Raskaaksi 2019

Mulla oli ihan sama ennen terolutien aloitusta, nyt terojen kanssa se tiputtelu alkaa heti pari päivää kuurin aloittamisesta. o_O Ei vielä puhuttu sen lääkärin kans siitä, kannattaako mun tässä kierrossa syödä niitä teroja vai ei. Julkisen puolen lääkäri oli sitä mieltä, että vois koittaa mitä tiputtelulle tapahtuu jos ovulaatio on "kunnollinen" (ilmeisesti ovulaationi ei sitten ilman lääkkeitä ole kunnollinen).
Mulla on letroilla se tuhru tosiaan alkanu vasta dpo11 kun ennen alkoi jo dpo9-10. Että se 1-2 päivää siihen on saatu lisää pituutta. Eli korjattiinkin sitä kierron alkupäätä.

Mulla on jotenkin niin sellainen paniikki kun ei pääse jatkamaan hoitoja. Se iski vasta nyt päin kasvoja, vaikka onhan tämä korona ollut tiedossa ja että se vaikuttaa myös klinikan toimintaan. Sieltä tuli eilen spostia että ilmoittavat heti kun pääsevät jatkamaan toimintaa, mutta ei muuta. Miehen oon pistänyt kunnon vitamiini kuurille ja yritän panostaa kotona terveellisiin ruokiin entistä enemmän. Eikai tässä muuta voi itse tehdä, ahdistavaa..

Mulla on jotenkin niin sellainen paniikki kun ei pääse jatkamaan hoitoja. Se iski vasta nyt päin kasvoja, vaikka onhan tämä korona ollut tiedossa ja että se vaikuttaa myös klinikan toimintaan. Sieltä tuli eilen spostia että ilmoittavat heti kun pääsevät jatkamaan toimintaa, mutta ei muuta. Miehen oon pistänyt kunnon vitamiini kuurille ja yritän panostaa kotona terveellisiin ruokiin entistä enemmän. Eikai tässä muuta voi itse tehdä, ahdistavaa..

Feel u:Heartred jotenkin sen on tässä vaan sitten alkanut hyväksymään kun aikaa on kulunut, että ei voi kun olla ja odottaa. Hetkittäin tässä kierrossa on ollut ihan hyväkin fiilis:happy: ps. Katotaan muutaman tunnin päästä, ku lähtee taas gyneltä varmaan ihan hanskat tiskiin, ranteet auki fiiliksellä himaan:banghead:

Ainiin sulla on se gyne vielä eessä! Tsemppiä sinne Nipa:Heartred

Jeps ei tässä auta kun odottaa ja keksiä mahdollisuuksien mukaan muuta tekemistä ja mietittävää. Klinikalla inssin jälkeen sanottiin että luomunakin meillä on jotain tsäänssejä onnistua eikä saa nyt "vaipua epätoivoon" niin pitää varmaan pistää taas ovis testejä tilaukseen:dance011

Välillä tulee tyhmä olo valittaa, kun meillä tosiaan tulee vappuna se vuosi yrittämistä täyteen. Että eihän se pitkä aika ole, kun on monia muita ketkä on odotellut paaljon kauemmin tärppiä. Mutta toisaalta jokaiselle tämä lapsettomuus on varmasti ikävä ja raastava asia, lähtökohdista riippumatta. Katoin btw että viime vuonna 1.5 oli ovis ja niin on tänäkin vuonna kp14 sillon.

Tiinulle lämmin halaus <3

Täällä ei kummempaa raportoitavaa. Dpo9 ja ei mitään fyysisiä oireita.. Menkkajomoa ollu oviksesta asti lähes päivittäin.
Ainoa outo juttu on, et herään kukonpierun aikaan joka helkutin aamu, enkä saa enää unta. 4.30-5.30 maissa aina hereillä, huoh.
Ja mun leposyke ollu 54-56 öisin alimmillaan niin kauan kuin muistan ja nyt ollu tovin vähän yli 60, sitä ihmetelly. Mut ei siis oo yhtään olo et ois tärpänny. Eiköhän se satunnainen vaaleanpuinainen/beige vv ilmesty lähipäivinä kun kovaa ponnistelee.. niinhän se aina.
Mut aurinko paistaa ja mökkikausi tekee tuloaan <3

Ainiin sulla on se gyne vielä eessä! Tsemppiä sinne Nipa:Heartred

Jeps ei tässä auta kun odottaa ja keksiä mahdollisuuksien mukaan muuta tekemistä ja mietittävää. Klinikalla inssin jälkeen sanottiin että luomunakin meillä on jotain tsäänssejä onnistua eikä saa nyt "vaipua epätoivoon" niin pitää varmaan pistää taas ovis testejä tilaukseen:dance011

Välillä tulee tyhmä olo valittaa, kun meillä tosiaan tulee vappuna se vuosi yrittämistä täyteen. Että eihän se pitkä aika ole, kun on monia muita ketkä on odotellut paaljon kauemmin tärppiä. Mutta toisaalta jokaiselle tämä lapsettomuus on varmasti ikävä ja raastava asia, lähtökohdista riippumatta. Katoin btw että viime vuonna 1.5 oli ovis ja niin on tänäkin vuonna kp14 sillon.

Onhan mullakin periaatteessa mahis raskautua vielä luomusti :p varmaan lähes kaikilla, jotkut plussaa vasta esim 2v yritettyä.. ja haluun uskoa et mulla on mahis, koska mitään syytä ei ole löydetty, ainut jos esim ne kilpparit on vituralleen.

Nyytti on kyl aika lupaavat oireet :)

Smoothie ja Nipa, kertokaa heti kun on käynnit takana! Vai oliko smoothiella joku toinen päivä?

Noni, ihan hyvä fiilis jäi, vaik sillain tuli hyviä ja huonoja uutisia.

Eka hyvät:happy: limakalvo oli nyt tiivis ja sellainen kuin pitää, 9,4mm, vaik mulla on ollu tätä tiputtelua. Mut selkeesti tää vähäisempi määrä ei sit niin haittaa.

Huonot. Se pallura oli yhä edelleen mun oikeessa munasarjassa ja on siis todennäköisesti joku endometriuuma. Mut sen ei välttämättä pitäis vaikuttaa raskautumiseen ja jos vaikuttaa, niin sen pitäis sit ivfssä korjaantua.

Sain myös synninpäästön mun letrojen käytölle:hilarious: niin puputan niitä nyt menemään nää odottelukierrot. Jos koronan kanssa menee nyt hyvin kun rajoitukset aukee, niin tyksissä toivotaan kuulemma aloitusta heinä-elokuulle ja kevyempien hoitojen pitäis alkaa rullaa suht isoimmitta ruuhkitta.

Joten pliis kaikki ihmiset. #stayhome että saadaan tää paska tauti kuriin:Heartred

Muokattu viimeksi:
Onhan mullakin periaatteessa mahis raskautua vielä luomusti :p varmaan lähes kaikilla, jotkut plussaa vasta esim 2v yritettyä.. ja haluun uskoa et mulla on mahis, koska mitään syytä ei ole löydetty, ainut jos esim ne kilpparit on vituralleen.

Nyytti on kyl aika lupaavat oireet :)

Smoothie ja Nipa, kertokaa heti kun on käynnit takana! Vai oliko smoothiella joku toinen päivä?

Jep! Ja eiks teilläkin sun miehellä ollut simpat hyvää tavaraa niin uskon kyllä että se tärppää vielä! Kahden viikon päästä plussaat :wink

Ai nii, sain vihdoin mun hulavanteen :hilarious: voin sit kp1 hulata nii perkuleesti että:hilarious:

Muokattu viimeksi:
Mun maha on turvonnut ja syke nousi päivässä huomattavasti. Hengästyn portaissa vaikka mä kuntoilun päivittäin. Toinen on et tos navan kohdalta niinku mahaa on ihan ku joku stoppi ettei pysty silittää mahaa alas ton huomasin ku housuja yritin napittaa. Alaselkä kipee. Miten on näin oireet taas blääh

Moikka,

Nyt tulee pitkä sepustus :grin Ohi vähän teidän aiheiden.:hilarious:

Kävin ihopolin lääkärin luona. Oli avartava käynti, meinasin saada paniikkikohtauksen vastaanotolla/aikaa odottaessa, mutta se rauhoittui sitten. Ensimmäinen kysymys ihotautilääkäriltä oli, että onko elämässäsi tapahtunut jotain kuormittavaa: itkuhan siitä taas tuli. Hyvin meni kuitenkin. Kokonaisuudessaan mulla meni näin. Mun ihosairaus on autoimmuunisairaus, johon liittyy ns. pseudoallergia. Eli iho voi pitkään olla hyvä pienellä lääkeannostuksella tai ilmankin, mut sit se voi yhtäkkiä pahentua jonkin kuormitustekijän kanssa esim. stressi, joku tulehdus tai muu ulkoinen ärsyke. Se ei todennäköisesti ole suoraa allergiaa, vaan mun keho kehittää allergiakohtauksia vähän monimutkaisemmalla tavalla. Kehoni kehittää kiihtyvissä määrin vasta-aineita ja histamiinia yli rajojen. Se ei jää testeillä kiinni, paitsi siitepölyt, mutta koska histamiinin tuotanto on niin vauhdikasta ja se sama histamiini osallistuu äkillisiin allergiareaktioihin, oon vaarassa saada anafylaksioita sellaisista ruoka-aineista, joissa on suuret määrät histamiinia, kuten kala tai mansikat. Elimistön sietokyky histamiinille johtuu lukuisista eri tekijöistä eli voi olla päiviä, jolloin en saa oireita ja sitten taas saan. Multa ikään kuin puuttuu se tekijä, joka estää tuon histamiinin lisääntymisen, mikä tavan ihmisillä yleensä on. Sitten on myös sitä suoraa allergiaa esimerkiksi tomaatille ja kookokselle.

Lääkäri siis epäili hyvin suuresti, että mun elämäntilanne + sisäiset tekijät ovat laukaisseet turpoamiskohtaukset hyvin pahana ja nämä kohtaukset reagoivat siihen kuuluisaan histamiiniin, jota löytyy ruuasta.Ja, mitä panikoituneempi olen, sen pahemmat kohtaukset. Mutta nyt lääkityksenä kestine 20mgx2, tupla-annos siis, joka ylittää pakkausselosteen määrän, mutta ihotautilääkäri sanoi, että tällä annostuksella voi lääkettä syödä turvallisesti vuosia, sivareita voi kuitenkin esiintyä, mutta ne eivät ole vaarallisia. Lisäksi syön nyt omeprazolia 40mg vatsan tulehdukseen. Nyt pyritään siihen, ettei kohtauksia tulisi. Lisäksi tutkitaan 120 erilaista allergeeniä verestä ja tarkistetaan onko mulla Hae-taudin vasta-aineita. Lääkäri kyllä oli hyvin vahvasti sillä kannalla, ettei kokeet todennäköisesti tule selittämään syytä, että kyse on kroonisesta urtikariasta, joka on muuttanut muotoaan, mutta on kuitenkin suljettava muut vaihtoehdot pois. On hyvin epätodennäköistä, että allergialääke aiheuttaisi apuaineiden kautta allergian, joskin mahdollista, mutta tilanteeni huomioonottaen sitä epäillään viimeiseksi. Kokeisiin tulee kutsu 2 vkon sisällä, sitten lääkäri katsoo tulokset. Ihopolille kontakti on nyt 2-vuoden ajan, jotta tilanne saadaan rauhoittumaan. On olemassa myös jokin muu lääke näihin kohtauksiin, mutta se tulee kyseeseen vain silloin, jos niitä ei muilla keinoin saada kuriin.

Näillä mennään. Vauvat saa nyt odottaa. Lääkitys on nimittäin sen verran voimakas, etten sitä raskaana ollessa voi käyttää ja se tulee alasajaa asteittain.:sorry: Kuitenkin asiat hoituu - lääkärikin lohdutti, että vaikka turpoamiskohtaukset ovat epämukavia ja kamalia, ne eivät jätä pysyviä vaurioita, pitää olla vain tarkka, ettei hengitystiet umpeudu.
Mutta täällä tämmöistä. Mun on varmaan ihan turha edes metsästää ovista, kun nää lääkkeet sotkee sen. Kaipa mä vaan keskityn nyt itseni rentouttamiseen ja otan rauhallisesti. Ehkä meillekin se pieni suodaan kun on sen aika. Kyllä mua silti tää kaikki itkettää, välillä helpotuksesta ja välillä siitä, kun olisin kaiken toivonut menevän toisin. Elämää ei kuitenkaan voi aina etukäteen arvata, siksi silloin kun surettaa, pitää antaa tilaa surulle ja silloin kun naurattaa pitää nauraa. Nytkin itkettää, mutta tiedän, että kaikki aikanaan :Heartred

Noniin täälläkin lääkärissä käyty. Me siis päätettiin lähteä ivfään yksityiselle toukokuun kierrosta niin tää oli sen suunnittelukäynti. Ultrassa kaikki näytti taas samalta väärältä limakalvolta mikä ei yllättänyt. Muutoin näytti hyviltä ja aktiivisilta munasarjat ja hyvä määrä antraalifollikkeleja. Arvioi sen perusteella että mulla tuo amh-mittaus ei ihan pidä paikkaansa et arvioi et oikeempi olisi 3-4 väliltä kun nyt se on viimeksi mitattuna 2,25. Limakalvosta tiivistettynä että on hyvin mahdollista, että se saadaan muutettua mutta jos ei saataisi niin voidaan tehdä era-testi ja sen perusteella siirto. Sanoi myös, ettei ultra oo aina 100% varma et mikä on hyvä että on siirretty eran perusteella samannäköiseen ja ohueenkin limakalvoon ja siitä on lapsi syntynyt. Sain siis toivoa mutta toki on pajon kysymysmerkkejäkin eikä tietenkään mitään sataprosenttista varmuutta voi sanoa että onnistutaanko. Tiputtelun arvioi heti johtuvan keltarauhasen vähyydestä. Mutta ainakin on enemmän toiveikas olo nyt vaikkei mikään täysin rauhallinenkaan.

Noni, ihan hyvä fiilis jäi, vaik sillain tuli hyviä ja huonoja uutisia.

Eka hyvät:happy: limakalvo oli nyt tiivis ja sellainen kuin pitää, 9,4mm, vaik mulla on ollu tätä tiputtelua. Mut selkeesti tää vähäisempi määrä ei sit niin haittaa.

Huonot. Se pallura oli yhä edelleen mun oikeessa munasarjassa ja on siis todennäköisesti joku endometriuuma. Mut sen ei välttämättä pitäis vaikuttaa raskautumiseen ja jos vaikuttaa, niin sen pitäis sit ivfssä korjaantua.

Sain myös synninpäästön mun letrojen käytölle:hilarious: niin puputan niitä nyt menemään nää odottelukierrot. Jos koronan kanssa menee nyt hyvin kun rajoitukset aukee, niin tyksissä toivotaan kuulemma aloitusta heinä-elokuulle ja kevyempien hoitojen pitäis alkaa rullaa suht iso mitta ruuhkitta.

Joten pliis kaikki ihmiset. #stayhome että saadaan tää paska tauti kuriin:Heartred

Siis vau miten hyviä uutisia! :Heartred ilmeisesti letrozol olikin ratkaisu tähän! Ainakin osittain. Toki harmi että tuli huonojakin uutisia mutta varmaan myös helpottunut että on joku selitys palluralle. Teillä on hyvät mahdollisuudet siis!:cat: Jos heinäkuussa klinikka aukeais siellä niin eipä siihenkään nyt niin kovin pitkä oo. Vaikka nojoo myönnän, pitkältä se tuntuu silti. Mutta hyvä jos nyt ennen syksyä :rolleyes:

Ainiin piti vielä sanoa, että mä en kyllä ton limiksen takia meidän luomumahdollisuuksiin enää oikein usko. Tollanen paska se on varmaan ollu koko yrityksen ajan ja aiemminkin. Teillä muilla kyllä on hyvätkin mahikset! :Heartbigred

Ainiin piti vielä sanoa, että mä en kyllä ton limiksen takia meidän luomumahdollisuuksiin enää oikein usko. Tollanen paska se on varmaan ollu koko yrityksen ajan ja aiemminkin. Teillä muilla kyllä on hyvätkin mahikset! :Heartbigred

Kyllähän se varmasti oman sivumausteensa tuo tähän lapsettomuushommaan:sorry: mutta onneksi teillä nyt kumminkin oli ihan toiveikkaan oloinen käynti, että kokeiltavia vaihtoehtoja löytyy:happy: minkäslaisella kaavalla lähdette nyt etenemään?

Noniin täälläkin lääkärissä käyty. Me siis päätettiin lähteä ivfään yksityiselle toukokuun kierrosta niin tää oli sen suunnittelukäynti. Ultrassa kaikki näytti taas samalta väärältä limakalvolta mikä ei yllättänyt. Muutoin näytti hyviltä ja aktiivisilta munasarjat ja hyvä määrä antraalifollikkeleja. Arvioi sen perusteella että mulla tuo amh-mittaus ei ihan pidä paikkaansa et arvioi et oikeempi olisi 3-4 väliltä kun nyt se on viimeksi mitattuna 2,25. Limakalvosta tiivistettynä että on hyvin mahdollista, että se saadaan muutettua mutta jos ei saataisi niin voidaan tehdä era-testi ja sen perusteella siirto. Sanoi myös, ettei ultra oo aina 100% varma et mikä on hyvä että on siirretty eran perusteella samannäköiseen ja ohueenkin limakalvoon ja siitä on lapsi syntynyt. Sain siis toivoa mutta toki on pajon kysymysmerkkejäkin eikä tietenkään mitään sataprosenttista varmuutta voi sanoa että onnistutaanko. Tiputtelun arvioi heti johtuvan keltarauhasen vähyydestä. Mutta ainakin on enemmän toiveikas olo nyt vaikkei mikään täysin rauhallinenkaan.

Ai joku yksityinen vielä tekee hoitoja? Hyvä niin, pääsette heti tositoimiin :happy: Kuulostaa myös hyvältä nuo eri toimenpiteet mitä voidaan tehdä, jotta mahdollisuudet raskauden alkamiseen olisi mahdollisimman korkeat.

Tuleeko pitkä vai lyhyt kaava?

Kyllähän se varmasti oman sivumausteensa tuo tähän lapsettomuushommaan:sorry: mutta onneksi teillä nyt kumminkin oli ihan toiveikkaan oloinen käynti, että kokeiltavia vaihtoehtoja löytyy:happy: minkäslaisella kaavalla lähdette nyt etenemään?

Ai joku yksityinen vielä tekee hoitoja? Hyvä niin, pääsette heti tositoimiin :happy: Kuulostaa myös hyvältä nuo eri toimenpiteet mitä voidaan tehdä, jotta mahdollisuudet raskauden alkamiseen olisi mahdollisimman korkeat.

Tuleeko pitkä vai lyhyt kaava?

Kaava on ilmeisesti jotain pitkän ja lyhyen väliltä. Alotan viikko oviksesta progynovan eli estrogeenitabletit jolla ilmeisesti vaikutetaan limakalvoon mutta myös estää oman fshn nousun kun uusi kierto alkaa mikä saa aikaan tasasemman munasolukasvun. Sit ekoilla kiertopäivillä aloitetan gonal f ja jarruna kp5-6 alkaen orgalutran. Sit tietty irrotuspiikki ja luteaalituesta ei vielä puhuttu et tuleeko lugen lisäksi muutakin. Ja dimou joo jotku on jatkanut ja lääkäri sanoi että myös ulkomailla klinikoita jatkaa edelleen. Ei ole mitään todisteita että korona vaikuttaisi sikiöön eikä luomuraskautumistakaan ole suositeltu tauottamaan niin näin mennään.

Kaava on ilmeisesti jotain pitkän ja lyhyen väliltä. Alotan viikko oviksesta progynovan eli estrogeenitabletit jolla ilmeisesti vaikutetaan limakalvoon mutta myös estää oman fshn nousun kun uusi kierto alkaa mikä saa aikaan tasasemman munasolukasvun. Sit ekoilla kiertopäivillä aloitetan gonal f ja jarruna kp5-6 alkaen orgalutran. Sit tietty irrotuspiikki ja luteaalituesta ei vielä puhuttu et tuleeko lugen lisäksi muutakin. Ja dimou joo jotku on jatkanut ja lääkäri sanoi että myös ulkomailla klinikoita jatkaa edelleen. Ei ole mitään todisteita että korona vaikuttaisi sikiöön eikä luomuraskautumistakaan ole suositeltu tauottamaan niin näin mennään.

Oliko mitään alustavaa puhetta siitä, voidaanko tehdä tuoresiirto, vai vaatiiko era PAS:n?

Takaisin