Raskaaksi 2019

Olette kaikki kyllä niin kultaisia :Heartred:hug013
Smoothie, Jann ja Onnenomena, kiitos paljon lohduttavista sanoista. Tietysti silti pelottaa, mutta ainakin tiedän, et jos on huonoja uutisia, täällä on tärkeät ihmiset tsemppaamassa :Heartred

Niin ja mahakipuisena vielä täällä kieriskelen. Selvästi kyllä suolistoperäistä kipuilua ja kurinaa, mutta minä hullu olin töissä tänään ja voin sanoa, ettei ollut mikään maailman paras vaihtoehto :hilarious: pitää katsoa, mikä tilanne on huomenna, että jos kovin koskee, niin jään kyllä kotiin :depressed:

Eikäää:bag: ihan senkin takia hyvä jäädä pois, ettet levitä tautia :rolleyes: tänään yksi lapsi ripuloi ja oksensi mun läheisyydessä, toiv en saa tautia...:depressed:

Eikäää:bag: ihan senkin takia hyvä jäädä pois, ettet levitä tautia :rolleyes: tänään yksi lapsi ripuloi ja oksensi mun läheisyydessä, toiv en saa tautia...:depressed:

Ääk, siitä kyllä aina tulee se ällötys, että tarttuukohan tuo. Mutta onneksi useimmat "lastentaudit" ei tartu aikuisiin.

Tiedetään, ettei saisi mennä sairaana mut kämmi oli jo käynyt mm. sillä perheellä joka toi lapset puolikuntoisina hoitoon. Pian sitten ripuloi siellä meillä muutkin lapset ja alkoi tulemaan ilmoituksia sairaspoisoloista. Tämä siis ennen mun sairastelua. Ehkä olin liian velvollisuudentuntoinen ja toisekseen mies ei saanut tätä, eikä kukaan muukaan aikuisista ole vielä ollut, et ehkä mulla on nyt raskauden takia alentunut vaan tää vastustuskyky :bag: Mut tietysti pitäisi vähän tarkempi itsekin olla, en vaan tohtinut jättää työkavereita pulaan kun sijaiset on kiven alla :eek:

Zararille tsempit huomiseen ultraan, ihanaa ja jännittävää että pääset vakoilemaan pientä:Heartred

Tänään kp29/Dpo9 ekat tiputtelu, Vau! Olipa kivaa tällainen normaalius:love7 ihan ajallaan siis mennään kun luomuna yleensä muutenkin luteliaali sen n. 10 päivää. Jospa huomenna jo hanat aukeis, ni pääsis taas pistelemään:)

Tänään kp29/Dpo9 ekat tiputtelu, Vau! Olipa kivaa tällainen normaalius:love7 ihan ajallaan siis mennään kun luomuna yleensä muutenkin luteliaali sen n. 10 päivää. Jospa huomenna jo hanat aukeis, ni pääsis taas pistelemään:)

Mut kyllähän sul plusskierrossakin vähän tiputteli :wink mun piti uittaa tikkua näin dpo8/9 mutta kävin viideltä pissalla ja heräsin alle 2h myöhemmin ni ei viittinyt. Ja todella vahva negafiilis. Tai tiedän et ei oo tärpänny. Mut ehkä illalla jos saan pidätettyä pari tuntia ni vois, kun mies on poissa :rolleyes::hilarious:

Mut kyllähän sul plusskierrossakin vähän tiputteli :wink mun piti uittaa tikkua näin dpo8/9 mutta kävin viideltä pissalla ja heräsin alle 2h myöhemmin ni ei viittinyt. Ja todella vahva negafiilis. Tai tiedän et ei oo tärpänny. Mut ehkä illalla jos saan pidätettyä pari tuntia ni vois, kun mies on poissa :rolleyes::hilarious:

En mä usko, mä oon oikeestaan aika sata että hoitokierrokselle taas lähdetään. Ihan hyvä fiilis siitä:happy: toivottavasti kierto vaihtuu pian ni pääsee aloittaa

Tsemppiä zarar ultraan! :happy:

Itse joudun vielä pari vuorokautta jännittämään.
Tänään hammaslääkäri ja pelkotila sitäkin kohtaan :eek:

Meillä nt ultra takanapäin, kävin samalla verikokeissa. Siellä se pieni edelleen köllötteli, oli unilla ja yritettiin tosi pitkään hätyytellä ultralla kaveria, että vaihtaisi asentoa, ei vaan tohtinut vaan pompahteli kylläkin ja käsiään ja jalkojaan heitteli, muttei saatu ihan kovin hyvää sivuprofiilia hänestä. :grin
Niskaturvotus oli 0,99 ja crl oli kasvanut huimasti, vastasi jo viikkoa 12 ja oli 53,40 :hilarious:Vaikka nyt on vasta 11+5, toisaalta mistäpä sitä näitä tietää heittääkö päivällä vai parilla nuo laskennat.
Kätilö kehui kalloa, oli kuulemma tosi kaunis kallo muodostunut ja tarkkaan kävi kaikki läpi, mitään poikkeavaa ei löytänyt tästä hetkestä eli kaikki oli niin kun tässä hetkessä voi viikkoihin nähden olla. Kävin myös ottamassa ne verikokeet ja niistä tulee ilmoitus vain jos jotain seulonnoista löytyy, jännittää :nailbiting:
Mut vähän helpotti saada tietää, että kamu killuttelee masussa leppoisasti ja vilkutteli menemään. Ehkä pikkuhiljaa voisi hengähtää, niskaturvotus oli ainakin ihan normaalilla tasolla eikä kätilö löytänyt mitään huolenaihetta toistaiseksi. Jänniä aikoja nämä silti! Huikkasi kuitenkin ovella, että nauti nyt raskausajasta :grinJäi ikävä vähän kyllä toista ultraajaa kun tämä oli varsin asiakeskeinen, toinen oli enemmän sellainen rennompi tyyppi, mutta molemmat kyllä ihan hyviä. Niin ja rakenneultra muuten varattu tammikuun alkuun :) La tarkentui 25.5 :nailbiting:

Huh hui. Itku silti siellä ultrassa tuli kun ultraaja kertoi niskaturvotuksen ja katsoi kaikki rakenteet läpi. Oivoi, aina niin jännittäviä hetkiä. Mut kyllä se pikkuinen elossa oli, sydän sykähteli, vaikka olikin vähän koomassa näin aamutuimaan :love017

Paljon onnea zarar!! :Heartred Oon koko aamun käynyt vähän väliä katsomassa milloin tuut kertomaan hyvät uutiset:)

Voi eikä, ootte te kyllä ihania :Heartred:hilarious:
Mä en heti ehtinyt päivittää kun piti olla liikenteessä niin valppaana, kun liukkaat kelit ja pitkä ajomatka kotiin :grin
Mutta ultrakuvia en halua julkaista tänne, enkä omaankaan lasketun ajan ryhmään, koska ne satuttaa jos on pitkään yrittänyt tai jotain meneekin pieleen ja muutenkin ollaan miehen kanssa semmoisia et halutaan pitää tämä kaveri hyvässä tallessa meidän kansioiden alla. Kuvat kyllä sain, mut viime kerran sivuprofiili oli tarkempi mut se johtui ihan siitä kun vauva yritti karkuun ultralaitetta ja ei suostunut vaihtamaan asentoa, vaikka miten tökittiin :hilarious: oli vissiin niin mukavat oltavat. :joyful: Loppumatkasta sitten alkoi ottaa pieniä spurtteja ylöspäin ja vilautteli takalistoa kun oli tarpeeksi härnätty, pientä mielenilmaisua tuo taisi olla :grin Mut kovasti minusta muistuttaa miestäni tämän kaverin ruumiinrakenne ja päänmuoto. :hilarious:

Jospa mä pikkasen pystyisin nyt relaamaan. Ainut vaan et ens maanantaina jälleen labraan ja sitten otetaan sokrut ja joku soitti näytteenotosta just äsken et olivat mokailleet ja multa oli unohtunut tutkia oma veriryhmä, vaikka vasta-aineet otettiinkin :grin eli sitten uusiksi labroihin vielä ensi viikolla. :smiley-ashamed004

Täällä testihullu rauhottuu pikkuhiljaa, eilen yöllä tein vielä ovistestin ja se oli vähän tummentunut ja äsken kun tein vielä niin plussa. Mut siis tosi laimeat ovis oireet tässä kierrossa! Pientä nippailua munasarjoissa pari pv sitten, liman tulo loppui kun seinään eilen ja sitäkään ei tullut paljoa. Kai oon sit niin tottunut noihin pistoskiertoihin et oon unohtanut miten kroppa toimii "omillaan" Jos luteaali pysyy samassa niin kuun lopussa sitten alkaa ivf :dance011

Voi eikä, ootte te kyllä ihania :Heartred:hilarious:
Mä en heti ehtinyt päivittää kun piti olla liikenteessä niin valppaana, kun liukkaat kelit ja pitkä ajomatka kotiin :grin
Mutta ultrakuvia en halua julkaista tänne, enkä omaankaan lasketun ajan ryhmään, koska ne satuttaa jos on pitkään yrittänyt tai jotain meneekin pieleen ja muutenkin ollaan miehen kanssa semmoisia et halutaan pitää tämä kaveri hyvässä tallessa meidän kansioiden alla. Kuvat kyllä sain, mut viime kerran sivuprofiili oli tarkempi mut se johtui ihan siitä kun vauva yritti karkuun ultralaitetta ja ei suostunut vaihtamaan asentoa, vaikka miten tökittiin :hilarious: oli vissiin niin mukavat oltavat. :joyful: Loppumatkasta sitten alkoi ottaa pieniä spurtteja ylöspäin ja vilautteli takalistoa kun oli tarpeeksi härnätty, pientä mielenilmaisua tuo taisi olla :grin Mut kovasti minusta muistuttaa miestäni tämän kaverin ruumiinrakenne ja päänmuoto. :hilarious:

Jospa mä pikkasen pystyisin nyt relaamaan. Ainut vaan et ens maanantaina jälleen labraan ja sitten otetaan sokrut ja joku soitti näytteenotosta just äsken et olivat mokailleet ja multa oli unohtunut tutkia oma veriryhmä, vaikka vasta-aineet otettiinkin :grin eli sitten uusiksi labroihin vielä ensi viikolla. :smiley-ashamed004

Ihanaa, zarar! :smiley-angelic003 :Heartbigred Onnea!
Jos voit, yritä todella nauttia raskausajasta! Keskiraskauden keskenmenot ja kohtukuolemat on niin harvinaisia, että kannattaa yrtittää olla murehtimatta etukäteen sellaista, mitä ei todennäköisesti tapahdu. Kaikilla niitä pelkoja vähän ainakin on, ja jos on kunnon trauma tullut, pelkoa on vaikea työntää pois. Mutta sen minkä voi ajatustyöllä vaikuttaa, kannattaa tehdä. Tämän sanon, vaikka olen itse keskiraskauden keskenmenon kokenut. Jos vielä raskaudun, niin yritän itsekin pitää yllä positiivista ajattelua. Alku nt-uktraan asti lienee pahin. Sinä olet nyt päässyt siitä voiton puolelle!

Lisäys : sairaalassa sanoivat silloin, että nämä ovat todella harvinaisia. Joten todennäköisyys on puolellasi todella vahvasti.

Ihanaa, zarar! :smiley-angelic003 :Heartbigred Onnea!
Jos voit, yritä todella nauttia raskausajasta! Keskiraskauden keskenmenot ja kohtukuolemat on niin harvinaisia, että kannattaa yrtittää olla murehtimatta etukäteen sellaista, mitä ei todennäköisesti tapahdu. Kaikilla niitä pelkoja vähän ainakin on, ja jos on kunnon trauma tullut, pelkoa on vaikea työntää pois. Mutta sen minkä voi ajatustyöllä vaikuttaa, kannattaa tehdä. Tämän sanon, vaikka olen itse keskiraskauden keskenmenon kokenut. Jos vielä raskaudun, niin yritän itsekin pitää yllä positiivista ajattelua. Alku nt-uktraan asti lienee pahin. Sinä olet nyt päässyt siitä voiton puolelle!

Lisäys : sairaalassa sanoivat silloin, että nämä ovat todella harvinaisia. Joten todennäköisyys on puolellasi todella vahvasti.

Kiitos viisaista sanoistasi. :)
Mut niin se vain on, että hetkittäin kovasti pelottaa se, mitä tuleva pitää sisällään ja varsinkin vauvan hengen puolesta pelkään eniten, että se vain lakkaa elämästä tai jotain muuta ikävää tapahtuu. Tunnistan kyllä sen, että jos ei olisi keskenmenotaustaa eikä muuta, niin tuskin panikoisin näin paljon, mutta yllättävän paljon nämä ultrat lohduttaa. :rolleyes:
Lisäksi pidemmällehän sitä pääsee positiivisella asenteella. Kaikkea voi tosiaan tulla, enkä voi jokaiseen asiaan itse edes vaikuttaa. Opettelen päivä kerrallaan pitämään tästä kaikesta, joskin onneksi multa on hävinneet ahdistukset kokonaan, kaikki vaan väistyi kun näki sen pienen käpysen killuttelemassa mahassa :Heartred

Ihanaa zarzar että hyviä ultrakuulumisia :)

Täällä rfsun testi näyttää jo aikas hyvältä. Ehkä pitää vielä hommata paketti pc:tä. Sanokaa vaan jos alkaa plussa kuvat ärsyttään. Siirryn kohtapuolin varmaan kokonaan tonne lasketun ajan puolelle - käyn sit teidän tilannetta tsekkailemassa :)

IMG_20201110_115358.jpg

Liitteet

• IMG_20201110_115358.jpg
    IMG_20201110_115358.jpg
    18.5 KB · Katsottu: 128
Limakalvo tänään ultrassa 9,5 milliä, jes!! Ois hyvät speksit siirtoon.. Nyt odotellaan Helsingistä soittoa. Kuulemma meillä ei ole ihan 6kk ivf-jono, vaikka HUS hoidot tekeekin, kun ultrat muualla. Sekin on plussaa tässä paskassa.

Kuulemma nyt ollut max 5kk jonot HUS :rolleyes: siis yleisesti tällä hetkellä. Pääsisinpä ennen kesää aloittaa hoidot :smiley-angelic001

Mä ihan herkistyin näistä ihanista uutisista :grin:oops::Heartpink
ollu nyt tosi rankkoja päiviä töissä ja muutenkin aika ranccaa henkisesti.
Ovista edelleen metsästän ja lämpöjen mukaan, premom heitti, että tänään oiskin yhtäkkiä 4dpo wtf :hilarious: ei kyl ainakaan tikkujen mukaan.
JA mulla on vaan iso läjä onestepin ovistestejä raskauskeijulta ja nää on kyl ihan kökköjä ainakin omalla kohdalla, mut näillä mennään nyt.

Onnea Zarar! Ihania uutisia :)

Nipa, kiva että pääsit näin pitkälle ilman tiputtelua! Oishan se luomuplussa ollu huikee, mutta kiva että oot hyvillä mielin ja hoidoissa sit varmasti natsaa :Heartred

Täällä kp30 ja dpo10. Vielä ei merkkejä tulevista menkoista, harvinaisen lievää jomottelukin ollut nyt pari päivää. Minkäänlaisia oireita ei kyllä ole suuntaan tai toiseen.
Naistentautien polilta soitettiin tänään. Papasta löytynyt muutoksia ja kolonoskopia kutsuu :sad001
Kohdunsuulla oli kaikki ok, mutta kohdun kaulalta otetusta harjanäytteestä löyty muutos, jonka merkitystä eivät tiedä joten tutkittava lisää.
2kk sisään tehdään jatkotukimuksia ja saa kuulemma jatkaa yritystä koko ajan.
Kysyin vielä niistä folleista, kun mulla heräs huoli sillon aiemmin kun puhui ääneen vaan että oikealla muutama. Sanoi et ootas kun hän lukee täältä omia tekstejään ja kattoo noi kuvat läpi. Vasemmalla oli kuulemma neljä ja oikeallakin ihan useampi, että ei mitään hätää. Normaali määrä on ja sen suhteen ei huolta.
Nyt ei auta kun odottaa kutsua ja toivoa ettei muutokset oo mitään kovin ikäviä.

Takaisin