Raskaaksi 2019

Niin mulla kävi. Juu ei tietysti voi sitä munasarjaa ultraa ku se tehdään jollain ruiskeella mut ei oo kasvanut ja viikoista ei ny selkoa eli paksu limis ei siinä itsekään nähnyt mitään ku oli niin suttuinen. Karpalotabut nyt kovassa käytössä ku iski hiiva ja pissatulehdus. Et juu. Kyllä se vauva oli vika asia mielessä olin asennoitunut et en nyt viel saa vauvaa et yksin teen sitte hoidoilla mut näin nyt vaan on raskaana vaikkei edelleen voi uskoa. Varaan kohta ajan gynelle jossa on myös aina 4d ultraus niin jospa siel selkiää paremmin tilanne
Jos munasarjan koko kasvaa vielä runsaasti niin se poistetaan. Kysta oli itsekseen puhjennut joten ihan hyviä uutisia siltä taholta eli ei leikata.
Sinäkin olet hyvä esimerkki siitä että huonoon aikaan tuli se plussa, mutta eihän se sitä iloa vähennä silti! :) Mä pelkään ettei mulla ole uraa johon mennä raskauden jälkeen, työttömänä kun olen. Tulen hulluksi kotona jos pitää vielä raskausaikana olla vain kotona. Jos olisin suunnitellut tätä niin se raskaus olisi tullut viime vuonna kun olin vakiduunissa, mutta näin se nyt meni! Mä suunnittelin että mun maisteritutkinto olisi valmis toukokuussa, joo teeppä opinnäytetyötä raskaana tai vastasyntyneen kanssa :D Mutta juuri nyt en jaksa stressaa asiasta, tärkein asia on mun kirsikka. (tästä tulee varmaan lempinimi nyt :p)

Komppaan minäkin. Hirveän helppo se nyt on huudella kun on raskaana vihdoin ja ihme kierrosta kun koko elämä levesi käsiin mutta kuumeillessa tuli yritettyä kaikki. Oli sitä ja tätä ja tuota ja sitte ku hoito alko niin eipä tuottanut tulosta niin ihan oli itkun kanssa aina et ei tuu mitään.

Oli pelkoa liukkareista, ruuista ja juomista ja kaikesta. Inhotti kun muut vaan tuli raskaaksi ja itse ei Ja just ei yrittämällä ei se stressin lieventäminen onnistunut minulla ainakaan. Lohtu se parhain on ja tsemppaus. Uskon et me kaikki pitkään yrittäneet ollaan yritetty kaikki jo ihan kyllästyttää kuunnella niitä neuvoja ettei kyllä se ollut mun tarkoitus. Ihmettelen edelleen miten voin olla raskaana kun se ei pitänyt edes olla mahdollista enää ja niin...

Komppaan minäkin. Hirveän helppo se nyt on huudella kun on raskaana vihdoin ja ihme kierrosta kun koko elämä levesi käsiin mutta kuumeillessa tuli yritettyä kaikki. Oli sitä ja tätä ja tuota ja sitte ku hoito alko niin eipä tuottanut tulosta niin ihan oli itkun kanssa aina et ei tuu mitään.

Oli pelkoa liukkareista, ruuista ja juomista ja kaikesta. Inhotti kun muut vaan tuli raskaaksi ja itse ei Ja just ei yrittämällä ei se stressin lieventäminen onnistunut minulla ainakaan. Lohtu se parhain on ja tsemppaus. Uskon et me kaikki pitkään yrittäneet ollaan yritetty kaikki jo ihan kyllästyttää kuunnella niitä neuvoja ettei kyllä se ollut mun tarkoitus. Ihmettelen edelleen miten voin olla raskaana kun se ei pitänyt edes olla mahdollista enää ja niin...

Juu, eikä tää ollut tarkoitettu miksikään hyökkäykseksi:Heartred peace:happy:

Tämä on ihan totta, tänne tullaan yleensä purkamaan omaa pahaa oloa, ja juuri sillä hetkellä tuntuu siltä että minä annan periksi! Yleensä se on avunhuuto ja juuri sitä että haluaa hieman potkaisuja persuksille muilta samassa tilanteessa olevilta. Jos saisin valita kelle plussa seuraavaksi, niin tokihan sitä aloittaisi niistä jotka ovat odottaneet kauan jo, en voi kuvitellakaan missä olisin 9 vuoden jälkeen, joten tiedämme että NewMoon on vahva nainen kun ei anna periksi, eikä sitä kannatakaan. Harmittaa kun en osaa antaa neuvoja muuten kuin omien kokemuksien kautta mutta tuossahan tuli se esillekin että neuvoja harvemmin ottaa vastaan kun ei mikään ole vieläkään auttanut. Mutta uskon kyllä että sinnikkyys palkitaan. 10 vuotta sitten tekniikka oli myös ihan erilaista kuin nykyään, eli kokoajan varmasti keinot parantuvat, jolla tutkitaan ongelmia ja ratkaistaan niitä! Tiedän ettei moni täällä ole esim. avoin adoptiolle tai lahjasiemenille/munasoluille, mutta olen itse ainakin ajatellut että haluan kokea se äitiys, jos saan kokea raskausaikaa niin se on vain plussaa.
Eli paljon rakkautta jokaiselle haaveilijalle ja odottaville :love7

Juu, eikä tää ollut tarkoitettu miksikään hyökkäykseksi:Heartred peace:happy:
En ottanut, sanoin kuitenkin ku ite tukea haen täältä, en kaiken maailman juttuja kun jokaisella on omat ongelmat. Jokainen meistä ollu siinä itkemässä ku ei tuu plus ja sit kun plus tulee niin pelkää et menee kesken joka veskireissulla... Sit varmaan pelkää et osaahan sitä hoitaa sitä lasta.. Oih ei tää lopu ikinä tämä stressi sit jostakin

Toivottavasti tulee plussat kaikille ens kerralla <3

Te joilla on runsaat kuukautiset, tuleeko teillä yleensä paljon hyytymiä ja kuinka monena päivänä?

Mä juttelen asiasta taas kun menen koepaloihin. Tuskin niillä mitään on tarjota kun ei kierukka/pillerit/kohdun limakalvon poltto, mut niitä nyt ei tehdä.

Ainoo mikä auttaa niin raskaus. Oon ruvennut miettimään et voisko olla endoa mut ei kukaan ole ainakaan mitään sen suuntaista nähnyt. Toivottavasti ei ole, sehän mutkistaisi asioita vielä.

N. Kuukauden päästä tiedän koepalojen tulokset. Kamalaa. Vielä reilu viikko odotettava sitä aikaa. Kunpa olis kaikki pysyneet poissa eikä olisi uusiutunut. Huomaan että ajattelen sitä nyt taas enemmän kun lähenee se aika. Toi viimeinen vuosi oli niin rankka, en halua enää sitä.

Synnytys on kyllä muuttanut vuotoa. Ennen oli paljon runsaammat menkat. Nyt vaan pari ekaa päivää on runsaita. Mutta sitten se on myös tuonut omat uudet ongelmansa. Niinkun nää ärsyttävät, pahimmillaan ikuisuuden kestävät tiputteluvuodot.

Toivottavasti ei oo endoa. Sitä mäkin aina pelkään. Se olis kyllä niin viheliäinen ja pahimmillaan on kyllä hirveää myrkkyä raskautumishaaveille:(

Ei mullakaa ollu tarkoitus tulla tänne tuomaan vinkkejä kuinka raskautua, huomasin viestini tahdittomuuden...vaan ihmettelen ja kummastelen edelleen että oon todellaki raskaana pitkän yrityksen jälkeen sillä tiiän että jokainen kuukausi, saati vuosi on ihan ylipitkä ku odottaa sitä toivottua tulosta ja jokainen putoaminen korkeuksista sattuu liikaa, oli se sit kp 1, kemiallinen tai keskenmeno.... toivon nopeaa tärppäämistä kaikille täällä :Heartred

Te joilla on runsaat kuukautiset, tuleeko teillä yleensä paljon hyytymiä ja kuinka monena päivänä?

Mä juttelen asiasta taas kun menen koepaloihin. Tuskin niillä mitään on tarjota kun ei kierukka/pillerit/kohdun limakalvon poltto, mut niitä nyt ei tehdä.

Ainoo mikä auttaa niin raskaus. Oon ruvennut miettimään et voisko olla endoa mut ei kukaan ole ainakaan mitään sen suuntaista nähnyt. Toivottavasti ei ole, sehän mutkistaisi asioita vielä.

N. Kuukauden päästä tiedän koepalojen tulokset. Kamalaa. Vielä reilu viikko odotettava sitä aikaa. Kunpa olis kaikki pysyneet poissa eikä olisi uusiutunut. Huomaan että ajattelen sitä nyt taas enemmän kun lähenee se aika. Toi viimeinen vuosi oli niin rankka, en halua enää sitä.
Oikeestaan hyytymiä tulee jonkun verran kp2 jolloin vuoto on jotain käsittämättömän hirveehä (jokunen saattaa tulla vielä 3 päivänä) menkat kestää sen 3 -4 päivää muistaakseni niitä tuli huomattavasti enemmän ennen loop hoitoja

Sinäkin olet hyvä esimerkki siitä että huonoon aikaan tuli se plussa, mutta eihän se sitä iloa vähennä silti! :) Mä pelkään ettei mulla ole uraa johon mennä raskauden jälkeen, työttömänä kun olen. Tulen hulluksi kotona jos pitää vielä raskausaikana olla vain kotona. Jos olisin suunnitellut tätä niin se raskaus olisi tullut viime vuonna kun olin vakiduunissa, mutta näin se nyt meni! Mä suunnittelin että mun maisteritutkinto olisi valmis toukokuussa, joo teeppä opinnäytetyötä raskaana tai vastasyntyneen kanssa :D Mutta juuri nyt en jaksa stressaa asiasta, tärkein asia on mun kirsikka. (tästä tulee varmaan lempinimi nyt :p)

Siis miksi raskaana ollessa ei muka voisi tehdä opparia? Ehkä nyt jos on joku hyperemeesi niin sitten, mutta kyllä normiraskaudessa luulis pystyvän tietokonetta näpyttelemään.

Vauva-aikanakin opiskelu on niin kiinni vauvan unenlahjoista ja tyytyväisyystasosta. Itse en vauvan synnyttyä tehnyt kolmeen kuukauteen opintoja, mutta sitten kevätlukukauden aikana tein 20 op, kun vauva ei yhtäkkiä tehnytkään mitään muuta kuin nukkunut.

Mulla kestää 8-10 päivää ja pääosin runsasta vuotoa ja hyytymiä paitsi viimeiset pari päivää.. Mulla taas tuntuu et nää pahenee koko ajan. Esim. Vuosi sitten ei tosiaan ollut näin paha :banghead:
Mä söin hoitojen aikaan pillereitä että vaikee sanoo johtuko hyytymät tai pitkät menkat pillereistä vai solumuutokseista, mutta hyytymät ja ekojen päivien vatsa krampit loppu ja hyytymät väheni hoitojen jälkeen... mut ottaako kolmen päivän pikamenkat niin että pahimmassa tapauksessa kp 2 sotkee useemmankin huonekalun ja veetekerran vai vähän niukemmat mutta kestoltaan noin 7 pv smiley-chores003:confused005:think005

Mulla oli sen "kemiallisen" jälkeen tujuna hyytymii, normisti ei juurikaan kuin pieniä eikä mulla oo tainnu ikinä olla edes ku oli noin 8-10 päivän vuoto ja 28 päivän kierto... Muistan vaan että pönttö oli punainen punainen punainen ja lakanat sekä kahdesta pyyhkeestä huolimatta meni petarikin kerran kuussa kunnon kuuraukseen. Mulla ehkäisy auttoi siihen mut lopulta vei menkat kokonaisuudessaan pois jonka jälkeen myös todettiin pcos. Toki noilla ei paljon taida olla yhteyttä kun pikkusiskolla on myös joka on biologisen isän puolelta jolta puolen se mullakin sitte on. Mulle sanottu että kystiin voi helpottaa kun on synnyttänyt ja ilmeisesti myös helpottaa raskaaksi tuloskin. Näin on sanottu, konkreettista todistetta ei vielä ole et katsotaan kesän jälkeen miten noita kystia sit on ja kuinka rakkulaiset mutta päätin että kun oon synnyttänyt (toivoen että vuokralainen pysyy mukana) niin poistatan sen ylikasvaneen munasarjan kun se kumminkin haittaa elämää kipuineen päivineen

Tein tänää kiinatestin, johon en oo saanu haamuja, ja sitten ton toisen töistä varastetun, johon aina tulee haalea viivanpaikka.
Nyt dpo 10. Saas nähä :)

Liitteet

• IMG_20190911_115919__01.jpg
    IMG_20190911_115919__01.jpg
    12.9 KB · Katsottu: 246
  • IMG_20190911_204023__01.jpg
    IMG_20190911_204023__01.jpg
    19.3 KB · Katsottu: 247
Mäki haluun raskautua helposti :Heartred Viivan vahvistumista KK :wav

Takaisin