Raskaaksi 2019

Mäkin täällä arvon testaisinko huomenaamulla dpo13:bored: en tiiä mikä siinä nyt taas yhtäkkiä alko polttelemaan vaikka tiiän et on nega :rolleyes: menkat pitäs alkaa siis ma tai ti (sanoin viimeks väärin) et vasta ke aamuna ois järkeä testata jos ei näkyis menkkoja koska niin pitkälle en oo ikinä luomusti päässy.

Testaa! :shy:

Hui, kuulostaa kamalalta! Mullahan on tosi runsaat menkat muutenkin, joten mietin myös sitä, et jos toi lisähormoni vielä paksuntais limakalvoa ni voinkohan ottaa kolmea askeltakaan ilman et veret valuu suojasta läpi. :D Mut turha kai tässä on maallikkona mitään spekulaatioita tehdä, syön nyt noita pari kk (ellei käy niin ku sulle tai muuta selkeesti huonoo) ja katotaan sit...

Mulla terolutit vähensi vuotoa ja pitää pms-oireet pois.

En testannu tänä aamuna. Kävin vessassa aamuyöstä ja nega se kuitenkin on. Keskiviikkona fr vai pc :rolleyes: paitsi jos sofit tulee niin ehkä lykkään noita...

Smoothie ehkä Sul onki plus! Milloin Sammie testaa?

Ei kyllä se yhden viivan kirous mulla on ja pysyy :grin tuli ainaki testattua et toi apteekkarin testi ei anna mitään virheellisiä haamuja tai viivanpaikkoja kuten se apteekin ultra.

En testannu tänä aamuna. Kävin vessassa aamuyöstä ja nega se kuitenkin on. Keskiviikkona fr vai pc :rolleyes: paitsi jos sofit tulee niin ehkä lykkään noita...

Smoothie ehkä Sul onki plus! Milloin Sammie testaa?

Mäkään en yllättyisi, jos smoothie saisi nyt plussan! :love7 Testiä odotellessa!

En yhtään tiedä, milloin itse testaan :scratch Itseasiassa ei ole ollenkaan kiire, mikä on outoa minulle :joyful: Miehen kanssa on jatkettu joka toinen päivä tahtia ja ajateltu, että ehkä ovis ei vielä ollut. Tai sitten oli. Mulla ultra parin viikon päästä, siellä viimeistään selvinnee ainakin suunnilleen kierron vaihe. Olen nyt jotenkin tosi keskittynyt liikunnan lisäämiseen ja sen tavaksi saamiseen. Ruokavalio menee omalla painollaan, se on ihanan yksinkertaista :) Oma ajatus on, että yritän saada vartaloni mahdollisimman vastaanottavaiseksi uudelle raskaudelle ja lihasvoiman sellaiseksi, että itse kestän loppuraskauteen asti. Ehkä vähän yritän pitääkin oman ajatukseni jossakin muussa kuin puhtaasti raskaudessa. Se olisi silti niin ihana ajatus! :Heartred

Mäkään en oo testannut dpo4 hätäisesti negaa verrokiks. Eipä siinä mä testaan joka tapauksessa ennen ku lopetan proget mut pahoin pelkään et ihan negaa näyttää.. dpo4 nyt ja eipä oo oireita, eka päivä lugeista tuli kunnon päänsärky ja kiukku, kunnon PMS äreys iski. Nyt ollu perusmeno, väsynyt vain ja lämmöt noussu lopulta vain sen 0,3 astetta. Nehän paukahti ku ovis oli niin puoli astetta ja hitusen yli ja nyt ollu 36,6. Toki oma al ollu 35,7-35,8 ja ovulaation aikoina jopa 35,1..huoh alilämpöily ei oo kivaa mut mun syke menee yöllä horrokseen tyyliin en tiedä mikä mua vaivaa. Sit muutenkin kauhu skeptinen olo että ikinä vauvaa saan. Tissit kipeet vv alko tänään lotrata eli ekat dpo0 lähtien ihan kuivaa ja vaiks luget otettu niin silti oli kuivaa, vasta tänää alko vv tulla. Muutenkin huomasin enemmän oireita. Mukavaa viikkoa ja plussatkaa nyt pliis

Dpo13, nega testi
Miehellä tiedossa ainakin kolmen viikon ajaksi työreissua, joten ei tähän vuoden alkuun saada vielä 3. inssen ajoitusta kohdilleen :shifty:

Miten te jotka olette hoidoissa, ootteko kirjoitellut myös hoitoketjuissa?
Mietin että vuoden edetessä ja lopulta myös hoitojen, voisi lisä vertaistuki ja kokemukset olla paikallaan.. mutta siis edelleen pysyn tässä ketjussa.
Tsemppiä hoitotaipaleille ja myös muilla taipaleilla oleville :Heartred

Dpo13, nega testi
Miehellä tiedossa ainakin kolmen viikon ajaksi työreissua, joten ei tähän vuoden alkuun saada vielä 3. inssen ajoitusta kohdilleen :shifty:

Mietin että vuoden edetessä ja lopulta myös hoitojen, voisi lisä vertaistuki ja kokemukset olla paikallaan.. mutta siis edelleen pysyn tässä ketjussa.

Eih ompa ikävää et työt tulee esteeksi :oops: sitä seuraavaan kiertoon saatte sit inssin? Jos se ei tärppää niin meettekö vielä 4. vai ivf vai?

Mä oon keskustellut jo vähän vaikka missä hoitoryhmissä ja muuallakin:hilarious: mut vertaistukea kannustan hakemaan! Ja onhan tääkin ryhmä itselle jo osittain sellaistakin :)

Mun amh on sitten 16,8 :blackeye: ei mikään ihme että folleja ja hyperstimulaatioita pukkaa...

Dpo13, nega testi

Olen kyllä käynyt lueskelemassa. Katson sitten kuun lopulla kun nuo omat kuviot näiden osalta selkenee, että mitä sitten tapahtuu:hilarious::bag:

Täällä oli muuten joskus juttua nuorista terkkareista. Tuli mieleen oma kokemus:hilarious: mulla oli neukussa ihan loistava terkka, mua vähän vanhempi neljän lapsen äiti. Sen kanssa aina läppä lensi ja oli tosi kivaa.

Sit se lopetti ja tilalle tuli vastavalmistunut todennäköisesti lapseton terkka. Muuttui vähän ääni kellossa. Oikein pätevä, mutta opetti mulle kuin koululaiselle asioita, mitä jo tiesin. Sen kuivemmiksi ei olisi voineet enää käynnit mennä:hilarious: niistä puuttui kokonaan arkirealismi.

Mutta toki näihin vaikuttaa myös se, että kaikkien kanssa henkilökemiat eivät vaan kohtaa samalla tavalla. Itsekin olen joskus vastavalmistuneena ja lapsettomana jakanut työssäni kasvatusvinkkejä. Eihän ne asiat tietenkään muutu sillä onko lapsia tai ei, mutta tapa keskustella niistä asioista kyllä ainakin itsellä on muuttunut.

Eipä muuta, näillä mietteillä taas arkiviikkoon. Pari viikkoa ensikäyntiin:nailbiting:

Eih ompa ikävää et työt tulee esteeksi :oops: sitä seuraavaan kiertoon saatte sit inssin? Jos se ei tärppää niin meettekö vielä 4. vai ivf vai?

Mä oon keskustellut jo vähän vaikka missä hoitoryhmissä ja muuallakin:hilarious: mut vertaistukea kannustan hakemaan! Ja onhan tääkin ryhmä itselle jo osittain sellaistakin :)
Toivottavasti saadaan :smiley-angelic001
Jatkosta en vielä tiedä, kun aina seuraava toimenpide on ollut vaan tiedossa. Ehkä ihan hyvä niin, askel kerrallaan, varsinkin kun tämä meidän eteneminen tuntuu olevan näin hidasta:meh:
Missä vaiheessa sinun hoidot nyt on?

Ootko sattumoisin löytänyt jo hyvähenkistä ketjua, vähintään yhtä hyvää kuin tämä?
Tuntuu jotenkin raskaalle lähteä kertomaan omaa tilannettaan uuteen ketjuun, vaikka toki enemmän täsmätukea saisikin. Taitaa olla sen aika kun hoidot etenee insseistä muihin toimenpiteisiin, tai sitten jos tämä ketju hiljenee

Toivottavasti saadaan :smiley-angelic001
Jatkosta en vielä tiedä, kun aina seuraava toimenpide on ollut vaan tiedossa. Ehkä ihan hyvä niin, askel kerrallaan, varsinkin kun tämä meidän eteneminen tuntuu olevan näin hidasta:meh:
Missä vaiheessa sinun hoidot nyt on?

Ootko sattumoisin löytänyt jo hyvähenkistä ketjua, vähintään yhtä hyvää kuin tämä?
Tuntuu jotenkin raskaalle lähteä kertomaan omaa tilannettaan uuteen ketjuun, vaikka toki enemmän täsmätukea saisikin. Taitaa olla sen aika kun hoidot etenee insseistä muihin toimenpiteisiin, tai sitten jos tämä ketju hiljenee

Itse oon käynyt vilkuilemassa ivf-ketjua, mutta ainakaan henkilökohtaisesti ei just nyt tee mieli siellä kirjoitella. On tosi sellaista faktapitoista keskustelua, lääkkeistä ja follimääristä ja punktiopäivämääristä ja vastaavista. Sellainen tietty lämminhenkisyys ja muistakin asioista, etenkin tunteista, keskustelu puuttuu musta kokonaan, mitä sitten taas tässä ketjussa on ihanasti.

Toki tuolle faktatiedollekin on tarvetta, että jos sellaiset asiat mietityttää niin varmasti saa vastauksia, mutta henkistä tukea sitten ehkä enemmän täältä?

(Tai toiselta foorumilta, en tiedä saako tämmöstä ääneen sanoa :hilarious:)

Itse oon käynyt vilkuilemassa ivf-ketjua, mutta ainakaan henkilökohtaisesti ei just nyt tee mieli siellä kirjoitella. On tosi sellaista faktapitoista keskustelua, lääkkeistä ja follimääristä ja punktiopäivämääristä ja vastaavista. Sellainen tietty lämminhenkisyys ja muistakin asioista, etenkin tunteista, keskustelu puuttuu musta kokonaan, mitä sitten taas tässä ketjussa on ihanasti.

Toki tuolle faktatiedollekin on tarvetta, että jos sellaiset asiat mietityttää niin varmasti saa vastauksia, mutta henkistä tukea sitten ehkä enemmän täältä?

Ehkä liika tieto on liikaa tietoa tässä vaiheessa :grin Tunne ennen tietoa on hyvä nyt :Heartred Millä kaikella sitä onkaan jo itsensä huolestuttanut kun on etsinyt tietoa, muun muassa kohtuanomalia, parempi olisi kun pystyisi olemaan menemättä asioiden edelle, mutta minkä sitä luonteelleen voi :schoked025:evil6:confused2:laughing021

En tiedä, sovelluksiahan ei saa mainostaa, mut mites toiset foorumit? Ihan uteliaisuudesta, kirjoitteletteko useissa:hilarious:

En tiedä, sovelluksiahan ei saa mainostaa, mut mites toiset foorumit? Ihan uteliaisuudesta, kirjoitteletteko useissa:hilarious:

En tällä hetkellä. Ekalla kierroksella keskustelin toisen foorumin superaktiivisessa ivf-ketjussa, silloin sitä "täsmävertaistukea" ja tietoa kaipasi ihan eri tavalla. Kävin siellä pari viikkoa sitten taas vilkaisemassa. Keskustelu on edelleen vilkasta, mutta ei tuntunut enää omalta paikalta. Just vähän tuo mitä Monettekin mietti, ei tunnu enää helpolta mennä alusta asti selittämään omaa tilannetta muille, saati tutustua muihin keskustelijoihin yhtä hyvin kuin täällä.

Alussa kirjoitin yhteen toiseenkin foorumiin, mut en enään. Täällä on niin hyvä henki et pysyttelen vain täällä:hello2

Minä aloitin toisaalla, mutta henki ja aktiivisuus olivat ihan eri luokkaa, kuin täällä. Siksipä nyt vain täällä ja pääasiassa tässä ryhmässä :Heartred

Muista foorumeista saa puhua. Siis esim. kertoa kirjoittelevansa foorumilla X. :) Mutta niitä ei saa suoranaisesti mainostaa ja houkutella muita niille. Siis vaikka "foorumilla X puhutaan aiheesta y, tulkaa tekin keskustelemaan sinne" ei ole sallittua. Veikkaisin että kaikki kuitenkin tietää nämä Suomen kaksi isointa vauvafoorumia. Ei niitä salata tarvitse. Ilmeisesti täällä olijat on kuitenkin todennut tämän tavalla tai toisella mukavammaksi. :)

Ylläpidon toimesta
Vargynja

Mulla on ollut muutaman päivän semmosia repäisyjä ja jos kyykin jotain ja nousen ylös niin repäisee kanssa tuolta alavatsan kohdilta :bored:

Takaisin