Raskaaksi 2019

Ovulaatio ohi! En tiedä söisikö nyt 1kpl terolut päivässä?? Tai huomisesta. Lämmötki oli jo noussu aamulla. Voihan olla et tääki ovulaatio oli kuraa, tai limakalvo on jo kuraa näin myöhään.
Mä sain yhdessä kierrossa kaks kertaa O+, ja nekin tuli vasta kp34 ja 39. Jälkimmäisessä oli vahvemmat viivat.
Sen kierron lopputulos täyttää tänä vuonna 5 vuotta. Mulla on pco ja söin sillon clomeja.

Joten tsemppiä ja toivotaan parasta.:thumleft

Mä sain yhdessä kierrossa kaks kertaa O+, ja nekin tuli vasta kp34 ja 39. Jälkimmäisessä oli vahvemmat viivat.
Sen kierron lopputulos täyttää tänä vuonna 5 vuotta. Mulla on pco ja söin sillon clomeja.

Joten tsemppiä ja toivotaan parasta.:thumleft

Ihana tarina :Heartred kävispä mulleki noin:rolleyes:

Päästin itseni piinasta aamulla ja negahan se, kaippa ne menkat sieltä jossain kohtaa alkaa. Sitten saakin taas odotella ovista kuukauden. :rolleyes:

Ihana tarina :Heartred kävispä mulleki noin:rolleyes:
Mulla ei ollu sillon mitään uskoa että siitä mitään tulisi, kun ovis oli noin myöhään.
Sitten kun se toinen O+ tuli niin lähinnä vitutti kun joutu taas odottaa menkkoja sen pari viikkoa.
Mä olin aika korkeassa kuumeessa (38,5) sillon kun oviksen piti oikeesti olla, niin oon miettiny et oisko se siirtäny sitä.
Olin tossa vaiheessa lopettanu jo oviksen metsästyksen mut molemmilla kerroilla tuli limoja niin siks testasin vielä. Molemmat "varmistettu" digillä.

Muistan kun miehen kaveri sai esikoisensa mun toisena O+ päivänä, niin itkin vaan et me ei ikinä saada lasta.

Mulla ei ollu sillon mitään uskoa että siitä mitään tulisi, kun ovis oli noin myöhään.
Sitten kun se toinen O+ tuli niin lähinnä vitutti kun joutu taas odottaa menkkoja sen pari viikkoa.
Mä olin aika korkeassa kuumeessa (38,5) sillon kun oviksen piti oikeesti olla, niin oon miettiny et oisko se siirtäny sitä.
Olin tossa vaiheessa lopettanu jo oviksen metsästyksen mut molemmilla kerroilla tuli limoja niin siks testasin vielä. Molemmat "varmistettu" digillä.

Muistan kun miehen kaveri sai esikoisensa mun toisena O+ päivänä, niin itkin vaan et me ei ikinä saada lasta.

No näinpä..pelottaa et ei tästäkään tuu mitään. Limoja mul ei kyl tullu ekalla kerralla. Oliks sulla mitään tukilääkitystä luteaalivaiheessa? En tiedä miksi mun eka ovisyritys ei toiminut. Tokassa oli paljon vahvemmat viivat

Ummettaa ja oikeella mahalla jomottaa. Uskaltaiskohan huomenna testata kun huomenna vissiin dpo12 vai odottaisko menkkoja vaan.. Usko raskautumiseen hävinnyt mutta ne menkka kivut dpo9 ihmetyttää :bookworm:

No näinpä..pelottaa et ei tästäkään tuu mitään. Limoja mul ei kyl tullu ekalla kerralla. Oliks sulla mitään tukilääkitystä luteaalivaiheessa? En tiedä miksi mun eka ovisyritys ei toiminut. Tokassa oli paljon vahvemmat viivat
Ei ollu mitään tukea luteaaliin. Mulla on luteaali clomeilla ja nyt letroilla ollu 10 päivää. Sillä on silti neljä raskautta alkanut ja kaksi jatkunut loppuun asti.

Ei ollu mitään tukea luteaaliin. Mulla on luteaali clomeilla ja nyt letroilla ollu 10 päivää. Sillä on silti neljä raskautta alkanut ja kaksi jatkunut loppuun asti.

Oo, mukava tietää että lyhyelläkin luteliaalilla voi onnistua:happy: itellä on kans 10 päivää.

Oo, mukava tietää että lyhyelläkin luteliaalilla voi onnistua:happy: itellä on kans 10 päivää.
Joo aina alkaa tuhru dpo11 ja sit kunnon vuoto vasta dpo14, vähänkö ottaa päähän.:smiley-angry019
Silti olen jo ehtiny ainakin yhden testin tehdä siihen mennessä.

Mulla luteaali on ilmeisesti pitkä myös mut nyt on ainakin ovis ohi ku alko luteaalin oireet melko nopeasti. Eli nenä tukossa, päätä särkenyt ja syke on korkeampi. Toi on aina mut nyt jo hengästyneenä tuolla lenkillä tai portaissa ja oon ihmeen hyväntuulinen ku yleensä aamuisin oon tosi ärtsy. No parempi niin..

On ihan kiva huomata miten oma kierto käyttäytyy niin uskon et tästä seurailusta olisi helpompaa esim sit raskautua ku tietää ne oireet mitkä ei oo raskautta mun kohdalla..

Jannn mä niin peukutan sun puolesta edelleen. Monella limis parempi ku pidempi kierto.. jos ihan pitkäksi menee niin höttöä mut ei toi oo mun mielestä mikään sadan päivän kierto jolloin on hankalampi eikä siltikään mahdotonta

Täällä on kans yks jolla on tosi lyhyt luteaali, 9-10pv ja itellä se ei estäny raskaaksi tuloa :gen053. Mul viel alko vuoto silleen, et dpo 9 tiputteli ja dpo 10 aukes aina hanat.

Joo aina alkaa tuhru dpo11 ja sit kunnon vuoto vasta dpo14, vähänkö ottaa päähän.:smiley-angry019

Nooooh. Mulla alkaa kunnon vuoto jo dpo10:smiley-angry019 nyt ei kyl oo ollu niin pahoja vuotohäiriöitä kun koko viime vuoden oli. Siis runsaita. Lähes joka päivä ovulaation jälkeen tulee toki jotain:rolleyes:

Mulle on lääkärit sanoneet, että luteaali lasketaan kunnon vuodosta, ei tiputtelusta (täällä taas vanha kunnon lääkärien hokema, että tiputtelu ei merkkaa mitään).

Aloitin eilen letrot, ja jotenkin oon nyt tänään saanut taas koottua toiveikkuuteni. Tilasin kalliita kaksoishormoniovistestejäkin, että rahallisesti on ainakin tässä kuussa panostettu. o_O

Välillä meinaa kyllä sietokyky loppua tähän tilanteeseen. Oon introverttiluonne, joten ekaan kuukauteen ei tämä "sosiaalinen eristäytyminen" juuri haitannut (voihan sitä läheisiin pitää yhteyttä muutenkin, sai hyvällä omallatunnolla maata iltaisin vaan sohvalla ja lukea kirjaa). Mutta nyt alkaa jo tuntua vahvasti siltä et olis kiva lähteä joskus kotoaan muuallekin kuin kauppaan tai kävelylle, saada jotain kunnon aktiviteettia ihmisten parissa. Ja vaikka tähän mennessä korona ei ole vaikuttanut mun työtilanteeseen, niin alan jo hyvin vahvasti pelätä että se tulee vaikuttamaan. Kehenpä tämä nyt ei vaikuttaisi?

Ja vaikka työpaikkani saan tämänhetkisen tiedon mukaan pitää, niin paljon on hyvää työtä mennyt "hukkaan" (siltä tuntuu), kun rahoitukset katkeaakin. Eilen illalla ahdisti ihan hirveästi se, että tuntuu, ettei omassa elämässä enää mikään ole omissa käsissä. Vaikka teen miten hyvää työtä, se ei välttämättä vaikuta mitenkään lopputulokseen kun rahat loppuu (olen kolmannella sektorilla, joten hyvällä työllä saa enemmän hyvää aikaan, mutta rahavirtoja se ei automaattisesti lisää). Koronatilanteelle en voi tehdä muuta kuin pysyä kiltisti kotona määräämättömän pituisen ajan. Ja lastakaan ei tunnu tulevan vaikka miten päin panisi ja vaikka söisi mitä ravintolisiä ja lopettaisi kaikki paheensa. :arghh: Mihin mä tällä hetkellä voin vaikuttaa? Tuntuu etten mihinkään. (Ja joo joo omaan asenteeseensa voi aina vaikuttaa jnejne, mutta välillä tuntuu erittäin vaikealta ylläpitää sitä positiivista asennetta).

No niin, vuodatus loppuu.

Eilen jaksoin yöllä testata kun en saanut unta. 2 viivaa siihen pamahti, ei tasavahvat joten Pelonsekaisin tuntein ja kun kuumetta taas aamun ollut ja kurkkua kuristaa, nyt laski kuume taas panadolilla nii jaksaa etäopiskelut laittaa lapselle pystyyn. Sit hetki sitten alkoi tiputtelee verta. Kattotaa kuinka käy.

Mulla kun on paniikkihäiriö nyt ollu pitkän aikaa hyvässä tasapainossa, pientä käsien tärinää max joka lähtee 2,5mg propralilla pois,eli hyvin hyvin pieni annos, kun normi on 10-40mg. nii siksi ottaa päähän siihen vetoaminen jos joku hoitsu tai lääkäri siihen vetoo aina joka Helvetin flunssassa. Ihan kuin olisin joku idiootti joka ei erottas koska oikeesti on hätä ja tarttee lääkäriä. Yli 20 vuotta ollu paniikkihäiriö niin kyllä siinä sen piirteen oppii tuntemaan kun on jo osa mua eikä varmasti koskaan pääse siitä eroon täysin. Ja samoin ku monet luulee et paniikkihäiriö on sitä että hengittää tavallaan liikaa/yli eli hyperventiloi, nii mulla taas ei sitä ole vaan alan tavallaan tiedostamatta pidättää hengitystä hengittäminen tuntuu oudolta, tuntuu ettei ilma kulje /ilma tuntuu ilkeeltä. En osaa selittää sitä , mut ihan yhtä yleistä paniikkihäiriön erimuodoissa ku hyperventilointi. Mulle joskus tarjottu nuorempana paperipussia mihin hengittää nii se vaan sit pahentanut oloa koska en ylihengitä. Mulla oireet on selvästi serotoniinin tuotantoon liittyviä eikö niinkää minkään ulkopuolisen tapahtuman takia tapahtuvia.
Mulla voi puutua kaikki raajat ja kieli, katoaa tunto kaikkialta paitsi sydän hakkaa niin että sydämeen sattuu, näkö sumenee. Päässä pyörryttää, äänet kaikuu, kaikki on ihn kuin elokuvaa, en tunne itseäni ja tuntuu et katoan kohonkin ja seuraan itseä ulkopuolellta ym. Kädet tärisee hulluna enkä saa ees ostoksia maksettua ku tärisnä on niin pahaa, Se on mun paniikkikohtaus pahimmillaan. Normaali lievä paniikki on se että päässä kohahtaa, tunnen ku hiki tulee otsalle ja kädet ja raajat menee heti kylmäksi ja alkaa tutista ja alan purra kieleen, tai nipistelen itseäni, että tunnen edes olevani elossa. Käsiä pakko liikutella ku tuntuu ettei verikierrrä. Valot ottaa silmiin, kaikki äänet kaikuu, pakko päästä ulos ja hengittää raikasta ilmaa ettei kohtaus mee pahemmaksi.
Siksi nämä terveyden huollon "jos sua vaan ahdistaa, jos sulla onkin vaan paniiikkikohtaus" epäilyt pistää ottaa niin saakurasti päähän että tekis mieli mennä lankoja pitkin raivoamaan. Mulla kyllä tiedoissa lukee millanen mun paniikkikohtaus on, mutta eipä ne sen tarkemmin niitä katsele, ku tiedois on että paniikkihäiriö, eli diagnoosi valmis.

Sama ku jos mua ahdistaa, nii sit mua ahdistaa eikä mitään hengenahdistusta vaan mun koko maailma on kaaatunut. Onneks sitä ei oo oikeestaan enää ollu. Paitsi viime keskenmenon jälkeen.

Mulle on lääkärit sanoneet, että luteaali lasketaan kunnon vuodosta, ei tiputtelusta (täällä taas vanha kunnon lääkärien hokema, että tiputtelu ei merkkaa mitään).
Niinpä kai. Letrojen aloituksen mä laskenkin vasta kunnon vuodosta.
Silti se toivo on oikeestaan menny jo kun ne ekat pisarat tulee. Toi dpo11-13 tuhru on semmosta mitä tulee hiukka siteeseenkin asti mut hanat aukee aina sit kolmen tuhru päivän jälkeen.

Niinpä kai. Letrojen aloituksen mä laskenkin vasta kunnon vuodosta.
Silti se toivo on oikeestaan menny jo kun ne ekat pisarat tulee. Toi dpo11-13 tuhru on semmosta mitä tulee hiukka siteeseenkin asti mut hanat aukee aina sit kolmen tuhru päivän jälkeen.

Mulla oli ihan sama ennen terolutien aloitusta, nyt terojen kanssa se tiputtelu alkaa heti pari päivää kuurin aloittamisesta. o_O Ei vielä puhuttu sen lääkärin kans siitä, kannattaako mun tässä kierrossa syödä niitä teroja vai ei. Julkisen puolen lääkäri oli sitä mieltä, että vois koittaa mitä tiputtelulle tapahtuu jos ovulaatio on "kunnollinen" (ilmeisesti ovulaationi ei sitten ilman lääkkeitä ole kunnollinen).

Takaisin