Raskaaksi 2019

Korjaan, dpo5 mulla on nyt.. mistä mä ton neljä revin.. mahaa turvottaa ja sit on paha maku suussa. Eväät maistuu oudolle samoin vesi.

En muilla foorumeilla kirjoita ku todennut et tää on hyvä ketju. Henki on hyvä vaik vauvakuumeiset ja PMS naiset kyseessä ja tämä kaikella rakkaudella ja itse ainakin oon PMS kiukkuinen useasti mut en ota itseeni täällä puhuttua

Raskaustesti ainakin nega näyttää

Liitteet

• 2020-01-13_14.07.25.jpg
    2020-01-13_14.07.25.jpg
    13.9 KB · Katsottu: 177
Noista terveydenhoitaja kokemuksista. Mulla oli esikoisen aikaan neuvolassa nuorehko varmaan lapseton terkka. Ihan kauhee, ahdisti käydä. Sillon aattelin et jos joskus tuun vielä raskaaksi niin en mee neuvolaan :grin ja mun kaveri kerran tai kaks kävi samalla terkalla ja ihan sama kokemus.
Mä en oo koskaan pahemmin juonut alkoholia, sillon tällön pari. Raskausaikana kyseli että juoko tuleva isä alkoholia esim. Ku mentiin festareille. Nii sanoin että kyllä se varmaan muutaman ottaa, nii kuulemma olis hyvä hänenkin olla ottamatta ettei mun ala tehdä mieli alkoholia. Olin sillon puolivälissä :hilarious:
Viimeisellä kolmanneksella olisi jo tulevan lapsen papankin olla mökillä juomatta yhtään alkoholia mieheni lisäksi :hilarious: siis tämän terkkarin mielestä. Koska sitten mäkin voisin repsahtaa  :grin sai kokemaan mun olon että olisin ollu joku alkoholisti, ei auttanut sanoa ettei mun tee mitää alkoholia mieli raskaana, että hyvä jos muutenkaan saan alas :grin Kuitenkin olin sen lapunki täyttänyt ja laittanut siihen että 1-3 alkoholi annosta tyyliin kerran kuussa :grin olin kuitenkin 23 v lapseton ihminen, että olisin voinu ollaki joku bilehile vielä ennen raskautta. Mutta en ollut. Ymmärtäisin huolestumisen ehkä jos olis alkoholiongelmia taustalla nii sitten.
Näitä juttuja oli lisääkin. Lapsen synnyttyä kävi katsomassa lasta, ja sano et jos sä annat hetkeksi lapsen isälleen nii voidaan täytellä lappuja, mut sit perää kysyi, vai annatko sä lapsen isän pitää lasta sylissä!?!?  :grin oltiin miehen kans ihan ällikällä lyötyjä. Öö. Joo ei tietenkään lapsen isä saa ottaa lastansa syliin. Mikä ihme kysymys seki oli :facepalm::meh::banghead:

Edit. Lisään vielä sen, että loppuraskaudessa tää akkeli sai mun verenpaineesta aina sairaan korkean, ku mua aina ärsytti niin käydä sillä :grin sain alkaa itse mittaa verenpainettani, nii sain ihan normaalit lukemat, mutta ku se nainen mittas nii lukemat pomppi pilvissä :D ja tää alkoi vasta loppuraskaudessa, ku alkoi enempi ja enempi ärsyttää se terkka :D en saanut enää siihen hätää vaihdettua.
Se terkka aatteli että ehkä mulle oli vaan iskenyt "valkotakki" kammo :D

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti saadaan :smiley-angelic001
Jatkosta en vielä tiedä, kun aina seuraava toimenpide on ollut vaan tiedossa. Ehkä ihan hyvä niin, askel kerrallaan, varsinkin kun tämä meidän eteneminen tuntuu olevan näin hidasta:meh:
Missä vaiheessa sinun hoidot nyt on?

Ootko sattumoisin löytänyt jo hyvähenkistä ketjua, vähintään yhtä hyvää kuin tämä?
Tuntuu jotenkin raskaalle lähteä kertomaan omaa tilannettaan uuteen ketjuun, vaikka toki enemmän täsmätukea saisikin. Taitaa olla sen aika kun hoidot etenee insseistä muihin toimenpiteisiin, tai sitten jos tämä ketju hiljenee

Ollaan nyt jonoteltu melkein 4kk ivf-jonossa ja helmikuussa ivf-suunnitteluaika ja jos tähdet kohdillaan niin vois olettaa et maaliskuus vois ilmoittautua hoitoon ja sit ku on pitkä kaava niin huhtikuus vois olla siirto. Jos nyt alkioita saadaan. Kamala kun on nyt herännyt tässä pelko ja tunne siitä ettei saada hyviä alkioita eikä päästä edes siirtoon ja sit taas kuukausien odottelu seuraavaa ivf:ää :confused: :bag: että joo kukqäahan se täs menee asioiden edelle :hilarious: :bag:

Ja en kyllä oo löytänyt tän ketjun voittanutta. Muut ketjut melko hiljaisia ja just tollee aika faktapainotteista paitsi letrozol-ketjusta pidän myös vaikkei näin aktiivinen olekaan. Ja oon myös vähän palstaillut muualla ja lisäks oon muunkin vertaistuen piirissä. Eniten mua auttaa ihan lapsettomien ihmisten tapaaminen livenä. Siinä oikeasti realisoituu se ettei ole yksin ja niin moni käy tätä karuselliä ja tunteita läpi ja siellä ihmiset täysin tietää mistä puhutaan mikä luo myös sellaista yhteenkuuluvuuden ja hyväksynnän tunnetta vastapainoksi sille ulkopuolisuuden ja erilaisuuden tunteelle mitä lapsettomat usein joutuu lähipiirissä kokemaan.

Etkös säkin saanut ne tiputteluun? Auttoiko ne sulla siihen?

Tiputtelu alkoi pari päivää ennen, kun uusi luomukierto ois alkanut. Lääkäri antoi ohjeeksi syödä dpo2 alkaen siihen asti, että menkat alkaa tai raskaustesti on positiivinen. Apteekin tarralapussa luki ”jatkuu kaksi viikkoa”, joten toimin sen mukaan, kun ei menkat terojen läpi alkaneet. Yhteensä tiputteli nyt siis viisi päivää ja kierto oli kolme päivää Flon ennustetta pidempi. Summa summarum, luomukierrossa tiputtelu ois alkanut viikkoa ennen menkkoja eli oli tämä parempi. Pitää vielä soitella polille ja kysyä miten näillä ajetaan. :dontknow

Höh, missä kaikki plussat on!!

Täällä tylsä vaihe, viikonloppuna vasta ovis tulossa.

Hmmm, missäs vaiheessa jengi menee? Itellä on kp5:hilarious: että ei ihan hetkeen tarvii edes haaveilla plussaamisesta:hilarious: luomuna nyt tuskin isoja tsänssejä on noin muutenkaan, mutta näin teorian tasolla:hilarious: oli täs joku aika holleilla? Ainakin Jannn? Jesbe? Entäs Vausa? Ja Sammie? Onhan tässä mahkuja vaikka kenellä. Vuoden eka plussa, kuka korkkaa:nailbiting: pistetäänkö veto:hilarious:

Hmmm, missäs vaiheessa jengi menee? Itellä on kp5:hilarious: että ei ihan hetkeen tarvii edes haaveilla plussaamisesta:hilarious: luomuna nyt tuskin isoja tsänssejä on noin muutenkaan, mutta näin teorian tasolla:hilarious: oli täs joku aika holleilla? Ainakin Jannn? Jesbe? Entäs Vausa? Ja Sammie? Onhan tässä mahkuja vaikka kenellä. Vuoden eka plussa, kuka korkkaa:nailbiting: pistetäänkö veto:hilarious:

En minä ainakaan :hilarious::shifty:

Tiputtelu alkoi pari päivää ennen, kun uusi luomukierto ois alkanut. Lääkäri antoi ohjeeksi syödä dpo2 alkaen siihen asti, että menkat alkaa tai raskaustesti on positiivinen. Apteekin tarralapussa luki ”jatkuu kaksi viikkoa”, joten toimin sen mukaan, kun ei menkat terojen läpi alkaneet. Yhteensä tiputteli nyt siis viisi päivää ja kierto oli kolme päivää Flon ennustetta pidempi. Summa summarum, luomukierrossa tiputtelu ois alkanut viikkoa ennen menkkoja eli oli tämä parempi. Pitää vielä soitella polille ja kysyä miten näillä ajetaan. :dontknow

Eli sulla kuitenkin alko tiputella vasta sitten, kun menkkojen olis jo kuulunut alkaa? Vaikutti siis toimivan ihan hyvin. :happy: Mulla tää nyt vain aikaisti sitä tiputtelua et mitähän ihmettä...

Mulla dpo7, eli jos viikon jaksais oottaa ennen testaamista... Mut tän tiputtelun kans en nyt usko et tästä mitään tulee. Mut joku sais kyllä plussata, tuntuu ettei tässä ryhmässä oo saatu plussia ikuisuuteen.

Itse asiassa nyt kun katoin, niin syyskuussa mulla oli samanlainen kierto siinä mielessä, että en saanut ovulaatioplussaa ollenkaan, ja tiputtelu alkoi jo viikkoa ennen menkkoja. Tässä kuussa en myöskään saanut plussaa, joten mietin voiko näillä ollakin joku yhteys. Toisaalta en hirveesti luota et ne liuskatestit sen ovulaation näyttäis.

Äh, ei pitäs spekuloida vaan oottaa vaan rauhassa mitä tuleman pitää.

Joo joku sais kyllä jo plussata! Minä se en ainakaan oo, ei oo yhtään semmonen olo et tästä(kään) kierrosta tärppää. Ovis varmaan tänään/huomenna. Jos ei muuta niin ainakin kyynisyys on jäänyt käteen tästä yrittämisestä:shifty:

Kp 14 mennään, tänään ostin hetken mielijohteesta ovis testejä tänään ainakin selkee nega... eilen oli miehenkaadln jälkeen sellanen olo että tää on meijän kierto :violent001 eiköhän lopoutulema oo toi...

Dpo 3 meneillään ja normaalit oviksen jälkeiset olot, ei sen ihmeempää. Odotukset ei ole korkealla, joten vedonlyönti ainakaan mun puolesta ei kannata. :woot:

Mietin että irtoaako multa oikeasti mitään, vai ei. Luultavasti jotain kuitenkin tapahtuu, koska ovistestit näyttää positiivista samaan aikaan, kun lämmöt ja limat kertoo oviksesta. Viime kierrossa ei tarvinut sen kummemmin raskautta testata, kun tiputtelu alkoi jo dpo 9. Saa nähdä, pääseekö tällä kertaa jännäämään pienten pahvitikkujen äärelle. :nailbiting:

Olittepas kirjoitelleet. Olen ollut kipeänä muutaman päivän ja katsellut putkeen koko "Anne with an E" sarjan Netflixistä. Unohdin sitten eilen jopa oviksen testata. :hilarious: Että näin kova into ja luotto on meidän ekaan inssiin.:hungover: No, tänään oli vielä ihan haalea viiva, joten ei tuosta vahinkoa tullut. Ylihuomiselle ehkä olisi toiveita plussaan jo.

Minä olen käynyt tuolla hoitopuolella parissa ryhmässä kirjoittelemassa ja muita lueskelemassa. Siellä salaisella puolella on vähän tunnepitoisempiakin ketjuja, mutta täällä on kyllä kaikkein kivoin kirjoitella kun tunnetaan jo hyvin.

Takaisin