Tiedättekös, mä pohdin tänään, et empä oo ymmärtänyt miten väsynyt oon näistä 2 kk ollut.

Siis huiman väsynyt. Tänään makasin rättiväsyneenä sohvalla, kun olin kirpparikierroksen käynyt, ei ollut voimia liikuttaa silmäluomiakaan
Luin uudestaan erikoislääkärin ultratekstin Kannasta ja sinne olikin kirjailtu, että vasen munasarja kääntynyt kohdun taakse ja, että raskaus voinut sijaita vasemmassa munasarjassa, kuitenkin seurantalinja, kun hormonit laskusuunnassa. Keskenmeno diagnoosina ja vahva epäily kohdun ulkoisesta toispuoleisen alavatsakivun vuoksi. Kohdun ohut limakalvo viittaisi siihen, ettei siellä elämää ole edes ollutkaan.
Mietin nyt, että hyvä kun olen hengissä. Oikeasti. Ei ihme, että luulin tekeväni kuolemaa ennen polille menoa. Aika tyypillistä ilmeisesti, että ku:ssa oireilu alkaa voimakkaana rv 7 tienoilla ja osa meneekin itsekseen kesken. Pirun kivulias kokemuksena ja ikävimpänä oli ne pistokset hartioissa ja pallean seudulla.. Niille ei kuitenkaan löytynyt viimeksi täydellistä syytä, mut sen on voinut aiheuttaa se pikkukaveri, joka kasvoi väärään paikkaan ja lopulta mongersi itse pois. Hyvä niin. Aiemmissa ultrissa munasarjat olleet nätisti samalla linjalla, et kaipa tämä jotain muutoksia teki vehkeisiin, mutta uutta raskautta ei pitäisi estää lääkärin mukaan.
Mulle on ollut tosi vaikea ymmärtää ja hyväksyä kehon muutokset, ihon huono ja ohut kunto, painon vaihtelut ylös alas, kivut selässä, rinnoissa, raajoissa, elohiiret, hormonitoiminnan sekoilut tän kaiken jälkeen - yht'äkkiä tulee niitä fiiliksiä, että tekisi mieli koko keho peittää vaatteisiin, ettei näe ihoa tai mitään, että keho on niin epäkelpo, muuttunut ja viallinen. Tuntuu, että en kestä nähdä ihottumia tai muitakaan muutoksia itsessäni.
Mutta nyt kun mietin koko tilannetta, kun pian 2kk kulunut keskenmenosta, tajuan, miten suuri shokki tuo tilanne oli keholleni. Olisihan se oikeasti ihme, jos mitään muutoksia ei tapahtuisi. Koko systeemi meni sekaisin, eikä ihmekään, kun olen nämä kuukaudet elänyt suuressa stressissä ja pelossa toipumisen suhteen

milloin pitänyt olla huolissaan mistäkin, vuodoista taikka pahentuvista oireista tai siitä, jos hormoni nouseekin yms. Lisäksi vielä nämä muut kipuilut.
Mä asetan itselleni nyt tavoitteeksi oman kehon arvostamisen, vaikka vaikeaa se onkin. Viikonlopun päätän aloittaa sipsien ja karkin mutustamisella ja sohvalla loikoilulla.

heh, terveellistä, tiedetään.
Kaikki aikanaan, uutta yritetään vasta sitten, kun oikeasti olemme siihen valmiita. :)