547968637764248022021745595.jpg
    16137547968637764248022021745595.jpg
    20 KB · Katsottu: 141
Ihanaa kun tässä ryhmässä on keskustelua ja kiva seurailla muiden vauvajuttuja :Heartpink

Täällä lämmöt tipahti ja tiputtelu alkoi eilen, joten ihan ajallaan ovikseen nähden taas vaan menkat. Ei jäänyt tästäkään kierrosta kerrottavaa jälkipolville :shifty: Eilen oli magneettikuvaus ja nyt pitäisi kaksi viikkoa odotella lääkärinaikaa ja tuloksia. Koko ajan ramppaan Oma Kannassa, ihan kun ne sinne jotkut kasvaintulokset laittaisi nähtäväksi ennen konsultaatiota :hilarious: Sopii vaan toivoa.

Ehkä sitten kahden viikon päästä ollaan viisaampia. Kaksijakoiset toiveet kun toivoo, että olisi se pieni prolaktinooma, joka selittäisi kaiken. Ja toisaalta pelkää, että kun olisikin VAAN se pieni prolaktinooma, eikä mitään muuta kamalaa :nailbiting: Jos pitää jotain aivokasvainta toivoa, niin ennemmin sitten juuri suhteellisen harmitonta, lääkkeillä hoidettavaa adenoomaa.

Zarar ompa ihana sänky :Heartred tosta ei tosiaan kannata luopua :happy: ja ootpa säkin jo pitkällä, vipa kolmannes häämöttää!

Täällä ei oo vielä jakauduttu mut kovasti ootetaan koska tapahtuu, 39+2 tänään :rolleyes: voinnit ihan ok vaikka aika raskas olo on ja särkyjäkin, mut kuuluu varmaan aika lailla asiaan.

Jaksamisia kaikille täällä omiin tilanteisiin :Heartred pikkuhiljaa niitä plussia tänne tulee kuitenkin :happy119

Joo äkkiä se aika vaan hurahtaa :nailbiting:
Käynnistelläänkö jos ei omineen ala tapahtua, minkä kokoinen teidän vauva on nyt? Mua pelottaa, et tuleekohan meille jättiläinen, kun miehen kanssa molemmat ollaan oltu 4kg, mies itseasiassa 4,4kg.:bag: toivon et ei siks kauheesti menis yli lasketun ajan :smiley-ashamed004
Eikä kumpikaan oltu sokerivauvoja ja mullakin arvot olleet hyvät. Tosin voihan tää olla ihan hyvänmittainen kaveri, mut viimeeksi ollut kyllä päiviään isompi jonkin verran :playful:
Mulla ei oo synnytyksen suhteen mitään toiveita, muuta kun et saan beiben pihalle turvallisesti :grin
Uskon, että on raskas olo, mut ihan pian hän on jo täällä :Heartred Tsemppiä Smoothie viimeiseen rutistukseen :hug013

Välillä edelleen kyllä valtaa epäusko koko raskaudesta. Siis, että pelkään edelleen, ettei saada tätä vauvaa, että jotain käykin. Viimeistään synnytyksessä, mut päivä kerrallaan. Sama, kun ilmoitin nyt virallisesti työkavereillekin jääväni pois, niin kysyttiin saahan lapsille sanoa, miksen enää tule töihin eli, että saan oman vauvan, jota jään kotiin hoitamaan. Sanoin, että tietysti saa sanoa, mutta samalla mietin, että mitä sitten selittäisin ihmisille, jos vauva ei selviäisikään loppuun saakka ja toukokuussa olisikin vain tyhjä syli.. En ymmärrä, miten voi näin tiukassa istua pelko..et onko se jotenkin tätä mun omaa katastrofiajattelua, mut usein mietin, miten ihmiset pitää sitä vauvan syntymääkin niin itsestäänselvänä, vaikka kaikkea voi käydä.
Tai sit se vaan on tämmöistä keskenmenon/menojen ja lapsettomuuden kokeneilla, että se huoleton raskausaika on jossain unholassa :oops:

Tsempit kuitenkin myös kaikille omiin tilanteisiin, ootte ajatuksissa ja ihan sydämeni pohjasta toivon kaikille teistä onnistumista :Heartred

Joo äkkiä se aika vaan hurahtaa :nailbiting:
Käynnistelläänkö jos ei omineen ala tapahtua, minkä kokoinen teidän vauva on nyt? Mua pelottaa, et tuleekohan meille jättiläinen, kun miehen kanssa molemmat ollaan oltu 4kg, mies itseasiassa 4,4kg.:bag: toivon et ei siks kauheesti menis yli lasketun ajan :smiley-ashamed004
Eikä kumpikaan oltu sokerivauvoja ja mullakin arvot olleet hyvät. Tosin voihan tää olla ihan hyvänmittainen kaveri, mut viimeeksi ollut kyllä päiviään isompi jonkin verran :playful:
Mulla ei oo synnytyksen suhteen mitään toiveita, muuta kun et saan beiben pihalle turvallisesti :grin
Uskon, että on raskas olo, mut ihan pian hän on jo täällä :Heartred Tsemppiä Smoothie viimeiseen rutistukseen :hug013

Välillä edelleen kyllä valtaa epäusko koko raskaudesta. Siis, että pelkään edelleen, ettei saada tätä vauvaa, että jotain käykin. Viimeistään synnytyksessä, mut päivä kerrallaan. Sama, kun ilmoitin nyt virallisesti työkavereillekin jääväni pois, niin kysyttiin saahan lapsille sanoa, miksen enää tule töihin eli, että saan oman vauvan, jota jään kotiin hoitamaan. Sanoin, että tietysti saa sanoa, mutta samalla mietin, että mitä sitten selittäisin ihmisille, jos vauva ei selviäisikään loppuun saakka ja toukokuussa olisikin vain tyhjä syli.. En ymmärrä, miten voi näin tiukassa istua pelko..et onko se jotenkin tätä mun omaa katastrofiajattelua, mut usein mietin, miten ihmiset pitää sitä vauvan syntymääkin niin itsestäänselvänä, vaikka kaikkea voi käydä.
Tai sit se vaan on tämmöistä keskenmenon/menojen ja lapsettomuuden kokeneilla, että se huoleton raskausaika on jossain unholassa :oops:

Tsempit kuitenkin myös kaikille omiin tilanteisiin, ootte ajatuksissa ja ihan sydämeni pohjasta toivon kaikille teistä onnistumista :Heartred

Itseasiassa meillä vähän erikoistilanne kun vauva on perätilassa, joka vaikuttaa synnytyssuunnitelmiin. Lyhyesti sanottuna jos käynnistyy itestään siinä lasketun tienoilla viimeistään ja kaikki näyttää muutoin vauvan osalta hyvältä (koko ja asento) niin kokeillaan alatiesynnytystä mut sen jälkeen haluan jo suunnitellun sektion ettei vauva olisi virhearvion vuoksi liian iso. Kokoultria on ollut nyt 2 ja keskikäyrällä kasvaa, ~viikko sitten arvio 3350g. Meillä suvussa mielestäni ollut aika keskikokoisia vauvoja, tosin miehen puolelta en tiedä.. Mutta huolta on riittänyt tässä loppupuolella jo tuon perätilan takia. Itellä myös aktivoitui pelot vauvan menettämisestä tässä loppupuolella mutta jotenkin on nyt pakko ollut yrittää ajatella että kaikki menee tarpeeksi hyvin (eli et vauva selviää ja on terve), muutoin olisi liian vaikeaa tää loppu ja odotella h-hetkeä :bag: tsemppiä zarar noihin ajatuksiin, niinkuin sanoit, päivä kerrallaan, kunnes nyytti on sylissä :Heartred

Takaisin