Raskaaksi 2019

Kiitos ja muille myös :Heartred
Miten sä olet jaksellut, millä viikoilla meet? :angelic:

Nyt 11+4 ja pahoinvointi alkaa hellittää, oon enää satunnaisesti oksennellut tällä viikolla. Unettomuus vaivaa ja syksyn masennus on uusinut näiden myötä, mutta elän toivossa, että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottais ja pääsisin nauttimaan raskaudesta.

Mikä sulla on vointi nyt?

Meille tulee pikkupoika :Heartblue
Mies oli ihan riemastunut poikauutisista :hilarious:
Painoarvio 372g, vastasi täysin viikkoja 20+4, hyvin kasvaa keskikäyrillä, oli niin kova liikkumaan, että lääkärillä meinas jo hikeä pukata, kun kaveri vilautteli milloin munuaista ja millon pyllyä, kun ois aivot pitänyt saada tutkittua :hilarious: No joka tapauksessa rakenteissa ei mitään poikkeavaa, kaikki kunnossa, luut, aivot, sydän, keuhkot kaikki. Niin huojentunut olo. :happy: Vauva liikkui rivakasti, vilkutteli ihan tosissaan menemään, niin et ultraajaakin nauratti :grin
Mulla istukka edessä, niin liikkeitä tunnen siksi vähän heikommin, nyt jo kuitenkin paremmin kuin aiemmin. Kontrollia ei tarvita onneksi, kun on sen verran ylhäällä. Saatiin kehua myös hyvännäköisestä istukasta ja kauniista napanuorasta.
Tuntuu ihan uskomattomalta olla täällä saakka kaiken sen epätoivon jälkeen :Heartred
Tuleeko meille vihdoinkin pikkupoika, en kestä :dummy::help:Heartred

Onnea!!! Tuntuu niin hyvältä sun puolesta! :happy093 :love7

Nyt 11+4 ja pahoinvointi alkaa hellittää, oon enää satunnaisesti oksennellut tällä viikolla. Unettomuus vaivaa ja syksyn masennus on uusinut näiden myötä, mutta elän toivossa, että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottais ja pääsisin nauttimaan raskaudesta.

Mikä sulla on vointi nyt?

Sellainen, että oon saikulla :hilarious:
Mulla oli tosi hankala alkuraskaus ja on kai tämä keskiraskauskin, pahoinvointi eli oksentelu jäi kokonaan pois vasta rv 16 (edelleen laatta lentää silloin tällöin hampaita pestessä) ja sitten sen jälkeen on tää urtikaria riehunut pahana päällä, viimeiseksi nuo rasituksessa ilmenevät supparit rasittaneet eli ei oikein töihinkään ole asiaa :meh:
Lisänä kannoin paljon pelkoa tähän raskauteen edellisestä keskenmenosta ja sitä kai vieläkin vähän prosessoin, oon nyt alkanut käymään neuvolapsykalla, koska mulle meinasi tuo raskausajan masennus puhjeta pintaan, mutta suurilta osin on tainnut olla enemmän työuupumusta. Nyt pikkuhiljaa oon alkanut luottamaan ja uskomaan tähän pikkuisen elinkelpoisuuteen ja raskauden jatkumiseen, mutta missään nimessä ei ihan helpolla olla päästy. Silti mä niin pidän tästä pikkutyypistä, voi että :Heartred

Tsemppiä sulle ultriin ja raskauteen muutenkin! Jospa sulla vaikka se olo hellittäis pahoinvointejen myötä ja keskiraskaus olisikin sulle sitä kivaa aikaa :hug013 Aika menee niin nopeaan :Heartred

Täällä on kadonneen oviksen metsästys. Kp 20. Cb digitesti, joka viime kierrossa näytti oviksen hienosti, ei ole hymyillyt tässä kierrossa. Yksi vaihtopää enää jäljellä, vaikka viime kierrosta jäi ylimääräisiä. :shifty: Eikö niitä muka saa lisää, onko aina pakko ostaa uusi digitesti? Mitä luonnonvarojen tuhlausta...

ostin digin rinnalle Apteekin tikkuja, joista en kyllä ota selvää. Toissapäivänä oli tasavahvat viivat, mutta digitesti ei hymyillyt. Eilen nega, tänään taas tasavahvat.

Säästän viimeisen digin vaihtopään siihen, että tulee selkeä positiivinen apteekin tikulla.

Ei kyllä ole ollut limoja tai mitään muutakaan ovistuntemuksia. Joten en usko ovista vielä olleen. Mutta varmuuden vuoksi toki talleteltu...

Mä sanon tän nyt ääneen niin menkat vois alkaa!! Oviksesta nyt 2vk ajotus on niin perseellään, pitäs olla semmossia gyber uimareita että se olis plussaan mitään mahollisuutta. Sen takii en oo testejä tehnykkään mutta jos tää legendaarinen sanon ääneen vaikuttaks... :smiley-angelic001

Täällä on kadonneen oviksen metsästys. Kp 20. Cb digitesti, joka viime kierrossa näytti oviksen hienosti, ei ole hymyillyt tässä kierrossa. Yksi vaihtopää enää jäljellä, vaikka viime kierrosta jäi ylimääräisiä. :shifty: Eikö niitä muka saa lisää, onko aina pakko ostaa uusi digitesti? Mitä luonnonvarojen tuhlausta...

ostin digin rinnalle Apteekin tikkuja, joista en kyllä ota selvää. Toissapäivänä oli tasavahvat viivat, mutta digitesti ei hymyillyt. Eilen nega, tänään taas tasavahvat.

Säästän viimeisen digin vaihtopään siihen, että tulee selkeä positiivinen apteekin tikulla.

Ei kyllä ole ollut limoja tai mitään muutakaan ovistuntemuksia. Joten en usko ovista vielä olleen. Mutta varmuuden vuoksi toki talleteltu...

No ei ole vaihtopäitä erikseen, tosi typerää :shifty:
Sain kaverilta niitä liiloja tikkuja, mut ei konetta, mulla vaan pinkkejä koneita :hilarious: ainiin pitäis niitäkin varmaan hommata..perusovisliuskoja kyllä löytyy

En kans enää tiedä mitä täällä tapahtuu :hilarious: Ne ovistestin viivat oli tosiaan semivahvat to ja vielä eilen päivällä. Jotenkin ei vaan mun mielestä kuitenkaan ihan tasavahvat tai testiviiva vahvempi. Ja kun mullahan se siis aina on ihan hälyvalon punainen kun on positiivinen :hilarious:

No oloja oli kumminkin ja oikeeta puolta juili, limat oli lähinnä vettä. Myöhään viime yönä testasin vielä (koska silloinhan se LH onkin aktiivinen :banghead:) ja ihan hailuraa tuli jo... Josko se huippu olis sit ollut eilen ja tänään ovis :anyone Eilen oli myös aamulämpödippi. Tallettelut jäi viime sunnuntaihin ja tähän aamuun. Pakko tähän ovikseen olisi joku säännöllisyys saada :sad001

Ja kun nyt olisi edes ovuloinut. Tää kierto vahvistuvine viivoineen ja hauluroineen on ollut niin hankala seurata ja ajottaa. Ilman oman kropan tuntemusta olisin varmaan kuvitellut ovulaation jo silloin joskus kp13 kun tikku alkoi tummua :hilarious:

Terkuin Tonni, kp27 ja whattafakisgoingon.

En kans enää tiedä mitä täällä tapahtuu :hilarious: Ne ovistestin viivat oli tosiaan semivahvat to ja vielä eilen päivällä. Jotenkin ei vaan mun mielestä kuitenkaan ihan tasavahvat tai testiviiva vahvempi. Ja kun mullahan se siis aina on ihan hälyvalon punainen kun on positiivinen :hilarious:

No oloja oli kumminkin ja oikeeta puolta juili, limat oli lähinnä vettä. Myöhään viime yönä testasin vielä (koska silloinhan se LH onkin aktiivinen :banghead:) ja ihan hailuraa tuli jo... Josko se huippu olis sit ollut eilen ja tänään ovis :anyone Eilen oli myös aamulämpödippi. Tallettelut jäi viime sunnuntaihin ja tähän aamuun. Pakko tähän ovikseen olisi joku säännöllisyys saada :sad001

Ja kun nyt olisi edes ovuloinut. Tää kierto vahvistuvine viivoineen ja hauluroineen on ollut niin hankala seurata ja ajottaa. Ilman oman kropan tuntemusta olisin varmaan kuvitellut ovulaation jo silloin joskus kp13 kun tikku alkoi tummua :hilarious:

Joo, vähän sama täällä. Ihme kierto.

Mulla apteekin tikulla tänään testiviiva taas vaaleampi kuin kontrolliviiva, mutta ei kovin haalea. Yritin digitestin rinnalla käyttää noita tikkuja, että oppisin tulkitsemaan niitä, mutta epäselvää on. :bookworm:

Voiko se prolaktinooma vaikuttaa ovikseen tai kiertoon? Millos sulla oli siitä lääkärikäyntejä? Toivotaan et ovis nyt kuitenkin oli :)

Muoks. Ja siis kai nyt muistan oikein et sulla tällänen epäilys löydettiin :bag:

Voiko se prolaktinooma vaikuttaa ovikseen tai kiertoon? Millos sulla oli siitä lääkärikäyntejä? Toivotaan et ovis nyt kuitenkin oli :)

Muoks. Ja siis kai nyt muistan oikein et sulla tällänen epäilys löydettiin :bag:

Voi vaikuttaa kun ne hormonit perseellään. Samassa mestassa valmistuu LH, FSH, kilpparit, prolaktiini etc :arghh: Kun arvot on tarpeeksi perseellään, ei välttämättä enää ovuloi. Ymmärsin, että vaikeuttaa just heittämällä oviksen aikaan X ja saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen ja jatkoon jos myös proge on pyllyllään.

Tässä nyt vielä odotellaan koska tohtori kutsuu. Ja kurja sinänsä kun tuo nyt ei virallisesti edes ole mikään lapsettomuushoito, eli sieltä ei mitään tukilääkkeitä määrätä ilmeisesti. Se on sitten odoteltava vielä uudestaan jahka saatais tää hormonipuoli kuntoon ensin :shifty:

Spämmi

20210109_142434.jpg

Tepsu onko menkat alkanu? ootko tehny testiä :happy::shy:
Sen verran ettei sitä testiä kannata tuhlata, ei välttämättä huomenna oo vielä kp 1 mutta tulossa kyllä. Harvinaisen pitkä tää luteaalivaihe kun ei yhtään oo mitään pyyhintävuotoo tullu

Moi kaikille :happy:

Kirjoittelen nyt minäkin pitkästä aikaa, koko ajan olen seurannut taustalla teidän kuulumisia :Heartred

jannn, olen todella pahoillani ettei alkuraskaus mennyt niin kuin piti. Odotin jo niin, että pääsisin sinua onnittelemaan. Toivotaan että raskautesi etenee ensi kerralla hyvin ja että pääset siihen tilanteeseen mahdollisimman pian. Voimia paljon yritykseen :Heartbigred

Ja kaikille muillekin yrittäjille oikein paljon Tsemppiä:Heartbigred

Ultrakuulumisia minultakin.. vahva poikalupaus saatiin mekin :Heartblue Onnea poikalupauksesta myös Zararille :happy:Pikkuinen kasvaa ja kehittyy niin kuin viikkoihin nähden pitääkin, nyt siis menossa 21+2, ultra oli perjantaina, kolme päivää edellä mennään keskimääräisesti mutta se ei vaikuta laskettuun aikaan. Painoa pikkuisella oli 416g.
Ulkoisesti raskaus ei vieläkään paljoa näy, tätä ihmetteli niin moni ennen ultraviikkoa, että aloin jo itse kantaa huolta siitä. Mutta ultrahoitajalla käynti rauhoitti mielen, kun hän sanoi että rakenteisellani pitkällä ja hoikalla naisella ei tarvitse näkyäkään, koska pitkän selän vuoksi raskaus jää vielä tässä vaiheessa lantioon, kun sikiöllä on siellä tilaa kasvaa. Istukka on myös kiinnittynyt kohdun etuseinään, joten tumpsetta olen alkanut tuntea vasta viime viikolta ja alkuun ajattelin kuvittelevani tuntemukset, mutta todellisia ne on varmaan olleet. Ja kun oikein kädellä kokeilee voi niitä tunteakin ulospäin, mieskin huomasi painamalla pään vatsaa vasten :happy::Heartblue:love7

Kirjoittelen nyt minäkin pitkästä aikaa, koko ajan olen seurannut taustalla teidän kuulumisia :Heartred

jannn, olen todella pahoillani ettei alkuraskaus mennyt niin kuin piti. Odotin jo niin, että pääsisin sinua onnittelemaan. Toivotaan että raskautesi etenee ensi kerralla hyvin ja että pääset siihen tilanteeseen mahdollisimman pian. Voimia paljon yritykseen :Heartbigred

Ultrakuulumisia minultakin.. vahva poikalupaus saatiin mekin :Heartblue Onnea poikalupauksesta myös Zararille :happy:Pikkuinen kasvaa ja kehittyy niin kuin viikkoihin nähden pitääkin, nyt siis menossa 21+2, ultra oli perjantaina, kolme päivää edellä mennään keskimääräisesti mutta se ei vaikuta laskettuun aikaan. Painoa pikkuisella oli 416g.
Ulkoisesti raskaus ei vieläkään paljoa näy, tätä ihmetteli niin moni ennen ultraviikkoa, että aloin jo itse kantaa huolta siitä. Mutta ultrahoitajalla käynti rauhoitti mielen, kun hän sanoi että rakenteisellani pitkällä ja hoikalla naisella ei tarvitse näkyäkään, koska pitkän selän vuoksi raskaus jää vielä tässä vaiheessa lantioon, kun sikiöllä on siellä tilaa kasvaa. Istukka on myös kiinnittynyt kohdun etuseinään, joten tumpsetta olen alkanut tuntea vasta viime viikolta ja alkuun ajattelin kuvittelevani tuntemukset, mutta todellisia ne on varmaan olleet. Ja kun oikein kädellä kokeilee voi niitä tunteakin ulospäin, mieskin huomasi painamalla pään vatsaa vasten :happy::Heartblue:love7

Ihanaa, onnittelut Monette! :love017:Heartblue
Pikkupoitsu siis sielläkin :angelic:

Hyviä kuulumisia sullakin ultrasta, mietinkin tässä hetki sitten mitä sulle kuuluu :happy:
Täälläkin istukka edessä ja me ei olla kyllä tunnettu kovin hyvin vatsan päältä liikkeitä, pikkunen myllää aina karkuun tai sitten en vaan tunne kun tuo istukka :hilarious: Yllättävän paljon tuo istukan sijainti vaikuttaa näköjään niihin tuntemuksiin :wideyed: Hyvin huomasi ultrassa et tunsin varmaan 20 liikkeestä 2 koska se istukka, ja meno oli silti kova :grin

Onnea Monette pikku pojasta :Heartblue kyllä se istukka varmasti vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Mulla istukka on jotenkin osittain sivulla ja vähän edessä. Aloin kuitenkin rv17 jo tuntemaan liikkeitä. Nyt mennään rv34.

Takaisin