Raskaaksi 2019

Niin kauan on toivoa kunnes todetaan muuta! Uskotaan että lääketiede pystyy mihin vain. Muakin pelottaa vaikka mitkä ongelmat. Voiskohan sun tilanteessa auttaa ERA-testi? Just luin siitä eilen. Siis itse kokeilisin sitä jos mikään muu halvempi ei auta. Etsin linkin jutusta, jonka luin eilen..

https://www.menaiset.fi/artikkeli/h...-16-tuloksettoman-alkionsiirron-jalkeen-uuden

Niin en osaa sanoa auttaisko. Tossa kuitenkin oletus et limis silti kääntyy luteaalivaiheeseen mut tutkitaan et jos se kiinnittymisikkuna on normista poikkeava. Maalaisjärjellä jos limis ei käänny luteaalivaiheeseen ollenkaan niin toi on yhtä tyhjän kanssa. Mutta toki mitään ei oo viel menetetty mut jotenkin pelko on niin vahvana nyt etten jotenki pysty näkemään asiaa objektiivisesti.

Verta, vih-doin-kin! Seitsemän päivää kuurin jälkeen. Eilen tuli myös vähän kupin pohjalle, ehkä joku ruokalusikallisen verran, mutta vissiin "sääntöjen" mukaan vasta tänään kp 1, koska eilinen ei vielä ollut kunnon vuotoa.

Piikit pitäisi aloittaa kp 2, niin soitan kyllä tänään lääkärille ja kysyn mielipidettä laskutavasta. Ja panikoin sitä osastoviikkoa :facepalm:

Jos tänään aloittaisi piikit, olisi 14 päivää aikaa kasvatella folleja ennen kuin punktio voi myöhäisimmillään olla. Edellisellä kerralla stimulaatio kesti 12 päivää, mutta silloin 3/4 solusta ei ollut vielä kypsiä. Ärsyttävästi tää viikonloppukin tuli tähän, jos tänään aloittaa ja kaksi viikkoa ei riitä kasvatteluun, punktio menee maanantaille ja se on jo 17 päivää stimulaatiota, mikä kuulostaa taas tosi pitkältä.

Pitääkin aina ylianalysoida kaikkea :banghead: eihän sitä oikeasti voi tietää miten keho reagoi, kun on eri lääkkeet käytössä. Ja muutenkin neljä vuotta välissä. Kun nyt joitain soluja tulisi ja esikoinen pääsisi tutkimuksiinsa :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Kyllä muuten stressaa ihan jonnin verran.

Dimou saitko aloittaa pistokset?

Verta, vih-doin-kin! Seitsemän päivää kuurin jälkeen. Eilen tuli myös vähän kupin pohjalle, ehkä joku ruokalusikallisen verran, mutta vissiin "sääntöjen" mukaan vasta tänään kp 1, koska eilinen ei vielä ollut kunnon vuotoa.

Piikit pitäisi aloittaa kp 2, niin soitan kyllä tänään lääkärille ja kysyn mielipidettä laskutavasta. Ja panikoin sitä osastoviikkoa :facepalm:

Jos tänään aloittaisi piikit, olisi 14 päivää aikaa kasvatella folleja ennen kuin punktio voi myöhäisimmillään olla. Edellisellä kerralla stimulaatio kesti 12 päivää, mutta silloin 3/4 solusta ei ollut vielä kypsiä. Ärsyttävästi tää viikonloppukin tuli tähän, jos tänään aloittaa ja kaksi viikkoa ei riitä kasvatteluun, punktio menee maanantaille ja se on jo 17 päivää stimulaatiota, mikä kuulostaa taas tosi pitkältä.

Pitääkin aina ylianalysoida kaikkea :banghead: eihän sitä oikeasti voi tietää miten keho reagoi, kun on eri lääkkeet käytössä. Ja muutenkin neljä vuotta välissä. Kun nyt joitain soluja tulisi ja esikoinen pääsisi tutkimuksiinsa :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Kyllä muuten stressaa ihan
Dpo9, aamulla alkoi tuhruttelu. Pitäkääs mulle nyt peukut ja varpaat pystyssä, että huominen kääntyis jo kp1 ja maanantaina pääsis ilmoittamaan meidät inssiin:happy:
:thumleft

Heräsin taas yöllä kolmelta syystä x ja otin rautatabun niinkuin monena muunakin yönä. Ne on alkanut aiheuttamaan mulle nyt pahoinvointia, jos otan täysin tyhjään mahaan. Niin nytkin ja viideltä heräsin kuvottavaan oloon. Mielessä kummitteli myös, että onkohan tiputtelu alkanut ja tekiskö taas testin. Kuudelta oli pakko nousta ylös kun mietin vaan eikä uni tullut. :grin

Ei tiputtelua ja tein Rfsu:n herkän puikkotestin ja hetken mielijohteesta heti perään vielä onestepin herkän. Molemmat näytti negaa. :meh: Söin sit vähän banaania, niin etova olo hellitti sen verran, että sain vielä hetken torkuttua sohvalla. Äsken menin sit vessaan ja onesteppiin olikin ilmestynyt jotain! :wideyed: Olin jo eilen näkevinäni jotain, mut musta tuo viiva oli omituisen kaukana, niin ajattelin sen olevan jotain muuta, mut tonne melko kauashan nytkin näytti väriä tulleen.

Onko nää onestepit näyttänyt paljon vääriä plussia? Jännä nähdä miten tää homma tästä nyt etenee. :nailbiting: Nyt siis yk5 ja tänään kp 25/23-26.

Mulla näyttänyt niin monta kertaa turhia viivoja noi onestepit ja varsinkin noi 10mIU
ennen ei ollut tollasia mut nykyään niille on tapahtunu kyl jotain
en luottais, kannattaa tehdä pc :)

Toivottavasti laatu ei ihan häviä näistä esimerkeistä

Liitteet

• 37DB6473-2D0B-45B3-86D5-4A690C5DB4A9.jpeg
    37DB6473-2D0B-45B3-86D5-4A690C5DB4A9.jpeg
    32.3 KB · Katsottu: 192
  • BCE5F649-3722-44C3-9CFC-10115E36B413.jpeg
    BCE5F649-3722-44C3-9CFC-10115E36B413.jpeg
    12 KB · Katsottu: 211
  • D2A82F78-07B3-44E2-ACCB-5D8CDDECDE89.jpeg
    D2A82F78-07B3-44E2-ACCB-5D8CDDECDE89.jpeg
    23.2 KB · Katsottu: 186
  • 756C86E2-1FD3-4049-91CD-E8405F779E68.jpeg
    756C86E2-1FD3-4049-91CD-E8405F779E68.jpeg
    11.6 KB · Katsottu: 201
Muokattu viimeksi:
Mulla näyttänyt niin monta kertaa turhia viivoja noi onestepit ja varsinkin noi 10mIU
ennen ei ollut tollasia mut nykyään niille on tapahtunu kyl jotain
en luottais, kannattaa tehdä pc :)

Toivottavasti laatu ei ihan häviä näistä esimerkeistä
Äh, onpa ärsyttävää! :meh: Varsinkin toi viimeinen kuva on ihan niinkuin toi mun testi.

Tein nyt 2h pidätyksellä pc:n ja ihan todella hailakka haamu siihen mun mielestä tuli. Mieskin oli näkevinään sen, mut kuvassa näkyy kyllä aika huonosti. Huomisaamuna uusi yritys... Täytyy käydä ostaa testejäkin lisää. Onesteppejä on jäljellä, mut pc:itä enää 1.

Muokkasin vähän kuvan kontrastia, niin tuli paremmin tuo pc:n haamu kuvaan näkyviin.

Liitteet

• 20200229_123726.jpg
    20200229_123726.jpg
    19.3 KB · Katsottu: 218
Dimou saitko aloittaa pistokset?

Aloitin joo. Meni helpommin kuin muistelin viimeksi menneen. Pari tsemppihenkäisyä piti ottaa ja sitten tuikkasin. Gonal-F:ssä on onneksi pieni ja terävä neula. Fyremadel vissiin sitten onkin asia erikseen.

Maanantaina ensimmäinen ultra.

Äh, onpa ärsyttävää! :meh: Varsinkin toi viimeinen kuva on ihan niinkuin toi mun testi.

Tein nyt 2h pidätyksellä pc:n ja ihan todella hailakka haamu siihen mun mielestä tuli. Mieskin oli näkevinään sen, mut kuvassa näkyy kyllä aika huonosti. Huomisaamuna uusi yritys... Täytyy käydä ostaa testejäkin lisää. Onesteppejä on jäljellä, mut pc:itä enää 1.

Muokkasin vähän kuvan kontrastia, niin tuli paremmin tuo pc:n haamu kuvaan näkyviin.

Kyllä siellä jotain näkyy,
toivottavasti vahvistuu :happy093

KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ 1. Inssi suunnitteilla 3/20

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Helena80/ 39/ neljäs/ ya 1/19/ kierto 28-32

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF 3/20 lyhyt kaava

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Sinpura / 20 / esikoinen haaveena / ya 5/19 /
km 11/19 / kierto ?

tiina0_o / 30 / 3. lapsi / ya 5/2019 / kkm 10/19 ja 2/2020

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

zarar_/ 23 / esikoinen / ya 7/19 / km 1/20 / kp 27-32, kierrot epäsäännöllisiä

siska / 29 /toinen toiveissa / ya 5/19 / tu 9/19 / kp 30-38 (pco tyyppiset munasarjat)

Sporttis / 36 / kolmas toiveissa / ya 10/19 / kp23-26

PLUSSANNEET:

Tiarella
/26 / raskaus 4/3.lapsi / ya 12/19 / la 5.10.2020

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19 / LA 11.10

Tässäpäs muuten tämä, jos joku haluaa päivitellä statustaan

Aivan valtava pmsrage päällä. Suututtaa niin paljon kun ei vaan voi olla raskaana:arghh: käytiin kattelemassa sormuksia, se sentään oli kivaa. Muuten vois taas skippaa pari seuraavaa viikkoa:blackeye:

Huh kun on viestejä tullut, kaikki olen lukenut ja hengessä mukana! Toivotaan sporttis vahvistumista viivalle:smiley-angelic002

Täällä menkat loppui ja ensi viikolla ovista taas metsästämään. En ole vain varma, että jaksanko edes tikuttaa. Viimeksi oli digit käytössä ja ajoitukset meni nappiin mutta ei niin ei. Onneksi varattiin se ensikäynti aika parin vkon päähän, saa asiaa eteenpäin ja ehkä vielä joku päivä tämä kaikki stressaaminen ja murehtiminen on takana:smiley-angelic001

KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ 1. Inssi suunnitteilla 3/20

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Helena80/ 39/ neljäs/ ya 1/19/ kierto 28-32

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF 3/20 lyhyt kaava

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Sinpura / 20 / esikoinen haaveena / ya 5/19 /
km 11/19 / kierto ?

tiina0_o / 30 / 3. lapsi / ya 5/2019 / kkm 10/19 ja 2/2020

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

zarar_/ 23 / esikoinen / ya 7/19 / km 1/20 / kp 27-32, kierrot epäsäännöllisiä

siska / 29 /toinen toiveissa / ya 5/19 / tu 9/19 / kp 30-38 (pco tyyppiset munasarjat)

Sporttis / 36 / kolmas toiveissa / ya 10/19 / kp23-26

PLUSSANNEET:

Tiarella
/26 / raskaus 4/3.lapsi / ya 12/19 / la 5.10.2020

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19 / LA 11.10

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// LA 2.11.

Kiitos Nipanderi! :) Laitoin itseni plussanneisiin. Edellinen raskaus opetti nauttimaan hetkestä. Jos tämä kesken menee, niin sitten menee ja palaan taas ensimmäiselle listalle... Mutta onpa ainakin ilo tässä ja nyt :love017

Kuten voi huomata, on pelko tässä taustalla kuitenkin koko ajan....

Täydellinen päivä. Sushilounas ystävän kanssa koska keskenmeno sucks, kotona itsetehtyä pizzaa ja elokuvaa perheen kanssa, samalla vähän neulontaa ja kahvijäätelöä. Illalla vielä aikaa kipeän miehen kanssa ja aikaisin nukkumaan.

Ja mikä parasta, pystyin puhumaan ystävän kanssa keskenmenosta. En ole puhunut siitä oikein kenenkään kanssa, koska oon pelännyt romahdusta. En romahtanut, en edes itkenyt. Mutta teki hyvää puhua asiasta omassa tahdissa, ystäväkin sanoi ettei ole halunnut ottaa itse puheeksi koska tietää tämän olevan mulle niin vaikeaa. Mitä sitä tekisi ilman läheisiä? :Heartred

Vielä kun saisi tän räkätaudin pois että pääsisi taas uimaan ja juoksemaan!

Täydellinen päivä. Sushilounas ystävän kanssa koska keskenmeno sucks, kotona itsetehtyä pizzaa ja elokuvaa perheen kanssa, samalla vähän neulontaa ja kahvijäätelöä. Illalla vielä aikaa kipeän miehen kanssa ja aikaisin nukkumaan.

Ja mikä parasta, pystyin puhumaan ystävän kanssa keskenmenosta. En ole puhunut siitä oikein kenenkään kanssa, koska oon pelännyt romahdusta. En romahtanut, en edes itkenyt. Mutta teki hyvää puhua asiasta omassa tahdissa, ystäväkin sanoi ettei ole halunnut ottaa itse puheeksi koska tietää tämän olevan mulle niin vaikeaa. Mitä sitä tekisi ilman läheisiä? :Heartred

Vielä kun saisi tän räkätaudin pois että pääsisi taas uimaan ja juoksemaan!

Minä kerroin uutena asiana ystävälle juuri ennen plussaa kkm:sta. Itku tuli, mutta teki silti hyvää. Päivä kyllä todella kuulostaa täydelliseltä :love7

Onnea ja tsemppiä Sammie, toivottavasti pikkuinen pysyisi nyt mukana! :smiley-angelic001:Heartred

Kiitos! :Heartred

Välillä uskon, että kaikki menee hyvin, mutta sitten pelko taas nostaa päätään... Mutta juuri nyt kaikki on varmasti hyvin, tunnen sen :Heartred Tosin viimeksikin tiesin sen. Kun tunne muuttui, oli vauva jo kuollut, vaikka se varsinaisesti selvisikin vasta kaksi viikkoa myöhemmin. Ehkä siis yritän vain luottaa vaistooni :)

Kiitos! :Heartred

Välillä uskon, että kaikki menee hyvin, mutta sitten pelko taas nostaa päätään... Mutta juuri nyt kaikki on varmasti hyvin, tunnen sen :Heartred Tosin viimeksikin tiesin sen. Kun tunne muuttui, oli vauva jo kuollut, vaikka se varsinaisesti selvisikin vasta kaksi viikkoa myöhemmin. Ehkä siis yritän vain luottaa vaistooni :)
Kyllä sen monesti vaan tietää, jos kaikki ei oo kunnossa. Mulla oli aikoinaan kkm ja muistan, kun kerroin sillon kaverille raskaudesta niin, että sanoin "mä oon raskaana, tai siis ainakin olin, mutta en ehkä oo enää". Jotenkin se oli niin vahva tunne sillon, että kaikki ei oo kunnossa. Neuvolaankin soitin tästä, mut ei ne ottanut mua tosissaan. Lopulta menin sit yksityiselle, kun oltiin lähdössä tyttöporukalla festarireissulle ja ajattelin, että haluan varmistuksen asialle ennen sitä etten oo sit turhaan selvinpäin koko festareita. Kävin yksityisellä joskus rv8 ja niinhän se oli, että raskaus oli keskeytynyt 3 viikkoa aiemmin. Seuraavasta raskaudesta mulla oli alusta alkaen ihan erilainen fiilis ja sillon kaikki menikin hyvin loppuun asti. :)

Mut joo, jos vaisto sanoo että kaikki on kunnossa niin sillon pitää yrittää vaan nauttia. ❤

Täälläkin on nautittu kp6, vuoto siis jo loppu mut silti jatkuu vaan. Lämmöt koholla..

Tänään ystävien kanssa otettu aurinkoa, sit kuljetettu koiraa ympäri kyliä ja minimekossa tanssittu rannalla. Nyt grillataan ja vaan nautitaan kesän alusta.

Sammie kyl kaikki hyvin menee <3

Mä en oo käsitellyt mun kkm, km koska en pysty. Varmasti uskon olleeni raskaana kun synnytän tai kun vien vauvan kotiin. Suru on iso ja joka ovis nippailu teettää himon hyödyntää mut sehän olisi itsekäs ja typerä teko. Silti se kuume vie kaiken älyn joskus

Kyllä sen monesti vaan tietää, jos kaikki ei oo kunnossa. Mulla oli aikoinaan kkm ja muistan, kun kerroin sillon kaverille raskaudesta niin, että sanoin "mä oon raskaana, tai siis ainakin olin, mutta en ehkä oo enää". Jotenkin se oli niin vahva tunne sillon, että kaikki ei oo kunnossa. Neuvolaankin soitin tästä, mut ei ne ottanut mua tosissaan. Lopulta menin sit yksityiselle, kun oltiin lähdössä tyttöporukalla festarireissulle ja ajattelin, että haluan varmistuksen asialle ennen sitä etten oo sit turhaan selvinpäin koko festareita. Kävin yksityisellä joskus rv8 ja niinhän se oli, että raskaus oli keskeytynyt 3 viikkoa aiemmin. Seuraavasta raskaudesta mulla oli alusta alkaen ihan erilainen fiilis ja sillon kaikki menikin hyvin loppuun asti. :)

Mut joo, jos vaisto sanoo että kaikki on kunnossa niin sillon pitää yrittää vaan nauttia. ❤

Oliko sulla tuossa kkm raskaudessa missään vaiheessa varma olo vai siis keskenään ihan eri fiilikset raskauksissa? On nää kurjia :sad001

Kiitos Jesbe :Heartred

Takaisin