Raskaaksi 2019

En millään malta odottaa. Oon jotenkin niin auvoisen onnellinen kun kyseisen testin kanssa on käynyt niin aiemmin et ei oo tullu kuin harmaa viivanpaikka ja senkin nähnyt jos oikein etsimällä etsii. Kunhan saa nyytin syliin niin ihanaa ja varmaan myös rasittavaa kaikin tavoin. Ja ihailen kyl teitä jotka yrittää kun on taapero jaloissa, ootte supereita

No meillä ukko yritti toppuutella, et jos odoteltas toisen kanssa nii, et esikoine olis vanhempi, mut mää taas haluisin pienellä ikäerolla ihan puhtaasti itsekkäistä syistä, joita en nyt jaksa erikseen alkaa purkamaan..ainakaan nyt tänöön tähän kellonaikaan. :D plus tuo esikoinen on ainakin tähänasti ollut tosi tosi tosi helppo ja kiltti...eli oon kuulemma päässy liian helpolla ku nyt jo haluun seuraavan :D

No meillä ukko yritti toppuutella, et jos odoteltas toisen kanssa nii, et esikoine olis vanhempi, mut mää taas haluisin pienellä ikäerolla ihan puhtaasti itsekkäistä syistä, joita en nyt jaksa erikseen alkaa purkamaan..ainakaan nyt tänöön tähän kellonaikaan. :D plus tuo esikoinen on ainakin tähänasti ollut tosi tosi tosi helppo ja kiltti...eli oon kuulemma päässy liian helpolla ku nyt jo haluun seuraavan :D

Meillä esikoinen oli kanssa aivan liian helppo kuopukseen verrattuna! Olihan se shokki kun yhtäkkiä jaloissa on 2-vuotias uhmaikäinen taapero ja vastasyntynyt vauva, joka ei syö tuttia ja nukkuu vaan äidin vieressä. Mutta nyt kun katsoo noiden tyttöjen leikkiä kahdestaan niin en vaihtaisi mihinkään :Heartred

Mä olin pienten ryhmässä LTO:na ennen esikoista. Kun palasin vuoden päästä töihin, en olisi ikinä jaksanut sitä vauvojen ja taaperoiden hoitoa sekä kotona että töissä :hilarious: sittemmin on työura vienyt ihan eri suuntaan!

Toivon että itse jaksan :hilarious: ei jaksaisi kouluttautua uusiksi, eikä välttämättä esim. vanhuksia hoitaa..

Huhhu olipas paljon juttua en ehtinyt kaikkea lukasta. Pieni päivitys, kp27 eikä merkkiäkään menkoista. Eilen olin viihteellä että unohtaisin vähän nää vauva hommat. Kauhee olo tuli 5 siideristä. Taas oli mälli värjäytynyt vissiin vähän punaiseksi. Nippailua on edelleen mutta en jaksa uskoa mihinkään. Eilen oli sellanen tunne vaan kokoajan että oli ihan itkuherkkä enkä yleensä oo kyllä sellanen. Tulis nyt ne menkat vaan tai plussa et sais asian päätökseen :facepalm:

Huhhu olipas paljon juttua en ehtinyt kaikkea lukasta. Pieni päivitys, kp27 eikä merkkiäkään menkoista. Eilen olin viihteellä että unohtaisin vähän nää vauva hommat. Kauhee olo tuli 5 siideristä. Taas oli mälli värjäytynyt vissiin vähän punaiseksi. Nippailua on edelleen mutta en jaksa uskoa mihinkään. Eilen oli sellanen tunne vaan kokoajan että oli ihan itkuherkkä enkä yleensä oo kyllä sellanen. Tulis nyt ne menkat vaan tai plussa et sais asian päätökseen :facepalm:

Ai seksin jälkeen verta? Ah ihanaa et jotkut muutkin juo vähän alkoholia vaikka piinapäivät :angelic: tuntuu niin väärältä juoda mutta pakko rentoutua ja elää normaalisti, sekois pää jos eläis varmuudeks pitkään yrittäessä koko ajan pelossa ja terveellisesti..

Kyllä nämä alku dpo:t on sitten tylsää aikaa.. Sentään lämmöt nousi vihdoin oviksenjälkeisille peruslämmöille.. Sitte stressaamaan tuleeko dippi lähiaikoina ja uusi lämpöjennousu :inpain:

Meil on kanssa puhe ollu et molemmat tämän yhden haluaa mut ei todellakaan haluta isoa ikäeroa, itse oon mun siskoja ja veljii niin paljon vanhempi että vasta aikuisiällä ollaan kavereita...

..ihan sellasena sivuhuomautuksena, et kyl tollanen 1,5vuotias pojanpallero on kerkeeväinen. :wtf:

I feel you :hilarious:
Täällä mennään jo loppumetreillä, viikot 36+0 lähti tänään ja kovin on hankaluuksia lyllertää tämän 1v5kk perässä :p

Ai seksin jälkeen verta? Ah ihanaa et jotkut muutkin juo vähän alkoholia vaikka piinapäivät :angelic: tuntuu niin väärältä juoda mutta pakko rentoutua ja elää normaalisti, sekois pää jos eläis varmuudeks pitkään yrittäessä koko ajan pelossa ja terveellisesti..

Kyllä nämä alku dpo:t on sitten tylsää aikaa.. Sentään lämmöt nousi vihdoin oviksenjälkeisille peruslämmöille.. Sitte stressaamaan tuleeko dippi lähiaikoina ja uusi lämpöjennousu :inpain:
Mä join oletettuna dpo4 nä ja itse asiassa pari päivää ennen plussaa viiniä reilusti. Mulla ei kyllä kaduta, en jätä elämättä tämän takia.
Toki nyt on jäänyt viinit pois, eilen otin työpaikalla yhden hiukan ja viskoin altaaseen kun kukaan ei huomannut

20191102_132859.jpg
TiinuLiinu voitko kokeilla miltä sylkitestisi näyttää nyt? Mulla tältä. Luin just, että kuviota syntyy kun estrogeeniä on kehossa. Onkohan mulla sit aina liikaa :sorry: ei tämä ole kyllä niin tiheä kuin ovulaation aikaan pitäisi olla..
Oon jostain syystä ymmärtänyt, et myös raskaana näkyis kuviota. Ja jossain luki että ennen menkkoja kun estrogeenitaso nousee taas. Eikai näitäkään pitäis liikaa pohtia :hilarious:

Äh ompa epäselvä kuva..

Minäkin käytän yrityksen aikana ihan normaaliin tapaani alkoholia. Tässähän voi kestää vuosia, niin en kyllä elämättä jätä sinä aikana :) Toki heti jos iskee tunne, että olisin raskaaksi tullut niin loppuu heti siihen eikä vasta plussaan.

Nyt dpo 2 ja lähden tänään viihteelle :chicken:

Oli hyvin hyödynnetty ovia, ja tässä kuussa jopa ihan toiveikas olo.

Nyt on nollatoleranssi.

Estrogeenihan kohoaa oviksen jälkeen uudestaan Ja pysyy koholla mikäli raskautuu, jos ei niin estrogeeni ja progesteroni laskee näin johtaa uuteen kiertoon.

Minäkin käytän yrityksen aikana ihan normaaliin tapaani alkoholia. Tässähän voi kestää vuosia, niin en kyllä elämättä jätä sinä aikana :) Toki heti jos iskee tunne, että olisin raskaaksi tullut niin loppuu heti siihen eikä vasta plussaan.

Nyt dpo 2 ja lähden tänään viihteelle :chicken:

Samoilla linjoilla. Ei tässä tiedä kauanko tässä menee niin käytän kyllä maltilla alkoholia myös ovulaation jälkeen. Toki jos päiviä ovulaatiosta jo useampia, testaan varmuudeksi testillä ennen alkoholin nauttimista.

Dpo2 eikä oikein mitään tuntemuksia. Mahtoiko se ovis edes tapahtua.. no täytyy mitata aamulämpö huomenna ja miettiä sitten uudelleen :happy: ainakin tänään aamulla oli aamulämpö noussut reilustikin (eilen 36,2, tänään 36,8) muttei ole luotettava tulos koska mittaus normaalia myöhempää ja join eilen pari lasi viiniä, mikä varmasti vaikuttaa aamulämpöön. Täytyy mitata huomenna uudelleen :happy7

Tänään oliki kp1. :( Vähän arvelinkin, kun eilen alkoi panettaa. Taisi olla joskus puhetta että muillakin on haluja menkkojen tienoilla. Mulla ne tuntuu alkavan vähän ennen menkkoja, sit panettaa menkkojenkin ajan vaikka ei kipujen ja vuodon kanssa huvita toteuttaa, menkkojen jälkeen vielä panettaa pari päivää. Joko oon ihan pihalla ovulaatiosta tai mun luteaalivaihe vaihtelee. Viimeksi oli olevinaan 16 päivää ja nyt vaan 12. Kierto taas oli 37 päivää. Taitaa olla vielä ihan sekaisin ehkäisyn jäljiltä. :sour:

Edz, mäkin nään ekassa hailun viivan. Koska testaat uudestaan. Viivalle vahvistumista!

Mäkään en lopeta elämistä yrityksen takia vaan otan joskus sen maksimissaan muutaman normaalisti. Eihän tässä tiiä kuin kauan saa yrittää. Sit testaan jos meenkin viihteelle silleen että näkyis jo testissä.

Mullakin esikoisen ja tokan välillä 1v7kk. Oli aika härdelliä eka vuosi. Varsinkin kun uhmaikäinen oli välillä kohtuu vaativa ja vauvalla refluksi. :D silloin ei naurattanut. Pahinta oli kun isän kuolema oli 5 viikkoa ennen esikoisen syntymää ja sitten kun asia jäi käsittelemättä pikkulapsiajan takia niin mulla puhkes paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö kun tää toka oli 2kk. Siihen päälle paniikkikohtaukset ja miehen kans meni päin helvettiä. Vuoden päästä erottiin ja vihdoin sain elämä raiteilleen. Mut silti oon eniten tyytyväinen et eka ja toka tuli pienellä ikäerolla :) Nyt on uus mies ja sen kanssa yksi yhteinen 11/16 ja seuraava sit 5/2020 niin olisin toivonut pienempää ikäeroa mut tää on vallan hyvä <3

Meille tulisi ikäeroksi yli 4,5v., lähemmäs 5v. jos nyt raskautuisin. Ainokainen täyttää kuukauden päästä 4v. Olisin toivonut n. 3v. ikäeroa, mutta mies ei ollut valmis toiseen lapseen silloin, kun tuollainen ikäero olisi ollut mahdollinen. Jonkin verran suren sitä, etten voinut tarjota lapselleni pikkusisarusta ja leikkikaveria. Tunnen aina piston sydämessäni, kun joku hehkuttaa sisarusten lämpimiä välejä, yhteisiä leikkejä ja pientä ikäeroa. Vähän olen katkera ja kateellinenkin siitä, ettei lapseni voi sitä koskaan kokea. Toivottavasti hän joskus saisi sisaruksen, edes tällaisella isolla ikäerolla.

Kp 6 ja yk 4, odottavaisin mielin. Aika menee tosi hitaasti. Kuukauden päästä lähdemme koko perheen talvilomalle, toivottavasti olisin silloin jo raskaana, enkä uuden kierron alkuvaiheessa. Ihana kuitenkin odottaa lomaa!

Koko päivä yksin lasten kanssa, vihdoin sushia kaupasta iltapalaksi ja iltatoimien saattamana lapset nukkumaan. Ja mitä tapahtuu, saan sushit naaman eteen ja nää _maistuu pahalta_?! Myös olut (jota juon ehkä yhden tölkin kuussa) maistuu oudolta. Koko ilta pilalla :yuck:

Miehelle kerroin siitä miten ärsyttävää on kun on olo, että on raskaana ja sitten petyn kun kuukautiset alkaa. Miehen ohje oli suhtautua niin kuin menkat alkaisi. Hyvä ohje mut mites toteutan tän kuumeeni kanssa. :smiley-ashamed004

Ikäerosta tuli jossain vaiheessa aikaisemminkin puhuttua tässä ketjussa, toistan saman mitä kirjoitin silloin: ikäerolla sisaruksiin ei loppuviimein oo mitään väliä. Pikkulapsiaika on niin häviävän pieni aika ihmisen elämässä, että turha sitä "optimaalista" eroa on miettiä pelkästään yhteisten leikkien kannalta. Temperamentit ja luonteetkin vaikuttaa siihen pystyykö leikkimään yhdessä sisaruksensa kanssa vai ei.

Mulla on kolme siskoa, ikäeroa 7, 6 ja 5 vuotta. Meillä on ollut paljon yhteisiä harrastuksia joissa vietetty aikaa, isosiskot ovat vieneet minua shoppailemaan isoon naapurikaupunkiin kun ovat saaneet ajokortit, tietyssä iässä heille oli paljon luontevampaa puhua esim pojista kuin vanhemmille jne jne jne.

Ymmärrän että voi harmittaa kun ei ole sitä pientä ikäeroa, mutta ei se silti tarkoita etteikö sisaruussuhde voisi olla tärkeä.

Ikäerosta tuli jossain vaiheessa aikaisemminkin puhuttua tässä ketjussa, toistan saman mitä kirjoitin silloin: ikäerolla sisaruksiin ei loppuviimein oo mitään väliä. Pikkulapsiaika on niin häviävän pieni aika ihmisen elämässä, että turha sitä "optimaalista" eroa on miettiä pelkästään yhteisten leikkien kannalta. Temperamentit ja luonteetkin vaikuttaa siihen pystyykö leikkimään yhdessä sisaruksensa kanssa vai ei.

Mulla on kolme siskoa, ikäeroa 7, 6 ja 5 vuotta. Meillä on ollut paljon yhteisiä harrastuksia joissa vietetty aikaa, isosiskot ovat vieneet minua shoppailemaan isoon naapurikaupunkiin kun ovat saaneet ajokortit, tietyssä iässä heille oli paljon luontevampaa puhua esim pojista kuin vanhemmille jne jne jne.

Ymmärrän että voi harmittaa kun ei ole sitä pientä ikäeroa, mutta ei se silti tarkoita etteikö sisaruussuhde voisi olla tärkeä.

Mulla kans ollu hyvät hetket 7v. vanhemman veljen kanssa. Mutta uskon että luonne-erojen takia ei olla niiiiin läheisiä kuin vois olla. Plus hän asuu kaukana.

Takaisin